De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Juiste bekabeling??

  1. #1

    Standaard Juiste bekabeling??

    Hallo mensen,

    Ik heb me vanmorgen net geregistreerd bij dit forum omdat het mij maar niet lukt om alles goed op de rails te krijgen.
    Mogelijk ligt het niet eens aan de bekabelingstructuur, doch meer aan de instellingen tussen de verschillende apparaten.

    Sinds een aantal maanden heb ik de volgende apparatuur:
    Als kabelontvanger een Humax IR-FOX C
    De receiver is een SA-HR50 van Panasonic (hieraan gekoppeld de SB-TP20).
    De DVD/HDD is de DMR-EH57, ook van Panasonic.
    En de TV is een “Pana” type TH-42PX8EA

    ’s Nachts en op de momenten dat ik niet thuis ben gaat de stroom eraf, dus ook geen standby.

    Voorts wil ik alles gaan bedienen met een Logitech Harmony 1000, in combinatie met een Wireless Extender. Dit omdat alle apparatuur (behalve de TV natuurlijk) in een dichte kast staat.

    Maar voordat ik aan dit laatste begin moet ik eerst weten of mijn bekabelingstructuur juist is.
    Mijn bekabelingstructuur is thans als volgt;

    Vanuit de muur een RF-Coaxkabel naar de Humax.

    Vanaf de Humax "vertrekken" de volgende kabels:
    + een scart (TV scart) naar de TV (Scart AV1)
    + een scart (VCR scart) naar de DVD/HDD (Scart AV2)
    + een optische digitale audiokabel naar de receiver (OPT1 TV)
    + en een RF-Coaxkabel naar de DVD/HDD

    Van de HDD/DVD gaat er weer een RF-Coaxkabel naar de TV en er gaat een HDMI-kabel (HDMI AV out) naar de receiver (HDMI in).

    En tot slot maak ik gebruik van een HDMI-kabel tussen de receiver (HDMI out) en de TV (HDMI 1).

    Ik zie de reacties, zowel over de bekabeling als over de Harmony, met belangstelling tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Sjaak.





  2. #2

    Standaard

    Beste Sjaak, welkom op het forum.
    Je hebt alles al een tidjje staan en ik neem dat het werkt zoals je wilt aangezien ik nergens lees dat je een probleem hebt. Dat betekend dus dat je kabels juist zijn aangesloten.

    De Harmony is een kwestie van geduld lees ik op veel fora maar als alles eenmaal erin staat zou het heerlijk moeten werken.

    De stroom eraf, bedoel je daarmee met de nromale aan/uit knop uit schakelen of trek je de stekkers eruit? als je dat doet is dat namelijk en slecht voor je apparatuur en heb je kans dat op een dag al je instellingen verdwenen zijn.

    Hoop dat je hier wat aan hebt.

  3. #3

    Standaard

    Edgar, bedankt voor je (snelle) reactie.
    Wat ik tot nu toe heb gedaan werkt idd.
    Mbt de logitech is er ook een forum, maar desalniettemin lukt het me niet.
    Mogelijk komen er nog meer Harmony 1000 ervaringen nav naar voren.

    M. vr. gr. Sjaak.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dorro Bekijk bericht
    Hallo mensen,


    Van de HDD/DVD gaat er weer een RF-Coaxkabel naar de TV en er gaat een HDMI-kabel (HDMI AV out) naar de receiver (HDMI in).


    Ik zie de reacties, over de bekabeling met belangstelling tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Sjaak.



    Sjaak, je hebt het volgende setje:

    http://www.panasonic.nl/Products_Inf...33|632|601|4|1

    in de opstelling van je kabels mis ik een optische / of digitale coax van de DVD - HDDrecorder naar de receiver, het lijkt me dat je nu geen DD.5.1 en DTS hebt vanaf de DVD-HDD recorder
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 22-11-2008 om 11:31 Reden: aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Hallo Dorro,
    Klopt het dat als je iets opneemt, dit analoog gebeurd op de DVD recorder? Het lijkt erop dat ik dezelfde setup als jij hebt. Ik vraag me af of het bij mij wel in orde is. Mijn setup:

    <snip>
    Ik heb een Samsung LE40S81BX/XEC LCD TV met twee SCART aansluitingen en twee HDMI aansluitingen. Vandaag heb ik een home cinema set gekocht die bestaat uit:
    - DVD Recorder: DR-HX980
    - Versterker: STRKVS1300

    De DVD recorder heeft twee SCART aansluitingen en een HDMI aansluiting.
    De Versterker heeft 4 HDMI aansluitingen.

    Verder is er nog een Humax IR-FOX C. Deze heeft twee SCART aansluitingen en een optische aansluiting.

    Tot slot is er nog een Wii en een XBOX (eerste versie).

    Hoe is het tot nu toe ingesteld?

    Antenne kabel uit de muur gaat naar de Humax.
    Antenne kabel uit de Humax gaat naar de DVD Recorder
    Antenne kabel uit de DVD Recorder gaat naar de TV

    SCART kabel gaat van Humax naar TV
    SCART kabel gaat van Humax naar DVD Recorder

    HDMI kabel gaat van DVD Recorder naar Versterker
    HDMI kabel gaat van Versterker naar TV

    Optische kabel gaat van Humax naar Versterker

    Resultaat van dit alles is dat TV kijken via de DVD Recorder analoog plaatsvindt in plaats van DVD Dat is op zich niet erg ((want ik kan digitaal kijken direct vanaf de TV), maar opgenomen TV programma's worden dan ook in analoge versie opgenomen.

    Vraag is dit correct geinstalleerd?

    Het digitaal kijken gaat prima, maar gaat via EXT1 als bron in plaats van via HDMI. Indien ik TV kijk via DVD Recorder, dan kijk ik als bron naar HDMI.

    Verder is het mij niet duidelijk hoe ik het geluid van de XBOX / Wii niet via de speakers moet laten verlopen, maar via de boxen van de Versterker.

    Wellicht dat iemand mij verder kan helpen.
    <snip>
    Groeten,
    mmels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •