Pagina 12 van 38 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 945 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    De upscale kwaliteiten van Ouran High School Host Club schijnen boven verwachting te zijn.
    En uiteraard is het zowieso een verbetering t.a.v de dvd

    Voor wat de Ghibli Blu's betreft.
    Het probleem is dat alle Japanse dvd's en Blu-Ray's uitermate duur zijn.....wel jammer.
    Maar aan de andere kant heb ik niet zo veel geduld.....en vind ik het ook leuk om de Ghibli's origineel uit het land van herkomst te hebben.
    Het kost wel wat meer geld maar dat is soms inherent aan de film hobby
    Overigens kan ik ook niet wachten tot de rest uitkomt op Blu......het zijn stuk voor stuk pareltjes om te zien.

    De US en de UK versie zullen aanzienlijk betaalbaarder gaan worden.
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  2. #277

    Standaard

    Whisper of the heart wil ik wel heel graag op blu ray heerlijke film en natuurlijk Totoro.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  3. #278

    Standaard

    Die Nausicaa is duur, maar ik zou het er voor over hebben. Wat Loggie ook al zegt: van Ghibli wil ik ook het liefst de Japanse release hebben. Op DVD waren ze toch altijd de beste edities die je kon krijgen.

    In dit geval moet ik wel even zeker weten dat ie inderdaad regiovrij is.

  4. #279

    Standaard

    Hier een forumdraadje op Highdefdigest over de Japanse Nausica Blu-Ray.

    Zo te zien staat er een LPCM Japans audiospoor op, maar is de Engelse dub "slechts" in Dolby Digital formaat. Beiden 2-kanaals! Dus geen surround geluid! Is ook duidelijk te zien op de foto van de achterkant van de hoes.
    Video lijkt een hoge bitrate te hebben.

    De extra's zijn in Japans en niet ondertiteld. Boekje wat erbij zit is ook in het Japans.

    Ben niet onder de indruk van de verpakking eerlijk gezegd. En al helemaal niet voor die prijs.
    Dan vind ik de Engelse digipack versie mooier. En het lijkt erop dat de andere Ghibli's in diezelfde verpakking gaan uitkomen (gezien het nummer op de spine).
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  5. #280

    Standaard

    Voor wat dat surround sound betreft....alleen de latere Ghibli films hadden surround audio .
    Aangezien ze er bij Ghibli niet van houden om van stereo sporen DD5.1 etc te maken hebben ze dat ook niet bij de audio op de Blu Ray gedaan.
    De US en andere versies die nog gaan komen zullen in ieder geval het Japans alleen in stereo hebben (zoals de film destijds ook gemaakt is) en mogen alleen de dubs eventueel meerkanaals zijn.
    Ik dacht dat de Disney deal inhielt dat ze niet aan het originele geluid mochten rommelen.

    @Richard B:
    Het zou me verbazen als ze na de regiovrije Ponyo ineens een andere weg in gaan slaan m.b.t. de regiocodes.
    Moet ik er wel meteen bijvertellen dat ik in het bezit ben van zowel een regio A als B speler en het mezelf niet zoveel uitmaakt welke regio het gaat worden
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  6. #281

    Standaard

    Originele versie uit Japan is inderdaad mooi(er) maar de ondertiteling is wat mij betreft erg belangrijk. Ik zie namelijk het liefst anime gesproken in de originele taal en dan op z'n minst in het Engels ondertiteld. Ben redelijk allergisch als het gaat om dubs. Alleen al de inhoud van de gesproken tekst die wordt aangepast om enigszins lipsynced te zijn en niet om een zo accuraat mogelijke vertaling te krijgen! Of de emoties van de karakters die veramerikaanst worden terwijl deze in het Japans juist zo verfrissend anders zijn... Nu zijn de Ghibli producties over het algemeen nog redelijk goed gedubbed, maar toch...
    Hoe zit het met de ondertiteling van dergelijke films als het gaat om de Japanse versies?
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  7. #282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Whisper of the heart wil ik wel heel graag op blu ray heerlijke film en natuurlijk Totoro.
    Yup, laat maar komen!
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  8. #283

    Standaard

    Enkele toevoegingen:

    Professor Layton and the Eternal Diva http://uk.blu-ray.com/movies/Profess...Blu-ray/10818/ (04-10-2010)

    Sengoku Basara: Samurai Kings, The Complete Series http://uk.blu-ray.com/movies/Sengoku...Blu-ray/13557/ (25-10-2010)

    Eden of the East: The Complete Series http://uk.blu-ray.com/movies/Eden-of...Blu-ray/13556/ (01-11-2010)

    Toegevoegd aan de lijst.
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  9. #284

    Standaard

    @Crimson:
    Ik zou bijna willen zeggen: Ik haat dubs!!!

    De Japanse Ghiblis hebben gelukkig allemaal Engelse subs (zowel de dvd's als de Blu Ray versies)....dus wat dat aangaat kan je niet misgaan met de Japanse releases

    Dat was dan ook de reden dat ik de Japanse Blu release van Ponyo had gekocht.....de Engelse subs.
    Ik weiger om naar een dub te luisteren/kijken
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  10. #285

    Standaard

    Nausicaa Blu-Ray is regiovrij.....lees het volgende:

    http://www.asianblurayguide.com/news..._screen_shots/

    Over alle audio en sub sporen:
    http://www.asianblurayguide.com/news...he_wind_japan/
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  11. #286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loggie Bekijk bericht
    Nausicaa Blu-Ray is regiovrij.....lees het volgende:

    http://www.asianblurayguide.com/news..._screen_shots/

    Over alle audio en sub sporen:
    http://www.asianblurayguide.com/news...he_wind_japan/
    Bedankt voor de info, ik voeg 'm toe aan de lijst
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  12. #287

    Standaard

    ouran high school is gesteren verzonden door amazon. Nu maar hopen dat ik net onder de invoerrechten blijf.....

    Eden of the east is een musthave voor mij. Geweldige serie, de fansub zag er al geweldig uit dus ik ben zeer benieuwd naar de blu ray.


    Ook ik kijk anime altijd in het japans is er een andere manier dan
    De engelse dubs zijn vaak echt vreselijk. De stemmen passen er gewoon niet bij.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  13. #288

    Standaard

    @Bettina:
    Als je via Axel Music wat besteld heb je nooit geen invoerrechten (tenminste ik heb nog nooit wat betaald daar):
    http://www.axelmusic.com/productDetails/704400095337

    Van Eden of the East had ik ook de fansubs gezien (HD versie) en de Blu versie ga ik zeker bestellen binnenkort:
    http://www.axelmusic.com/productDetails/704400088414

    Hij is wel regio A dus dat kan voor sommigen een probleem zijn.
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  14. #289
    Laatst aangepast door Loggie : 16-07-2010 om 21:05
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  15. #290

    Standaard

    Je kunt nog een paar titels toevoegen.

    The Girl Who Leapt Through Time
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/-/60...archtype=genre

    Transformers the movie (1986). Alhoewel geen anime, maar wel vette tekenfilm :P
    http://www.madman.com.au/catalogue/v...webChannelId=1

    Samurai Kings
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/-/60...archtype=genre

  16. #291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deftones Bekijk bericht
    Je kunt nog een paar titels toevoegen.

    The Girl Who Leapt Through Time
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/-/60...archtype=genre

    Transformers the movie (1986). Alhoewel geen anime, maar wel vette tekenfilm :P
    http://www.madman.com.au/catalogue/v...webChannelId=1

    Samurai Kings
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/-/60...archtype=genre
    Heb Samurai Kings toegevoegd, The Girl Who Leapt Through Time stond er al in. Wat betreft Transformers; zeker zijn er genoeg andere animatie films die de moeite van het zien waard zijn. In dit topic zou ik me toch liever beperken tot echte Anime. Maar keep up te good work! Bedankt voor je bijdrage

    Voor zover we dit niet al doen is het misschien ook een idee om te verwijzen naar Anime die (opeens een stuk) goedkoper is geworden/in de aanbieding is. Welke je waar hebt gekocht en voor welke prijs etc.... Zo helpen we elkaar wellicht aan de beste deals!
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  17. #292

    Standaard

    Och, Transformers heeft net zozeer z'n roots in Japan als in de US. En ik haat de term anime. Animatie is animatie, waar het ook vandaan komt.

  18. #293

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flying Dagger Bekijk bericht
    Och, Transformers heeft net zozeer z'n roots in Japan als in de US. En ik haat de term anime. Animatie is animatie, waar het ook vandaan komt.
    Ik snap wat je zegt maar anime is een zeer specifiek deel van het hele genre animatie. Niet iedereen die graag anime ziet kijkt graag naar "conventionele" animatie. Ik houd eigenlijk van elke vorm van animatie maar op die wijze word het topic gewoonweg te breed. Je bent natuurlijk vrij om een topic over animatie (al dan niet op Blu-Ray) te openen, ik persoonlijk zal dat topic dan zeker in de gaten houden
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  19. #294

    Standaard

    Gebruik van de term is nu eenmaal zo hier, verander je niks meer aan. En om animatie een genre te noemen vind ik eigenlijk ook vreemd. Elk genre wat op normale film van toepassing is, kan ook in animatie gebruikt worden . Wat dat betreft is japanse animatie niet anders, om te zeggen dat je anime leuk vindt, is om te zeggen dat je film leuk vindt. Heel erg breed . Maar ik zit weer te mierenneuken, carry on .

  20. #295

    Cool

    Filosofisch gezien heb je zeker een punt. Ik ken echter genoeg zogenaamde filmliefhebbers die gelijk afhaken als het gaat om welke vorm van animatie dan ook (of dat echte filmliefhebbers zijn valt te betwisten). Alleen al daarom is de term anime bewust gekozen; om de mensen die in dit niet al te mainstreame "genre" geïnteresseerd zijn tegemoet te komen. Kijk maar eens in eender welk ander topic op dvd.nl; bijna geen aandacht voor wat jij en ik in ieder geval een essentieel deel van de "filmwereld" vinden.

    Misschien moeten we een soort philosophic sparring topic starten, kan best leuk worden
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  21. #296

    Standaard

    Haha, beetje hersen stimulans kan geen kwaad. Sowieso zijn 90% van de filmtopics hier en op gemiddelde film / dvdforum over dezelfde standaard films. Kleinere films, of buitenlandse films komen relatief weinig aan bod. Wil ik discussieren over bijvoorbeeld aziatische films, dan moet ik echt naar specifieke fora op zoek. Ze zouden wat dat betreft op de gemiddelde filmsite de volgende ondertitel kunnen hanteren: If it ain't Hollywood, it ain't film! haha
    Laatst aangepast door Flying Dagger : 18-07-2010 om 00:11

  22. #297

    Standaard

    Van Ouran high school club net de eerste aflevering op blu ray gezien, het ziet er schitterend uit, en het klinkt goed.
    Het is wel heel erg zuurstok roze maar dat hoort bij deze serie.
    En het is denk ik ook wel een serie die ik erg ga waarderen. Ik heb al erg moeten lachen tijdens de eerste aflevering.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  23. #298

    Standaard

    In de sfx special over anime die ik vandaag gekocht heb staan een aantal interessante releases in.
    Een aantal op dvd maar ook een aantal op blu ray
    Het gaat om uk uitgaves.

    Eden of the east in November, en Brotherhood part one in september.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  24. #299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    In de sfx special over anime die ik vandaag gekocht heb staan een aantal interessante releases in.
    Een aantal op dvd maar ook een aantal op blu ray
    Het gaat om uk uitgaves.

    Eden of the east in November, en Brotherhood part one in september.
    Sorry, wat laat (druk, druk, druk)...
    Ik neem aan dat je Fullmetal Alchemist: Brotherhood Eps 1-13 bedoelt?
    Ik voeg in ieder geval Eden of the East toe aan de lijst
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  25. #300

    Standaard

    Morgen eindelijk mijn eerste 2 animés op BR in de bus, n.l. Tekkonkinkreet en Paprika. 2 titels die ik al heb mogen zien maar waarvan ik zeer benieuwd ben naar de beeldkwaliteit op Bluray.
    Verder heb ik wél al animatiefilms op BR (pixar + disney's) maar animé blijft toch altijd dat beetje extra hebben.

Pagina 12 van 38 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •