Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 61 worden weergegeven.

Discussie: INTERVIEW: Brakhage

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd welke Cronenberg je dan het beste vindt..ik vind Crash wel een van de betere van hem, mijn favoriet is echter Scanners..blijft een geweldige film.
    Videodrome is voor mij de ultieme Cronenberg, hier heb ik een beetje proberen aan te geven waarom.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Videodrome is voor mij de ultieme Cronenberg, hier heb ik een beetje proberen aan te geven waarom.
    Ik heb het gelezen, mooie analyse, ik heb de eerste keer Videodrome gezien op het filmfestival Rotterdam, want de film is hier onterecht trouwens zelden vertoond en zeker in 1983 niet.
    Ik heb David Cronenberg ook nog ff gesproken tijdens het festival, bijzondere man en erg open maar met mijn steenkool engels kon ik me aardig redden.
    Hij moest wel lachen om zijn inside grap in scanners..zo had ie het nog nooit gezien en was toeval. de inside grap voor mij is dat er een scene in een platenzaak is en ze lopen de trap af en wie hangt daar als poster Herman Brood, moet altijd lachen als ik de scene weer zie.
    Laatst aangepast door steven van dijk : 25-11-2008 om 18:44

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ja klopt, sinds april werk ik bij Jumbo Scheveningen, daarvoor in Oosterhout. Ik doe er de zuivelafdeling, lekker de hele dag breinloos pakken melk vullen
    Die goeie oude tijd bij de Jumbo. Heb er trouwens ook drie jaar gewerkt maar dan wel in Oirsbeek...

  4. #29

    Standaard

    Ach ja, bij Crash vond ik het opgedwongen moraal ook een storende factor en zo zijn er zeker nog veel meer films op te noemen. Ik had het persoonlijk totaal niet bij The Mist. Misschien ook wel omdat ik nogal fan ben van de boeken van King, al komt de film (met name het eind) niet echt overeen met het boek.

  5. #30

    Standaard

    Van afvallige tot geinterviewde, nou nou.
    Dit interview is toch wel het bewijs dat ik nooit een Maikel zal worden...
    Ik heb er de hele avond over gedaan om dit interview te lezen

    Leuk interview, maar weinig nieuws
    Het supermarkt verhaal wist ik nog niet, en het exacte aantal opleidingen wist ik niet, de rest is oude koek.

    Laat ik er ook eens een vraag in gooien...
    Welke serie kijk je momenteel het liefst of welke was de laatste die je volgde ?
    En favoriete serie ooit ?
    (dat zijn er zoveel, blah blah blah.... )

    Nou, ik ga m'n aandacht weer verdelen, of verstrooien.

    Nihil agere delectat - Cicero
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Laat ik er ook eens een vraag in gooien...
    Welke serie kijk je momenteel het liefst of welke was de laatste die je volgde ?
    En favoriete serie ooit ?
    (dat zijn er zoveel, blah blah blah.... )
    Ik kijk momenteel afleveringen van Seinfeld, Frasier, Roseanne en Newsradio. Als favoriete series zou ik Six Feet Under en Twin Peaks moeten noemen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #32

    Standaard

    Maikel, interessant interview om te lezen.

    Mijn vraag na dit interview die blijft hangen:

    Had het niet geholpen om de opleiding af te maken? Om van je hobby nu daadwerkelijk je beroep te maken of is ervaring hebben toch het belangrijkste in het wereldje?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans Bekijk bericht
    Maikel, interessant interview om te lezen.

    Mijn vraag na dit interview die blijft hangen:

    Had het niet geholpen om de opleiding af te maken? Om van je hobby nu daadwerkelijk je beroep te maken of is ervaring hebben toch het belangrijkste in het wereldje?
    Wellicht wel. Kijk, het kunnen overhandigen van een diploma zal nooit in je nadeel werken natuurlijk, maar dat is de keuze die ik gemaakt heb - ik hoop dat mijn kennis en ervaring uiteindelijk in mijn voordeel zullen werken, ik moet gewoon ergens de kans krijgen om dat te kunnen laten zien.

    Punt is een beetje dat het voor mij simpelweg geen issue was om de opleiding af te maken. Ik heb namelijk altijd gestudeerd met als doel mezelf ontwikkelen en kennis op te doen en toen ik tot de conclusie kwam dat dat niet meer mogelijk was, verdween voor mij iedere reden en dus ook motivatie om dat laatste beetje nog af te ronden. En ik ken mezelf ook, als ik geen reden voel voor iets dan doe ik iets ook niet, ik kan mezelf echt niet dwingen tot iets waarvoor ik geen reden zie, zo steek ik nu eenmaal in elkaar.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Wellicht wel. Kijk, het kunnen overhandigen van een diploma zal nooit in je nadeel werken natuurlijk, maar dat is de keuze die ik gemaakt heb - ik hoop dat mijn kennis en ervaring uiteindelijk in mijn voordeel zullen werken, ik moet gewoon ergens de kans krijgen om dat te kunnen laten zien.

    Punt is een beetje dat het voor mij simpelweg geen issue was om de opleiding af te maken. Ik heb namelijk altijd gestudeerd met als doel mezelf ontwikkelen en kennis op te doen en toen ik tot de conclusie kwam dat dat niet meer mogelijk was, verdween voor mij iedere reden en dus ook motivatie om dat laatste beetje nog af te ronden. En ik ken mezelf ook, als ik geen reden voel voor iets dan doe ik iets ook niet, ik kan mezelf echt niet dwingen tot iets waarvoor ik geen reden zie, zo steek ik nu eenmaal in elkaar.
    Dit is niet als persoonlijke aanval bedoelt hoor, maar als je zo ontzettend dichtbij het einde bent, waarom dan niet even doorbijten? Het is mentaal gezien toch niet onmogelijk? Sterker nog, als je de uitdaging mist vind je de stof dus relatief gemakkelijk. Zie het als een middel om iets te bereiken wat je wel wilt en waar je wél uitdaging in vindt.

    Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb bijvoorbeeld tijdens het laatste half jaar van mijn HBO-studie naast mijn afstuderen een verkort schakelprogramma gedaan om een master te kunnen doen. Ik moest daarvoor vakken doen als Wiskunde, Statistiek en Micro-Economie, waar ik niet alleen niet goed in ben, maar die ik ook nog eens niet leuk vind. Het leidde echter tot toegang tot een master Marketing met vakken die ik wél leuk vind en straks hopelijk een leuke baan.

    Back to you, waarom niet die laatste puntjes halen als je als gevolg daarvan een betere kans maakt om daarna van je hobby/passie je werk te kunnen maken?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #35

    Standaard

    Dat heeft ie volgens mij net uitgelegd

    Boeiende lap tekst, Maikel. Maar we zijn dan ook niets anders van je gewend.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Dat heeft ie volgens mij net uitgelegd

    Boeiende lap tekst, Maikel. Maar we zijn dan ook niets anders van je gewend.
    Inderdaad, het antwoord staat al min of meer in mijn vorige post

    Ik heb er niet zo'n moeite mee om iets te doen wat ik niet leuk vind als dat onderdeel is van een groter, achterliggend doel. Maar het behalen van een diploma was voor mij simpelweg niet zo'n doel, ik hecht niet zoveel waarde aan een papiertje. Sommige mensen noemen dat naief, dat kan. Maar ik wil gewoon voor mezelf bewijzen dat het ook op deze manier kan. Want uiteindelijk is een diploma enkel een manier van 'bewijs' dat je bepaalde kennis of vaardigheden hebt, er zijn ook andere manieren om dat te bewijzen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #37

    Standaard

    Het probleem is alleen dat anderen wel waarde hechten aan een papiertje. Maar ik begrijp je redenatie
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #38

    Standaard

    Mooi interview en wat een geweldige blog heb je.
    Die ga ik nog eens goed doorspitten.
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  14. #39

    Standaard

    Hele lap tekst, maar leuk om te lezen. Veel studies al achter de kiezen, maar nooit echt de juiste kunnen vinden is natuurlijk wel balen. Vooral met de stu-fi

    Mooi interview !
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  15. #40

    Standaard

    Nooit geweten dat dit interview een diepteinterview moest zijn .
    Maikel, ik herken veel dingen van jou die ik ook heb, al liggen sommige dingen ook weer ver uit elkaar. Je nuances geven overigens goed aan wat ik ook vaak vind, vooral je mening over mainstream vs de rest zeg maar.

    Jumbo scheveningen, ben je er morgenochtend ook? Ik kom er vaak zaterdagochtend vroeg namelijk.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Nooit geweten dat dit interview een diepteinterview moest zijn .
    Maikel, ik herken veel dingen van jou die ik ook heb, al liggen sommige dingen ook weer ver uit elkaar. Je nuances geven overigens goed aan wat ik ook vaak vind, vooral je mening over mainstream vs de rest zeg maar.

    Jumbo scheveningen, ben je er morgenochtend ook? Ik kom er vaak zaterdagochtend vroeg namelijk.
    Nee sorry, ben zaterdag altijd vrij. Vind maandag t/m vrijdag al lang zat
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Cher. Tijdens mijn laatste LSD trip ben ik vreselijk gefascineerd geraakt door deze figuur en heb zelfs een hele theorie uitgeknobbeld waarin ik probeer de wereld te begrijpen middels Cher. Als je namelijk de ontwikkeling van haar oeuvre bekijkt vanaf de jaren ’60 kun je dat min of meer gelijk stellen aan de ontwikkeling van de popmuziek in zijn algemeen, waarbij vrijwel iedere prominente trend binnen de popmuziek vertegenwoordigd is. De grap is dat haar muziek met ieder decennium weer een stukje goedkoper en simpeler geworden is, net zoals dat ook het geval is met de popmuziek in het algemeen (wat ook weer rechtstreeks inhaakt op de verpretparktisering van de maatschappij waar ik het eerder over had). Wat ik haar echter graag zou willen vragen, is wanneer het moment gekomen is dat ze gestopt is om zichzelf serieus te nemen om vervolgens dat feit volkomen uit te buiten door een parodie van zichzelf te worden. Hoe komt iemand namelijk tot zo’n beslissing? Het meest curieuze is nog dat deze omslag ergens zo rond haar comeback eind jaren ’80 met ‘If I Could Turn Back Time’ (en die on-waar-schijn-lij-ke videoclip moet hebben plaatsgevonden, terwijl ze in diezelfde periode juist als serieuze actrice haar grootste triomfen vierde, met haar rol in ‘Mask’ en de Oscar voor ‘Moonstruck’. En iemand die zichzelf tooit met een naam van slechts vier letters moet gewoon bijzonder zijn. Haar naam op filmposters heeft gewoon een bepaalde je ne sais quois, zoals ‘Silkwood’: Meryl Streep – Kurt Russell – Cher. Magisch vind ik dat. En zou het niet gruwelijk leuk zijn als ze echt de rol van Catwoman gaat spelen in die nieuwe Batman film van Nolan? Dan lig ik echt voor deur van de bioscoop bij de première.
    Heel interessant intervieuw Maikel!
    Voor mij mag Cher ook de nieuwe Catwoman worden. Daar zou ik ook zéker voor naar de bioscoop gaan.
    Ik denk dat Cher altijd wel een extravert persoon is geweest. Waarom zouden die twee dingen niet samen kunnen gaan, een serieuze actrice zijn en in de popmuziek met de tijd meegaan en zelfs een nieuwe trend kunnen zetten (met het nr. 'Believe'). Het zijn inderdaad hele commerciele liedjes, maar als ze lekker in het gehoor liggen vind ik dat geen enkel probleem.
    Wbt haar filmography, die stelt niet zo heel veel voor. Ze heeft niet veel films gemaakt, maar heeft er toch wel inderdaad een goeie reputatie als serieuze actrice aan overgehouden.
    Ik zou haar graag wat meer willen zien in films, maar op haar leeftijd acht ik die kans helaas klein.
    Zulke intervieuws mogen er wel wat meer komen.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pfan Bekijk bericht
    Heel interessant intervieuw Maikel!
    Waarom zouden die twee dingen niet samen kunnen gaan, een serieuze actrice zijn en in de popmuziek met de tijd meegaan en zelfs een nieuwe trend kunnen zetten (met het nr. 'Believe'). Het zijn inderdaad hele commerciele liedjes, maar als ze lekker in het gehoor liggen vind ik dat geen enkel probleem.
    Nou, er lijkt me een groot verschil tussen in de muziek met je tijd meegaan en je gehele persona een parodie van jezelf maken. Het is dus niet zozeer dat ik haar van commerciele uitverkoop beschuldig of zo, ze is altijd al een commercieel artieste geweest. Wat ik enkel observeer is dat ze op een gegeven moment een karikatuur van zichzelf geworden is. Daarnaast is ze volgens mij ook al jaren geen trendsetter meer maar een trendfollower. In de jaren '60 en begin '70 zou je nog kunnen beargumenteren dat ze trendsetter was (hoewel ik niet voldoende kennis heb om daar echt over te kunnen oordelen), maar met Believe deed ze niets anders dan inhaken op heersende trends. Niet dat daar iets mis mee is verder, ik vind Believe nog steeds een geweldig liedje - toevallig hoorde ik het nog toen ik vanavond de Pathe uitliep en het was het hoogtepunt van mijn avond
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #44

    Standaard

    Wat ik bedoel met het liedje 'Believe' is dat het geluidseffect hierna regelmatig geimiteerd is geworden en nog steeds wordt toegepast. Verder is mijn kennis van haar oeuvre ook niet toereikend, ik ken haar meer van haar films.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    Tja, ik heb daar wat gemengde gevoelens bij. Allereerst heb je natuurlijk de invloed van de Spielberg/Lucas tandem, die jarenlange verfijning in karakterontwikkeling en narratologie zo goed als vernietigd hebben. Films werden ineens volledig achtbaanachtig popcornmateriaal waarin nadenken niet meer nodig is. Dit laatste wordt ook enorm in de hand gewerkt door het feit dat er veel heftiger gemonteerd wordt dan ooit, waarmee de contemplatieve ruimtes die langere shots bieden de kijker letterlijk ontnomen worden – het is een bombardement van visuele informatie zonder ruimte tot nadenken.
    Hier kan ik me volledig in vinden. Verpakking is belangrijker geworden dan inhoud. Er wordt zo snel gemonteerd dat je nog geen tijd hebt om met je ogen te knipperen anders mis je de halve scène. Editing is heilig geworden. Jammer!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pfan Bekijk bericht
    Wat ik bedoel met het liedje 'Believe' is dat het geluidseffect hierna regelmatig geimiteerd is geworden en nog steeds wordt toegepast. Verder is mijn kennis van haar oeuvre ook niet toereikend, ik ken haar meer van haar films.
    Ja klopt, na Believe is het weer een tijdje hip geweest om dergelijke effecten te gebruiken maar het was niets nieuws natuurlijk toen Cher het gebruikte, de Vocoder bestond al jaren.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #47

    Standaard

    Nog een vraagje trouwens, ik zag op WhatIWatch dat je LOTR:ROTK een 7,5 heb gegeven. Geen laag cijfer, maar het geeft duidelijk aan dat je het geen meesterwerk vindt. En juist hier mistte een analyse zoals je die zo vaak schrijft.

    Kunnen we die nog verwachten van Lord of the Rings?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #48

    Standaard

    Misschien heeft Maikel de EE nog niet gezien?

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Misschien heeft Maikel de EE nog niet gezien?
    Dan nog ben ik benieuwd naar de analyse
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #50

    Standaard

    Nou, die 7,5 was de EE van ROTK, een vriend van me is helemaal verslaafd aan die films dus die vond het een leuk idee om alle EE versies van die films voor ons te draaien. Ik vond het eigenlijk al genoeg om ze eens in de bioscoop gezien te hebben, daar vond ik ze al te lang duren, dus de gedachte aan nog langere versies zag ik eigenlijk niet zo zitten maar in het kader van de gezelligheid ben ik maar gegaan.

    Ik vind het een beetje moeilijk om iets te zeggen over die LOTR films, vooral omdat ik tegenwoordig liever films analyseer die ik interessant vind en de LOTR films laten me vrij koud. Ik zou dus eigenlijk niet goed weten wat ik er over zeggen moet. Het heeft in ieder geval niets met creatief film maken te maken in mijn ogen, het is hooguit vermakelijk escapisme. Fantasy is sowieso iets waar ik maar moeilijk aan kan wennen, hoofdzakelijk omdat iedere fantasy film exact hetzelfde is; de poppetjes zijn anders, de verzonnen wereld is anders, maar verder volgen ze allemaal exact hetzelfde patroon. Alle LOTR films hebben dat ook: mensen zijn op weg naar iets en komen onderweg allerlei verschillende wezens tegen, dat is de essentie van alle drie de films en na verloop van tijd begin ik me gruwelijk te storen aan dit herhalende patroon. Ik snap ook niet goed wat mensen altijd zo goed vinden aan die films, dus wellicht zou ik beter aan jullie kunnen vragen wat je er zo goed aan vindt :wink: Wat ik meestal hoor is dat mensen zich graag verliezen in de fantasy wereld en zich graag laten meeslepen door de situaties en creaturen, maar dat lukt voor mij maar tot op zekere hoogte. Ook filmtechnisch vind ik de films niet bijzonder interessant, het is allemaal zo duidelijk gericht op zo'n groot mogelijke impact door het allemaal zo imposant mogelijk te maken voor de kijker maar dat heb ik na verloop van tijd ook wel gezien. Na het duizendste helicoptershot begeleid door epische muziek begin ik altijd wel heel erg naar het einde te verlangen. En dan duurt de film meestal nog 1,5 uur... met meer van hetzelfde....
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •