De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard ISF calibratie door Kalibravo, van harte aanbevolen!

    Afgelopen donderdag is Arnold bij ons langsgeweest om de Pioneer LX-5090 te calibreren. Zeer professioneel aangepakt, metingen en interpretaties ervan zagen er gedegen uit. Resultaat was zeker de moeite waard. Mijn scherm bleek an sich vrij goed ingesteld maar punten op de I schelen merkbaar. Arnold is ook nog eens aangenaam gezelschap waar je buiten de ISF calibratie nog heel veel van kan opsteken.
    Nogmaals, van harte aanbevolen!

  2. #2

    Standaard

    Hartelijk dank voor dit aardige compliment

  3. #3

    Standaard

    Arnold, dat zijn de klanten waar je het van moet hebben !

  4. #4

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik was donderdag de laatste van de 3 die zijn scherm heeft laten kalibreren door Arnold.
    Om 20:10 schoof Arnold aan voor de koffie welke hij uit professionaliteit bijna koud liet worden.

    In mijn geval betrof het een Philips 42PFL9603. Na een eerste diagnostiek via de DVE schijf in mijn pana DMP-BP50 BluRay speler bleek er ruimschoots te veel blauw, iets teveel groen en een miniem beetje te weinig rood in het signaal te zitten. Verder stond de helderheid op 90+ Foot-Lambert welke rond de 30-35 behoort te staan en het gamma stond al redelijk strak rond de 2.2. De kleurtemperatuur stond rond de 8000Kelvin.

    Vrij vertaald: Voor een fabrieks instelling klopte er niet zo heel veel van . Zelf had ik alleen nog maar een beetje naar de scherpte en het contrast gekeken. Deze bleken inderdaad al een stuk beter te staan (schouderklopje voor mezelf).

    Na wat wijzigingen en metingen van Arnold zijn we toch een heel eind in de buurt van de "ideale" instellingen gekomen:
    - Kleurtemperatuur van 6500
    - Gamma rond 2.2 / 2.1
    - Helderheid rond de 30 als ik het me goed herinner.

    Daarna zijn we een aantal stukjes film gaan kijken. Arnold heeft altijd de DVD van Gladiator bij zich zodat hij een goede referentie heeft om een aantal kritische scenes te kunnen bekijken. Zowel voor donkere als voor heldere/zonnige scenes. Hier kwam al snel uit dat we in het donker toch net iets te weinig detail zagen (minimaal) en dat er in de heldere scene iets teveel saturatie zat. Na dit stukje finetunen waren we er beiden behoorlijk tevreden over en heb ik nog een aantal scenes uit mijn eigen BluRay verzameling gedraaid. Hierbij kwam ik eigenlijk al meteen tot de conclusie dat eea wel even wennen is: het scherm is een stuk donkerder dan je daarvoor gewend was MAAR het beeldmateriaal ziet er meteen wel al een stuk filmischer uit.

    Na nog een test BluRay van DTS getoond te hebben (gescoord op de IBC) was Arnold ook overtuigd dat ambilight absoluut een leuke toevoeging is en dat hij HEEL graag Hairspray wil hebben .
    Het was toen alweer tijd voor hem om te vertrekken. En ik ben zelf nog even een uurtje of 2 verschillende scenes gaan zitten kijken uit 2001, BladeRunner, etc. Waar ik zeker niet ongelukkig van werd!!

    Helaas ben ik in de tussentijd er nog maar nauwelijks aan toe gekomen om nog eens een keertje goed ervoor te gaan zitten. Van de week slechts Harry Potter 5 kunnen bekijken. Op het wennen aan het donker na zag dat er allemaal prima uit.

    Al met al ben ik redelijk positief gestemd na de kalibratie door Arnold, niet in de laatste plaats door zijn prima gezelschap! Het beeld van mijn TV zal ik nog even aan moeten wennen maar ik denk dat dat wel goed komt. Verder nog even de professionaliteit aanstippen: gisteren kreeg ik nog een mailtje van Arnold met een lijstje van instellingen die hij gemaakt heeft. Altijd handig voor als je een keertje iets doms doet met je scherm.

    En omdat we hier toch een beetje op een beoordelingssite zitten toch maar even een score aan Kalibravo uitkeren:
    Totale Uitvoering: 8/10 (je was per slot van rekening iets te laat )
    Technisch Resultaat: 9/10

    Aanrader dus!
    Groet,
    Jurriaan

  5. #5

    Standaard

    Hij is vanmiddag ook bij langs geweest!

    Eerst hebben we even een stukje van Batman Begins gekeken op BD, Arnold zag na een tijdje al er meer in de beamer zit.
    Dus toen de colorimeter op z'n plek stond, hebben we eerst een zo goed mogelijk compromis gevonden tussen de iris en de helderheid.
    Arnold zette steeds de juiste chapter op de DVD op, terwijl ik de instellingen in de beamer zette, want ik ken de menuutjes goed en Arnold kent zijn DVD's weer beter.
    De software die hij gebruikte is heel overzichtelijk, je zag gewoon heel duidelijk de kleurverhoudingen, helderheid etc.
    Daarna zijn we druk bezig geweest met gammainstellingen, helderheid, contrast, dat duurde behoorlijk lang, omdat de beamer naar een gamma van 2,4 neigde, wat zoveel mogelijk omlaag moest naar 2,2, zonder dat het TE laag werd, wat niet makkelijk is, omdat de curve een bolling vertoonde.
    Maar uiteindelijk wisten we het maximale eruit te persen, toen zijn we bezig geweest met de grayscale, dus met de kleurverhoudingen gaan schuiven, totdat ze zo gelijk mogelijk zijn bij de verschillende gemeten grijswaarden.
    We zijn ook nog even met de kleursaturatie bezig geweest, maar dat was zo gepiept doormiddel van wat gekoekeloer door een kleurenfilter.
    Vooraf en tussendoor hebben we natuurlijk ook nog wat meetwizards doorgelopen, zodat we op een grafiekje de voortgang konden zien.
    Natuurlijk hebben we op het laatst ook nog het eindresultaat gemeten.

    Het beeld is er zichtbaar op vooruit gegaan, betere zwartwaardes, rustiger beeld, het beetje teveel rood is verdwenen.
    Het oogt nu meer als een 35mm projectie, maar dan zonder de spettertjes en ruis.
    Het beeld was zeker niet slecht voor de kalibratie, maar het kan altijd beter, wat nu dus blijkt.
    Als je bv. zo'n veel te fel afgestelde Samsung LCD hebt, dan gaat er helemaal een wereld voor je open!

    Het meetrapport ontvang ik binnenkort.

    Kortom, van harte aanbevolen.
    En als je er een beetje verstand van hebt, kijk je zo de kunst af, wat opzich niet verkeerd is, want zo beginnen denk ik alle ISF kalibrateurs.

  6. #6

    Standaard calibratie TV

    Vanmiddag is Arnold bij ons thuis aan het werk geweest om onze Panasonic TV te calibreren. Het resultaat is heel erg mooi geworden en ik ben er heel blij mee! Ik krijg bovendien extra service v.w.b. de upgrade van de firmware van de blu-ray speler. Super!

    Arnold bedankt!


    Robert
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  7. #7

    Standaard

    Klinkt positief allemaal, ik ben blij dat ik ook een kalibratie heb aangevraagd.

  8. #8

    Standaard

    Vorige week is Arnold ook bij mij langs geweest voor een beeld- en geluidscalibratie en ik moet zeggen dat het een enorm verschil is. Ik heb bewust nog even gewacht om een review van de calibratie te geven aangezien ik eerst nog wat films wou zien waar ik eerder niet zo tevreden over was en dat dan voornamelijk met donkere scene's en snelbewegende scene's zoals in Prince Caspian en Batman Begins, The Dark Knight waar ik enorm veel last had van een soort grain/nasleep bij bovengenoemde. Nu na de calibraie heb ik hier dus totaal geen last meer van en eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht, had eigenlijks alleen een verbetering van kleuren verwacht maar kreeg dus nog meer, het beeld is strakker, vloeiender en kijkt daarom lekker rustig weg. Nu dan het geluid waaruit bleek dat Arnold wel weet waar ie over praat aangezien mijn kabels en instellingen totaal niet goed stonden, nu na de calibratie is het geluid enorm verbeterd maar zou volgens Arnold nog beter kunnen door dikkere speakerkabels te gaan gebruiken. Dat zal ik zekers ooit nog eens gaan doen, maar voorlopig eerst niet aangezien ik nu al erg tevreden ben. Kortom is zo'n calibratie het voor mij 100 % waard geweest en Arnold neemt zijn tijd en is echt een pietje precies dus allemaal snel je tv laten calibreren door hem

  9. #9

    Standaard Kalibratie Pioneer PDP-LX5090

    Deze week is Arnold mijn Pioneer LX5090 Plasma komen kalibreren als ook het geluid van mijn AV receiver. Lang voordat Arnold bij mij op de bank zat heb ik hem al bestookt met allerlei vragen en opmerkingen waar telkens een geduldig en duidelijk antwoord op kwam. Dit is inmiddels het tweede toestel wat ik liet kalibreren en mede door het positieve gevoel n.a.v. de e-mail wisselingen heb ik voor Arnold gekozen.

    De keuze voor kalibratie was niet omdat mijn beeld slecht was maar juist omdat ik graag het optimale uit mijn aparatuur wil halen. Arnold is een dikke twee uur bezig geweest en is behoorlijk perfectionistisch aangelegd, iets wat ik uiteraard als prettig ervaren heb Bovendien geeft Arnold zeer gedetaileerde uitleg van alles wat hij ziet en aanpast, dit maakt alles een prettige en leerzame ervaring. Ook buiten het kalibreren om merk je toch dat er veel kennis van zaken is en is hij aangenaam gezelschap. Zoals gezegd was mijn beeld niet slecht maar zijn de aanpassingen die gemaakt zijn zeker de moeite waard!

    De kleuren zijn natuurlijker, huidskleuren ogen zeer mooi en natuurlijk ! Verder heeft het scherm meer diepgang en ziet er mooi, helder en gebalanceerd uit ! Alles wordt ondersteund door grafieken waar duidelijke uitleg bij verschaft wordt. Het geluid is ook onder handen genomen en ook daar is een verbetering duidelijk waarneembaar. Alles is afgestemd tot Arnold zelf tevreden was. Daarna nog getest met oog en software.

    Mijn conclusie is dat Arnold een man is die niet over een nacht ijs gaat en zeer gedetaileerd te werk gaat tot de klant tevreden is, en ook leuk, tot hij zelf tevreden is. Ik kan een ieder die meer uit zijn scherm of geluid wil halen aanraden om met Arnold contact op te nemen, je zal er geen spijt van krijgen! Arnold - Bedankt !

  10. #10

    Standaard

    Bedankt Iwan

    En deze mooie recensie kreeg ik vandaag in de mail:

    Kalibratie, fictie of waarneembaar?

    Roy: "Door de jaren heen heeft mijn apparatuur een niveau bereikt dat je je afvraagt of het allemaal nog beter kan. Je begint te tweaken met allerlei veelbelovende kabels van netsnoeren tot dure HDMI en zelfs net entrees en zekeringen, niets is te gek en je probeert alles uit en het brengt vaak marginale verbeteringen en je zegt tegen jezelf had ik hier niet beter software (lees: dvd's blu-ray's) kunnen kopen?

    Enfin je leest trouw je vakliteratuur over je hobby, surft eens over het internet en dan kom je ineens bij het fenomeen “kalibratie”! Al gauw raak je geïnteresseerd in deze methode om je plasma/LCD tv en projector te laten kalibreren (afregelen) volgens een internationale standaard ISF genaamd.

    Met alle tweaks in je achterhoofd en hoeveel ze je hebben gebracht ontstaat er toch enige scepsis over deze kalibratie. Na een kalibratie van een projector (van een kameraad van me) te hebben meegemaakt was ik om! Dit wil ik ook! Omdat ik net een nieuwe hd plasma had aangeschaft en al super tevreden was met mijn beeldweergave heb ik me wel afgevraagd kan het dan daadwerkelijk nog beter?

    Ja! Dan kan! En niet dat je foto's moet gaan nemen om het verschil te zien, maar echt overduidelijk! Mijn plasma is dus recentelijk gekalibreerd door Arnold van Kalibravo en ik moet zeggen het verschil is ongelooflijk! Na het zien van een blu-ray die ik al meerdere malen heb bekeken kwam ik tot de conclusie, meer details, meer scherpte, betere contrastverhouding en veel mooiere kleuren! Eindelijk een tweak waarvan je zegt; “dit had ik dus veel eerder moeten doen!”. Ook mijn volgende plasma of wat er dan voor beeldweergave apparatuur is zal ik zonder twijfelen laten kalibreren want dit brengt meer dan welke andere tweak die ik tot op heden heb toegepast op mijn installatie.

    Arnold bedankt voor je kalibratie en het keurige meetrapport waarin alle instellingen staan mocht er onverhoopt wat misgaan."

  11. #11

    Standaard

    Op mijn site nieuwe referenties toegevoegd.
    Zie www.kalibravo.nl/referenties
    Vooral met de laatste - Pioneer KRP500A - referentie, ben ik zeer content.

  12. #12

    Standaard kalibratie Panasonic 42PZ800

    Afgelopen vrijdag is Arnold bij mij langsgeweest in Nijmegen als laatste na het rondje België.
    Bij binnenkomst zag hij al meteen dat er veel meer kleur in m'n scherm moest zitten. Ik ben zelf al flink bezig geweest met instellingen via zo'n THX instelscherm en was op zich best tevreden, maar had wel het gevoel dat er meer in moest zitten.
    Nou, de kalibratie was mij het geld dubbel en dwars waard.
    Na de kalibratie zie ik pas wat m'n scherm aan kan. Films zien er ontzettend mooi uit op blu-ray en dvd. Inderdaad veel meer kleur, maar veel beter uitgebalanceerd. Scherpte en diepte zijn merkbaar toegenomen.
    Arnold weet er veel over te vertellen tijdens de metingen en instellingen en dat is zeer interessant. Hij is niet snel tevreden waardoor je zeker weet dat je de punt op de i krijgt.

    Bedankt Arnold!

  13. #13

    Standaard

    Je hebt een bericht.
    Hellboy : I'm fireproof, you're not.
    Goldtrader op DVDforum.nl

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spliney Bekijk bericht
    Ik krijg bovendien extra service v.w.b. de upgrade van de firmware van de blu-ray speler. Super!

    Arnold bedankt!


    Robert
    Voor Robert en alle andere eigenaren van een Blu-ray Disc speler houd ik nu op mijn Kalibravo site en forum een volledig overzicht bij van de actuele firmware versie van alle in Nederland verkrijgbare Blu-ray Disc spelers. Zie http://forum.kalibravo.nl/forum_post...80&PID=226#226

  15. #15

    Standaard

    Arnold is vanochtend ook met mijn tv aan de slag gegaan. Het stond allemaal al redelijk, maar wat een verbetering in helderheid, kleur, detailniveau in donkere beelden en wat een rust voor je ogen!

    Kortom: van harte aan te bevelen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  16. #16

    Standaard

    Ook bij mij heeft Arnold een kalibratie gedaan bij mijn Panasonic TH-46PZ80.
    Dit is gebeurd op 25 sept. ik schrijf nu pas een review omdat ik eerst rustig wat films wilde herkijken.
    Dat het beeld er mooier uitzag kon ik natuurlijk direct wel zien, vooral de blu ray van Monsters & Co zag er werkelijk supermooi uit, die had Arnold zelf bij zich (inmiddels heb ik hem zelf ook in mijn bezit).
    Na wat van mijn blu rays te hebben her bekeken (en dat nu met nog meer plezier) kan ik zeggen dat het er allemaal superstrak uitziet nu. De instellingen van mijn Plasma zaten al redelijk dicht bij de norm, maar toch ben ik er wat diepte en scherpte betreft goed op vooruit gegaan, ook is het beeld rustiger en natuurlijker en in de donkere scenes zie ik nu meer. Vooral "band of brothers" ziet er nu erug mooi uit. Verheug me ook ontzettend op "Braveheart" volgende week.
    Ben dus erg tevreden over het beeld dat er nu nog beter uitziet dan het al deed.
    Ook heeft Arnold mijn surround onder handen genomen en ook hierover ben ik nu erg tevreden, zelf bleef ik hier maar afstellen en twijfelen en nu is het gewoon allemaal naar tevredenheid afgesteld.
    Arnold neemt de tijd, is erg kritisch en niet snel tevreden.
    Bij een eventueel nieuw scherm in de toekomst weet ik in ieder geval Arnold weer te vinden, het was het meer dan waard en draagt bij aan nog meer kijk plezier in mijn geval.
    Arnold bedankt voor het verhogen van mijn kijk en luister plezier en tot de volgende keer.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Bij een eventueel nieuw scherm in de toekomst weet ik in ieder geval Arnold weer te vinden, het was het meer dan waard en draagt bij aan nog meer kijk plezier in mijn geval.
    Aangezien je het over een plasmascherm hebt kan het zomaar zijn dat je hier eens in de 1 á 2 jaar mee te maken krijgt hoor. Plasma, in tegenstelling tot LCD, kent een "redelijk snel" verloop in de kleuren en behoeft dus eens in de zoveel tijd een nieuwe kalibratie.

    Het verval van de backlight bij LCD is op zich vergelijkbaar maar is veel trager.

    Veel kijkplezier voorlopig!

    (berichtje is overigens niet negatief tov LCD of plasma bedoeld maar gewoon als tip!)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •