De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: BK Gimini

  1. #1

    Standaard BK Gimini

    Zoals sommige weten heb ik nu een poosje een BK Gimini mooi ding vooral met muziek echt super 8) Maar nu de films, ik moet heb steeds veel zachter zetten (achter op de subwoofer) omdat hij met films veel te hard gaat en dus op zijn max zit veel te snel wat het geluid dus niet ten goede komt. Nu vroeg ik mij af hoe jullie zoiets oplossen? Doen jullie ook subwoofers zachter draaien ofzo zodra je een film kijkt en bij muziek weer harder bijvoorbeeld.

  2. #2

    Standaard

    Vreemd verhaal wat jij verteld aangezien de gimini zowel high als low level is.

    Die stel je gewoon voor HT af (DB meter) , en voor stereo op je gevoel.

  3. #3

    Standaard

    Hoe bedoel je dat? High level knopjes werken toch niet als ik hem niet high level aansluit?

  4. #4

    Standaard

    Als je hem goed afstelt staat hij voor muziek en voor films goed hoor....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    nee dan werkt dat niet, maar dan doet je sub het ook niet in de stereo modus.

    dus gewoon high level aansluiten ..

  6. #6

    Standaard

    Met muziek geen probleem bedoelde ik dus muziek DVDs over stereo hebben we het hier niet.

    Ik heb hem nu goed afgesteld vind ik klinkt heerlijk met verschillende muziek DVD (5.1 dus) alleen met films slaat ie vaak te ver door en moet hij dus zachter als ik dat niet wil. Dat is het probleem.

  7. #7

    Standaard

    ik zou toch een db meter adviseren, dan heb je een goed idee hoe hard de subwoofer staat ten opzichte van de andere luidsprekers
    hoe ver heb je het volume op de Gemini open staan ?
    verder als half open zou ik deze niet zetten en dan is het beter om de subwoofer in je bassmanagement wat verder open te zetten
    Laatst aangepast door asdonk : 29-11-2008 om 20:43
    Onkyo tx-sr605, Toshiba EP35, Sony BDP-s350
    Sony bravia LCD 40V2000, sony sacd speler, Ipod nano wharfedale Evo 2-10 en 2-8, Evo center,
    BK electronics monolith en xls300PR,

  8. #8

    Standaard

    Nee hij staat zelf aardig ver voor de helft. 1/3 ongeveer.

  9. #9

    Standaard

    Een db meter heb je voor 2 tientjes, afstellen en verder gewoon afblijven...

    Zonder db meter wordt het toch lastig hoor.

    Ik zelf gooi er wel een 1 of 2 db bij maar dan in het bassmanagement van mijn versterker.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •