De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: audyssey lukt niet

  1. #1

    Standaard audyssey lukt niet

    Ik wil mijn speakers goed in laten stellen door audyssey maar als hij bij de eerste achter speaker probeerd te meten geeft hij een fout namelijk: luidspeaker detectiefout.

    Heb een 5.1 set! iemand die me uitleg kn geven"?

  2. #2

    Standaard

    In de gebruiksaanwijzing staat als goed is ook wat je moet doen bij foutmeldingen van het Audessey inregel-systeem.

    Wanneer de surround-luidsprekers bij een 5.1 opstelling niet gedetecteerd worden, kan het zijn dat je deze bvb op de surround-back hebt aangesloten i.p.v op die van de surround. Even aan de achterkant van de receiver en evt. van de luidsprekers dus.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    of wat ook kan is dat je de surrounds wel goed hebt aangesloten,
    maar je surround back op YES hebt staan
    audessey probeert die dan te vindenm ziet vervolgens je fronts, centerm surrounds en je subwoofer, maar geen surround back en geeft een foutmelding
    misschien kan je er iets meewelke receiver heb je, een onkyi, denon of een ander merk ?
    Onkyo tx-sr605, Toshiba EP35, Sony BDP-s350
    Sony bravia LCD 40V2000, sony sacd speler, Ipod nano wharfedale Evo 2-10 en 2-8, Evo center,
    BK electronics monolith en xls300PR,

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door asdonk Bekijk bericht
    of wat ook kan is dat je de surrounds wel goed hebt aangesloten,
    maar je surround back op YES hebt staan
    audessey probeert die dan te vindenm ziet vervolgens je fronts, centerm surrounds en je subwoofer, maar geen surround back en geeft een foutmelding
    misschien kan je er iets meewelke receiver heb je, een onkyi, denon of een ander merk ?
    Surround backs zijn goed aangesloten! heb een onkyo 905

  5. #5

    Standaard

    maar bij een 5.1 heb je dus GEEN surround backs, maar alleen surrounds, denk dat daar idd de fout zit
    met surround backs maak je 7.1, dus fronts, center, surrounds, subwoofer en surrounds BACK
    Onkyo tx-sr605, Toshiba EP35, Sony BDP-s350
    Sony bravia LCD 40V2000, sony sacd speler, Ipod nano wharfedale Evo 2-10 en 2-8, Evo center,
    BK electronics monolith en xls300PR,

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door asdonk Bekijk bericht
    maar bij een 5.1 heb je dus GEEN surround backs, maar alleen surrounds, denk dat daar idd de fout zit
    met surround backs maak je 7.1, dus fronts, center, surrounds, subwoofer en surrounds BACK
    O hu he, naja, maar maakt toch niet uit dus als ik surround voor achter gebuik lijkt me alleen draatjes anders erin.

    Of is het beter als surround te gebruiken, geeft dat beter geluid dan achter?
    of is 7.1 echt aan te raden? en ik maar denken dat 5.1 zonder surround beston lol

  7. #7

    Standaard

    surrounds in surrounds doen, dan lukt Audessey wel

    zet surround BACK op uit ofwel NO
    die ijn voor 7.1, wordt aalleen dan gebruikt
    kijk maar goed wat audessey tijdens de meting op het scherm doet
    er komt geen geluid uit je surrounds, Audessey ziet ze vervolgens niet, en dan wel weer je surround BACK

    je maakt een begrijpelijke denkfout en Audesssey snapt de opstelling ook niet
    die moet surround speakers meten welke niet aangesloten zijn
    Onkyo tx-sr605, Toshiba EP35, Sony BDP-s350
    Sony bravia LCD 40V2000, sony sacd speler, Ipod nano wharfedale Evo 2-10 en 2-8, Evo center,
    BK electronics monolith en xls300PR,

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •