De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hoe krijg ik mijn fav. videobeelden op dvd ?

    ik heb hier op zolder zo'n 300
    videobanden liggen met allerlei docu's,
    tv-items, films en heel veel voetbal.
    vraag: hoe krijg ik de leukste fragmenten op
    een dvd, zodat ik tegen de video's eerdaags
    goodbye kan zeggen.

  2. #2

    Standaard

    In het kort:

    - Video Capture kaart kopen zodat je de beelden kunt vastleggen op de harde schijf.
    - Zorgen dat je een HD hebt met lekker veel ruimte en snelheid van 7200 toeren.
    - DVD-brander aanschaffen. Let op de compatibiliteit met bestaande spelers. DVD-RW schijnt geloof ik het meeste compatible te zijn.
    - DVD-creëer programma aanschaffen (Ulead heeft geloof ik zo´n proggie).

    Dus ik zou zeggen kijk eens op www.ulead.com voor de software, de rest van de info kun je her en der ook wel vinden op het net, maar daar heb ik even geen linkjes van paraat.
    Meestal zul je bij je DVD-brander ook wel software krijgen, maar die is meestal k*t.

  3. #3

    Standaard

    Originally posted by Nathan Strik
    - Zorgen dat je een HD hebt met lekker veel ruimte en snelheid van 7200 toeren.
    Zelf doe ik ook capturen van films vanaf mijn videocamera, en ik raad aan om inderdaad een grote HD aan te schaffen, 1 minuut film is al snel 200mB ruimte, dus een uurtje film komt rond de 12gB te liggen. (meestal nog hoger zelfs)

    Originally posted by Nathan Strik
    - DVD-brander aanschaffen. Let op de compatibiliteit met bestaande spelers. DVD-RW schijnt geloof ik het meeste compatible te zijn.
    - DVD-creëer programma aanschaffen (Ulead heeft geloof ik zo´n proggie).
    Mijn DVD-speler kan geen CR-r r/w aan, dan kan hij ook geen DVD-r r/w aan, of toch? Ik heb wel een adresje waar ik hem regio en RCE en andere dingen vrij kan laten voor 175,- euro. Weet iemand een goedkoper adres? Het is de Sony DAV-S300.

  4. #4

    Standaard

    Wat is een goeie Videocapture kaart?

  5. #5

    Standaard

    afhankelijk van je eisen.
    Miro/Pinnacle DC30+ is zeker niet verkeerd, capturen tot S-video kwaliteit, max datarate 6 MB/sec.
    Regelmatig tweedehands op Marktplaats aangeboden voor een eurootje of 150, en dat is een fors stuk lager dan de nieuwprijs. Voordeel van deze kaart is dat je ook meteen audio aansluitingen hebt. De DC10 heeft dat bijv.niet en ben je afhankelijk van je geluidskaart. In de praktijk geeft dat regelmatig problemen om beeld en geluid synchroon te krijgen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PlaneTeeR
    Wat is een goeie Videocapture kaart?
    Ik zou inderdaad gaan voor een kaart van Pinnacle. De betere kaarten, zoals Mark S. ook al aangeeft.
    Deze babies hebben hele goeie M-JPEG compressie die bijna geen verlies geeft (afhankelijk van je instellingen).

    Een kennis van me heeft ook zo´n kaartje en is er al heel lang tevreden mee.

  7. #7

    Standaard

    bij zoveel kennis verstomt mijn
    bravoure en zet ik nederig een
    stap naar achter...

  8. #8

    Standaard

    maar... is het niet slimmer om in
    plaats van een kaart toch maar
    te wachten op een video/dvd-in-1-speler ?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garrincha
    maar... is het niet slimmer om in
    plaats van een kaart toch maar
    te wachten op een video/dvd-in-1-speler ?
    Die dingen zijn er al volgens mij. Maar videobanden slijten en DVD´s niet... Misschien toch slim om die banden te archiveren?!?

  10. #10

    Standaard

    maar is het niet slimmer om te wachten...
    Tuurlijk is dat slimmer.
    Maar dat is nou net toevallig een eigenschap die bij het merendeel van de forumleden een beetje onderontwikkeld is gebleven.

    Ik neem aan dat je trouwens een videorecorder/dvd-recorder bedoelt.

  11. #11

    Standaard

    Ik neem aan dat je trouwens een videorecorder/dvd-recorder bedoelt

    juist en... dat archiveren gaat wel een
    paar weekjes duren...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •