De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Question 1080p Blu-ray via 1080i receiver naar tv?

    Hallo allemaal,
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vraag:
    Ik heb momenteel een 40" Samsung 1080p LCD (LE40M87BD), een Samsung HD decoder (HDMI) en een Sony surround system met de receiver HT-SS1100. Deze receiver ondersteund max in- en output van 1080i. Nu wil ik graag een Sony BDP-S350 kopen en deze aansluiten op het surround systeem, zodat ik maar 1 HDMI kabel naar mijn TV hoef te hebben en de source kan selecteren via de receiver. Nu maak ik mij echter zorgen over het feit dat er veel beeldkwaliteit verloren zal gaan doordat de blu-ray speler dan maar 1080i ipv. 1080p kan doorgeven. Kunnen jullie mij vertellen of dit veel zal uitmaken? Graag advies, wat moet ik doen? De speler direct op de tv aansluiten en alleen het geluid via de receiver is geen optie, want dat wordt te ingewikkeld voor mijn ouders

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum os1991.

    Het makkelijkste voor jouw ouders is om de speler dan het beeld als 1080i of 720p naar de receiver te sturen. Progressief in makkelijker omhoog te schalen naar 1080p en 1080i heeft dan het juiste aantal pixels.

    Mijn advies voor snel bewegende beelden is 720P en voor minder snel bewegende 1080i

    Aan de andere kant zal het voor jouw ouders niet veel moeilijker zijn om zowel de bron voor de BD speler bij de TV als bij de HomeCinema te kiezen wanneer de HDMI van de speler rechtstreeks op de TV aangesloten is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •