Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Misschien een handige tip, bij Pathe is een kaartje de halve prijs als de film voor 12.00 uur begint. Ook al begint hij 11.55 uur, dan krijg je toch nog die korting. Bovendien is het dan vrijwel altijd rustig (behalve in het eerste weekend van een blockbuster, misschien). Dat doe ik ook altijd, en ik heb nooit klachten (Pathe Schouwburgplein, en af en toe Pathe de Kuip).
    Overigens vond ik de zeer strenge leeftijdscontrole bij '300' wel opvallend. Zonder ID kon je gewoon geen kaartjes krijgen. Er stond een stelletje van in de twintig voor ons, en die mochten dus gewoon niet naar binnen. Ook werden de reclames stopgezet, en werd er een puber (die blijkbaar geen 16 jaar was) uit de zaal gehaald. Dat is overigens de enige keer dat die controle zo streng was. Bij bijvoorbeeld The Dark Knight (was toch ook voor 16 jaar en ouder) heb ik dat niet gezien.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  2. #27

    Standaard

    Bij Harry Potter And The Goblet Of Fire zaten we in Kinepolis in een zaal waar daarvoor een presentatie o.i.d. was gegeven, en voor de film waren de rolluiken nog even open. Begon het daar plots een dik pak te sneeuwen, niet zo'n heel beetje maar een echt gezellig dik pak sneeuw dat blijft liggen. Dat was echt een sprookjessfeer, iedereen werd er dadelijk goed gemutst door.

    Bij Star Wars Episode I die de eerste week draaide hadden ze voor de sfeer een Darth Vader en een blik stormtroopers opengetrokken om de kleine kindjes wat te pesten.

    En voor de eerste vertoning van Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring was er zo'n Tolkien-genootschap aanwezig, allemaal in Middle Earth-kostuums, d'r was zelfs een nep-Gandalf bij.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #28

    Standaard

    Soms heb ik wel eens als ik uit de bioscoop kom dat ik denk, die film wil ik meteen weer zien.
    Volgende voorstelling graag.
    Ik heb dat nog nooit gedaan wel. Natuurlijk ben ik wel vaker naar dezelfde film in de bioscoop geweest.

    Ik weet nog dat ik ' the Matrix' in de sneak zag. Ik was diep onder de indruk. Nog steeds vind ik het een prachtige film.

    Saving private Ryan, de openings scene echt ongelooflijk, zeker op groot scherm en met goed geluid.

    The hours, ik verliet de zal anders dan toen ik binnen kwam.

    Chicken run, prachtige film, dat was gewoon genieten.

    The Terminal
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  4. #29

    Standaard

    M'n alller eerste:
    Jungle Book..
    nu zo'n 30 jaar geleden denk ik. Misschien wel een life altering moment.

    Niet lang daarna:
    Le Gendarme et les extra-terrestres (1979)
    Met m'n buurmeisje... ik was 7 dus geen rare dingen denken heh!!
    Ik heb helemaal blauw gelegen van het lachen

    En toen werd het december '82 en was het (eindelijk) tijd voor:
    E.T.: The Extra-Terrestrial (1982)
    Ik was 10 dus kon me voor de volle 100% inleven met Elliot. En gezien de verschillen in releasedata met de US was er toen al maanden lang een hype bezig in de NL. Was echt een bijzondere tijd dat.

    Vele jaren later pas weer zo verrast geworden door Jurasic Park. "Echte" Dino's kijken en voor het eerst goed surround geluid en merkbaar gebruik van een subwoofer in de bios. Die klap van die seismische test redelijk in het begin van de film ga ik NIET vergeten .

    Al die keren dat ik een kaartje heb gekocht voor Terminator 2... . Het werd zelfs zo dramatisch dat ik 'm een keertje met een vriend helemaal ben gaan zien met een ZONNEBRIL op.

    Een keer op 1 avond eerst naar de bios voor Flatliners en daarna thuis op VHS The Abyss. De volgende ochtend METEEN weer The Abyss gekeken.

    Titanic op maandagmiddag in Pathe Scheveningen zaal 8 (de grootste) met maar 8 á 10 bezoekers. Zelfde zaal voorste rij naar Twister zitten kijken... m'n broekspijpen zaten te wapperen in de wind.

    Een keertje redelijk sjaggerijnig een goedkope voorstelling van Amelie binnengelopen daar kwam ik weer helemaal vrolijk naar buiten toe gelopen. Briljante film dat!

  5. #30

    Standaard

    Een paar jaar terug draaide 'Princess Raccoon' op IFFR en aangezien ik toen al enkele jaren toch wel een liefhebber was van Suzuki wilde ik die natuurlijk zien. Ik had ook een kaartje gekocht, maar dat was een ochtend screening om elf uur en ik had wat moeite om uit bed te komen. Een dag later draaide ie ook nog 's avonds in de grootste zaal van Pathe 1, helaas weer op een tijd dat ik niet meer terug kon komen naar huis, maar ik had mijn vader weten te charteren dat hij me zou ophalen met de auto (mijn omgeving heeft nogal vaak last gehad van mijn belachelijke passies). Ik dus een kaartje gekocht en het was een overweldigende ervaring. De film is sowieso een van de meest creatieve die ik ooit gezien heb, maar niet iedereen dacht daar zo over - een significant deel van de uitverkochte zaal liep weg, duidelijk een nog groter deel dan bij meer 'normale' films op IFFR. Ik heb de gehele lengte van de film zitten janken als een kind - toch ook mooi om die film op een groot Pathe scherm te zien en niet op de wat kleinere filmhuis schermpjes. Bij de uitgang liep ik nog bijna avant-garde filmmaker Tonino De Bernardi omver, hij had ook zichtbaar van de film genoten aan zijn enorme grijns te oordelen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht
    Titanic op maandagmiddag in Pathe Scheveningen zaal 8 (de grootste) met maar 8 á 10 bezoekers. Zelfde zaal voorste rij naar Twister zitten kijken... m'n broekspijpen zaten te wapperen in de wind.

    Een keertje redelijk sjaggerijnig een goedkope voorstelling van Amelie binnengelopen daar kwam ik weer helemaal vrolijk naar buiten toe gelopen. Briljante film dat!
    Dat eerste heb ik eens gehad met The Two Towers op de dag van de release. Bijna geen kip in de zaal, en drie dagen later op zaterdag in dezelfde zaal was het zo vol dat ze je echt naar je stoel begeleidde.
    Memorabel was toen nog dat bij de eerste Gollum-monoloog aan me werd gevraagd "Zijn er twee van hen?".

    Een andere keer dat ik dit meemaakte was bij Cars. De grootste zaal van Must See Delft. Ik kwam binnen en er was helemaal niemand. Er kwamen toen (een klein beetje helaas) nog wel 3-4 mensen bij, maar...wow.

    Wat betreft dat tweede: Die film heb ik voor het eerst gezien op een klein tv-schermpje met niet al te beste kwaliteit. Romantiek ten top.

  7. #32

    Standaard

    Als we het over lege zalen hebben was mijn bezoekje aan Robots in de IMAX zaal van Pathe Arena wel bijzonder, ik was in die gigantische zaal letterlijk de enige bezoeker. Het was ook de eerste week dat die zaal uberhaupt bestond en op een dinsdagmiddag of zo, maar toch. Een medewerker was ook verplicht om iets over IMAX te vertellen, maar hij borg de microfoon toch maar op toen ie zag dat ik de enige was en kwam gewoon voor me staan, waardoor ik een prive uitleg kreeg.

    Toen de film net begonnen was kwamen er helaas nog twee dames binnengelopen zodat we uiteindelijk de film met zijn 3-tjes gezien hebben, maar in die gigantische zaal is dat nog steeds wat vreemd.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  8. #33

    Standaard

    zo'n 30 jaar geleden een aantal keer Jungle Book in de Bios gezien op vriendjes verjaardagen, die film blijft zo verschrikkelijk mooi en aandoenlijk. Rond die tijd ook een keer Bambi in de Bios gezien en dat was echt tranen met tuiten.
    Later naar Rambo geweest en wat knullige romkom's met vriendinnetjes op de achterste rij wat meteen verklaart dat ik niet eens meer weet welke romkoms dat nou waren .
    Toen mijn vrouw nog mijn vriendin was (huh, dat staat raar) zijn we naar pretty woman geweest, bijzondere ervaring geweest want we zijn 2 keer geweest en we hebben hem maar 1 keer gezien .

    speciale Hertz voorpremiere van Cars meegmaakt in Pateh arena, geluid vond ik niet best en al die mensen die hun eigenlijk veel te kleine kinderen hadden meegenomen waardoor de halve film er gejank was te horen beurden me ook niet echt op, gelukkig was de film an sich leuk en de animatie uitermate goed.

    Met mijn middelste zoon naar Transformers geweest en dat was gewoon een feest, hij was zo onder de indruk van de film dat hij er een week lang over bleef praten.

    Maar de leukste ervaring was de preview van wanted met mijn dochter, op een bepaald moment valt na een heftig actiemoment het geluid stil en je hoorde een kinderstemmetje wat overduidelijk diep onder de indruk was door de zaal gaan: "Shiiiiiitttttttttt!!!" wat een hele leuke reactie opleverde natuurlijk.

  9. #34

    Standaard

    De eerste film die ik in de bios zag was volgens mij De Kleine Zeemeermin. Dat zal ik dus niet snel vergeten.
    Verder maakte het indruk toen ik mijn broer opeens huilend naast me aantrof bij My Girl.
    Uiteraard was Jurassic Park, die ik samen met mijn moeder bezocht, ook een belangrijke bioscoopervaring.
    Als tiener bezocht ik Starship Troopers in de bioscoop, ook onvergetelijk.
    Op de dag dat ik m'n laatste examens van de HAVO had, ging ik met wat vrienden naar Crouching Tiger Hidden Dragon, wat ik nog steeds een leuke film vind.
    Later werd ik door wat vrienden onverwacht meegenomen naar LotR: FotR. Een film waar ik toen helemaal niet echt naar uitkeek of zo, maar na die avond groot liefhebber van ben geworden.
    Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi) zag ik in de bioscoop toen ik net op kamers woonde. Met deze film begon mijn interesse in anime, en later in Japanse films in het algemeen, en in de Japanse taal en cultuur.
    Ponyo on a Cliff (Gake no ue no Ponyo) zag ik enkele maanden geleden in Japan, in een zaal met zo'n 5 Japanners, de film draaide daar immers al een paar maanden.

  10. #35

    Standaard

    Mijn favoriete bezoek moet toch wel zijn geweest toen er opeens een gast naar het scherm liep en op de verhoging klom, voor het scherm langs liep en begon te zwaaien. Vervolgens maakte hij een dansje, een salto, een koprol en een buiging, waarvan hij weer van de verhoging afklom en luid hoestend naar het toilet ging. Briljant!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    En voor de eerste vertoning van Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring was er zo'n Tolkien-genootschap aanwezig, allemaal in Middle Earth-kostuums, d'r was zelfs een nep-Gandalf bij.
    Tijdens de LotR marathon met de premiere van RotK in Scheveningen kwam ik die ook tegen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Mijn favoriete bezoek moet toch wel zijn geweest toen er opeens een gast naar het scherm liep en op de verhoging klom, voor het scherm langs liep en begon te zwaaien. Vervolgens maakte hij een dansje, een salto, een koprol en een buiging, waarvan hij weer van de verhoging afklom en luid hoestend naar het toilet ging. Briljant!
    ROFLOL

  13. #38

    Standaard

    Het was Edje denk ik

  14. #39
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Toen ik zeven was en met mijn vriendjes naar de bioscoop in Amersfoort gingen en Winnetou en de schat in het zilvermeer zagen. Toen het Apache opperhoofd met zijn indianen kwam om zijn vrienden te bevrijden werd de zaal bijna afgebroken door de enthousiaste kids.

    Junglebook waarbij tijdens een voorfilm over het Ezeltje van Jesus mijn jongste zus keihard zat te huilen want ze vond hte zo erg. Ze wordt er nog steeds mee gepest.

    Terminator 2 in London ik zat in een zaal met ruimte voor 500 mensen samen met 8 mensen. (Terminator was nog niet uit in Nederland en al enige weken in Engeland waar ik een jaar ging studeren).

    Drie jaar geleden zag ik From Russia with love in de bioscoop als enige klant in de zaal. Zo'n beeld scherm heb ik thuis niet en dan geen overlast van anderen.

    Mijn bezoek aan Basic Instinct werd gevolgd door een van de meest vermoeiende en bevredigende avond/nacht van mijn seksuele leven.8)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  15. #40

    Standaard

    Leukste bioscoopervaring?

    Euhm het was zo "gezellig" dat de film niet meer belangrijk was
    of gaat het om andere ervaringen..??
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chelsea Bekijk bericht
    Leukste bioscoopervaring?

    Euhm het was zo "gezellig" dat de film niet meer belangrijk was
    of gaat het om andere ervaringen..??
    Wij willen details weten
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chelsea Bekijk bericht
    Leukste bioscoopervaring?

    Euhm het was zo "gezellig" dat de film niet meer belangrijk was
    of gaat het om andere ervaringen..??

    :O

    Deed jij een 'ik heb Bambi-ogen' attack? :P

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Wij willen details weten
    ahuh:wink:
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  19. #44

    Standaard

    Chelsea, even uit nieuwsgierigheid, ben jij dat zelf op je avatar?
    (ik zal niets tegen de crew zeggen als het niet zo is hoor )

  20. #45

    Standaard

    In 'jouw eigen offtopic-hoekje' gaf ze daar al antwoord op

  21. #46

    Standaard

    Ik lees al een paar jaar dit forum maar nog nooit iets gepost en dit draadje leek me wel een geschikt moment om toch maar iets van me te laten horen.

    Toen ik een jaar of 7 was ben ik naar ''Close encounters of the third kind'' geweest, eeuwen geleden dus. Die film heeft toen een enorme indruk op mij gemaakt.
    Dat grote ruimte schip die achter de berg vandaan kwam, de bekende 4 tonen die nog weken in mijn hoofd zaten. En ik was net verhuist naar een nieuw huis met een tuin die nog 1 grote zandbak was en daar heb ik nog vaak die berg nagemaakt en scenes uit de film in mijn gedachte herbeleefd.
    Nog steeds is deze film mijn favoriete film aller tijden

    Een andere leuke ervaring was jaren geleden een 1 of andere Steven Seagal film gekeken in een bios op Times Square in NYC.
    De film was bijzonder slecht maar ik heb ontzettend genoten van het amerikaanse publiek.
    Zoals altijd in dat soort films moet de held eerst flink incasseren voordat hij flinke revange gaat nemen. En het publiek was ontzettend enthousiast en stond letterlijk voor hun stoelen en was tegen het scherm aan het schreeuwen wanneer Steven weer 1 of andere bad guy flink in elkaar mepte: Yeah, kill that motherf*cker!
    Waarna er een luid applaus volgde voor elke actie.
    Toch wel een verschil met onze bioscopen waar men vooral zo stil mogelijk is en wat ik meestal zeer waardeer maar om het een keer op een andere manier mee te maken was zeker een leuke belevenis.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Duijmski Bekijk bericht
    In 'jouw eigen offtopic-hoekje' gaf ze daar al antwoord op
    helemaal gemist, sorry!

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    helemaal gemist, sorry!
    Zo lang je maar up-to-date bent

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Chelsea, even uit nieuwsgierigheid, ben jij dat zelf op je avatar?
    (ik zal niets tegen de crew zeggen als het niet zo is hoor )

    pfff...zie ik er zo NEP uit ofzo???
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •