Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 46 van 46 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Verzamelaarsverzekeringen zijn alleen vrij kostbaar en je moet alles goed bijhouden.

    Backuppen ook in de cloud doen anders heb je er nog niets aan.
    Laatst aangepast door Oakey : 27-06-2021 om 11:43

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    - Laadt geen apparaten op als je er niet bij bent, dus ook geen telefoon aan de lader snachts (oorzaak bij ons geweest)

    -
    Koop ook nooit laders op Chinese sites als AliExpress of op zwarte markten, en houd je laders uit de buurt van brandbare spullen zoals gordijnen en bijvoorbeeld de keukenrol op het aanrechtblad.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Koop ook nooit laders op Chinese sites als AliExpress of op zwarte markten, en houd je laders uit de buurt van brandbare spullen zoals gordijnen en bijvoorbeeld de keukenrol op het aanrechtblad.
    Originele apple lader met een iphone 11 van half jaar oud. Ik koop ook wel eens op Ali maar dat soort dingen nooit om dit te voorkomen. Maar ook dat is dus geen enkele garantie. Gekeken of ik Apple ngo aansprakelijk kon houden maar de bult gesmolten plastic wat ooit mijn telefoon was, was niet eens meer herkenbaar.
    Gewoon niet opladen als je er niet bij bent, geloof mij.

  4. #29

    Standaard

    Dit weekend op marktplaats een dvd willen kopen (The Dance van Fleetwood Mac), maar voor de koop definitief gesloten was nog even gevraagd te checken of de disc wel afspeelt, en jahoor, een c13 foutcode (no disc).

  5. #30

    Standaard

    Ik heb het *klop het direct af* totnutoe één keer gehad (de regio 1 van Boogie Nights).

    Hoe hou je zoiets bij als je honderden DVDs/BRs in de kast hebt staan?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik heb het *klop het direct af* totnutoe één keer gehad (de regio 1 van Boogie Nights).

    Hoe hou je zoiets bij als je honderden DVDs/BRs in de kast hebt staan?
    Misschien is itunes zo gek nog niet.

    Bij verzekeren van video en audio apparatuur werd ik door verzekering al raar aangekeken....
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Misschien is itunes zo gek nog niet.
    Alles digitaal?

    Nooit.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dit weekend op marktplaats een dvd willen kopen (The Dance van Fleetwood Mac), maar voor de koop definitief gesloten was nog even gevraagd te checken of de disc wel afspeelt, en jahoor, een c13 foutcode (no disc).
    De mijne speelt nog steeds goed af op mijn oppo.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Alles digitaal?

    Nooit.
    Meeste heb ik fysiek. Maar itunes heeft titels in 4k die nergens uit zijn gekomen. Zoals the Silence of the lambs in dolby vision.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Meeste heb ik fysiek. Maar itunes heeft titels in 4k die nergens uit zijn gekomen. Zoals the Silence of the lambs in dolby vision.
    Als je geen apple tv hebt of enig ander apple product dan kan ik die toch nergens op afspelen?
    Of wel?
    Kan ik ze bijvoorbeeld downloaden naar mijn pc die iTunes films?
    En hoe speel ik ze dan af?
    Ik zal altijd physieke blijven kopen maar zo nu en dan misschien een digitale...

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik heb het *klop het direct af* totnutoe één keer gehad (de regio 1 van Boogie Nights).

    Hoe hou je zoiets bij als je honderden DVDs/BRs in de kast hebt staan?
    Niet. Maar af en toe wil ik er 1 kijken die het dan niet doet. Maar eens natuurlijk, of al die andere honderden het wel doen weet ik niet natuurlijk. Er zullen er meer tussen zitten. Met cd’s heb ik het echter nooit en die draai ik heel vaak.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Niet. Maar af en toe wil ik er 1 kijken die het dan niet doet. Maar eens natuurlijk, of al die andere honderden het wel doen weet ik niet natuurlijk. Er zullen er meer tussen zitten. Met cd’s heb ik het echter nooit en die draai ik heel vaak.
    Exact. Ik heb titels staan die ik soms zelfs al 20 jaar niet meer in de speler heb gehad. Om even alles te checken....
    Met CD's heb ik het ook nooit gehad.

  13. #38

    Standaard

    Zijn er in Nederland cloud oplossingen voor film collecties? In de VS heb je een service, "Plex" volgens mij, waarbij je je aangeschafte schijven in de cloud kunt opslaan en terugkijken. Zo niet, zijn er dan alternatieven? Ik heb een grote film collectie en wil persé een cloud oplossing. Harde schijven kunnen ook falen.
    --

  14. #39

    Standaard

    Andere titels die het niet meer doen zonder dat er enig krasje of enige verkleuring te zien is: Kylie X en a-ha Ending on a high note (beiden blurays). Beiden geven een no-disc fout. Op allebei mijn spelers geprobeerd.

    Ik bewaar alles in een dichte kast in een niet vochtige ruimte waar geen zon op komt overigens.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Als je geen apple tv hebt of enig ander apple product dan kan ik die toch nergens op afspelen?
    Of wel?
    Kan ik ze bijvoorbeeld downloaden naar mijn pc die iTunes films?
    En hoe speel ik ze dan af?
    Ik zal altijd physieke blijven kopen maar zo nu en dan misschien een digitale...
    Je kunt alle.films downloaden naar je pc en afspelen met itunes programma (download). Echter (nog?) niet in 4k.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Zijn er in Nederland cloud oplossingen voor film collecties? In de VS heb je een service, "Plex" volgens mij, waarbij je je aangeschafte schijven in de cloud kunt opslaan en terugkijken. Zo niet, zijn er dan alternatieven? Ik heb een grote film collectie en wil persé een cloud oplossing. Harde schijven kunnen ook falen.
    Er zijn genoeg cloudservices waar je een behoorlijke opslagruimte kunt huren, alleen voor zover ik weet geen afspeel mogelijkheden vanuit de cloud, dat moet wel via een eigen speler.
    Er zijn wel bedrijfsmatige oplossingen waar je inlogt en alle software online staat en de hardware gehuurd wordt. Kun je met een raspberry pie nog inloggen en toch heftige hardware tot je bechikking hebben.

  17. #42

    Standaard

    Tja, een cloud-oplossing. Het klinkt zo mooi, maar het is een prijzige oplossing en alleen maar zinvol als je blijft betalen voor je opslag. Stop je daarmee (of de cloud-dienst stopt ermee) dan moet je toch weer een andere oplossing vinden. Ik zou een ondergrondse bunker bouwen en daarin je collectie opslaan...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #43

    Standaard

    We starten met ons allen hier een Alles Over Film cloud en uploaden al onze films erin.
    En iedereen kan er altijd bij... AllesOverFilmCloud.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    We starten met ons allen hier een Alles Over Film cloud en uploaden al onze films erin.
    En iedereen kan er altijd bij... AllesOverFilmCloud.
    Dat is dan weer een schending van het copyright…

    Feitelijk is dit wat torrents doen natuurlijk.

  20. #45

    Standaard

    Waar kan ik de THT-datum vinden op mijn dvd's?

  21. #46

    Standaard

    Volgens mij hebben blurays een groter probleem dan dvd's door de hogere informatiedichtheid, maar wellicht heb ik het mis. Heb zelf niet meer zoveel dvd's om het uit te proberen. Tina Live DVD doet het in ieder geval niet meer ('no disc') bij mij.

    Over houdbaarheid gesproken: veel (oude) dvd's zijn vooral onkijkbaar door de slechte beeldkwaliteit. Heb zelf veel muziekdvd's wat in het begin vooral heruitgaves waren van titels die op vhs al beschikbaar waren. Die zijn allemaal 4:3 (niet zo erg), soms stereo (ook niet erg), maar klinken vaak nergens naar (dun geluid, wel erg), en zijn onscherp qua beeld, soms ook met artefacten, helemaal op moderne tv's (dit zijn dan uitgaves die in 2002-2005 ook al matig scoorden op beeld- en geluidskwaliteit in recensies uit die tijd). En velen hebben de bekende groene of blauwe streep llinks, rechts of boven onder in het beeld (langs het 4:3 kader).

    Laatst wilde ik de dvd van Suede, Introducing de band, weer eens kijken. Tja, dat is dan alsof je op youtube naar een heel amateuristisch filmpje zit te kijken, maar dan op een 65" tv. Weer afgezet want echt geen kijkplezier. In die zin is er dus veel niet meer houdbaar.
    Laatst aangepast door Oakey : 02-07-2021 om 13:52

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •