Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 129 worden weergegeven.

Discussie: Awards season 2008

  1. #1

    Standaard Awards season 2008

    TIME

    1. WALL-E
    2. Synecdoche, New York
    3. My Winnipeg
    4. 4 Months, 3 Weeks & 2 Days
    5. Milk
    6. The Curious Case of Benjamin Button
    7. Slumdog Millionaire
    8. Iron Man
    9. Speed Racer
    10. Encounters at the End of the World

    Reacties?

    Persoonlijk vind ik het vreemd dat Speed Racer erin staat, het was een hele mooie film, maar op dat na was ie behoorlijk slecht.
    Iron Man was super tof, maar The Dark Knight was beter, waar is die? En waar is Tropic Thunder?

    Ik moet ook wel zeggen dat ik niet alle films uit het lijstje heb gezien.

    Verder zijn My Winnipeg en 4 Months, 3 Weeks & 2 Days in 2007 uitgekomen

    Naar mijn mening faalt deze lijst behoorlijk hard, maar ik ben toch benieuwd naar jullie reacties.

    Laatst aangepast door Don van Straalen : 23-12-2008 om 12:21

  2. #2

    Standaard

    The Curious Case of Benjamin Button, die is nog geen eens te zien in Amerika.

  3. #3

    Standaard

    Heb nooit iets gehad met dit soort lijstjes, en is objectief toch. Wat voor goed is kan een ander helemaal niks vinden.
    En als je Wall E wat in mijn ogen een kinderfilm is op nr 1 plaats, is het wel armoe troef bij Time.
    En id geen Dark Knight ongelofelijk, en nog erger ook niet de nieuwe Darren Anorfosky The Wrestler gelauwerd in Venetie. Tja gauw maar een slotje op Time hebben we er in 2009 geen last van.
    Laatst aangepast door steven van dijk : 09-12-2008 om 19:54

  4. #4

    Standaard

    Heb acht van de tien films nog niet gezien....leuk altijd dat die titels hier veel later uitkomen.

  5. #5

    Standaard

    Ik weet niet welke criteria en deadlines TIME hanteert, maar er ontbreken inderdaad een paar namen die je wel zou verwachten. Bovendien staan er films bij waarvan ik niet begrijp waarom ze bij de tien beste worden geschaard.

    Onderstaand lijstje is van de Los Angeles Film Critics Association.

    Picture: WALL-E
    Runner-up: THE DARK KNIGHT


    Director: Danny Boyle, SLUMDOG MILLIONAIRE
    Runner-up: Christopher Nolan, THE DARK KNIGHT


    Actor: Sean Penn, MILK
    Runner-up: Mickey Rourke, THE WRESTLER


    Actress: Sally Hawkins, HAPPY-GO LUCKY
    Runner-up: Melissa Leo, FROZEN RIVER


    Supporting actor: Heath Ledger, THE DARK KNIGHT
    Runner-up: Eddie Marsan, HAPPY-GO LUCKY


    Supporting actress: Penelope Cruz, VICKY CRISTINA BARCELONA and ELEGY
    Runner-up: Viola Davis, DOUBT


    Screenplay: Mike Leigh, HAPPY-GO LUCKY
    Runner-up: Charlie Kaufman, SYNECDOCHE, NEW YORK


    Foreign-language film: STILL LIFE
    Runner-up: THE CLASS


    Documentary: MAN ON WIRE
    Runner-up: WALTZ WITH BASHIR


    Animation: WALTZ WITH BASHIR

    Cinematography: Yu Lik Wai, STILL LIFE
    Runner-up: Anthony Dod Mantle, SLUMDOG MILLIONAIRE


    Production design: Mark Friedberg, SYNECDOCHE, NEW YORK
    Runner-up: Nathan Crowley, THE DARK KNIGHT


    Music/score: A.R. Rahman, SLUMDOG MILLIONAIRE
    Runner-up: Alexandre Desplat, THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON


    New Generation: Steve McQueen, HUNGER

    Douglas E. Edwards independent/experimental film/video: James Benning, RR and CASTING A GLANCE
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #6

    Standaard

    Wel Iron Man in de top 10 zetten maar The Dark Knight niet? Slaat nergens op. Anderzijds wel knap dat ze Speed Racer in de lijst zetten, die film is ten tijde van zijn release onterecht afgekraakt door een deel van de critici. Maar of hij in een top 10 moet staan.. toch maar een bedenkelijke keuze.

    Ik vraag me trouwens sterk af of ze The Curious Case Of Benjamin Button al wel gezien hebben.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik vraag me trouwens sterk af of ze The Curious Case Of Benjamin Button al wel gezien hebben.
    De eerste besprekingen zijn al op het internet en ik heb ergens foto's gezien van het première-evenement. De officiële publieks-première mag dan nog niet geweest zijn, maar er zijn wel degelijk journalisten en een paar VIP's die de film gezien hebben.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    De eerste besprekingen zijn al op het internet en ik heb ergens foto's gezien van het première-evenement. De officiële publieks-première mag dan nog niet geweest zijn, maar er zijn wel degelijk journalisten en een paar VIP's die de film gezien hebben.
    Ja ik zie nu ook dat er al meerdere besprekingen terug te vinden zijn, dacht dat de film nog wat later uitkwam, maar hij begint volgend weekend blijkbaar al te draaien in de VS.

  9. #9

    Standaard

    Ik kan me duidelijk meer vinden in Los Angeles Film Critics Association. Staan een paar prachtige titels in die hier te weinig aandacht kregen.

    Vreemd ook wat die documentaire van Herzog erin doet. Vond ik zelf de minst uit zijn oeuvre.

    4 Months, 3 Weeks & 2 Days ging bij ons twee jaar eerder in premiere.

    Ben geen liefhebber van Kaufman dus ik denk dat ik totaal niets kan met Synecdoche, New York. Zal hem zeker gaan zien maar verwacht er helemaal niets van.

    My Winnipeg, klinkt zeer interessant. Word sowiezo eens tijd dat ik een film ga zien van Guy Maddin.

    Slumdog Millionaire en The Curious Case of Benjamin Button zullen wel weer twee sterke films worden. En Milk tja ik heb het niet zo op die tolerantie van dat soort groepen mensen.

    WALL-E en Iron Man waren vrij vermakelijk maar Speed Racer was regelrecht een drol. Oftewel vijf stuks gezien waarvan erbij mij maar eentje in me top 10 zou terugkomen.
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 10-12-2008 om 13:10

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    . En Milk tja ik heb het niet zo op die tolerantie van dat soort groepen mensen.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    I

    En Milk tja ik heb het niet zo op die tolerantie van dat soort groepen mensen.
    Wat een belachelijke uitspraak weer Verhoeven...

    Verder is Speed Racer alles behalve een drol...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #12

    Standaard

    Epic fail die lijst. Lijkt eerder de lijst favoriete films 2008 van één persoon dan van een groep mensen die gestemd hebben.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Wat een belachelijke uitspraak weer Verhoeven...

    Verder is Speed Racer alles behalve een drol...
    Tjah, dat is nu eenmaal de houding van orthodox gelovigen, maar netjes is het allerminst.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Tjah, dat is nu eenmaal de houding van orthodox gelovigen, maar netjes is het allerminst.
    Hoezo, generaliseren?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Tjah, dat is nu eenmaal de houding van orthodox gelovigen, maar netjes is het allerminst.
    ik heb op mijn beurt weer een schijthekel (of meer een intense angst) voor dat soort mensen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #16

    Standaard

    Zullen we weer on-topic gaan relnichten. 8)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zullen we weer on-topic gaan relnichten. 8)
    Ik weet niet wat er zo cool is aan iets dat je deelt met mensen die in het verleden 'andersdenkenden' uit de weg zouden hebben geruimd. Of met mensen die dat diep van binnen nog steeds willen. Laat die smiley dus maar weg.

    Verder is het inderdaad misschien beter om on topic verder te gaan...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Hoezo, generaliseren?
    Wel apart dat je alleen dat woord dikgedrukt en niet het woord daarvoor, wat de essentie vormde van de post. Dat noem ik overigens niet generaliseren, dat is gewoon een feit.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Wel apart dat je alleen dat woord dikgedrukt en niet het woord daarvoor, wat de essentie vormde van de post. Dat noem ik overigens niet generaliseren, dat is gewoon een feit.
    Om toch even off topic te gaan. Het geloof (of je nu leest uit de Bijbel of Koran of bidt richting god of allah) is volgens mij verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de problemen in onze samenleving. Geloof an sich is niets mis mee, maar als het extreme vormen aanneemt of wanneer men anderen veroordeelt gaat het fout...heel erg fout...

    Er is overigens geen god volgens mij. Ik geloof meer in de leer van Spinoza die meent dat god (althans het geloof) door de mensen geschapen is en nodig is om te kunnen leven, dingen te kunnen relativeren en een handvat biedt om aan vast te houden...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #20

    Standaard

    Maar Coen en Patrick wat vinden jullie nu van de top tien.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Maar Coen en Patrick wat vinden jullie nu van de top tien.
    Dat-ie te moeilijk is voor bekrompen mensen...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Blijf jij nu zaniken?
    Als je daar niet mee om kunt gaan, dan kun je je mening beter voor je houden. Of je kunt op een volwassen manier inhoudelijk op argumenten ingaan in plaats van smileys te gebruiken. Je lokt het daarmee nogal uit. Voor zover je mening dat al niet deed.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Maar Coen en Patrick wat vinden jullie nu van de top tien.
    Daar heb je een punt, dit topic gaat inderdaad ergens anders over, maar wellicht is het handig om dit soort opmerkingen niet al te scheutig eruit te gooien.

    Ik vind het uiteraard maar een vreemde top 10, heb er nog niet over gepost omdat mijn mening al verwoord is: Iron Man wel en TDK niet?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Als je daar niet mee om kunt gaan, dan kun je je mening beter voor je houden. Of je kunt op een volwassen manier inhoudelijk op argumenten ingaan in plaats van smileys te gebruiken. Je lokt het daarmee nogal uit. Voor zover je mening dat al niet deed.
    Misschien zie ik het verkeerd maar volgens mij ontstaat er nergens een discussie. Ik geef alleen een korte beschrijving van hoe ik naar die films kijk in de top 10. Niets meer en niets minder. Vervolgens wordt er één regel uit gepakt om weer eens ouderwets te babbelen over een berucht onderwerp dat al duizend keer eerder en beter is belicht.

    Ik hou van een beetje provoceren, mag dat? Dus de volgende keer als ik weer een boel mensen raak met een opmerking die misschien niet kan. Zie er de zonnige kant van in deze persoon weet niet beter.

    En om af te sluiten met een smiley.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •