De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Van optische aansluiting naar HDMI

    Hey allemaal.

    Ik heb vandaag een nieuwe panasonic Plasma tv gekocht en deze heeft enkel HDMI ingangen. Nu had ik eerder een bose 321systeem gekocht en heeft enkel een optische uitgang. Heeft er iemand enig idee hoe ik deze kan aansluiten?
    Bestaat er een tussenstuk om van optisch naar HDMI te gaan?
    Toen ik de tv ging afhalen had ik aan de verkoper gevraagd of ik mijn bose systeem met optische uitgang kon aansluiten op de plasma tv, en zijn antwoord was uiteraard ,JA.
    Maar nu bij mijn thuiskomst was ik erg teleurgesteld hierin. Wie, owie kan mij helpen?
    Ik ben hier nog een leek in hoor...

    Alvast bedankt.

    Groetjes, Johan

  2. #2

    Standaard

    Dat kan niet met 1 kabel.

    Mogelijk zijn er losse kastjes die het signaal kunnen omzetten. Eigenlijk geen idee.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Ik dacht toch dat dit beiden digitale kabels waren hé, dan zou zoiets toch moeten kunnen???
    Help me please :neutral:

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1972 Bekijk bericht
    Ik dacht toch dat dit beiden digitale kabels waren hé, dan zou zoiets toch moeten kunnen???
    Help me please :neutral:
    eerst: welkom op het forum.
    helaas gaat dit niet werken, een optisch signaal is namelijk weliswaar digitaal maar is opgebouwd uit lichtpulsen, HDMI is een "normaal" digitaal signaal. De enige manier waarop je dat zou kunnen realiseren is middels een omschakelapparaat wat een optisch signaal kan omzetten naar een HDMI signaal.

    Overigens, een optisch signaal is alleen voor digitale audio bedoeld dus ik neem aan dat je het geluid van je TV via de Bose set wilt horen?