De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Stanley Kubrick Collectie

    Ik ben op zoek naar de beste box van Stanley Kubrick.
    Dus eigenlijk het meest uitgebreide.

    Ik heb er een aantal al gevonden:


    Deze heeft 5 van zijn films en zijn 2 disc, ik weet niet of de tweede disc nog toegevoegde waarde heeft en heeft een documentaire:
    http://www.amazon.co.uk/Stanley-Kubr...8921071&sr=1-1

    Deze heeft dan 8 films en nog een documentaire:
    http://www.amazon.co.uk/Stanley-Kubr...8921071&sr=1-3


    Raden jullie me een van deze aan of misschien een ander versie??


    Four **** Trader & SafeTrader


  2. #2

    Standaard

    Tja, het beste zou zijn om ze allebei te kopen. De eerste box bevat alle echte Stanley Kubrick-films (bij Spartacus was hij ingehuurd, en bij de eerdere drie films had hij niet de totale controle) na Lolita. Deze losse schijven bevatten naast de trailer amper extra's. Slechts een documentaire bij The Shining, en een paar featurettes by Eyes Wide Shut. Ook zijn The Shining, Full Metal Jacket en Eyes Wide Shut open matted op de dvd gezet. De enige grote extra in deze box is de docu Stanley Kubrick: A Life In Pictures, geregisseerd door Jan Harlan (producent van Kubrick's fims, en zijn schoonbroer).
    De nieuwe box bestaat slechts uit vijf films. Dr. Strangelove zit er niet meer bij omdat die van Columbia Pictures is (daar is wel een SE van verschenen), maar waarom Lolita en Barry Lyndon er niet meer bij zitten, weet ik niet. De andere films hebben inderdaad een tweede schijf vol extra's, maar de laatste drie films zijn nu 1.78:1. Sommige puristen vallen daar over, maar zo zijn ze ook in de bioscopen vertoond. Bovendien staat er in de Stanley Kubrick Archives een afbeelding dat Kubrick duidelijk wilde dat sowieso The Shining in 1.85:1 gefilmd moest worden. A Life In Pictures zit overigens ook in deze box. De beeldkwaliteit verschilt weinig tussen de versies.
    Dus, bij de ene box ontbreken extra's, en bij de andere box ontbreken een aantal films.
    Als je van plan bent om binnen korte tijd op Blu-Ray over te stappen, zou ik wachten en gewoon de BR box aanschaffen.
    En een andere aanrader is de Stanley Kubrick Collection van MGM, die bevat de films Killer's Kiss, The Killing (een zeer goede heist-movie met Sterling Hayden) en Paths of Glory (een zeer goede film over de Eerste Wereldoorlog, met Kirk Douglas). Dit zijn de films die hij voor Spartacus maakte. Ook deze films zijn absoluut de moeite waard.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •