De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vervangen NAD L-55/L-75 i.c.m. Dali

    Ik heb in 2002 deze NAD set gescoord i.c.m. met Dali Piano Noble (front), Dali Piano Agile (surround), Dali Piano Vocal (center) en een Elac sub. November dit jaar qua beeld de overstap gemaakt naar blu-ray m.b.v. een Pana 50PZ800 (recentelijk gekalibreerd) en een PS3. De NAD dvd-speler is vervangen door de PS3, deze is optisch aangesloten op de NAD-receiver.

    Ik wil uiteindelijk weer een fraai smoelend setje (m'n vriendin ook), maar ik wil nu ook op zeer korte termijn HD geluid. Dus nu zoek ik een hiervoor een tijdelijke (ca. 1 jaar) oplossing, de PS3 is wat mij betreft ook tijdelijk. De versterker die ik zoek moet het prima doen i.c.m. de Dali's, mag qua prijs incl. kabels etc. ca. € 750,- kosten (excl. inruil NAD-set) en moet uiteraard alle recente audioformaten ondersteunen. De versterker moet ook een verbetering zijn t.o.v. de NAD-receiver, maar ik verwacht dat te bereiken door ondersteuning van de HD-audioformaten.

    Apparaten waarvan ik het geluid via de versterker wil hebben:
    - Sonos, gebruik ik voor radio en geripte CD's (losless)
    - PS3, gebruik ik voor dvd's, blu-rays en games
    - Wii
    - TV (al dan niet via Humax HD-decoder, weet even niet meer hoe ik dat nu heb)

    Bij voorkeur is het aan de voorkant een rustig ogende versterker.

    Bijkomende vraag is: voegen 2 budget speakers nog iets toe i.v.m. 7.1 of wordt dat ergernis en kan ik beter wachten tot ik 2 aan de set gelijkwaardige speakers kan betalen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  2. #2

    Standaard

    Receiver wordt dnk ik een kwestie van veel gaan luisteren, voor zo'n 750 euries is er genoeg leuks te krijgen.
    Vwb 2 extra speakers, als je er de ruimte voor hebt is dta natuurlijk mooi, maar dan zou ik echt even wachten totdat je nog 2 Dali Piano Agile's kan kopen zodat je een homogeen geluidsbeeld houdt. 2 budget speakers in combinatie met de dali's lijkt mij geen goed idee.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Begrijp ik het goed dat je van een versterker in die prijsklasse dus wel verbetering verwacht t.o.v. mijn huidige NAD-receiver?

    Ik heb vernomen dat Pioneer inmiddels ook erg goede versterkers maakt, maar of dat klinkt i.c.m. de Dali betwijfel ik. Dan heb ik meer vertrouwen in een Denon, maar daar schijnt de service van de importeur weer dubieus van te zijn.

    Heb ook niet zoveel zin om m'n speakers mee naar de dealer te slepen, maar wellicht is dat toch de beste optie. Zou het volstaan om alleen de twee frontspeakers mee te nemen?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie. Begrijp ik het goed dat je van een versterker in die prijsklasse dus wel verbetering verwacht t.o.v. mijn huidige NAD-receiver?
    dat kan ik je (helaas) niet garanderen, maar ik denk dat er wel mogelijkheden zijn, eventueel met inruil van de NAD erbij gerekend.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Ik heb vernomen dat Pioneer inmiddels ook erg goede versterkers maakt, maar of dat klinkt i.c.m. de Dali betwijfel ik. Dan heb ik meer vertrouwen in een Denon, maar daar schijnt de service van de importeur weer dubieus van te zijn.
    specs zijn indicatief, zou ik me absoluut niet blind op staren, wel belangrijk is bijv het aantal HDMI aansluitingen en hoe de toekomstige receiver omgaat met de HD geluidsformaten. Dali en pioneer lijkt mij een wat felle combo, Denon of Yamaha of misschien zelf Marantz lijkt me een goede keuze.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Heb ook niet zoveel zin om m'n speakers mee naar de dealer te slepen, maar wellicht is dat toch de beste optie. Zou het volstaan om alleen de twee frontspeakers mee te nemen?
    in principe wel omdat je meestal toch met muziek zal testen hoe het klinkt dat ligt net wat gevoeliger dan surround geluid. Ik zie overigens dat je in den Haag woont, waar zou jij dan eventueel heen gaan, ik woon er zelf namelijk ook.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Dali en pioneer lijkt mij een wat felle combo, Denon of Yamaha of misschien zelf Marantz lijkt me een goede keuze.

    in principe wel omdat je meestal toch met muziek zal testen hoe het klinkt dat ligt net wat gevoeliger dan surround geluid. Ik zie overigens dat je in den Haag woont, waar zou jij dan eventueel heen gaan, ik woon er zelf namelijk ook.
    Fijn,. we zitten op één lijn! Die extra speakers laat ik aan me voorbij gaan, want (vrijwel?) alle blu-rays zijn 5.1. Heb denk ik iets teveel 7.1 in hardware specs zien staan dat ik daarmee in de war was...

    Ik ben destijds naar Praalder (Theresiastraat) gegaan en zou dat nu weer doen, denk ik. Op zich heb ik hier geen supergoede ervaring mee, maar ik heb wel vertrouwen in de mensen daar. Ik krijg goede adviezen, maar m´n tv heb ik gewoon via internet besteld, scheelde €700. Maar na al die adviezen mogen ze ook wat aan me verdienen en dat wordt denk ik een nieuwe receiver, want daar is via internet dacht ik niet heel veel op te besparen, zeker op dat bedrag.

    Ik denk zelf te gaan voor de Denon AVR-1909 = €699,-

  6. #6

    Standaard

    Praalder ken ik idd wel.
    je zou ook bijvoorbeeld je huidige NAD als onderpand kunnen geven om 1 of 2 verschillende receivers eens thuis te beluisteren, desnoods met borg. Thuis is toch altijd anders dan in een winkel.

  7. #7

    Standaard

    Overigens, True HD geluid heeft als het goed is standaard 7.1 kanalen maar wordt dus als True HD Dolby of True HD DTS aangegeven en niet als 7.1, 2 extra speakers kunnen dus wel degelijk een meerwaarde geven.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Overigens, True HD geluid heeft als het goed is standaard 7.1 kanalen maar wordt dus als True HD Dolby of True HD DTS aangegeven en niet als 7.1, 2 extra speakers kunnen dus wel degelijk een meerwaarde geven.
    Dat ga ik eens navragen bij Praalder.

    Maar je plan om de NAD-set als borg te gebruiken geeft me niet meer de mogelijkheid om thuis te vergelijken. Ik denk gewoon betalen met teruggeefgarantie.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Dat ga ik eens navragen bij Praalder.

    Maar je plan om de NAD-set als borg te gebruiken geeft me niet meer de mogelijkheid om thuis te vergelijken. Ik denk gewoon betalen met teruggeefgarantie.
    dat is ook weer zo, dan is Borg een beter idee. Misschien kun je hem wel inruilen bij Praalder, kan je weer een net wat duurdere receiver kopen.

    even nog wat additionele info over de True HD geluidsformaten:
    True HD Dolby
    HD DTS
    beide formaten ondersteunen 7 kanalen, alleen is de mix die op de schijf staat uiteindelijk bepalend.

    Aan de andere kant, de PS3 kan hardwarematig geen True HD geluid doorgeven dus hoe eigenlijk wordt dat alleen interessant als je van plan bent een losse BR speler aan te schaffen, anders is het eigenlijk zonde om je receiver te gaan upgraden.
    linkje naar een van de vele artikelen hierover

  10. #10

    Standaard

    Gisteren bij Praalder geweest. Ze hebben (vrijwel?) alle Denon apparatuur in de uitverkoop gegooid en willen er eigenlijk vanaf wegens het gebrek aan service. Ze hadden de 1909 niet staan, maar konden ze wel bestellen. Toen naar MM Rijswijk gereden, daar stond ie wel en ook nog eens 10% goedkoper. Getwijfeld, nog niet meegenomen.

    Maar het PS3 geluidsverhaal snap ik niet, ik dacht dat het enige nadeel was dat ik een receiver moet hebben die de nieuwe formaten kan decoderen.
    1. Ik weet niet wat ik ga missen als ik de PS3 blijf gebruiken i.c.m. de 1909
    2. Wat is dan uiteindelijk de beste oplossing? Een blu-ray speler met analoge uitgangen, zoals de Pana ...55?

  11. #11

    Standaard

    Als je optimaal van True HD geluid wilt genieten is het het beste om een losse BD speler te hebben met een receiver die met de nieuwe formaten overweg kan.

  12. #12

    Standaard

    Maar de PS3 is toch een losse BD speler? Maar is er een beperking in de PS3 m.b.t. audio wat niet door een receiver opgevangen kan worden?
    Laatst aangepast door rrjobse : 15-12-2008 om 13:45
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Maar de PS3 is toch een losse BD speler?
    dat wil Sony je heel graag wijsmaken en op video formaat klopt dat wel, maar op audio gebied dus niet. De software van de PS3 kan namelijk geen DTS HD signaal uitsturen via de HDMI port, hij kan het alleen downmixen en dan als PCM versturen. Dolby TrueHD kan hij wel decoderen en ongecomprimeerd doorsturen, maar dna wel zodanig dat een eventuele receiever met decoders er niets mee kan.

  14. #14

    Standaard

    Je audioverhaal m.b.t. de PS3 beginnen te begrijpen, maar niet meer snappen waarom de PS3 zo de hemel in geprezen werd/wordt als blu-ray speler. Ik had dat ding nooit moeten kopen. Praalder heeft me hier helemaal niet op gewezen!
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Je audioverhaal m.b.t. de PS3 beginnen te begrijpen, maar niet meer snappen waarom de PS3 zo de hemel in geprezen werd/wordt als blu-ray speler. Ik had dat ding nooit moeten kopen. Praalder heeft me hier helemaal niet op gewezen!
    het is niet zo dat de PS3 meteen een baggerapparaat is, het is alleen jammer dat het iets is wat pas later naar buiten kwam. Zolang je het signaal naar LPCM laat downmixen is het nog steeds geen slecht geluid zegt men hoor, maar desalniettemin wordt de PS3 op geluidsgebied verslagen door een conventionele BD speler.

  16. #16

    Standaard

    Inmiddels de Denon AVR-1909 aangeschaft en een avondje gestoeid, straks weer verder stoeien. Twijfelen om de PS3 op marktplaats te zetten en een Panasonic DMP-BD35 aan te schaffen...
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •