Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 80 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Batman Begins hoort bij The Dark Knight als muisjes op beschuit. Die vier Burton/Schumacher films horen eigenlijk er compleet niet bij. En die jaren '60 films nog minder.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #27

    Standaard

    Nogal logisch, aangezien The Dark Knight een direct vervolg is van Batman Begins, en ook die film niets te maken heeft met de vorige Batman-films.
    En ik vind het een beetje jammer dat de Burton-films nu meteen als inferieur worden beschouwd. Tim Burton wilde totaal iets anders dan Christopher Nolan met het personage, en eerlijk is eerlijk, in Burton's Gotham City komt Batman (zeker qua vormgeving) veel beter tot zijn recht. Verder is Keaton's Batman veel meer een einzelganger (zoals hij in de comics eigenlijk ook is) en duisterder. Je komt veel minder over hem te weten, en dat maakt het geheimzinniger.

    Begrijp me goed, ik vind allebei de versies goed. Ze hebben allebei hun plus- en minpunten.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Is de DVD dan niet PAL?
    bedoel je "is de blu ray dan niet pal"? Neen, blu ray is nooit pal, want pal heeft geen full HD resolutie. Pal is een oude analoge techniek.
    To infinity ... and beyond!

  4. #29

    Standaard

    Niet echt, Dva, PAL betekent Phase Alternating Line techniek, NTSC betekent Never Twice the Same Color, en dat is een grapje - kan er zo gauw niet opkomen...
    Het kleursysteem is nog steeds verschillend, en dat heeft met analoog/digitaal niks te maken- zo zijn er PAL blu ray spelers en NTSC.
    Correct me if I'm wrong...

  5. #30

    Standaard

    NTSC (National Television System Committee)


    Overigens naar mijn weten ook nog Pal en NTSC blu rau spelers.Zit op meeste films toch ook regio codering? ik kan er ook naast zitten hoor...

    ga overigens vandaag de blu ray ophalen.

  6. #31

    Standaard

    Gisteren de NL blu-ray gezien en ik kan het oordeel van Arnold alleen maar beamen. Prachtig beeld. Vooral een uistekend schaduwdetail in de vele donkere scènes.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Niet echt, Dva, PAL betekent Phase Alternating Line techniek, NTSC betekent Never Twice the Same Color, en dat is een grapje - kan er zo gauw niet opkomen...
    Het kleursysteem is nog steeds verschillend, en dat heeft met analoog/digitaal niks te maken- zo zijn er PAL blu ray spelers en NTSC.
    Correct me if I'm wrong...
    Bij deze corrected, PAL en NTSC zijn wel degelijk analoge systemen die gebruiken maken van 480 beeldlijnen voor NTSC en 576 voor PAL. De verschillen in kleur is een ingewikkeld praatje, maar komt door de tekortkomingen van NTSC en de kleurdraaggolf van dit systeem. Er zijn geen PAL of NTSC Blu-ray spelers, de regiocode heeft hier niks mee te maken.

  8. #33

    Standaard

    Thanx, weet ik dat ook weer

  9. #34

    Standaard

    Is er ook een non-IMAX Blu-ray Disc te krijgen? Dus een versie met alleen de beeldverhouding 2.40:1.

  10. #35

  11. #36

    Standaard

    Arnold, zag jij bij het openingshot van de film (camera die naar het gebouw toe gaat) ook nogal wat moire op de gebouwen in dat shot?

  12. #37

    Standaard

    versprong het beeld (met een zwarte set balken?) dan in de bioscoop ook van imax naar "gewoon"? En nu op tv verspringen de balken gewoon iets?

    een film deels op imx draaien?
    te duur en te zware onhandige camera om alles mee te schieten?
    toch toegevoegde waarde bij sommige speciale scenes?
    apart maar interessant.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Arnold, zag jij bij het openingshot van de film (camera die naar het gebouw toe gaat) ook nogal wat moire op de gebouwen in dat shot?
    wat is moire als iik vragen mag?
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  14. #39

    Standaard

    zoek op wiki:
    Een moiré-patroon is een interferentiepatroon dat ontstaat als twee sets met lijnen over elkaar heen gelegd worden onder een iets verschillende hoek, of als zij een iets verschillende lijnafstand hebben.

    dus je beeldlijnen op je tv t.o.v de beeldlijnen van het gespeelde beeldmateriaal die interferreren.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  15. #40

    Standaard

    Die Gotham Tonight journaal fragmenten bij de extra's lijken me wel erg interessant / leuk. Heeft iemand dat al bekeken en er wat meer over te vertellen dan in de recensie staat? Die is namelijk wel ERG beknopt over de inhoud van deze feature en komt niet verder dan een beschrijving
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  16. #41

    Standaard

    Ik heb ze bekeken. Ik vond ze zeer onderhoudend. Je zou ze zelfs kunnen zien als verwijderde scènes. Overigens zijn het wel alleen maar studiobeelden en soms van een ander die wordt geïnterviewd, maar die staat ook alleen maar in een ruimte. Ook Aaron Eckhart doet in eentje mee, evenals die mafiabaas Maroni.

    Verder een paar keer een soort feature, over Bruce Wayne, Office Gordon en Harvey Dent. Deze vond ik nog het leukste.

    Als je specifieke vragen hebt, laat maar weten.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Gelmers Bekijk bericht
    Die Gotham Tonight journaal fragmenten bij de extra's lijken me wel erg interessant / leuk. Heeft iemand dat al bekeken en er wat meer over te vertellen dan in de recensie staat? Die is namelijk wel ERG beknopt over de inhoud van deze feature en komt niet verder dan een beschrijving
    Ze zijn vlak voor de release van The Dark Knight ook op tv geweest in Amerika.

    Je kan ze 'dus' ook op Youtube vinden
    http://www.youtube.com/results?searc...rch_type=&aq=f
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  18. #43

    Standaard

    Geweldige BR release! ik had de film niet gezien in de bios, maar deze BR is zeker de moeite waard! Geweldig beeld en een indrukwekkende soundtrack .
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  19. #44

    Standaard

    Prachtige film met een prachtige crew. Het verhaal is dik in orde en de muziek komt weer goed uit de verf. Heath Ledger uiteraard briljant met zijn gestoorde rol als The Joker. De film had zelfs nog wel iets langer gekunt zo`n thrilling zit er af en toe in. Geen comic boek maar een ware Misdaad/Thriller.

  20. #45

    Standaard

    betreft pal-blu ray spelers: je kan natuurlijk wel een blu ray speler hebben met ook een scart uitgang (weet niet of die bestaan) naast de HDMI uitgang, en via die scart kan er wel een analoog pal signaal uitkomen. Maar de blu ray is niet PAL. Zoek maar eens naar het logo op het schijfje, op dvd staat dat er wel op.
    To infinity ... and beyond!

  21. #46

    Standaard

    ben er nog niet uit welke ik beter vond deze of batman begins
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    ben er nog niet uit welke ik beter vond deze of batman begins
    The dark knight kwam veel sterker terug en Batman begins is ook goed maar The dark knight had meer actie geloof ik sterk.
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  23. #48

    Standaard

    ik heb de blu-ray inmiddels ook bekeken en het valt me op dat het beeld wel heel smal is.. ik heb boven en onder het beeld 2 grote zwarte balken zitten!.. Is dat normaal of is het op een of andere manier ook mogelijk om de film gewoon vol op beeld te krijgen?
    Dan heb je een wat groter beeldscherm, en dan krijg je 2 van die grote zwarte balken, waardoor de film nog maar relatief klein is afgebeeld..

  24. #49

    Standaard

    Dat hoort. De film is deels geschoten in het 2.35:1 formaat wat groter is dan je televisie. Er verschijnen dan dus twee zwarte balken boven- en onderin je scherm.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  25. #50

    Standaard

    Dat hoort zo. Het beeldformaat van The Dark Knight is 2.40:1, terwijl een breedbeeldtelevisie een beeldformaat van 1.78:1 heeft. Je zult eraan moeten wennen, want tal van films hebben een beeldformaat van rond de 2.35:1.

    Een groot voordeel: zo zie je de film precies zoals de regisseur dat bedoelt heeft!

    EDIT: BrianB was me net voor.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •