Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 109 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips 42PES0001D/10

    Er is een software update uit voor deze nieuwe LCD uit de essence lijn van philips.
    versie 000.89.000.000 t.o.v de vorige 000.83.000.000 versie.

    bron:
    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Software

    Wat er nieuw in zit geen idee, ik merk niet meteen wat nieuws.
    Ik kan er bij philips op hun site ook niets over vinden.

    Heeft iemand meer info?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  2. #2

    Standaard

    Nou was ik niet echt onder de indruk van de meeste beeldverbetering software mogelijk heden. Ze maakten het al snel nep digitaal irritant,
    maar nu ik digitale kabel heb snap ik waar ze voor bedoeld waren.

    Hier zijn die opties voor bedacht en zie je subtiele verbeteringen ipv neppe overdadige digitale bijverzinsels.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  3. #3

    Standaard

    weer een nieuwe update:
    Firmware Upgrade - Software, Version: 000.091.000.000 Nederlands
    Zip-bestand (26.40 MB), 2008-12-15
    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Software

    nu pas ontdekt want had niet zo snel weer een verwacht.
    toch wel handig als apparaten zelf update zoeken ipv zo zelf moeten checken.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  4. #4

    Standaard

    weer een nieuwe update:

    Firmware Upgrade - Software, Version: 000.093.000.000 Nederlands
    Zip-bestand (26.35 MB), 2009-03-05

    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Software
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  5. #5

    Standaard

    Hoi Johan,
    Maak je gebruik van de ingebouwde DVB-T tuner (Digitenne ?) en hoe bevalt dat?

  6. #6

    Standaard

    heb ik wel even getest met zo'n klein spriet antennetje eraan.
    werkt erg goed en is heerlijk om met dezelfde remote zo alles te kunnen,
    maar het nederlandse aanbod op de dvbt is minder van beeldkwaliteit dan de externe upc digitale kabel.
    Dus de tv is daar prima voor geschikt technisch en qua menu tjes ook,
    maar voor mij lekker hd dvr van upc. (ondanks de extra remote)
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  7. #7

    Standaard

    Hey mensen,

    Ik ben vandaag even snel naar de BCC geweest en daar deze tv gezien(42PES0001D/10).
    Mooie styling, alleen hadden ze daar geen goed beeld(geen Full HD) op deze tv dus ik kon nou niet echt zien wat deze tv allemaal kan. Ik had ook geen tijd om te vragen om er een blu-ray op te zetten o.i.d. want ik moest snel weer weg.

    Nou zag ik ook andere Full HD tv's staan waarvan sommige ongeveer de helft kosten! Neem bijvoorbeeld een Philips 42PFL7603D of een Samsung LE40A656. Heeft de 42PES0001D/10 echt een grote meerwaarde op het gebied van beeld vergeleken met deze tv's? Of valt dit mee? Ik kan natuurlijk nog een keer zelf gaan kijken in de winkel en vergelijken maar ik dacht ik vraag eerst even op het forum. In de winkel staan de instellingen ook niet altijd even goed...

    Dus is deze 42PES0001D/10 een aanrader? Of kun je bijvoorbeeld beter voor een Philips 42PFL9703 gaan. Of doorsparen voor de veel duurdere Philips 42PFL9803?

    Jesse
    Laatst aangepast door Jesse27 : 10-03-2009 om 17:14

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jesse27 Bekijk bericht
    Hey mensen,

    Ik ben vandaag even snel naar de BCC geweest en daar deze tv gezien(42PES0001D/10).
    Mooie styling, alleen hadden ze daar geen goed beeld(geen Full HD) op deze tv dus ik kon nou niet echt zien wat deze tv allemaal kan. Ik had ook geen tijd om te vragen om er een blu-ray op te zetten o.i.d. want ik moest snel weer weg.

    Nou zag ik ook andere Full HD tv's staan waarvan sommige ongeveer de helft kosten! Neem bijvoorbeeld een Philips 42PFL7603D of een Samsung LE40A656. Heeft de 42PES0001D/10 echt een grote meerwaarde op het gebied van beeld vergeleken met deze tv's? Of valt dit mee? Ik kan natuurlijk nog een keer zelf gaan kijken in de winkel en vergelijken maar ik dacht ik vraag eerst even op het forum. In de winkel staan de instellingen ook niet altijd even goed...

    Dus is deze 42PES0001D/10 een aanrader? Of kun je bijvoorbeeld beter voor een Philips 42PFL9703 gaan. Of doorsparen voor de veel duurdere Philips 42PFL9803?

    Jesse

    Van wat ik veelal gelezen heb is dat de 42PES0001D/10 kwa SD weergave wat achter blijft bij de andere (duurdere) modellen zoals de 42pfl9703. En het geluid is minder en er is uiteraard geen Ambilight. Zag afgelopen zaterdag de 42PES0001D/10 in de winkel en ik vind het persoonlijk wel een erg mooi toestel mede omdat hij kleiner oogt terwijl we toch over een 42 inch toestel praten.
    Persoonlijk wil ik voor de 42pfl9703 gaan maar de prijs is me eigenlijk op dit moment wat teveel. Wat zeker is is dat de 9 serie van Philips stukken beter is dan de 7 serie zoals dus bijv de 42pfl7603. Zowel de beeldweergave het geluid de afwerking en de Ambilight zijn beter.......

  9. #9

    Standaard

    Op de 2 door jouw genoemde modellen is hij qua beeld een stukje beter, zowel bij SD als bij HD weergave. Voornamelijk in het zwart is ie erg sterk.
    Voor de rest betaal je voornamelijk voor het design en het feit dat hij een losse kast heeft en subliem dunne wallplate voor het ophangen aan de muur.
    En ddaar is hij echt prachtig voor.
    Geluid geen iedee, want die lelijke balk heb ik er nooit onder gehangen.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  10. #10

    Standaard

    Oke, bedankt voor het antwoord.
    En hoe is deze tv in combinatie met een gameconsole?

  11. #11

    Standaard

    In mijn geval met de Wii, heel erg goed. Zonder iets wat stoort of opvalt strakke snelle beelden, die op beeldstand: Game erg goed eruit zien.
    Ik heb het nooit met xbox of PS3 getest,
    dus over HD game beelden geen idee.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    In mijn geval met de Wii, heel erg goed. Zonder iets wat stoort of opvalt strakke snelle beelden, die op beeldstand: Game erg goed eruit zien.
    Ik heb het nooit met xbox of PS3 getest,
    dus over HD game beelden geen idee.
    Oke bedankt voor het antwoord

  13. #13

    Standaard

    Hoi Johan,

    De kogel is door de kerk... Ik heb de 42PES0001 zojuist besteld via plasmadiscounter.nl! Ik zal het apparaat te zijner tijd zeker laten calibreren. Heb jij voor mij tot die tijd nog tips inzake instellingen e.d.? Nu nog een abonnement op digitale TV en de Humax 5050 decoder...

  14. #14

    Standaard

    De calibratie hield voornamelijk in dat ie een heel stuk warmer qua kleur.
    Dus dat kun je er al een beetje in draaien.
    Contrast Helderheid en kleur kunnen naar +/- 50 %
    en de scherpte staat op 2 (=20%).
    Wat de andere beeld instellingen betreft heb ik alle beeldverbeteraars voor het blu ray kanaal uitgezet en voor de dig tv decoder kanaal ook*.
    Bij sommige programma's helpen de beeldverbeteraars wel, maar kijk je een film of een ander type drama dan snel weer uit. (aangezien ze het iets te "video" maken).
    Voor andere dingen als kaanal voorkeur bij opstarten heb ik nog niets gevonden en ben benieuwd of jij iets vindt.
    Ik zou zo graag hebben dat ie bij het aangaan standaard op dig tv decoder kanaal staat.

    hoor graag jou bevindingen gr johan
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  15. #15

    Standaard

    Bedankt voor de tips! Hij wordt 6 april geleverd. De Humax decoder is pas beschikbaar half april zie ik dus dat schiet lekker op...
    De blu ray (PS3) staat nu aangesloten op mijn Epson TW1000 beamer dus ik vrees dat ik te zijnertijd ook nog een fatsoenlijke hdmi splitter zal moeten aanschaffen...
    Ik zal mijn bevindingen zeker hier neerzetten.

    Gr. Maarten

  16. #16

    Standaard

    Hoi Johan,

    Ik heb hem net aangesloten en gelijk al een vraagje.... op een of andere manier krijg ik geen geluid uit de audio uitgangen naar mijn receiver. In het menu blijven de opties onder geluid ook grijs. ik kan de geluidsbalk dus ook niet uitschakelen. Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien. Heb jij misschien een briljante ingeving?

  17. #17

    Standaard

    Goeie avond,

    Ik heb sinds 3 wkn de philips essence lcd. Ontzettend mooi beeld, alleen heb ik een probleem met het beeld bij voetbalwedstrijden. Bij een close up is het beeld haarscherp maar bij 'afstandsbeelden' is het beeld niet super te noemen. Ik maak gebruik van digitale tv van UPC.


    Iemand een idee?

    Bedankt alvast voor de reactie(s)

    Rick

  18. #18

    Standaard

    Ik herken niet meteen wat je bedoelt.
    kun je eens noemen hoe ver je er vandaan zit en wat je aan instellingen bij beeld aan of uit hebt staan?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Hoi Johan,

    Ik heb hem net aangesloten en gelijk al een vraagje.... op een of andere manier krijg ik geen geluid uit de audio uitgangen naar mijn receiver. In het menu blijven de opties onder geluid ook grijs. ik kan de geluidsbalk dus ook niet uitschakelen. Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien. Heb jij misschien een briljante ingeving?
    sorry late reactie, maar kan ook ff nix vinden.
    welke uitgangh gebruik je? de coaxiale Digital audio out of de stereo cinch(tulp) uit?
    Het geluid uit de balk doet het dus wel?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    sorry late reactie, maar kan ook ff nix vinden.
    welke uitgangh gebruik je? de coaxiale Digital audio out of de stereo cinch(tulp) uit?
    Het geluid uit de balk doet het dus wel?
    Heb het probleem gisteravond opgelost. Ik heb de oude dropveter tulpstekkers eens vervangen door een hoogwaardige audio-kabel en voila... Werkt!
    Wil niet de reeds bestaande discussie op dit forum oprakelen dat een duurdere kabel niets zou uitmaken... Ik weet nu wel beter!
    Digital out zou eigenlijk beter zijn echter die worden op mijn versterker al gebruikt door resp. de DVD-speler en PS3 (BR-speler).

    Ik ben verder nog steeds aan het stoeien met de juiste beeldinstellingen. Jouw eerdere aanbevelingen helpen al veel. Die beeldverbeteraars zijn er nogal wat.. Ben daar nog wat mee aan het experimenteren.

    Verder hoop ik vanavond de Humax 5050c te kunnen halen. Mijn eerste ervaring met digitale TV...

  21. #21

    Standaard

    dan heb jij het over een analoge verbinding en is dat zeker beter met een betere kabel.
    Dat zal niemand hier je betwisten. Mooi dat het is opgelost.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    Ik zou zo graag hebben dat ie bij het aangaan standaard op dig tv decoder kanaal staat.
    Hoi Johan,

    Ik heb ontdekt dat als ik de TV uitzet via de hub en vervolgens weer aanzet via de hub hij op hetzelfde uitgangskanaal blijft staan (bij mij de decoder via HDMI). Als je hem uitzet (standby) via de AB doet hij dit niet...

  23. #23

    Standaard

    ok das een goeie tip.
    Ik ga nog wel even een mailtje naar philips sturen met de vraag of het ook in standby via ab mogelijk kan worden.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  24. #24

    Standaard

    Nieuwe update voor je favoriete schilderij aan de muur: de 42PES0001

    Firmware Upgrade - Software, Version: 000.094.000.000 Nederlands
    Zip-bestand (26.35 MB), 2009-06-02

    bron: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Software
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  25. #25
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Weet iemand wat de 000.094.000.000 update precies inhoudt?

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •