Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 109 van 109 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard 42PES0001 vertoont "negatief" scherm

    Ik heb mijn televisie nu 4 jaar. Na 1 jaar had ik al problemen met het compleet wegvallen van het beeldsignaal en heb ik een vervangende kabel tussen het scherm en de hub toegestuurd gekregen. Probleem niet opgelost, toen is mij door TVA Servicecenter geadviseerd, een andere HDMI kabel te plaatsen. Problemen waren toen voorbij.

    Vorig jaar in augustus verdwenen de kleuren uit mijn scherm en kreeg ik een negatief beeld te zien. Heb daarop gebeld met de Philips servicedesk die een reparatieverzoek hebben uitgezet bij een van hun reparatiebedrijven. Kort daarop ontving ik een mail met daarin een geschat reparatiebedrag van ruim EUR 300,-, zonder dat ik ook maar iemand had gesproken, of dat er iemand was komen kijken. Gelukkig loste het kleurenprobleem zich enkele dagen later vanzelf (!) weer op. Heb dus alles gecancelled.

    Sinds twee weken echter kijk ik weer naar een negatief beeld (ik heb inmiddels een andere TV van zolder gehaald, dus kijk niet de hele tijd naar dit scherm). Kleuren zijn dus overduidelijk helemaal de weg kwijt. Op zich is het wel bijzonder, want als ik het menu open, dan zijn de kleuren van de TV in het menukader wel goed. Ikr hoopte dat dit euvel zich vanzelf weer oploste, als eerder, maar helaas is het probleem nu al ruim anderhalve week aanwezig.

    Ik heb even gecheckt of ik de meeste recente firmware heb gedownload en dat is zo.

    Omdat er in dit forum al vaker ongeveer dezelfde (?) voorvallen zijn gemeld, toch nog even de vraag of dit te vergelijken is met de problemen die eerder zijn gemeld, zoals bij het wegvallen van het contrast etc.

    Als ik de berichten hier op het forum lees en mijn probleem zou vergelijkbaar zijn, dan zou het dus wel eens met het LCD Panel of de beeldplaat te maken kunnen hebben. De reacties en de afhandeling door Philips en haar reparatiebedrijven, lopen hier ook redelijk uiteen, van het betalen van ruim EUR 270,- tot een redelijk kleine bijbetaling voor een nieuwe televisie. En als je dan besluit tot reparatie, is het vreselijk zuur dat je na twee maanden weer hetzelfde probleem hebt.

    Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer gebruikers zijn met dit secifieke "negatief" probleem en of zij ervaringen hebben met de afhandeling/coulance daarvan vanuit Philips of hun reparatiebedrijven.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Barry OV Bekijk bericht
    Ik heb mijn televisie nu 4 jaar. Na 1 jaar had ik al problemen met het compleet wegvallen van het beeldsignaal en heb ik een vervangende kabel tussen het scherm en de hub toegestuurd gekregen. Probleem niet opgelost, toen is mij door TVA Servicecenter geadviseerd, een andere HDMI kabel te plaatsen. Problemen waren toen voorbij.

    Vorig jaar in augustus verdwenen de kleuren uit mijn scherm en kreeg ik een negatief beeld te zien. Heb daarop gebeld met de Philips servicedesk die een reparatieverzoek hebben uitgezet bij een van hun reparatiebedrijven. Kort daarop ontving ik een mail met daarin een geschat reparatiebedrag van ruim EUR 300,-, zonder dat ik ook maar iemand had gesproken, of dat er iemand was komen kijken. Gelukkig loste het kleurenprobleem zich enkele dagen later vanzelf (!) weer op. Heb dus alles gecancelled.

    Sinds twee weken echter kijk ik weer naar een negatief beeld (ik heb inmiddels een andere TV van zolder gehaald, dus kijk niet de hele tijd naar dit scherm). Kleuren zijn dus overduidelijk helemaal de weg kwijt. Op zich is het wel bijzonder, want als ik het menu open, dan zijn de kleuren van de TV in het menukader wel goed. Ikr hoopte dat dit euvel zich vanzelf weer oploste, als eerder, maar helaas is het probleem nu al ruim anderhalve week aanwezig.

    Ik heb even gecheckt of ik de meeste recente firmware heb gedownload en dat is zo.

    Omdat er in dit forum al vaker ongeveer dezelfde (?) voorvallen zijn gemeld, toch nog even de vraag of dit te vergelijken is met de problemen die eerder zijn gemeld, zoals bij het wegvallen van het contrast etc.

    Als ik de berichten hier op het forum lees en mijn probleem zou vergelijkbaar zijn, dan zou het dus wel eens met het LCD Panel of de beeldplaat te maken kunnen hebben. De reacties en de afhandeling door Philips en haar reparatiebedrijven, lopen hier ook redelijk uiteen, van het betalen van ruim EUR 270,- tot een redelijk kleine bijbetaling voor een nieuwe televisie. En als je dan besluit tot reparatie, is het vreselijk zuur dat je na twee maanden weer hetzelfde probleem hebt.

    Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer gebruikers zijn met dit secifieke "negatief" probleem en of zij ervaringen hebben met de afhandeling/coulance daarvan vanuit Philips of hun reparatiebedrijven.
    Lijkt exact op het probleem dat wij ervaren sinds een week.
    Het euvel leek te zijn begonnen nadat we van Ziggo een Humax decoder kregen en overstapte naar een alles in 1 pakket.
    het beeld aan de bovenkant (zo'n beetje vanaf 2/3 en hoger) leek erg donker. Eerst dachten we dat series anders werden opgenomen of uitgezonden. Daarna dachten we dat er aan de instellingen was gerommeld door de monteur.
    we hadden namelijk een te hoog signaal dat men terug moest schroeven.

    We klagen al jaren over een af en toe (zender onafhankelijk) fractioneel wegvallen van het geluid. Er is geen peil op te trekken waneer dit gebeurd. Leek even weg te zijn met de Humax, net als in het midden va het beeld rechts af en toe die verkleuringen zoals bij onweer. Helaas kregen we een steeds donker wordend beeld er voor terug dat nu dus op dia negatief staat.

    Ik moet zeggen dat ik dit wel erg snel vind voor een apparaat van nog geen 5 jaar met de prijsstelling zoals deze was. Bovendien praten we met Philips toch niet over het slechtste kwaliteit merk dachten wij.
    wij waren ook redelijk verbaasd dat dit type redelijk snel uit de handel is genomen.
    Ik hoop niet dat jouw bevindingen over prijzen en omgang met net probleem gemeengoed zijn bi,j of uit naam van, Philips en dat dit een toevallige 'misser' is. Men zal een product(ie) probleem toch wel netjes willen oplossen, nietwaar?
    Ik kan met NIET voorstellen dat het 'redelijk en billijk' is dat je een TV binnen 5 jaar al op de schroothoop moet gooien, laatstaan een TV van deze prijsklasse!!

  3. #103

    Standaard

    Bij Philips moet je tegenwoordig kijken naar wat je koopt en minder naar de mogelijkheden. Dit is iets wat veel mensen de afgelopen tijd niet gedaan hebben, waardoor ze heel veel troep hebben verkocht met daarbij dezelfde service als bij producten die wel aan de prestatie- en kwaliteits-verwachtingen kunnen voldoen.

    Van een goede TV zou je mogen verwachten dat deze minstens 5 jaar mee gaat en als het niet zo is, ze er voor zullen zorgen dat het wel mogelijk is en zeker in die prijsklasse.

    Als ze goede oplossingen bieden die hun naam weer zuiver maakt, zullen ze dus ook een goede service moeten bieden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #104

    Standaard

    Kan iemand mij vertellen wat voor een signaal er uit de digitale coax uitvoer van de 42PES0001 komt? Is dit simpel L/R stereo of het onbewerkte signaal van de bron (bijv Dolby surround)? Ik heb gezocht op internet maar kon hier niks over vinden en zou ook graag horen waar ik verdere informatie kan vinden.

    Alvast bedankt voor het antwoord

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door macbelly Bekijk bericht
    Kan iemand mij vertellen wat voor een signaal er uit de digitale coax uitvoer van de 42PES0001 komt? Is dit simpel L/R stereo of het onbewerkte signaal van de bron (bijv Dolby surround)? Ik heb gezocht op internet maar kon hier niks over vinden en zou ook graag horen waar ik verdere informatie kan vinden.

    Alvast bedankt voor het antwoord
    Welkom op dit forum macbelly.

    Een digitale uitgang kan gebruikt voor de uitvoer van onbewerkt geluid als 2-kanaals PCM(Dolby Surround), Dolby Digital en DTS. Bij een TV kan het vaak alleen als Dolby Digital wanneer er gebruik wordt gemaakt van een bij de TV ingebouwde DVB-ontvanger. Het geluid van andere bronnen zal dan alleen als 2-kanaals PCM met eventule Dolby Surround decodering uitgevoerd worden.

    De enige soort bewerking die het geluid kan hebben is vertraging om het sychroon te krijgen met het beeld.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #106

    Standaard

    Bedankt Gerco.

    Het doorgeven van de originele digitale audio stream via de TV is idd een uitzondering. Ik wil zelf de originele stream gebruiken om een Sonos (Playbar + satellieten) te voeden en Sonos heeft het originele Dolby signaal nodig om goed tot z'n recht te komen
    Ik ga het nu via een HDMI/Digital Audio switcher doen van CYP (EL-41AT) waar ik mijn Dreambox satellietontvanger op aansluit (DVI naar HDMI voor beeld plus coax voor geluid) en een Apple Mac Mini (HDMI-HDMI) voor films. Van de EL-41AT gaat dan het beeld naar de Philips TV en geluid naar de Sonos. Heeft even wat zoeken gekost maar ik denk dat dit gaat lukken.
    Laatst aangepast door macbelly : 14-07-2013 om 20:41

  7. #107

    Standaard

    Dat is volgens mij een set voor in een slaapkamer.

    Ondanks het feit dat een Playbar een fantastisch apparaat is, zal je nu meer kabels nodig hebben als bij een receiver. Zo'n switch kan het signaal nl. niet omzetten bvb van HDMI naar optisch.

    Als deze set in de woonkamer staat, had je misschien beter een receiver en luidsprekers kunnen kopen. Je zou dan nl. minder kabels nodig hebben, een betere weergave en meer mogelijkheden om de weergave aan te passen op de situatie.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #108

    Standaard

    Naschrift 22 Juli: helaas dacht ik de EL-41AT iets teveel mogelijkheden toe. Het apparaatje zet dus geen audio formaten in elkaar om en ook wordt de audio niet gesplitst van de HDMI of juist samengevoegd. Inmiddels ben ik al een andere oplossing op het spoor die het wel lijkt te doen: Octava HD41-ARC.


    Origineel bericht:
    De EL-41AT switch van CYP heeft juist als eigenschap dat 'ie naast HDMI ook het originele digitale signaal van de geselecteerde bron via TOSLINK of COAX doorgeeft.

    Ik probeer ook het plaatje wat de mogelijkheden weergeeft er even bij te plakken.
    EL-41AT_schem-trans-t2.jpg
    Laatst aangepast door macbelly : 22-07-2013 om 21:48

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door macbelly Bekijk bericht
    De EL-41AT switch van CYP heeft juist als eigenschap dat 'ie naast HDMI ook het originele digitale signaal van de geselecteerde bron via TOSLINK of COAX doorgeeft.
    Dat klopt, maar het is eigelijk de bedoeling dat beeld en geluid via dezelfde verbinding kunnen gaan en je dus geen extra kabels hoeft te gebruiken. Op dat gebied lopen de meeste fabrikanten zoals Bose en Sonos dus achter. Het is ieder geval wel fijn dat je met die switch in één keer van de ene bron naar de andere kunt gaan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •