Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 109 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Terug nieuwe firmware aanwezig nl 000.099.000.000
    Te vinden op http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=42PES0001D/10&scy=BE&slg=nl

    Ik heb deze al geinstalleerd, maar het is bij mij net hetzelfde als de 000.098.000.000 versie.
    Na ongeveer elke 5 min. valt het geluid 1 sec. uit.
    Daarom ben ik nu terug naar de 000.097.000.000 versie gegaan , die wel goed was.

    Update: Dit bericht ook naar philips doorgestuurd, en de 097 firmware staat terug online.
    Laatst aangepast door KrisH : 05-12-2009 om 09:51

  2. #52

    Standaard

    D.m.v. garantie heb ik een spiksplinternieuwe PES verkregen waar dus de oude versie 0.93 op staat.
    Aangezien ik nog geen rare dingen heb opgemerkt, zoals het wegvallen van beeld en geluid, laat ik 't updaten maar even achterwege.

  3. #53

    Standaard

    nieuwe firmware update:
    Versie: 000.100.000.000, Zip-bestand, 26.35 MB, Publicatiedatum: 2009-12-11
    bron: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=Link_Software
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  4. #54

    Standaard

    Is het nog ergens te achterhalen wat deze update nou precies doet of verbeterd ?

  5. #55

    Standaard

    Heeft iemand misschien deze firmware al geinstalleerd en verschillen/verbeteringen ontdekt? Ik ben een beetje huiverig geworden om nieuwe firmware te installeren gezien de problemen met de vorige firmware versies.

  6. #56

    Standaard

    ja ik heb de versie 100 geinstaleerd en merk niets dat anders is en ook geen problemen ermee.
    de vorige versies die problemen opleverde zijn toen ook vrij snel herroepen en deze staat nu al een heel tijdje op hun site dus durfde ik het laatst wel aan.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  7. #57

    Standaard

    Ik vraag me alleen af of het zin heeft om je tv te updaten wanneer deze geen problemen heeft.

  8. #58

    Standaard

    uiteraard voor compatibiliteit nu en in de toekomst, maar dat kan ook gerust pas als je een beperking tegenkomt.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  9. #59

    Standaard

    Toch maar even het geneuzel van registeren doorlopen om hier een reactie te plaatsen.

    Bij mij geeft de 100 software weer de ellende van uitvallend beeld en een hoop gekraak in de speakers. :wallbash:
    Daarna doet hij zelf een reset en begint weer met opstarten.
    Ik ben weer terug gegaan naar de 097 software.

    Is dit nu een kwaal van de eerste series wat hier #49 wordt gesuggereerd? (Bron info?)
    Die van mij is gekocht in december 2008.

    Edit: Wij kijken via EXT1 voor zover dit nog van belang kan zijn.
    Edit2: Doorgegeven aan Philips via een webformulier op hun site.
    Laatst aangepast door tvkijker : 09-01-2010 om 18:31
    42PES0001D/10

  10. #60

    Standaard

    Het is mij opgevallen dat wanneer het beeld zwart is van mijn 42PES0001D met name vanuit de linker en rechter bovenhoek een zwak lichtschijnsel te zien is. Alsof er vanuit die hoek met een flauwe zaklamp wordt geschenen. Weet niet hoe ik het anders moet formuleren... Iemand ook dit probleem?

  11. #61

    Standaard

    he tvkijker, ik heb hem van oktober-november 2008 en heb met de 100 geen problemen,
    maar ik heb de meegeleverde geluidsbalk niet gemonteerd.
    heb jij problemen met geluid op die balk of op externe set?
    en heb jij die balk wel of niet gemonteerd?

    en martino jouw probleem klinkt mij niet bekent in de oren, maar ik ga er eens extra op letten.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Het is mij opgevallen dat wanneer het beeld zwart is van mijn 42PES0001D met name vanuit de linker en rechter bovenhoek een zwak lichtschijnsel te zien is. Alsof er vanuit die hoek met een flauwe zaklamp wordt geschenen.
    Helemaal niemand bekend met dit rare verschijnsel ?
    Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.

  13. #63

    Standaard

    Heb ik ook op mijn 42PFL9664 en als ik het contrast hoger zet dan zijn ze beter te zien.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #64

    Standaard

    Dit zou toch eigenlijk niet mogen voor zo'n mooi toestel.

    @johanholtink,
    Hoe zit 't met jouw toestel Johan, is deze helemaal vrij van backlight bleeding ?
    Laatst aangepast door fransie : 22-02-2010 om 20:46

  15. #65

    Standaard

    he fransie: kzal vanavond ook eens een uitvoerige test doen met verhoogd contrast zoals peptalk zei,
    maar hoe ik nu ingesteld sta zie ik echt geen "backlight-bleed" op welk deel van het scherm dan ook.
    later de uitslag
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  16. #66

    Standaard

    Ik zal binnenkort eens proberen of ik het op foto vast kan leggen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #67

    Standaard

    Probeer anders ook even met het contrast op 0 en kijken of je dan wat ziet, oftewel het beeld zo zwart mogelijk zetten.
    Het gaat Martino en mij vooral om de witte wolkjes (in de hoeken) bij zwart beeld.

  18. #68

    Standaard

    Nou ik heb uitvoerig gespeeld met o.a. compleet zwart beeld en contrast op hoogst en laagst, maar niets van oneffenheden in het zwart of wolkjes in de hoeken.
    De mijne is van okt 2008, misschien dat het een bepaalde tijd is van modellen met dit probleem?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  19. #69

  20. #70

    Standaard

    Het "witte wolkjes" probleem ofwel "backlight bleeding" is bij mij inmiddels opgelost. Blijkbaar is backlight bleeding een veel voorkomend probleem bij LCD schermen. Ik begon mij er echter steeds meer aan te irriteren en voor mijn gevoel werd het ook steeds erger. Aangezien mijn garantie verliep op 31 maart heb ik 1 week hiervoor toch maar met de Philips consumenten lijn gebeld om het probleem voor te leggen. Uiteindelijk is een technische dienst (Technorep) 3x bij mij thuis geweest om het scherm te vervangen waavan ik jullie de verdere details zal besparen. (o.a. een fout scherm met een dode en een bright pixel). Het resultaat is nu dat ik weer een hageltje nieuw sherm is waarbij het backlight probleem nauwelijks aanwezig is met 3 maanden extra garantie. Philips en Technorep krijgen hierbij van mij toch nog een warme douche...

  21. #71

    Standaard

    aan martino: hoezo verliep jouw garantie terwijl die pas op okt 2008 leverbaar was en er standaard 2 jaar fabrieks-garantie op zit?
    Ook heb je na de garantie nog "het wettelijke recht op een deugdelijk produkt".
    meer hierover op consuwijzer.nl

    edit: ok zie dat philips modellen voor juli 2009 geen 2 maar 1 jaar garantie op geeft. dat bedoel je dan waarschijnlijk.

    Maar in europa en ook in nederland op zich gelden regels die jouw produkt binnen de te verwachten levensduur beschermen.
    "Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie.
    Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is."
    (http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_adv...iode_in_Europa)
    Je hebt recht op wat er binnen de redelijkheid van de prijs, de te verwachten prestaties van het produkt en de mondelinge beloftes van de verkoper te verwachten zijn.
    meer hierover op: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_adv...atuur/Garantie , http://www.kieskeurig.nl/garantie

    Dat veel fabrieken en winkels hier onbestraft vaag over mogen doen en je extra garantie bij laten kopen is blijkbaar niet verboden, maar weet goed waar je al recht op hebt zonder bijbetalen!
    Laatst aangepast door johanhoitink : 11-04-2010 om 10:34
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  22. #72

    Standaard

    Hoi Johan,
    Ik heb inderdaad een model van voor juli 2009. Van die wettelijke garantie van 2 jaar was ik niet op de hoogte. Ik ben alleen benieuwd of ze met deze wetenschap onder de indruk zijn als ik de Philips consumentenlijn bel. Je zal zelf wel stappen moeten ondernemen om het product alsnog onder de garantieregeling te laten vallen. Voorleggen aan een geschillencommissie? Heb je zelf misschien hier ervaring mee? Overigens denk ik in het geval van backlight bleeding dat veel leveranciers het "in de marge acceptabel" vinden vallen.
    Ik heb nu i.i.g. een perfect scherm met nagenoeg geen backlight bleeding dus mij hoor je voorlopig niet klagen...
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  23. #73

    Standaard

    nee nog geen ervaring (afkloppen) en wordt misschien enorm gedoe,
    maar wel interessant voor een ieder die in de penarie denkt te zitten maar met wat gedoe toch nog veel geld kan besparen.
    Want de tv's van nu breng je niet even 2 dagen naar de electro-boer, maar ben je met voorrijd of opstuur kosten weken of meer kwijt, voor vies veel geld.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  24. #74
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Hier ook nog een vraag voor de mede-PES bezitters.

    Als 'k een HTPC aan de televisie koppel via HDMI dan heb 'k rondom zwarte balken. Normaal is dit op te lossen met een 1:1 pixel mapping instelling, maar 'k kan deze nergens terugvinden in de setup menu's van de Philips.

    Zijn er hier mensen die hier ook ervaring mee hebben en een HTPC aan hun TV hebben hangen via HDMI waar het scherm wel beeldvullend is? En indien dit zo is, wat heb je dan moeten veranderen aan de instellingen?

  25. #75

    Standaard

    Nou martino, volgens mij lezen er mensen onze posts.
    Het is in ene hotnews over winkels die niet eerlijk zijn over garantie om zelf maar extra garantie te kunnen verkopen.
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/38036...-garantie.html , http://hdnieuws.blogspot.com/2010/04...t-vermeld.html
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •