De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Emtec S800

  1. #1

    Standaard Emtec S800

    Is iemand bekend met de Emtec S800 http://www.blokker.nl/moviecube.asp in de aanbieding bij de blokker?
    There's a man... He's bald and wears a short-sleeved shirt, and somehow he's very important to me. I think his name is Homer

    DVD collectie

    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Noi-Procs

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de S800 net een week en op wat kleine bugs na (die bij toekomstige update opgelost worden), werkt hij perfect. De NAS functie is niet te starten via het menu en moet je middels telnet doen. De copy functie van het netwerk is erg traag.

    Positief is, dat als je een HD in het netwerk hebt hangen (in mijn geval Freecom) je zonder blokken of kwaliteitverlies kan afspelen in ISO en VOB.
    Beeld over HDMI is goed.
    Ben er zeer blij mee voor die prijs.

  3. #3

    Standaard

    Hoe bedoel je NAS functie is niet te starten en moet je het via de telnet doen? Dat is toch juist een van de dingen die je wilt gebruiken. Ik wil hem voornamelijk aanschaffen om hem onder langs mijn tv te zetten en als ik een film wil kijken heel snel via de afstandsbediening een film kan kijken die boven op mijn pc staat. En niet te vergeten als iemand een usb stick ofzo meeneemt die ik dan meteen kan bekijken.
    There's a man... He's bald and wears a short-sleeved shirt, and somehow he's very important to me. I think his name is Homer

    DVD collectie

    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Noi-Procs

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door manus1 Bekijk bericht
    Ik heb de S800 net een week en op wat kleine bugs na (die bij toekomstige update opgelost worden), werkt hij perfect. De NAS functie is niet te starten via het menu en moet je middels telnet doen. De copy functie van het netwerk is erg traag.

    Positief is, dat als je een HD in het netwerk hebt hangen (in mijn geval Freecom) je zonder blokken of kwaliteitverlies kan afspelen in ISO en VOB.
    Beeld over HDMI is goed.
    Ben er zeer blij mee voor die prijs.
    Goedenavond,

    Kan je ook vertellen hoe je de ISO af kan spelen. Ik heb namelijk ook deze S800 gekocht maar dit is me nog niet gelukt.

    Groeten Ton R

  5. #5

    Standaard

    kunt u mij uitleggen hoe je de NAS functie aan zet

  6. #6

    Standaard

    ik zou graag willen weten hoe je de NAS functie aanzet ik heb geen telnet

  7. #7

    Standaard

    "ik heb geen telnet"
    Jawel, iedereen heeft telnet. Het zit bij elke windows-, macintosh en linux-distributie.

    Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je Windows gebruikt. Je gaat naar start > uitvoeren en typt: telnet 192.168.0.247 (Of wat dan ook het IP is van je S800. Het IP kun je bij de netwerkinstellingen in de S800 vinden.)

    Dan krijg je een zwart schermpje er staat: "Venus login: ". Daar typ je: "root" (zonder aanhalingstekens) en druk op enter. Nu krijg je wat text en een # met een knipperende cursor. Nu gaan we 2 regels tekst toevoegen aan een bestand, wat elke keer bij het opstarten geladen wordt. Typ de volgende 2 regels exact over. Let op de aanhalingstekens. Let vooral op de >>. Type hier NIET perongeluk > ipv >>, want dan heb je een probleem.

    De volgende 2 regels moet je exact overtypen:

    echo "/usr/sbin/nmbd -D" >> /usr/local/etc/rcS
    echo "/usr/sbin/smbd -D" >> /usr/local/etc/rcS

    Typ als laatste: reboot

    Nu zal de S800 gaan rebooten. Het kan een paar seconden duren voordat je daadwerkelijk wat ziet gebeuren van de reboot... Na de reboot is je S800 permanent beschikbaar als NAS.

  8. #8

    Standaard

    Hallo

    Ik heb ook recent een toestel van EMTEC S800 gekocht.
    Had in het begin enkele probleempjes maar zijn ondertussen opgelost.

    Maar de NAS functie kan ik nog altijd niet inschakelen.
    Ik heb windows vista. en als ik telnet en dan het ip adres intip in het uitvoer venster dan zegt hij dat het niet bestaat.

    Hoe kan ik de NAS functie nog laten werken.

    Zou iemand me kunnen helpen.
    Alvast meric.

    Groeten

  9. #9

    Standaard schermpje

    Hey,

    ik ben geintresseerd om me ook een emtec s800 aan te schaffen, bij mij is het de bedoeling dat ik films en foto's kan bekijken op tv maar daarbij zou ik ook men muziekcollectie op de emtec willen zetten. Ik zou graag kunnen muziek kiezen zonder dat mijn tv moet aanstaan; ik twijfel echter wat je kan zien op het schermpje van de moviecube zelf? Is deze multimediaplayer de oplossing of bestaat er nog iets met geintegreerd scherm? Of kan iemand die hem al heeft foto's plaatsen waarop de navigatie op het schermpje van de moviecube zelf te zien is?

    alvast bedankt,

    groeten,
    Hendrik

  10. #10

    Standaard recorden

    Hoe werkt het recorden bij de Moviecube?

    moet je echt telkens de uren gaan instellen of kan je gewoon door een TV gids bladeren en selecteren welk programma je wil opnemen?

    mvg,
    Kristof

  11. #11

    Standaard

    een mediastreamer bij de blokker? zou ik al niet zien zitten! ik heb sinds enige tijd een mvix en die werkt zeer naar behoren, niet onbelangrijk is dat hun helpdesk erg snel is met reageren en zeer hulpvaardig plus een levendig forum waar je veel op kunt vinden, heb emtec wel een gezien bij mediamarkt, ziet er wel geinig uit

  12. #12

    Standaard

    Heb er net een besteld bij opus; de 500 GB versie met WiFi.

    hij ziet er zeer mooi uit moet ik zeggen en de opties die erop zitten zijn precies wat ik nodig heb.
    Nu maar hopen dat alles ook lekker gesmeerd loopt

    Dit apparaatje gaat in eerste instantie mijn stand-alone HDD recorder vervangen (die om de haverklap vastloopt en niet in hoofdstukken opneemt. Ik spoel me dus te pletter wanneer ik langere stukken opneem).

    Meestal is het met dit soort produkten zo dat je wat verstand van zaken moet hebben wil je er het maximale uithalen. Iemand die niet bereid is er tijd in te stoppen is m.i. beter af met een stand-alone HDD recorder en een losse HDD met USB om je filmpjes af te spelen op TV (of muziek; om het even).
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xzof Bekijk bericht
    Hoe werkt het recorden bij de Moviecube?

    moet je echt telkens de uren gaan instellen of kan je gewoon door een TV gids bladeren en selecteren welk programma je wil opnemen?


    mvg,
    Kristof

    Kijk eens naar de .pdf handleiding op de emtec site. Daar staat de werking haarfijn in uiteengezet. Antwoord op jouw vraag: Ja ---> er zit "one button record" op.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  14. #14

    Standaard emtec s800is vastgelopen

    beste mensen

    hoe moet ik me moviecube s 800 reseten hij start niet meer op ,
    geprobeert met firmware via usb maar krijg steeds board fout wat nu???

    help me

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door flip4848 Bekijk bericht
    Hallo

    Ik heb ook recent een toestel van EMTEC S800 gekocht.
    Had in het begin enkele probleempjes maar zijn ondertussen opgelost.

    Maar de NAS functie kan ik nog altijd niet inschakelen.
    Ik heb windows vista. en als ik telnet en dan het ip adres intip in het uitvoer venster dan zegt hij dat het niet bestaat.

    Hoe kan ik de NAS functie nog laten werken.

    Zou iemand me kunnen helpen.
    Alvast meric.

    Groeten
    Klopt. Vista heeft GEEN telnet.
    Maar een oude laptop met windows XP helpt je natuurlijk wel uit de brand!

  16. #16

    Standaard

    Ik heb de emtec s800 ook.Streamen werkt perfrect maar hoe krijg ik de digitale zenders ingelezen van mijn humax decoder van ziggo?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door flip4848 Bekijk bericht
    Hallo
    Ik heb windows vista. en als ik telnet en dan het ip adres intip in het uitvoer venster dan zegt hij dat het niet bestaat.
    Installeer PuTTY daarmee kun je SSH en Telnetverbindingen opzetten. Het (gratis) programma vind je hier.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  18. #18

    Standaard

    Ik heb de fan van mijn s800 verwijderd want die maakte ongelooflijk veel herrie (hij is kapot denk ik).

    Hij draait nu compleet stil. Nog geen overheating problemen gehad. Valt volgens mij ook wel mee zolang je hem niet continue aan laat staan.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  19. #19

    Standaard

    Hallo,

    Ik twijfel erover om een s800 aan te schaffen, en heb daar wat vragen over. Ik hoop dat jullie die voor mij kunnen beantwoorden.

    Kun je de opgenomen programma's ook via usb op je computer of externe usb-drive zetten? Of kan het alleen andersom (van usb-schijf naar recorder)?

    En kun je via het netwerk bestanden overzetten náár je computer?

    En wat zijn jullie algemene ervaringen met het apparaat? Bevalt hij goed? Of was hij al snel stuk?

    Alvast heel hartelijk bedankt!

    Groetjes van woooei

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •