Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 81th Annual Academy Awards: Oscars 2009

    Nee, de nominaties zijn nog niet bekend maar wel de presentator. En die vond ik vrij verrassend.

    Hugh Jackman presenteert Oscars

    AMSTERDAM - De Australische filmster Hugh Jackman presenteert op 22 februari de 81e editie van de Academy Awards, beter bekend als de Oscars. Dat heeft de organisatie van de prestigieuze filmprijzen vrijdag bekendgemaakt.

    De 40-jarige acteur is vanaf donderdag in Nederland te zien in het romantische epos 'Australia', waarin ook Nicole Kidman een van de hoofdrollen vertolkt.

    Jackman werd onlangs door het Amerikaanse tijdschrift People uitgeroepen tot meest sexy man ter wereld.
    Zie http://www.nu.nl/achterklap/1882032/...rt-oscars.html

    Hij heeft wel ervaring trouwens want hij heeft al 3 keer de Tony's gepresenteerd en met veel succes.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Nee, de nominaties zijn nog niet bekend maar wel de presentator. En die vond ik vrij verrassend.


    Zie http://www.nu.nl/achterklap/1882032/...rt-oscars.html

    Hij heeft wel ervaring trouwens want hij heeft al 3 keer de Tony's gepresenteerd en met veel succes.
    Das idd verassend.... geen komiek

  3. #3

    Standaard

    Tja, een keer géén komiek is ook wel eens leuk denk ik

  4. #4

    Standaard

    Jackman is een goede keus hoewel ik Jon Stewart ook altijd erg kan waarderen.
    "The night is darkest just before the dawn. And I promise you, the dawn is coming." - Harvey Dent

  5. #5

    Standaard

    Goede keus, is wat mij betreft wel een extra reden om te kijken!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  6. #6

    Standaard

    Ik las dat de Academy een beetje af wilt stappen van het komische gebeuren bij de presentaties. Ik hoop niet dat dit klopt, want als het een gortdroge show wordt dan lijkt me er helemaal niks meer aan.

  7. #7

    Standaard

    Hugh Jackman was bij de Tony Awards een en al zingen en dansen, dus een gortdroge show zal dit echt niet worden.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #8

    Standaard

    Ik ben benieuwd. Heb wel zin om dit jaar weer te gaan kijken. Ga dit jaar lekker naar Amsterdam, eerst de hele dag films met nominaties kijken, en daarna in tuschinski live de uitreiking bekijken. Gaan er nog meer mensen van dvd.nl naar deze dag? Vorig jaar waren de kaarten volgens mij 25 euro.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  9. #9

    Standaard

    Ik wist niet dat er zo'n dag bestond? Lijkt mij wel interessant!!


  10. #10

    Standaard

    Dat valt tegen voor Benjamin Button, "slechts" 3 oscars. En voor mij onverwacht, een oscar voor Penelopze Cruz.
    De Joaquin Phoenix imitatie van Ben Stiller was trouwens leuk gedaan.
    Simpsons Quote.
    I'm sorry, that leg's going to have to come off. Did I say leg? I meant that wet bathing suit.

    Verkooptopic

  11. #11

    Standaard

    Sean penn alweer een oscar voor beste acteur?!!! Wel leuk voor Kate!

    Postuum eentje vor ledger...jammer dat hi hem zelf niet kan ophalen.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-02-2009 om 07:31

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Sean penn alweer een oscar voor beste acteur?!!!
    De enige opvallende keuze van de hele avond.

    Slumdog zoals verwacht de grote winnaar, daarnaast de obligatoire awards voor Ledger, Cruz, Winslet en Wall-E. Ook een beetje tegen de verwachting dat Waltz Im Bashir niet won in zijn categorie.

    Maar behalve dat Rourke niet won (en hier kan ik eigenlijk weinig over zeggen zolang ik Milk niet gezien heb) ben ik zeer opgetogen over de meeste keuzes van de Academy dit jaar. Daarbij viel me vooral op hoe Benjamin Button enkel in een paar technische categorieën beloond werd, wat naar mijn mening ook alles is wat deze film verdient The Dark Knight eindigde met "maar" 2 awards maar hij werd dan ook in een aantal technische categorieën terecht geklopt door Slumdog Millionaire. Wat me ook opvalt is het grote aantal awards voor Slumdog terwijl deze film helemaal afwezig was in de acteer-categorieën, wat wel bijdraagt aan het gevoel dat er een trend is in de VS om veel "oscar-bait" films te maken die het vooral moeten hebben van een bepaalde acteerprestatie maar voor het overige vaak niet echt uitblinken. Slumdog won dan ook verdiend in vele andere categorieën.

    De show zelf van wat ik er gezien van heb is niet iets waar ik voor thuis zou blijven, al deed Jackman het zeker niet slecht als host. De show is gewoon - zoals waarschijnlijk alle award ceremonies - een saaie aaneenschakeling van speeches van winnaars met een paar acts en filmpjes tussendoor die ook niet erg veel voorstellen. Niet verwonderlijk dat het niet echt wil vlotten met de kijkcijfers de laatste jaren, het is echt een duffe voorstelling die volgens mij zonder veel moeite en kosten een stuk aantrekkelijker gemaakt kan worden.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb vanochtend de Awards in fastforward mode bekeken (later nog maar eens rustig de hele show kijken...)

    Heel blij dat Benjamin Button alle grote prijzen aan zich voorbij heeft zien gaan. En hoezeer ik Mickey Rourke ook van alles gun, terecht dat Sean Penn beste acteur heeft gepakt.

  14. #14

    Standaard

    Ik ben ook blij dat Wall.E gewonnen heeft!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  15. #15

    Standaard

    Hoogtepunt voor mij: Oscar voor Sean Penn en zijn daaropvolgende speech!
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    De show zelf van wat ik er gezien van heb is niet iets waar ik voor thuis zou blijven, al deed Jackman het zeker niet slecht als host. De show is gewoon - zoals waarschijnlijk alle award ceremonies - een saaie aaneenschakeling van speeches van winnaars met een paar acts en filmpjes tussendoor die ook niet erg veel voorstellen. Niet verwonderlijk dat het niet echt wil vlotten met de kijkcijfers de laatste jaren, het is echt een duffe voorstelling die volgens mij zonder veel moeite en kosten een stuk aantrekkelijker gemaakt kan worden.
    Mag ik je vragen hoeveel je daadwerkelijk van de show gezien hebt? Als je alleen al het begin gezien hebt met een fantastisch optreden van Hugh Jackman (wie had dat in hem gezocht) zou je bovenstaande opmerking niet maken.

    Natuurlijk is het een awardshow, waar het dus gaat om het uitreiken en accepteren van prijzen, waar dus ook de speeches bij horen. Ik heb weinig momenten gehad waarbij ik eraan dacht om niet verder te kijken... In mijn ogen een prima avond: mooie opbouw qua show, goede gasten die de awards uitreikten, goede tussenfilmpjes en overzichten etc.

    Mooi dat Danny Boyle een oscar kreeg, wel lichtelijk onverwacht dat Penelope Cruz en Sean Penn een beeldje mee naar huis mochten nemen...
    Laatst aangepast door *Rossi : 23-02-2009 om 09:19

  17. #17

    Standaard

    Ben echt super blij dat Kate Winslet eindelijk een oscar heeft. Vind haar toch wel de beste actrice van haar generatie. Jammer dat ze nooit theater doet.

    Ook heel erg blij met Sean Penn. De film heeft me erg geraakt, maar had niet gedacht dat het iets zou winnen i.v.m. het thema wat toch nog steeds niet zo lekker ligt in Amerika.

  18. #18

    Standaard

    Hier de clips die getoond werden na de oscars credits:

    http://www.youtube.com/view_play_lis...596BBE9BF9E204

    o.a. Terminator Salvation, Public Enemies, Sherlock Holmes.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Hier de clips die getoond werden na de oscars credits:

    http://www.youtube.com/view_play_lis...596BBE9BF9E204

    o.a. Terminator Salvation, Public Enemies, Sherlock Holmes.
    Thanks, Public Enemies ziet er echt schitterend uit en daar kijk ik dan ook reikhalzend naar uit!

    Jammer van Rourke dat hij de oscar niet won... Vraag me af of zijn taalgebruik bij vorige award ceremonies er iets mee te maken heeft gehad


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Thanks, Public Enemies ziet er echt schitterend uit en daar kijk ik dan ook reikhalzend naar uit!

    Jammer van Rourke dat hij de oscar niet won... Vraag me af of zijn taalgebruik bij vorige award ceremonies er iets mee te maken heeft gehad
    Alhoewel Sean Penn dan ook niet echt een veilige keuze is natuurlijk Leuk dat hij in zijn speech dit zelf naar voren bracht...

  21. #21

    Standaard

    2009 Oscars Best Actor Award Winner Sean Penn acceptance speech and ceremony presentation :

    http://www.youtube.com/watch?v=cU9fwT93kSw

    heath ledger wins oscar [2009] :

    http://www.youtube.com/watch?v=PiKJVWnl3OE

    (sorry voor de slechte kwaliteit van de laatste video, maar kon effe geen betere vinden)

    Heath Ledger wins Best Supporting Actor Oscar 2009 (Iets langere speech) :

    http://www.youtube.com/watch?v=uCYtJcxUDgA

    oscar 2009 winner Heath Ledger portrays the Joker (Mooi backstage filmpje) :

    http://www.youtube.com/watch?v=3RZLoU4Vq8E
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 23-02-2009 om 11:44

  22. #22

    Standaard

    Ook sorry voor het lettertype?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Ook sorry voor het lettertype?
    Nu tevreden dan?

  24. #24

    Standaard

    Speech van Sean Penn was erg goed. Hopelijk draagt deze film weer een beetje bij aan de gelijke rechten die helaas nog nergens op de wereld gelden.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Speech van Sean Penn was erg goed. Hopelijk draagt deze film weer een beetje bij aan de gelijke rechten die helaas nog nergens op de wereld gelden.
    Helemaal mee eens. De speech van Dustin Lance Black (script voor Milk) droeg daar ook aan bij. Heb sowieso wel genoten van deze oscar nacht. Vind het wel een vermakelijke show. Had Milk en Van Sant nog graag een beeldje gegund, en Slumdog een paar minder, maar ben al dik tevreden dat Sean er weer eentje mee mocht nemen.

    En Hugh Jackman was top

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •