Pagina 2 van 54 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 1327 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Bovestaand bericht heb ik geplaats om het nieuws bij te houden, maar is natuurlijk te zot voor woorden.
    Een commercieel bedrijf dat openlijk naar klanten toe klaagt dat en medelijden wil opwekken voor de kosten van vernieuwingen.
    Die in elke tak bij elke branch altijd plaats vinden en iedereen mijlen ver ziet aankomen.

    Heel goed punt had iemand en las ik op chelo forum over rtl. RTL zit al sinds jaar en dag via luxenburg de reclame regels te omzeilen
    en kan dus al heel veel jaren meer verdienen dan een nederlands gevestigde zender.
    Nu zeggen ze dat het zo moeilijk is dat zij hun kosten niet door kunnen berekenen en de publieken deze investering even van de belastingbetaler vangt.
    Het moet niet gekker worden. Na zeg is 20 jaar zakken vullen met extra via luxemburg verkregen reclamegelden is een eigen opgespaarde investering
    te veel gevraagd ten opzichte van de publieke omroepen?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  2. #27

    Standaard

    even een update van de publieke plannen:
    Hardware-info.nl heeft in hun wekelijkse net-tv-uitzending wat details van programmanamen die we in hd kunnen gaan verwachten.
    ze noemen: "Rail away" van de EO, concerten van het Metropool Orkest, een aantal nederlandse series enal het aangekochte mits HD beschikbaar.
    bron:http://www.hardware.info/nl-NL/video..._Omroep_in_HD/
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  3. #28

    Standaard

    ik ben benieuwd hoe interessant het aanbod uiteindelijk zal zijn.
    ik hoop in ieder geval op een mooie aanbieding van Ziggo met een gratis HD-ontvanger ofzo Met een minimaal tv aanbod ga ik nog geen €100 neer leggen voor een ontvanger in ieder geval...

  4. #29

    Standaard

    RTL start na de zomer met 4 HD kanalen!!
    “Wij starten zoals eerder al aangekondigd is met 4 zenders tegelijk. De programmering van de bestaande RTL zenders en de HD zenders zijn gelijk.”
    bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2177
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  5. #30

    Standaard

    Als er 1 schaap over de dam is... Prachtig!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  6. #31

    Standaard



    Een zomer vol sport in HD kwaliteit op Eurosport

    Sportliefhebbers zitten de komende zomer goed bij Eurosport. Onder het motto “Eurosport Summer Series” worden diverse grote internationale sportevenementen live via Eurosport uitgezonden. Ook in native HD via het kanaal Eurosport HD.....
    Compleet overzicht op TotaalTV: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2171
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja hallo dat kan allemaal niet zomaar hoor!!!
    Waar moet ik zometeen mee opscheppen als iedereen HDTV heeft!
    Hoe moet ik dan weer boven de massa uitsteken


    Geintje natuurlijk, want hier hebben wij al lang op gewacht!
    Wat je veel hoort is uiteraard dat er nog maar weinig native HD wordt aangeboden.
    Echter moet men niet vergeten dat ook upgesamplede SD flink profiteert van de bandbreedte en bitrate van een HD kanaal.
    Los van de upsampling krijg je een SD kanaal in de maximaal mogelijke kwaliteit te zien, simpelweg omdat er praktisch geen compressie beperkingen meer meespelen.
    Het is dan wel geen HD, maar wel het maximaal haalbare binnen SD.

    Een nadeel is wel dat deze bandbreedte ook veel meer schijfruimte vraagt bij opnames.
    Onze 250GB HD DVR zal dus snel niet meer toereikend zijn.
    Immers de HD boxen ontvangen geen SD varianten meer.
    Iets opnemen van Ned1 HD vraagt dus minimaal anderhalf keer zoveel ruimte!

    En eerlijk gezegt zie ik dat niet zo snel gebeuren!
    Zou het niet mooi zijn als onze schijf groter was en maar deels toegewezen.
    Wat...., een mens mag toch hopen, think happy thoughts


    Oh.., enne., Eredivisie Live anyone????
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Mooi dat RTL mee gaat. Dan kan SBS niet lang meer achter blijven.
    Hoewel ik me afvraag wat er allemaal in HD uitgezonden gaat worden bij RTL... Het nieuws waarschijnlijk en aangekochte films en series. Maar of alle studio en ENG programma's ook meteen HD worden... Ik betwijfel het... Dat zou namelijk ook de nodige aanpassingen vragen van de productiebedrijven die de programma's maken (Blue Circle, Endemol, Eyeworks etc.) Die moeten dan HD camera's aanschaffen en HD Avid systemen om op te monteren... Dat zal dus nog wel even op zich laten wachten.

    Maar de eerste stap is er! Dat is al heel wat

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht


    Oh.., enne., Eredivisie Live anyone????
    Ja, als ze toch bezig zijn... En gezien dat nu volledig in handen is van Endemol? Je weet nooit hoe een koe een haas vangt... Maar ik denk dat we daar nog een jaartje op moeten wachten...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  10. #35
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco Bekijk bericht
    Mooi dat RTL mee gaat. Dan kan SBS niet lang meer achter blijven.
    Hoewel ik me afvraag wat er allemaal in HD uitgezonden gaat worden bij RTL... Het nieuws waarschijnlijk en aangekochte films en series. Maar of alle studio en ENG programma's ook meteen HD worden... Ik betwijfel het... Dat zou namelijk ook de nodige aanpassingen vragen van de productiebedrijven die de programma's maken (Blue Circle, Endemol, Eyeworks etc.) Die moeten dan HD camera's aanschaffen en HD Avid systemen om op te monteren... Dat zal dus nog wel even op zich laten wachten.

    Maar de eerste stap is er! Dat is al heel wat
    Zouden de meeste opnames al niet in HD gemaakt worden.
    Maar idd voor alles echt volledig in HD gemonteerd en geproduceert zal worden, hebben wij een flinke baard!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Ja, als ze toch bezig zijn... En gezien dat nu volledig in handen is van Endemol? Je weet nooit hoe een koe een haas vangt... Maar ik denk dat we daar nog een jaartje op moeten wachten...
    So sad......
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Zouden de meeste opnames al niet in HD gemaakt worden.
    nee dit gebeurt nog maar heel weinig. tot nu toe alles gewoon in SD. de investering is zo ontzettend groot dat dat echt nog wel even kan duren. Sommige bedrijven hebben wel 1 of 2 HD Avid's staan (Dutchview bijv.) maar op grote schaal gebeurt dit zeker nog niet.

  12. #37

    Standaard

    Maandag as komt Canal Digitaal langs om de mini schotel neer te zetten en het volledige pakket aan HD te installeren met een HDD tuner van Philips. Zal wat moois worden op m'n 52"

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Maandag as komt Canal Digitaal langs om de mini schotel neer te zetten en het volledige pakket aan HD te installeren met een HDD tuner van Philips. Zal wat moois worden op m'n 52"

    Veel plezier ermee, denk dat het deze is.

    Bedenk wel dat opnames gemaakt met de sat gecodeerd opgenomen worden en na een maand niet meer te zien zijn, omdat je maandelijks een nieuwe puls krijgt.
    De opname weer opnemen tijdens het afspelen is vaak de enigste manier om opnames langer en ongecodeerd te bewaren!


    Voor mij was dat één van de redenen waarom UPC steeds intressanter werdt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39

    Standaard

    weet iemand eigenlijk hoe laat ned123HD beginnen. Moet ik morgennacht opblijven om tekst-tv in hd te kunnen zien?
    En komen ze dan op kanaal 1, 2 en 3 zoals www.hardware.info zei, of op 71, 72, en 73 zoals upc zegt in hun bericht onder de rode infoknop op het upc showkanaal?

    edit: ik vond op ander forum al een quote met antwoord van upc; Tijdelijke kanaalnummers
    Om technische redenen zijn Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit voorlopig te ontvangen op de kanalen 71, 72 en 73 van uw UPC HD Mediabox. Zodra dit mogelijk is, verhuizen de HD-versies van deze zenders naar de kanalen 1, 2 en 3.
    Laatst aangepast door johanhoitink : 03-07-2009 om 09:29
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  15. #40
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    weet iemand eigenlijk hoe laat ned123HD beginnen. Moet ik morgennacht opblijven om tekst-tv in hd te kunnen zien?
    En komen ze dan op kanaal 1, 2 en 3 zoals hardware-info.nl zei of op 71, 72, en 73 zoals upc zegt in hun bericht onder de rode infoknop op het upc showkanaal?

    edit: ik vond op ander forum al een quote met antwoord van upc; Tijdelijke kanaalnummers
    Om technische redenen zijn Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit voorlopig te ontvangen op de kanalen 71, 72 en 73 van uw UPC HD Mediabox. Zodra dit mogelijk is, verhuizen de HD-versies van deze zenders naar de kanalen 1, 2 en 3.

    Hmm.., helaas is dat dus 71, 72 en 73......, voor een nog onbekende tijd.
    Technische redenen...., firmware??
    Heb je vandaag niet zo'n mooi mailtje gehad van UPC?


    Hoe laat ze beginnen weet ik niet precies.
    Ben al blij als ze echt komen!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #41

    Standaard

    Nederland 1, 2 en 3 HD zijn er! Net even Journaal vergeleken op hd en sd, met duidelijk verschil in beeldkwaliteit. HD +.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard


    Vanavond effe checken
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    en ja hoor sportjournaal enorm HD!!!
    jammer dat dutchview of united (camera) er toch regelmatig naast zit met de scherpte.

    iemand nog andere programma's hd gezien op publieke hd kanalen?
    Laatst aangepast door johanhoitink : 04-07-2009 om 09:04
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  19. #44
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dag 1

    Nog niet echt veel gezien vandaag!
    Behalve dat het shirt van die gast van Studio Sport vandaag wel erg druk was!
    Zou ie dat expres hebben gedaan!
    Kon je gelijk in één keer het verschil zien tussen 1 en 71.
    Dat shirt was strak........, en druk!!

    Vindt het toch wel jammer en ongemakkelijk......, 71, 72 en 73
    De noodzaak van een eigen zenderlijst keuze wordt nu wel weer een issue.
    Pluspunt is dat de meeste HDzenders nu wel bij elkaar in de buurt zitten.
    Hiermee voorkom je dat de box tijdens het zappen steeds moet switchen van resolutie.
    Maar goed het is tijdelijk.....

    Dus nu hebben we HD kanalen die en ver weg zitten en waar je de audio ook weer moet schakelen....( issue. )
    Waarom niet het standaard spoor, het is backwards compatible!
    Of anders een extra memory battery erin zodat hij het onthoudt.
    Gemakzucht dient de mens, zeggen ze toch!

    En als je hem dan op 5.1 zet ben je nog afhankelijk van hun mix!
    Binnen 5.1 kan je zelf niks wijzigen.
    Dus 2.0 blijf 2.0. Het ziet er alleen uit als 5.1. Vier kanalen zijn leeg, of vreemd gemixed!
    Tenzij er een Dolby Digital 2.0 stream wordt aangeboden, en alleen origineel 5.1 als Dolby Digital 5.1
    Het is niet nieuw..., zo doet de dvd het al sinds het prille begin!
    Maar volgens mij is dat bij alle HD kanalen zo, uitzonderingen daargelaten.
    Het volume verschil tussen spoor 1 en 2 was ook nog eens letterlijk intens en schokkend!!!

    De HD zenders zijn idd een stuk sneller dan de SD varianten.
    Er zat sowieso al vertraging op de SD zenders t.o.v. de analoge zenders!
    Een doelpunt viel bij mij altijd eerst in de keuken en pas later in de kamer!
    Waarschijnlijk komt de hd variant weer in de beurt van analoog!
    Dus eigenlijk kijken wij nooit iets echt Live, maar dat wisten we al!

    Die 4:3 boxing is ideaal voor mij Pio.
    Deze herkent niet het juiste formaat, terwijl ik dat juist wel wil!
    Het is natuurlijk logisch dat dit nu zo gebeurt!
    720x 576 ziet er nu eenmaal zo uit binnen een 1900X1080 resolutie.
    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zelf gaan stretchen e.d.

    Maar we zijn wel een uniek land!
    Alle publieke zenders in High Definition...., Nah, laten we zeggen HDTV ready!
    Feitelijk is dit dus een memorabele dag!
    En helemaal voor ons ..............., (vul zelf in)

    Aan de andere kant!!
    Je eigen cluppie in HD zit er nog niet in!
    En die staat bij mij in het lijstje boven Ned1 HD etc.
    Dus een beetje tempering mag wel!
    Het is een begin dat wel....
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-07-2009 om 00:02
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #45

    Standaard

    wat je pio herkent niet automatisch het juiste formaat oei oei oei

    heb sport gekeken effe na 10 uur was het verschil waard hihi
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  21. #46
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Meer in die zin dat 4:3 steeds opgerekt wordt naar 16:9.
    Nou zijn dat er niet veel meer dus..

    Sport was ok maar ook daar logischerwijs nog veel sd!
    Dat was wel die gast met dat shirt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #47

    Standaard

    gisteren veel lelijke discussies gelezen over de kwaliteit van het hd beeld van de tour de france.
    Nu weet ik dat de studiosport studiobeelden mega goed hd waren en dat bij de mart smeets praatjes echt niet zo was,
    en zonder zelf zeker te zijn, is met de registratie van de tour zelf (door de fransen) het volgende zeker het geval:

    we vergelijken in ons hoofd nu ENG beelden die vanaf motoren en helikopters, met beelden van de grote "studio" camera's die bij bijv de tennismatches stonden.
    Op de motor zit een man met met relatief kleine camera wat lenzen en bandbreedte op zijn zender betreft.
    ook krijgt hij geen signaal vanaf de regiewagen van de shader met automatische besturing van zijn diafragma en filterwiel.
    Dan maakt zo'n man dus een algemene setting die hij probeert af en toe iets bij te stellen, terwijl hij staand achetr op de motor meteen vaart in en uit de tunnel gaat.
    Met als resultaat een plaatje met slechte zwartwaarden en veel dingen die niet het uiterste uit de al slechtere camera halen,
    gewoon om gemiddeld goed te zitten. Dit doet iedere cameraman voor zich en daarom verschillen de motorbeelden ook veel en klapt nogal op beeld.

    Nu zijn we verwent met HD sport beelden van tennis waar grote studio camera's geplaats worden met grote licht gevoelige lenzen die hulp krijgen van de shading
    met het bedienen van diafragma en filters. dit levert echt mooi contrastrijk maar goed doortekend strak beeld op met dezelfde resolutie,
    maar geen tussenkomst van een zender met kleine bandbreedte die alles nog eens verpest.

    maak met een kleine fotocamera van 12 megapixel een foto en maak hem dan kleiner om hem snel te kunnen mailen.
    Vergelijk die vervolgens met een goede spiegelreflexvan ook 12 megapixel die je direct zonder compressie op je tv toont.
    Kijk dan naar twee plaatjes met dezelfde resolutie, maar een heel andere kwaliteit.
    Laatst aangepast door johanhoitink : 05-07-2009 om 10:42
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  23. #48

    Standaard

    och weet je wat wat zijn er toch een hoop stelletje mugezifters
    Ow Ik niet
    Het beeld was beter als de reguliere uitzending op ned1
    Of zijn we de beelden van de tour vergeten die via een moter geschoten zijn en we altijd al zagen..
    Dachten jullie dat met lucht motor en andere opnames dat je 5 sterren full hd reference kwaliteit had.
    Laat me niet lachen haha
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  24. #49

    Standaard

    Teletekst lijkt op de 3 Nederlandse HD-netten niet goed te werken. In veel gevallen krijg ik tegenwoordig "no teletext" (of zoiets) als ik het probeer te bekijken.

    Wat ik me trouwens afvroeg is of Planet Earth, die momenteel door de EO wordt uitgezonden, nu wel of niet in HD te zien is. Ik zag afgelopen weekend een aflevering en het zag er een beetje SD-achtig uit.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Teletekst lijkt op de 3 Nederlandse HD-netten niet goed te werken. In veel gevallen krijg ik tegenwoordig "no teletext" (of zoiets) als ik het probeer te bekijken.

    Wat ik me trouwens afvroeg is of Planet Earth, die momenteel door de EO wordt uitgezonden, nu wel of niet in HD te zien is. Ik zag afgelopen weekend een aflevering en het zag er een beetje SD-achtig uit.
    Zorg ervoor dat je niet de Teletekst van je televisie gebruikt. In het geval dat je HD kijkt en dus met HDMI aangesloten bent zul je geen Teletekst signaal op de TV doorkrijgen. HDMI ondersteund namelijk geen Teletekst.
    Het alternatief dat men nu toepast is dat het Teletekst signaal toegevoegd wordt aan het DVB signaal. Dit kun je op het niveau van je SettopBox er weer uitpeuteren. Je moet daarvoor dus met de afstandbediening van je SettopBox je TXT knopje indrukken en voila je hebt Teletekst. Helaas dus wel vaak van een mindere functionaliteit voorzien omdat Teletekst bij Settopboxen meestal maar karig is geïmplementeerd. Geen mooie geheugen functies van 2000 pagina's zoals je TV enzo

    Alternatief is terugzappen naar een analoge zender... ook geen feest natuurlijk!

Pagina 2 van 54 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •