De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard beeldkwaliteit ex-rental

    Ik heb een aantal ex-rental dvd's in mijn verzameling en ik zie nu op mijn fullhd scherm grote verschillen tussen goede en slechte beeldkwaliteit van dvd's.

    Mij valt op dat de ex-rental (bijv. little miss sunshine) erg goede beeldkwaliteit hebben tov koop dvd's.
    Ik heb geen huur en koop van dezelfde om echt te vergelijken.

    Minder extra's en in ieder geval meer kwaliteit, was dat wat de huur dvd's hadden?

    Geld dit dan voor huur-blu ray ook?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  2. #2

    Standaard

    Denk dat het gewoon dezelfde kwaliteit is hoor, ik heb ook een paar exemplaren naast elkaar (ex-rental en nieuw) en kan geen verschil zien behalve dan dat er misschien wat minder extra's op zitten.
    Ikran is not horse!

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad, rentals zijn doorgaans van dezelfde kwaliteit, ze hebben alleen vaak minder of helemaal geen extra's.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Bij films die een compleet ander beeldformaat hebben dan de koopversie, zou het best kunnen dat de beeldkwaliteit ook anders is. Ook zou ik mij in kunnen denken dat sommige huurdvd's op een dvd-5 gezet worden. Als de extra's toch al weggehaald worden blijft er misschien te veel ruimte over, en zou het goedkoper worden om ze op een kleinere dvd te zetten. Dus daar zou misschien ook verschil in kwaliteit kunnen zitten.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  5. #5

    Standaard

    Ik heb toch best wel veel ex-rentals (stuk of 100) en veruit de meeste zijn gelijk aan de koopversie, ook al zegt de hoes vaak niets over aanwezige extra's; ze staan er wel op.

    Qua beelkwaliteit kan ik niet zeggen dat ze minder/beter zijn want van sommige heb ik een mooie koopversie aangeschaft en die zien er hetzelfde uit.
    Een huur DVD op DVD-5 terwijl de koopversie op DVD-9 is heb ik ook nog nooit gezien.
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  6. #6

    Standaard

    ''t bijna altijd gelijk aan de koopversie, maar soms zijn er wel verschillen.
    Bijvoorbeeld de huurversie van The Last Legion heeft DTS en de koopversie niet, omdat de huurversie van DFW is en de koopversie van VideoFilmExpress.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •