Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 75 worden weergegeven.

Discussie: Denon AVR-1909

  1. #1

    Standaard Denon AVR-1909

    Ik zie zojuist deze bij Redcoon voor € 479,- incl. BTW excl. bezorging. Het betreft een Europees model, niet via NL importeur (look en listen). Nu begreep ik dat de service van de NL importeur ook al te wensen overlaat. Qua prijs m.i. een hele goede deal, zag 'm laatst bij de MM Rijswijk voor € 629,-. Adviesprijs is € 699,- Zou over een week te leveren zijn.

    Zijn er redenen om dit niet te doen?

    Van de site van Redcoon m.b.t. Denon:

    2 jaar fabrieksgarantie
    Mocht een klacht of defect zich voordoen verzoeken wij u vriendelijk de navolgende procedure te volgen.

    1. Neem contact op met het serviceteam van het callcenter of het chatcenter
    2. Het serviceteam noteert de klacht en zoekt de benodigde gegevens op
    3. Het serviceteam maakt een afspraak met u, zodat het product bij u opgehaald kan worden
    5. Het serviceteam stuurt u een RMA-formulier toe
    4. U voegt het RMA-formulier en de redcoon aankoopnota bij het product
    5. Uw product wordt doorgestuurd naar een geautoriseerd servicebedrijf
    6. Na reparatie wordt het product weer bij u afgeleverd.
    Op al onze producten gelden de garantievoorwaarden van de desbetreffende fabrikant.

    Indien de reparatie van het product niet onder de garantie valt, zullen eventuele transport- en reparatiekosten bij u in rekening gebracht worden.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  2. #2

    Standaard

    Ik zie geen probleem Redcoon zit in meerdere landen.
    Heb zelf een Denon 1909 werk goed ook besteld via internet was net uit via goedkoopste.nu voor €569,- oke het is niet van redcoon maar de prijs die je nu opgeeft is de prijs die in duitsland gevraagd wordt via internet welke internetwinkel dan ook.

  3. #3

    Standaard

    Heb 'm gisteren bij MM Rijswijk gehaald. Zag 'm daar al een tijdje staan voor € 629,- en kreeg 'm mee voor € 609,-. Bij Redcoon is ie inmiddels € 599,- misschien nu wel Nederlands model.

    Maar na een avondje stoeien heb ik e.e.a. aan de praat, maar moet nog veel ontdekken en finetunen. De handleiding is bagger, heb veel meer aan http://www. avsforum.com

    Daarna maar eens goed luisteren of het beter klinkt dan mijn NAD L75/L55, maar met de Audissey setup kwam ik erachter dat de tweeter van één van mijn surroundspeakers het niet meer doet, dus dat is een beetje jammer...
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  4. #4

    Standaard

    Waardeloze prijzen weer. Ik zie deze in Duitsland vanaf 470 te koop bij verschillende verkopers. Dat we het hier gewoon maar even pikken,

  5. #5

    Standaard

    In mijn zoektocht naar een betere prijs voor de denon 1909 ben ik vanmiddag terecht gekomen bij Saturn in Duisburg (70 km van Arnhem) hier stond hij voor 450,-. ze hadden alleen de zwarte uitvoering, maar deze zocht ik juist! bij de plaatselijke MM in Duisburg, kostte hij 550,-!

    249,- euro goedkoper als bij bv Stassen, weet niet waar het inmense prijsverschil vandaan komt, maar normaal vind ik het niet.
    Echter ben ik nu de trotse bezitter van een 1909, met hdmi aansluitingen, heb morgen
    een hele dag om me hier mee te vermaken

    ben verder erg benieuwd of ik verschil hoor tov mijn oude Denon (2106)

    gr.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb hem nu ook via een Duitse site besteld. Net iets meer dan 500 EUR bezorgd aan huis, die Stassen en andere Nederlandse retailers mogen stikken met het overnemen van de adviesprijs. Geen enkele service weegt op tegen een prijsverschil van 200 EUR op zo'n relatief goedkoop product en zelfs de internet shops hier zitten niet ver van de 699 EUR voor de Nederlandse varianten.

    Over het product zelf zijn de 3 HDMI ingangen toch de grootste drijfveer geweest voor de aankoop. (HD)DVD speler, Xbox 360 en een toekomstige Bluray speler op een output vastzetten. Een switch en de lengte kabels voor aansluiting zouden mij een vermogen kosten dat er genoeg reden was voor een nieuwe AV receiver.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Heb 'm gisteren bij MM Rijswijk gehaald. Zag 'm daar al een tijdje staan voor € 629,- en kreeg 'm mee voor € 609,-. Bij Redcoon is ie inmiddels € 599,- misschien nu wel Nederlands model.

    Maar na een avondje stoeien heb ik e.e.a. aan de praat, maar moet nog veel ontdekken en finetunen. De handleiding is bagger, heb veel meer aan http://www. avsforum.com

    Daarna maar eens goed luisteren of het beter klinkt dan mijn NAD L75/L55, maar met de Audissey setup kwam ik erachter dat de tweeter van één van mijn surroundspeakers het niet meer doet, dus dat is een beetje jammer...
    En hoe zijn de bevindingen nu?

    Zoek ook de Denon 1909 aan te schaffen...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diddl Bekijk bericht
    Echter ben ik nu de trotse bezitter van een 1909, met hdmi aansluitingen, heb morgen
    een hele dag om me hier mee te vermaken

    ben verder erg benieuwd of ik verschil hoor tov mijn oude Denon (2106)

    gr.
    En?? hoe bevalt ie?
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  9. #9

    Standaard

    Nu een paar dagen in bezit (had eerst NAD L75) en nog niet al teveel mee kunnen doen i.v.m. kids.

    Resultaten van de Audissey setup waren aardig, maar moet wel gefinetuned worden. Center was m.i te zacht (inmiddels 4 Db opgeschroefd), het laag was doordringender dan ik gewend was maar dat bevalt eigelijk wel, je voelt het nu meer. Inmiddels is tweeter van mijn linker surround vervangen (bedankt, AudioControl!), maar nu lijkt deze speaker ietwat te nadrukkelijk aanwezig te zijn. En dat is ook wel logisch, dus vanavond de setup nog maar eens doen.

    Het Audissey lampje is groen op de CD ingang (Sonos op aangesloten), rood op de overige ingangen. Moet hier eens verder naar kijken.

    Waar ik aan moet wennen is de stapgrootte van het volume, deze was bij mijn NAD L75 niet zo klein. Wat fijn is dat je de ingangen die je niet gebruikt visueel kan uitschakelen, ook kun je de ingangen hernoemen. Ook het volledig kunnen dimmen van de display vind ik een prettige bijkomstigheid vb. bij het kijken van films.

    Dit weekend de PS3 ingeruild voor een Pana DMP-BD35 en nu zie ik ook de lichtjes op de receiver m.b.t. Dolby True HD en HD MA. En deze inruil is wel zo fijn voor mijn Harmony 1000.

    CD's beluister ik lossless geript via mijn Sonos, daarbij viel op dat het geluid een stuk zachter was dan als ik een film kijk, maar er worden dan ook 2 speakers gebruikt. Hierbij zou de Pure Direct mode het beste resultaat moeten geven.

    Tuner gebruik ik niet, daarvoor heb ik eveneens de Sonos.

    Zoals eerder gezegd, de handleiding sucks. En plug & play is niet echt meer van toepassing, je moet wel een beetje weten wat je doet (en daar ligt ook mijn probleem), maar via diverse fora kom je een heel eind, denk ik.

    Speakeropstelling heb ik ook wat gewijzigd zodat alle speakers gericht zijn op de luisterpositie. Zit heel erg te twijfelen om nog 2 speakertjes (Dali Piano Ambient) erbij te scoren om een 7.1 opstelling te krijgen, maar er is maar weinig content voor en het oog wil ook wat.

    Het geluid is wat softer/warmer dan wat ik van de NAD L75 gewend ben. Ik hoorde behoorlijk verschil/verbetering tussen blu-ray en dvd van The Matrix op mijn oude NAD L75/PS3 combi (optisch aangesloten), het verschil lijkt in eerste instantie minder groot van daar naar de HD audioformaten.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  10. #10

    Standaard

    Ben gisteren de hele middag met de 1909 in de weer geweest,

    Positief is in ieder geval al een aantal kabels minder, aangezien het allemaal op een glazen meubel staat is elke kabel er eigenlijk eentje teveel
    Verder is de AB in vergelijking met de 2106 een verademing, weinig knoppen, en erg overzichtelijk. tevens is de 1909 ook minder diep als de 2106.

    Aansluiten qua beeld was geen enkel probleem, de blueray speler en de barebone gaven direct beeld, met het geluid ben ik langer bezig geweest, handleidiing is idd niet erg duidelijk..

    Heb gisteren laat nog een stukje Iceage zitten kijken en luisteren, het gedonder als de ijsmuur breekt klonk op de 2106 al gaaf, heb het idee dat het op de 1909 nog iets voller klinkt, wordt vervolgd....

  11. #11

    Standaard Wat heet Prijs !! denon 1909

    Vrienden,

    Als je echt een goedkope 1909 wilt aanschaffen ga naar:
    http://www.richersounds.com/informat...&locationid=36

    kijk bij recievers en bestel er een voor 299 uk pounds = 313,00 euro
    Heb je een bekende in de UK kun je hem op laten sturen voor 30 euri

    Graag gedaan, groet denon vws

  12. #12

    Standaard

    Gisteren Audissey setup opnieuw gedaan, center weer 4db omhoog geschroefd en Matrix Revolutions bekeken. Imposant geluid, dat zeker!

    Nog wat stukjes van CD's beluisterd en daar werd ik iets minder enthousiast van. Het klinkt op zich wel ok, maar kan wel beter. Doordat m'n speakers (ook de fronts) naar de luisterpositie gericht staan is de stereospreiding toch een stuk minder dan als ze gewoon recht naar voren staan. Soms hoorden we wel wat verschillen tussen pure direct en direct mode, maar soms ook niet. En soms klonk pure direct beter en soms klonk direct beter.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  13. #13

    Standaard

    Mooi, vandaag binnen gehad via onze Duitse vrienden. Mooi ding en erg veel aansluitingsmogelijkheden al helpt de handleiding niet echt maar met een beetje puzzelen lukt het best. Een flinke upgrade wat receivers betreft voor mij en ik moet zeggen dat vooral films het veel beter doen. Muziek klinkt ook degelijk maar niet echt zo overdonderend. Het klinkt een beetje iets te ingetogen lijkt het. Maar al met al ben ik er erg tevreden. De volgende stap is denk ik mijn speakers vervangen en mij wellicht wagen aan een subwoofer (al denk ik dat het overkill zal zijn).
    Laatst aangepast door filmpie : 09-01-2009 om 04:10

  14. #14

    Standaard

    Ik benieuwd naar wat je nu hebt staan. Ik heb 7 jaar geleden mijn speakers (incl. sub) gekocht. Ondanks dat mijn speakers het lekker doen in het laag, heeft de sub zeker toegevoegde waarde. Wat ik me kan herinneren is dat ik de laatste Elac 301 die ze daar hadden genomen heb, mede omdat de prijzen van de nieuwe subs 3x zo duur waren. Eigenlijk heb ik nu geen idee wat zo'n sub moet kosten. Ik had de sub uit de Dali Piano serie (zoals mijn overige speakers) kunnen nemen, maar de Elac klonk een stuk lekkerder.

    Om weer even on-topic te gaan m.b.t. de receiver: Ingetogen vind ik ook een goede weergave van hoe ik op deze receiver muziek van cd beleef. Ik zit ernstig te twijfelen om de Denon DCD-1500AE aan te schaffen en me ook eens wat meer te richten op DVD-A en SACD. Deze receiver gaat dan wel weer vervangen worden door wat beters, maar voor film vind ik 'm prima. Gisteren Kill Bill 1 gezien, wow, impressive!
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door denon vws Bekijk bericht
    Vrienden,

    Als je echt een goedkope 1909 wilt aanschaffen ga naar:
    http://www.richersounds.com/informat...&locationid=36

    kijk bij recievers en bestel er een voor 299 uk pounds = 313,00 euro
    Heb je een bekende in de UK kun je hem op laten sturen voor 30 euri

    Graag gedaan, groet denon vws
    Wat een enorm prijsverschil; ik zit er bijna over te denken om de boot naar Engeland te nemen. Weet je toevallig ook een webshop die wel wil verzenden naar NL? (ietsje duurder mag ook :razz: )
    AKA Jes

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jessye Bekijk bericht
    Wat een enorm prijsverschil; ik zit er bijna over te denken om de boot naar Engeland te nemen. Weet je toevallig ook een webshop die wel wil verzenden naar NL? (ietsje duurder mag ook :razz: )
    Had inderdaad ook al de routeplanner geraadpleegt om te kijken wat dat ging kosten om er gelijk een uitje van te maken :razz: . Maar dat is nou toch net weer iets te optimistisch.

    De Onkyo 706 is ook super (live in het zwart gezien) maar ja, ook die prijs. 400,- euro koop ik uhm direct

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Ik benieuwd naar wat je nu hebt staan. Ik heb 7 jaar geleden mijn speakers (incl. sub) gekocht. Ondanks dat mijn speakers het lekker doen in het laag, heeft de sub zeker toegevoegde waarde. Wat ik me kan herinneren is dat ik de laatste Elac 301 die ze daar hadden genomen heb, mede omdat de prijzen van de nieuwe subs 3x zo duur waren. Eigenlijk heb ik nu geen idee wat zo'n sub moet kosten. Ik had de sub uit de Dali Piano serie (zoals mijn overige speakers) kunnen nemen, maar de Elac klonk een stuk lekkerder.

    Om weer even on-topic te gaan m.b.t. de receiver: Ingetogen vind ik ook een goede weergave van hoe ik op deze receiver muziek van cd beleef. Ik zit ernstig te twijfelen om de Denon DCD-1500AE aan te schaffen en me ook eens wat meer te richten op DVD-A en SACD. Deze receiver gaat dan wel weer vervangen worden door wat beters, maar voor film vind ik 'm prima. Gisteren Kill Bill 1 gezien, wow, impressive!
    Ik heb heel oude JBL LX20's die voor mij genoeg laag leveren al is een upgrade van de fronts best nodig binnenkort (de LX20jes kunnen dan als de surround speakers gaan werken en kan ik meteen van 5.0 naar 7.0 setup gaan. Het kan zeker nog een stuk beter met een subwoofer maar ik kan er toch niet echt gebruik van maken zonder dat het hele huis gaat schudden.Ik heb zojuist Bourne Ultimatum bekeken op mijn projector en ik kreeg er gewoon kippevel van dus met films is de receiver meer dan geslaagd.

  18. #18
    Junior Member
    Registratie datum
    Jan 2009
    Woonplaats
    Belgium Herentals

    Standaard

    Hoi, ik ben zinnens om mij een receiver Denon 1909 + bleuray speler aan te kopen in Engeland ( richersounds ).
    zijn er verschillen van constructie en kan dit problemen geven bij douane.
    Het prijsverschil is te groot om waar te zijn ????
    graag een reaktie en alvast bedankt Tjolle

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tjollr Bekijk bericht
    Hoi, ik ben zinnens om mij een receiver Denon 1909 + bleuray speler aan te kopen in Engeland ( richersounds ).
    zijn er verschillen van constructie en kan dit problemen geven bij douane.
    Het prijsverschil is te groot om waar te zijn ????
    graag een reaktie en alvast bedankt Tjolle
    De 1909 is alleen op te halen op het moment, je kunt uhm ook niet uitkiezen om te bestellen terwijl dat wel lukt bij een andere receiver (bv. Onkyo 806)

    Ze versturen zowieso alleen binnen de UK, dit hebben ze bevestigd dmv een mail. Dus dat wordt met de auto of het vliegtuig

    Succes Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 25-01-2009 om 12:44
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  20. #20

    Standaard

    Niet vergeten: op het moment dat er wat met je apparatuur aan de hand is, moet je die terugsturen naar de winkel waar het vandaan komt. Je krijgt in NL dus GEEN garantie op die spullen. Als je in NL een reparatie zou willen uitvoeren krijg je te maken met kosten.

    Ik heb het gehad met een subwoofer die ik in Duitsland gekocht heb. Het is allemaal wel goed gekomen, maar toch vervelend dat je niet zelf naar de winkel kan om het in te leveren/op te halen in zo'n geval.

    Robert
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  21. #21
    Junior Member
    Registratie datum
    Jan 2009
    Woonplaats
    Belgium Herentals

    Standaard

    Zijn er goede (goedkoop ) adressen in Duitsland waar ik terecht kan voor hifi-spul ?
    IK denk aan Aken of in de buurt van deze.
    Groeten....

  22. #22

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Vraagje;

    Zit er op de duitse versie van de AVR-1909 geen verschil in de netspanning/frequentie (230V/50Hz)?

    Wil hem namelijk ook graag bestellen uit duitsland vandaan;

    http://www.tec24-7.com/programID/16/...le/619732.html

    Of heeft iemand anders nog een goedkopere site waar ik deze kan bestellen?

    m.vr.gr.
    Pjotre

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotre Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Vraagje;

    Zit er op de duitse versie van de AVR-1909 geen verschil in de netspanning/frequentie (230V/50Hz)?

    Wil hem namelijk ook graag bestellen uit duitsland vandaan;

    http://www.tec24-7.com/programID/16/...le/619732.html

    Of heeft iemand anders nog een goedkopere site waar ik deze kan bestellen?

    m.vr.gr.
    Pjotre
    Nee, dat is geen enkel probleem.
    Deze webshop is 20 euro duurder:
    http://www.hifinesse.com/audio/index.html

    Ik heb mijn huidige Denon ooit bij TSNVersand gekocht maar die doet geen Denon meer. Alhoewel ik nog zit te twijfelen over een trip naar Engeland, ga ik hem toch wellicht in Duitsland bestellen (makkelijker te bereiken bij evt. garantiekwesties)
    AKA Jes

  24. #24

    Standaard audio kopen in de UK

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tjollr Bekijk bericht
    Hoi, ik ben zinnens om mij een receiver Denon 1909 + bleuray speler aan te kopen in Engeland ( richersounds ).
    zijn er verschillen van constructie en kan dit problemen geven bij douane.
    Het prijsverschil is te groot om waar te zijn ????
    graag een reaktie en alvast bedankt Tjolle
    Hallo Vrienden,

    Alle audio/video in de UK kun je zo vervoeren/de grens over nemen.
    Met de UK is er spraken van vrij vervoer van diensten/goederen ( EEG )
    Met de doaune heb je dus niets te maken !

    Groeten Denon vws.

  25. #25
    Junior Member
    Registratie datum
    Jan 2009
    Woonplaats
    Belgium Herentals

    Standaard

    Hallo, bedankt aan allen voor uw reaktie op mijn vraagje.
    Zal hier zeker rekening mee houden bij men volgende beslising voor de aankoop
    van hi-fi materiaal.
    Groeten uit Herentals Tjolle

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •