De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bose accoustimass 15 samen met 7.1 receiver?

    Hallo Allemaal,

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Ik wil de bose accoustimass 15 kopen, deze is 5.1, maar kan ik upgraden naar 6.1
    De receiver die ik erbij wil is de pioneer 1018 deze is 7.1

    -Kan iemand mij vertellen, of het wel zin heeft om er een 6e Bose cube bij te kopen, zodat het 6.1 wordt, of is dit zinloos, omdat ik een 7.1 receiver heb?
    -Is het misschien beter om em gewoon 5.1 te laten?

    Ik snap het zelf niet zo goed.....
    Wil iemand mij uitleggen hoe dat allemaal precies werkt ?!

    Thx
    groetjes
    Catfeet
    Laatst aangepast door Catfeet : 17-12-2008 om 15:47

  2. #2

    Standaard

    5.1 houdt in 2 fronts, 1 front centre en 2 rears plus een subwoofer.
    6.1 houdt in 2 fronts, 1 front centre, 1 rear centre en 2 rears plus een subwoofer
    7.1 houdt in 2 fronts, 1 front centre, 1 rear centre, 2 surrounds en 2 surround backs en een subwoofer.

    voor veel mensen is het goed plaatsen van 5.1 al vrij moeilijk door woonkamerindeling en de akoestiek. In principe moet je namelijk alle speakers even ver van je luisterplek af hebben (in een cirkel) en dat is in een nromale woonkamer bijna onmogelijk. 6.1 of 7.1 is dus nog moeilijker, heb je er echter de ruimte voor is het de nieuwe audio formaten wel interessant om te doen.

    Houdt er wel rekening mee dat Bose speakers een geheel eigen sound hebben die voor liefhebbers niet echt aangenaam is, ik weet niet wat je budget is voor speakers en hoe de ruimte is, maar ik zou eerst even verder luisteren naar wat andere speakers.

    Dan je receiver, die is 7.1 maar dat betekend dat hij tot 7.1 kan weergeven, hij kan dus ook 5.1 of 6.1 weergevenen dat kun je zelf in de receiver instellen, daarvoor maakt het dus niet zo veel uit tenzij 6.1 of 7.1 echt een eis is.

  3. #3

    Standaard

    Als je voor Bose kiest en de mogelijkheid wilt hebben om uit te breiden naar 6.1 of 7.1 kun je beter kiezen voor het AM10 systeem. Een receiver als de VSX1018 heeft nl. zelf al einversterkers aan boord. Dit geldt trouwens ook wanneer je de set alleen als 5.1 wilt gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •