De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Digital Video Essentials Blu-Ray

    Ik heb zojuist bij High Fidelity Discs HD Basics - Digital Video Essentials besteld. Dit is een Blu-Ray variant van de welbekende DVE dvd.

    Heeft iemand al ervaringen met deze nieuwe Blu-Ray variant?

    Ik zal in ieder geval mijn ervaringen delen zodra ik mijn tv heb
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Ik gebruik de DVE BD bij de kalibraties. Een prima disc. Je moet wel met kennis van zaken hiermee aan de slag gaan. De uitleg op de schijf is beknopt. De meegeleverde kleurfilters werken goed, maar als je kleurbalans niet goed is, krijg je nooit voor alle drie kleuren de verzadiging in lijn. Het merendeel van de testschermen is bedoeld om te werken met meetapparatuur. Maar enkele schermen helpen je al te komen tot een aantal betere instellingen.

  3. #3

    Standaard

    Ok thnx voor je reactie. Ik zal eens kijken wat ik er zelf al mee kan bereiken.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Ok thnx voor je reactie. Ik zal eens kijken wat ik er zelf al mee kan bereiken.
    En wat zijn je ervaringen

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darth Sith Jessie Bekijk bericht
    En wat zijn je ervaringen
    Kon ik je dat maar vertellen. Ik heb mijn nieuwe tv en br speler nog niet.

    Hij zit wel een mooi doosje

    Zodra ik daadwerkelijk mijn tv heb afgesteld met deze BR laat ik mijn ervaring hier weten.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darth Sith Jessie Bekijk bericht
    En wat zijn je ervaringen
    Heb eindelijk mijn tv en heb wat gestoeid met deze BR disc. Ik moet zeggen dat het resultaat op het oog al fantastisch is. Uiteraard laat ik de tv nog door Arnold kalibreren, maar tot die tijd is het echt genieten met deze plasma. De BR disc is wat ingewikkelder dan de DVD van Monster, maar hij is tevens uitgebreider. Wel is het zoals Arnold aangaf moeilijk om op het oog dit soort aanpassingen te doen omdat je veel kleine nuanceringen niet kunt doen. Ik zit inmiddels als op zo'n 40 a 45 speel uren dus de grens van 200 uren komt al aardig dichtbij na 5 dagen
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Is het normaal dat na ongeveer 2 min het geluid weg valt als je naar die filmpjes aan het kijken bent?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DeXoN Bekijk bericht
    Is het normaal dat na ongeveer 2 min het geluid weg valt als je naar die filmpjes aan het kijken bent?
    Nee...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Ik heb sinds kort een Philips 47PFL9703 LCD TV, Super ding.
    En ben gister ook even met de Blu-ray van Digital Video Essentials aan de gang geweest, alleen vond ik de uitleg niet helemaal super, en het ging me eigenlijk te snel.
    Het was al laat, dus nog een keer overdag even in verdiepen denk ik.

    Als er ergens in het Engels of Nederlands nog een guide online staat, waar het goed staat uitgelegd, dan kan ik de test pattern's op de tv ook gaan gebruiken

    Dus weet iemand een online guide houd ik me aanbevolen

  10. #10

    Standaard

    Het merendeel van de testpatronen op de DVE is bedoeld voor professioneel gebruik met een (ISF) coloranalyzer. Slechts een paar schermen zijn voor een leek bruikbaar.

  11. #11

    Standaard

    Spears & Munsil ships Blu-ray High Definition Benchmark calibration disc

    by Darren Murph, posted Mar 23rd 2009 at 7:47PM

    Until now, Digital Video Essentials was pretty much the only legitimate option when it came to calibrating via Blu-ray player. At long last, a little competition has stepped into the field. Stacey Spears and Don Munsil -- creators of the DVD Player Benchmark and Progressive Scan Shootout at Secrets of Home Theater and High Fidelity -- has just released the Spears & Munsil High Definition Benchmark: Blu-ray Edition. The disc is chock full of test material and calibration patterns to help HD junkies adjust their home theater systems for optimal playback, and according to co-creator Stacey Spears, all of the material was created from scratch. Coincidentally enough, this very disc was bundled with our OPPO BDP-83 test deck, but given that it's on sale now at Amazon and direct from OPPO, we suppose that's not too terribly shocking. MSRP is pegged at $24.99, and you'll find lots more details waiting in the read link.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De DVE BD is wel aardig en informatief!
    Maar je steld feitelijk alleen het beeld bij BD in.
    Als je meerdere apparaten gebruikt, zoals een dvd speler, een digitale tv box, een gameconsole of zelfs een pc, dien je elke bron per input in te stellen.
    Aangezien mij UPC box bijv een ander beeld geeft dan bijv. mijn dvd speler etc, zul je bij elke bron een andere instelling moeten gebruiken!

    Wel is het dan handig om te weten waar je dan als thuis knutselaar op moeten letten.
    En daar zijn deze disc's wel ideaal voor, want ze zijn ook nog eens erg informatief!

    Verder vind ik de geluidstesten ook erg intressant om bijv. resonaties op te sporen of kantelfrequenties optimaal in te stellen etc. etc.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Als je meerdere apparaten gebruikt, zoals een dvd speler, een digitale tv box, een gameconsole of zelfs een pc, dien je elke bron per input in te stellen.
    Aangezien mij UPC box bijv een ander beeld geeft dan bijv. mijn dvd speler etc, zul je bij elke bron een andere instelling moeten gebruiken!
    Een beetje late reactie maar toch wel goed om te weten denk ik is het volgende.

    De UPC box zal zeer moeilijk dan wel niet onmogelijk zijn om in te stellen daar elke zender zijn eigen instelling zal vergen. Of nog erger zelfs, elk programma heeft zijn eigen instelling.
    Voor digitale tv, en ook analoog trouwens, geldt dat je een gemiddelde instelling moet nemen, best afgestemd op de zenders die het meest bekeken worden.
    Het zijn gelukkig doorgaans vooral de basis instellingen die wat afwijken tov de Blu-ray / DVD speler, zodra je de diepere instellingen per bron moet aanpassen is het een stuk lastiger omdat dit niet zomaar bij alle schermen kan., en zeker niet even gedaan kan worden als je eens naar een ander programma zou willen kijken.

    Voor computer geldt dat er gewerkt wordt met een heel andere kleurtemperatuur dan bij tv's voor wit. Deze setting zit dan meestal ook verwerkt in de "computer" stand van een tv.
    Bij een computer is het verder ook mogelijk om juist op de pc hel wat instellingen aan te passen voor het signaal de computer verlaat. Sommige van die instellingen veranderen ook wel eens door een driver update. Een callibratie voor de pc is dus ook wat tricky.

  14. #14

    Standaard

    Kan iemand me vertellen waar ik de Regio-Vrije of Regio B versie kan kopen van:

    Digital Video Essentials: HD Basics (Blu-ray Disc)

    Blijkbaar zijn recente exemplaren regio gecodeerd

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nog een paar gevonden in de UK
    http://www.blu-rayaanbieding.nl/blur...hd-basics.html

    Ik heb iig een regio vrije
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Thx, ik ga er meteen 1 bestellen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •