De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard al die kabels volgens mij klopt het niet

    Ik heb een LG RH387 DVD recorder en heb vooral "op goed geluk" alles aan kunnen sluiten. Ik heb het idee dat het toch anders kan want opnemen van video doet hij bijvoorbeeld niet. En ik wilde vooral een DVD recorder zodat ik alle video's op DVD kon zetten. Ik heb Digitenne van KPN, en dat was al een heel gedoe om dat aan gesloten te krijgen op de DVD recorder, wat dat betreft is de handleiding toch niet helemaal duidelijk. (ik wil in de toekomst toch terug naar analoog want je kan niet opnemen en iets anders kijken, als ik de volumeknop indruk dan zie je dat terug op het opgenomen stuk etc.)

    De volgende dingen moeten dus aan elkaar worden aangesloten:

    TV met 2X scart
    Videorecorder met 2X scart (dusdanig dat ik kan video kan opnemen op dvd)
    DVDrecorder 2X scart
    Digitenne 2X scart (ik weet niet of ze beide werken)
    Wii moet ook aangesloten met scart

    Ik heb het nu als volgt aangesloten:
    Videorecorder naar TV met 1X scart
    DVDrecorder naar TV met 1X scart
    Digitenne naar DVDrecorder met 1X scart
    Wii naar de Videorecorder met 1X scart

    Volgens mij als ik de dvdrecorder niet rechtstreeks op Digitenne aansluit dan kan ik het Digitennekanaal niet opnemen.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

  2. #2

    Standaard

    Ik zit nu dus met het probleem dat mijn videorecorder wel geluid geeft maar geen beeld dus ik hoop echt dat iemand mij wegwijs kan maken in de wirwar van kabels.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door michelle1505 Bekijk bericht
    Ik zit nu dus met het probleem dat mijn videorecorder wel geluid geeft maar geen beeld dus ik hoop echt dat iemand mij wegwijs kan maken in de wirwar van kabels.
    Dus al ik het goed begrijp, en uiteindelijk voor de oplossing van je probleem, het volgende schema

    Wii---scart---Videorec---scart---TV

    en kan je geen beeld en wel geluid krijgen van de Wii naar de TV

    Hmmm misschien een open deur maar heb je al geprobeerd of een van de scart kabels misschien kapot is?

    De moeilijkste problemen hebben meestal de simpelste oplossing

  4. #4

    Standaard

    sorry voor de late reactie. Nee de kabels zijn niet stuk. Ik heb weer wat zitten doen en dvd recorder werkt goed alleen is het probleem dat je beide scart aansluitingen op de tv en de dvd recorder nodig hebt om de boel aan te sluiten dus ruimte voor alle andere apparaten is er niet meer. De Wii en Playstation wordt nu steeds aan de voorkant van de tv geplugged met een tulpaansluiting. Ik heb nog wel van die tulpaansluitingen achterop mijn digitennekastje maar dat is niet bedoelt voor wat ik wil denk ik. Ik ga maar zo een scart verdeler halen om het probleem op te lossen. Ik hoop dat daarmee het probleem ook wordt opgelost dat ik nu steeds de scartkabel uit de digitenne moet halen en in de videorecorder moet doen als ik een video wil overzetten naar dvd maar dat zal vast ook niet.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •