Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen Narnia meer door Disney (update: doorstart met Fox)

    Disney Drops Third Narnia Film
    Fans of the Narnia films will have to hope some other studio picks up the option to produce and distribute the third Nania film, The Voyage of The Dawn Treader, the Walt Disney Studios has passed on its option to renew the series. Frankly this isn’t surprising after the somewhat soft domestic showing and the weakening economy. This doesn’t mean that Dawn Treader is dead in the water, another studio could pick up the option and partner with Walden pictures. Who knows what the market will be doing two years from now. I have to wonder why Disney announced this on Christmas Eve. Trying to bury the story?
    bron:
    http://thedisneyblog.com/2008/12/24/disney-drops-third-narnia-film/#comments
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 03-03-2009 om 17:13

  2. #2

    Standaard

    Da's jammer, maar als een andere studio er een bak geld tegenaan gooit en de SFX weer door Weta gedaan wordt, zie ik verder geen problemen, al is het natuurlijk afwachten hoe het gaat met een andere regisseur.

  3. #3

    Standaard

    Hopelijk beter dan met de vorige regisseur.

  4. #4

    Standaard

    Ik moet de eerste twee films nog steeds zien. Eindigen ze die 2e film eigenlijk op een manier waardoor je de serie als "afgesloten" zou kunnen zien?

    Het zal wel lastig worden om een nieuwe studio te vinden want het zijn dure films (een budget van 200 miljoen per film lees ik) en de opbrengsten van de laatste film was zeker niet van het niveau LOTR (waar ze bij Disney wel op hoopten vermoed ik). En met de huidige kredietcrisis zullen financiers ook veel moeite hebben om het geld bij elkaar te krijgen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik moet de eerste twee films nog steeds zien. Eindigen ze die 2e film eigenlijk op een manier waardoor je de serie als "afgesloten" zou kunnen zien?
    Nee, de film bevat openingen naar een nieuw deel.

  6. #6

    Standaard

    Ik moet deel 1 en 2 nog steeds zien, maar het is altijd balen als ze een reeks maar gedeeltelijk verfilmen.

    Als de filmstudio's alle vervolgreeksen gaan afzetten tegen LOTR of Potter, dan zullen de meeste reeksen een vroege dood sterven.

    Maar van de andere kant zou ik nog niet te vroeg iets uitsluiten. In de laatste jaren is gebleken dat men in Hollywood moeite heeft met iets origineels te bedenken (positieve uitzonderingen daargelaten) en dat men meestal gaat voor de zoveelste remake , reboot of genreverfilming (wisselend).

    Of de budgetten van Disney bij een eventueel vervolg gehandhaaft kunnen worden? Lijkt me sterk, dus krijg je films met mindere SFX...
    Send a maniac to catch a maniac...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Nee, de film bevat openingen naar een nieuw deel.
    Helemaal waar, maar ze zijn wel nog steeds prima te volgen als je ze afzonderlijk of niet op volgorde bekijkt.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #8

    Standaard

    Ach ja, het eerste deel kon er nog mee door, maar het tweede deel vond ik een saaie lange zit. Wat mij betreft niet echt slecht nieuws dit, ook als andere studios het naast zich laten liggen (en die kans is denk ik behoorlijk aanwezig).

  9. #9

    Standaard

    Hoop eigenlijk wel dat de volgende delen ook worden verfilmd.
    Kan natuurlijk ook positief uitpakken als een andere studio de franchise wilt voortzetten. Minpunt aan de Narnia films is voor mij altijd de iets te kinderlijke sfeer geweest (Disneys touch uiteraard), dus als een andere studio de serie een ietwat volwassener karakter kan geven, dan ben ik voor
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  10. #10

    Standaard

    ik heb net deel twee gezien, en vond dit erg goed. Beter nog dan deel 1
    Prima film.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Nee, de film bevat openingen naar een nieuw deel.

    Dit is niet helemaal juist. Evenals de boeken hebben de films op zichzelf staande verhalen in een gemeenschappelijk historisch kader. Wel is het zo dat in film 3 ook karakters uit de tweede film terugkomen.
    Overigens zouden er slechts 4 van de 7 boeken verfilmd worden. Je mist dus sowieso de verhaallijnen van 3 boeken.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Neil Bekijk bericht
    Hoop eigenlijk wel dat de volgende delen ook worden verfilmd.
    Kan natuurlijk ook positief uitpakken als een andere studio de franchise wilt voortzetten. Minpunt aan de Narnia films is voor mij altijd de iets te kinderlijke sfeer geweest (Disneys touch uiteraard), dus als een andere studio de serie een ietwat volwassener karakter kan geven, dan ben ik voor

    Helemaal geen Disney touch die kinderlijke sfeer. De boeken zijn kinderboeken!
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #13

    Standaard

    Als ze dat door Disney nu eens weg zouden halen was het nog goed nieuws geweest.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Helemaal geen Disney touch die kinderlijke sfeer. De boeken zijn kinderboeken!
    TE kinderlijke sfeer zei ik toch?
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Neil Bekijk bericht
    TE kinderlijke sfeer zei ik toch?

    Dan klopt het nog niet, want de films hebben juist een meer volwassen karakter gekregen dan in de boeken beschreven.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Heb deel 2 gezien en moet zeggen dat deel 2 mij enorm verrast heeft. Kan wel als 1 van de mooiste film eindes gezien worden.. Even goed als zijn voorganger en dan vind ik dit toch wel een teleurstelling..hopelijk vinden ze alsnog een studio

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  17. #17

    Standaard

    Ik vond deel 1 niet geweldig en deel 2 moet ik nog altijd zien, dus ik ben kan niet zeggen dat ik het heel erg zou vinden als er geen 3e deel meer komt. Maar goed ik denk dat er altijd wel een studio geïnteresseerd zal zijn om dit voort te zetten.

  18. #18

    Standaard

    Fox is van plan om verder te gaan met Narnia:

    Narnia To Take Off With Fox

    29 January 2009 1:36 AM, PST
    Following Disney's decision not to co-finance the next Chronicles of Narnia feature, 20th Century Fox said Wednesday that it plans to partner with Walden Media to make the movie. Daily Variety reported today (Thursday) that the film, Voyage of the Dawn Treader, will have a production budget of $140 million -- far less than the $215 million that last year's Prince Caspian cost. Nevertheless, the Los Angeles Times commented today that while the budget is much lower than Caspian, "it's still a big gamble." But Variety observed, "Dawn Treader is "considered to be a more family film-friendly book, and the goal is to get back to the magical aspects present in the first Narnia pic[ture] but mostly absent from Prince Caspian."


    bron: IMDB News / WENN

  19. #19

    Standaard

    En de release staat gepland voor 10 december 2010 (VS)

    zie:
    Third Narnia Set for Dec. 10, 2010 Release

    Source: Variety
    March 2, 2009



    Twentieth Century Fox and Walden Media will release The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader on December 10, 2010, reports Variety.

    Fox recently partnered with Walden on the "Narnia" film series after Disney and Walden parted ways.

    As of now, "Dawn Treader" has the 2010 date to itself.

    bron: comingsoon.net
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  20. #20

    Standaard

    Nice!! Kan niet wachten.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  21. #21

    Standaard

    Geweldig nieuws.
    Heb beide delen laatst op Blu-ray gezien, en ik neem mijn eerdere comments terug. Dat "kinderlijke" doet de films eigenlijk wel goed, dus hopelijk gaan Fox/Walden op dezelfde manier door als Disney/Walden.

    Erg benieuwd wat de nieuwe regisseur er van gaat bakken!
    Laatst aangepast door Neil : 03-03-2009 om 17:19
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  22. #22

    Standaard

    Topictitel maar even aangepast.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #23

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  24. #24

    Standaard

    Bijzonder dat een film-serie van een filmmaatschappij naar een andere overgaat. Ik kan me zo 1-2-3 geen ander voorbeeld van zoiets herinneren.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Bijzonder dat een film-serie van een filmmaatschappij naar een andere overgaat. Ik kan me zo 1-2-3 geen ander voorbeeld van zoiets herinneren.
    Hellboy, om maar een recent voorbeeld te noemen. Echt niet zo zeldzaam als het lijkt hoor. Of Die Hard (of is dat alleen bij ons dat het derde deel door Buena Vista werd uitgebracht?).

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •