Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 29 van 29 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    En nu gaat de 3de film maximum 100 minuten duren zeker? FOX is gekend voor korte films. Lang leve WB, Paramount en DreamWorks die gelukkige wel langere films uitbrengen.
    Spider-Steve, Vlaamse filmfreak!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Hellboy, om maar een recent voorbeeld te noemen. Echt niet zo zeldzaam als het lijkt hoor. Of Die Hard (of is dat alleen bij ons dat het derde deel door Buena Vista werd uitgebracht?).
    Bij Die Hard was het enkel de Europese distributie die voor de 3e film werd overgenomen van Fox door BV (bij 4.0 deed Fox het weer zelf trouwens). Da's inderdaad niet zo bijzonder, want internationale disributie-deals "gaan waar het geld is". Maar dat de productie en/of het eigendom van een film van een maatschappij overgaat naar een andere is wel heel bijzonder. Filmmaatschappijen houden er normaal gesproken niet zo van om hun "intellectueel eigendom" over te dragen aan een concurrent, en vaak faseren ze zo'n franchise liever uit. Je noemt nog Hellboy en da's voorbeeld waarbij zoiets wel mogelijk was omdat het eigendom van de Hellboy-serie het eigendom was van een externe partij. Bij Narnia is dat feitelijk een beetje hetzelfde.

  3. #28

    Standaard

    Je noemt het overdragen aan de concurrent, maar ik neem aan dat we hier kunnen spreken van een deal en dat Fox dus flink betaald heeft voor de rechten.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Je noemt het overdragen aan de concurrent, maar ik neem aan dat we hier kunnen spreken van een deal en dat Fox dus flink betaald heeft voor de rechten.
    In verondertel dat ook, ik kan me moeilijk inbeelden dat in een wereld waar tegenwoordig alles draait om zoveel mogelijk winst maken, ze een franchise gratis en voor niets aan een concurrent geven...ze zullen er wel een heleboel dollars voor in de plaats hebben gekregen.
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •