Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 50 worden weergegeven.

Discussie: welke hardware ?

  1. #1

    Question welke hardware ?

    Hoi,
    dit is mijn eerste berichtje en zeker niet de laatste .

    Ik ben Martin uit Schiedam en lees al langer op dit forum maar wil nu zelf ook nieuwe spulletjes gaan kopen.

    - Panasonic DMP-DB55 blu-ray
    - Yamaha RX-V663 reciever omdat ik hier een goede ervaring mee heb met een ouder model RX-V390RDS
    - Samsung lcd tv LE40A656 of plasma tv Panasonic TH-42PZ80E
    Mijn voorkeur [ wat ik tot nu toe gezien heb ] gaat uit naar lcd maar ik twijfel nog steeds.

    Dan zit ik zo rond de € 1700 en zijn de centjes op dus wil ik het eerst ff op de oude speakers proberen tot ik weer centjes heb.
    Mijn center en rear speakers zijn van het merk Eltax [ en bevallen goed ] mijn voor-speakers zijn van Pionier CS701 3-way [ niks bijzonders ].
    Wat ik dan nog mis is een sub.
    Ik lees bijvoorbeeld van de sub Yamaha YST-SWO12 [ een goedkope ] goeie berichten.
    Of kan ik beter de hele set speakers vervangen ?

    TIN

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Martin.

    Wanneer je voor een RX-V663 als receiver kiest, heb je voldoende aan een DMP-BD35 als speler omdat de RX-V663 alle benodigde HD-audio decoders aan boord heeft.

    Een plasma geeft een mooier beeld, maar heeft vaak minder pixels, waardoor het beeld van een BD minder scherp zal zijn dan bij een LCD.

    De keuze van de luidsprekers is een lastig verhaal.
    Het belangrijkste is dat alle luidsprekers dezelfde klankeigenschappen hebben en dat de specs van de luidsprekers overeenkomen met die van de receiver en de andere luidspreker. In jouw geval zal dit waarschijnlijk betekenen dat je misschien beter ook voor "front" beter luidsprekers van Eltax kunt nemen en een wat krachtiger model subwoofer dan een YST-SW012. Een subwoofer moet nl. minstens even krachtig zijn als een luidspreker voor "front" en een luidspreker voor "front" moet minstens even krachtig zijn als "centre" of "surround"

    Als je de specs van jouw huidige luidsprekers post, kan ik je meer info hierover geven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Dus als ik je goed begrijp zou ik ook kunnen volstaan met een PS3 voor het afspelen van films ?
    Of kom ik dan toch dingen [ codecs bv ] te kort ?
    Is ook niet handig voor muziek enz. toch ?

    Mijn vrouw vind de plasma mooier.
    Ik ben vandaag weer wezen kijken en het verschilt per plaatje of beeld.
    Het wit is veel mooier op een lcd en de weerspiegeling stoort me ontzettend op een plasma.......dus denk ik toch dat het de samsung word.

    Ik heb me rot gezocht maar kan niets meer vinden over de Eltax speakers.
    Ja dat ik ze in 1997 gekocht heb en ze lijken op http://www.eltax.com/show_product/index.php?newsid=4386

    dit zijn de foto's
    Ik hoop dat je hier genoeg aan heb ?
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door tin : 29-12-2008 om 18:43

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een plasma geeft een mooier beeld, maar heeft vaak minder pixels, waardoor het beeld van een BD minder scherp zal zijn dan bij een LCD.
    Hey Gerco, Doe me een plezier, en ga geen dingen roepen die niet goed uitgelegd worden of kant nog wal raken.

    Er bestaan HDReady's en FullHD's, Of je nu een fatsoenlijke FullHD LCD of PLASMA koopt, die hebben normaliter gewoon een resolutie van 1920 X 1080 beeldpunten.

    Je lijkt wel zo'n verkoper in een winkel die 2 dagen geleden nog sinaasappels verkocht

    De specificaties van de Samsung:

    Schermgrootte : 40
    • Resolutie : 1.920 x 1.080 <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    • Response Time : 4 ms
    • LCD 100Hz : Ja
    De specificaties van de Panasonic:

    Breedbeeld
    Beelddiagonaal 107 cm
    Schermcontrast 30000 :1
    Dynamisch contrast 1000000 :1
    Resolutie 1920 x 1080 <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    Full HD
    100Hz techniek
    24p





    En besteTIN. (welkom trouwens)

    Beoordeel het WIT niet in een winkel, aangezien LCD's in een winkel door omgevingslicht veel witter lijken (ze absorberen als het waren het omgevingslicht)
    Een PLASMA zal inderdaad in een lichte omgeving veel minder mooi wit lijken, in een thuissituatie is dit echter net het tegenovergestelde.
    Het instellen van een LCD/PLASMA is natuurlijk ook nog van belang.
    Reflectie kan inderdaad als storend worden ervaren, ik weet echter niet of merken als Panasonic en Pioneer al iets hebben gedaan aan dit fenomeen. (coatings of iets dergelijks)

    Vaak wordt de reflectie wel erg overdreven, we kijken al decenia naar een "reflecterende" CRT televisie.

    In elk geval succes met je keus, en koop niet te klein , je koopt mijninziens niet snel te groot, je wilt immers ook voordeel hebben van een FullHD scherm, en met een scherp afgedrukt 10 X 15 foto heb je op 2 meter afstand ook niet gek veel (je ziet immers de details niet meer), zo ook met FullHD schermen, het juiste diagonaal op de juiste kijkafstand is vrij belangrijk.

    En een PS3 is wat mij betreft het ultieme muziekafspeel apparaat, een Externe hd eraan met al je cd's erop overgezet in WAVE formaat (geen mp3 natuurlijk) en genieten maar.


    Grtz Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 29-12-2008 om 19:25
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #5

    Standaard

    Het is een beetje rot uitleggen maar ik heb verschillende beelden voorbij zien komen en de een was scherper op de lcd en de ander weer op de plasma.
    De schermen stonden naast elkaar met de zelfde beelden.
    Mijn beleving was dat de lichte kleuren scherper waren op de lcd

    De schermen hingen rechts van het raam......en wat mij het eerst opviel was de schittering op de plasma schermen......die zag ik niet op de lcd schermen.
    Vond ik hinderlijk.
    Misschien heb je gelijk dat dit ook bij de CRT tv is maar ik wil nu een keuze maken....moeilijk hoor .

    O ja ik zit op zo'n 3 meter afstand en mijn vrouw op 2,5 meter dus dan is die 107 cm toch genoeg

    Ik zou mijn zoontje een groot plezier doen met een PS3 en als ik je goed begrijp maak het niet uit of ik nu die DMP-BD35 of een PS3 neem ?
    Laatst aangepast door tin : 30-12-2008 om 00:27

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    Het is een beetje rot uitleggen maar ik heb verschillende beelden voorbij zien komen en de een was scherper op de lcd en de ander weer op de plasma.
    De schermen stonden naast elkaar met de zelfde beelden.
    Mijn beleving was dat de lichte kleuren scherper waren op de lcd

    De schermen hingen rechts van het raam......en wat mij het eerst opviel was de schittering op de plasma schermen......die zag ik niet op de lcd schermen.
    Vond ik hinderlijk.
    Misschien heb je gelijk dat dit ook bij de CRT tv is maar ik wil nu een keuze maken....moeilijk hoor .

    O ja ik zit op zo'n 3 meter afstand en mijn vrouw op 2,5 meter dus dan is die 107 cm toch genoeg

    Ik zou mijn zoontje een groot plezier doen met een PS3 en als ik je goed begrijp maak het niet uit of ik nu die DMP-BD35 of een PS3 neem ?
    Hoi Tin,

    Wat betreft de maat, voor een FullHD uitzending wordt 107 cm al vrij klein op 3 Meter afstand. Leden hier zouden dat moeten kunnen bevestigen. Wij zitten op 3,5 Meter op een 127 cm (50 inch) echter is het een HDReady en dan mag de afstand wat groter zijn omdat ie niet zo scherp is als een FullHD.
    Je moet natuurlijk ook naar je budget kijken, het is dus een afweging die je maakt.
    Ik zou minimaal voor een 42 inch, liever voor een 46 inch gaan om meer optimaal te kijken naar High Def.
    Wij hebben een plasma en ja, je kunt als je overdag veel tv kijkt last hebben van spiegelijng (als je geen rolgordijnen hebt en als je tv ongunstig ten opzichte van je ramen hangt)
    Maar het lijkt mij sterk dat ze het glas nog niet gecoat hebben bij de betere modellen.
    Vergeet ook niet dat in een winkel overal lampen hangen en als je thuis bent dat normaal niet zo is, je probeert zelfs een donkerdere sfeer te creëren en het is gewoon zo dat wij eigenlijk nooit last hebben van weerspiegeling (of je moet al kerstverlichting of iets boven je tv hangen.
    Het is en blijft een feit dat een plasma over het algemeen een beter plaatje neer zet dan een lcd. Dat wil niet zeggen dat een lcd geen mooie weergave zou hebben, dat is natuurlijk bull.....
    Ook hoor je wel eens dat lcd's het bij een snelle camerabeweging even niet kunnen bijbenen.
    Zo heeft er ook een fabeltje geheerst over stroomverbruik, neem van mij aan en verschillende stukken wat daar over te lezen zijn dat dat verschil minimaal is (hooguit enkele tientjes op jaarbasis in het slechtste geval)

    En de PS3 is nog steeds een van de betere Blu-Ray spelers die er bestaat, en heeft dan nog de mogelijkheid tot gamen, en is een super multimedia station.

    Nou in elk geval succes,

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 30-12-2008 om 08:04
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #7

    Standaard

    En de PS3 is nog steeds een van de betere Blu-Ray spelers die er bestaat, en heeft dan nog de mogelijkheid tot gamen, en is een super multimedia station.
    oké , daar zijn ik en mijn zoon heel blij mee maar hoe zit het dan met al die codec's.
    Dolby Digital, Dolby True HD, DTS, Dolby Digital Plus, DTS HD
    en de afspeelmogelijkheden
    BD-R, BD-RE, Blu-ray disc, DivX, DVD-RAM, DVD+R, DVD+R DL, DVD+RW, DVD-R, DVD-R DL, DVD-RW, MP3, JPG, CD-R, CD-RW
    .

    Als ik je goed begrijp heeft het geen zin om een full hd te nemen als je niet verder wil gaan als die 107 cm ?
    Ik lees hier op het forum iets over 10 inch per meter.......dat zou 30 inch worden en nog meer van dat soort berichten wat is hier van waar ?
    Waar moet ik me nu aan houden ?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht


    En de PS3 is nog steeds een van de betere Blu-Ray spelers die er bestaat, en heeft dan nog de mogelijkheid tot gamen, en is een super multimedia station.

    oké , daar zijn ik en mijn zoon heel blij mee maar hoe zit het dan met al die codec's.
    Dolby Digital, Dolby True HD, DTS, Dolby Digital Plus, DTS HD

    en de afspeelmogelijkheden
    BD-R, BD-RE, Blu-ray disc, DivX, DVD-RAM, DVD+R, DVD+R DL, DVD+RW, DVD-R, DVD-R DL, DVD-RW, MP3, JPG, CD-R, CD-RW
    .

    Als ik je goed begrijp heeft het geen zin om een full hd te nemen als je niet verder wil gaan als die 107 cm ?
    Ik lees hier op het forum iets over 10 inch per meter.......dat zou 30 inch worden en nog meer van dat soort berichten wat is hier van waar ?
    Waar moet ik me nu aan houden ?
    Wat betreft de geluidsformaten verwijs ik je naar de experts op dat gebied en de threads die hier al over bestaan.

    Uiteraard is Dolby Digital, en DTS geen probleem. De nieuwe geluidsformaten kan ie ook over HDMI (optisch heeft daarvoor niet voldoende bandbreedte) maar hoe en wat kan ik je hier nog niet over vertellen, wij hebben nog een ouderwetse receiver zonder HDMI aansluiting, maar toch berengeluid

    De PS3 kan uiteraard Blu-Ray, DVD, DVD+R/DVD-R (RW's ook zover ik weet), DIVX zou moeten werken, MP3/WAVE (WMA weet ik niet zeker, even googlen), VOB bestanden (dat zijn zeg maar min of meer dvd bestanden los op je harddisk)

    107 cm kan prima, voor FullHD ervaringen denk ik echter dat 2 tot 2,5 meter echt de grootste afstand is die je moet aanhouden. Wat overigens niet wil zeggen dat je op 3 - 3,5 meter slecht beeld hebt, maar de super details "vervagen" dan toch wel wat voor het oog, en je wordt niet in de film "meegesleurd".

    Uitgaande van Blu-Ray en andere High Def bronnen (HD-DVD, HD tv uitzendingen) moet de afstand tot het scherm dus eigenlijk het meest optimaal zijn (gewone tv uitzendingen maakt niet gek veel uit) en dan denk ik dat op een afstand van 3 - 3,5 meter een 52 inch / 62 inch makkelijk zou kunnen. Onze nieuwe (over een paar jaar) zal vrijwel zeker een 60/62 inch zijn op 3,5 meter. Als de afstand inderdaad veel te ver is (voorbeeld 5 meter en je koopt een 32 inch) heeft FullHD nog maar weinig voordeel en heb je op een HDReady ook een super plaatje met Blu-Ray.

    Nog een ding dat je niet moet vergeten, veel films hebben een ander aspect ratio dan de 16:9 (1.78:1), zoals 2.35:1 wat betekent dat je zwarte balken boven en onder hebt, en als echte filmliefhebber wil je het beeld niet verkrachten. Dit neemt met zich mee dat je effectief minder beeld over houdt.

    Om nog even terug te komen over beelddiagonaal/resolutie;

    Ik probeer het altijd duidelijk te maken aan de hand van een afgedrukte foto (als voorbeeld A4 Formaat) afgedrukt op hoge en lage resolutie. Het voordeel van de op hoge resolutie afgedrukte foto blijft maar tot op bepaalde afstand zichtbaar. zo ook met lcd of plasma schermen. Dus iemand die opschept over een 32 inch FullHD en op 5 meter afstand kijkt, krijgt mij niet gek

    Ik zal eens kijken of ik nog wat vindt over de ideale formaten tov de kijkafstand.

    Het schijnt dat de optimale FullHD kijkervaring op 8 Feet (244 cm) wordt verkregen bij een 50 inch FullHD !

    http://s3.carltonbale.com/distance_chart.html

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 30-12-2008 om 19:46
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  9. #9

    Standaard

    Ik heb zelf een 116 cm Panasonic full HD plasma en ik herken het probleem van de reflectie niet. De kijkafstand tot het scherm is ongeveer 3 meter en ik ben blij dat ik niet de 42 inch genomen heb, waar ik eerder voor aan het sparen was. Het grote scherm went heel snel
    Blu-ray's komen goed tot hun recht op grotere schermen. In januari komt Arnold het scherm kalibreren en is het helemaal top Ik heb geen ervaringen met een PS3 als BR speler; daarvoor gebruik ik een Panasonic BD55. Geen idee of de PS3 ook de HD geluidsformaten (Dolby Digital Plus, DTS HD) kan afspelen. Eén ding weet ik wel: op de BD55 kan ik niet gamen Lijkt me een goede aanschaf voor jou en je zoon!
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spliney Bekijk bericht
    Ik heb zelf een 116 cm Panasonic full HD plasma en ik herken het probleem van de reflectie niet. De kijkafstand tot het scherm is ongeveer 3 meter en ik ben blij dat ik niet de 42 inch genomen heb, waar ik eerder voor aan het sparen was. Het grote scherm went heel snel
    Blu-ray's komen goed tot hun recht op grotere schermen. In januari komt Arnold het scherm kalibreren en is het helemaal top Ik heb geen ervaringen met een PS3 als BR speler; daarvoor gebruik ik een Panasonic BD55. Geen idee of de PS3 ook de HD geluidsformaten (Dolby Digital Plus, DTS HD) kan afspelen. Eén ding weet ik wel: op de BD55 kan ik niet gamen Lijkt me een goede aanschaf voor jou en je zoon!
    In jou verhaal kan ik mij goed vinden,

    Het wauw gevoel als dat scherm uit de doos komt en aan je muur hangt went heeeeeeeeeeeel snel. En ik ervaar in ONS geval qua refelctie ook geen probleem. Denk ook dat de betere (PANASONIC en PIONEER) schermen echt wel ontspiegeld glas of een coating hebben. Hier verdiep ik me over enkele jaren wel in

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 30-12-2008 om 20:05
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  11. #11

    Standaard

    Scherm twijfel ik [ na weer ff bij correct in rotterdam gekeken te hebben ] nog steeds over.
    Ik vond de lcd samsung LE40A656 en van de plasma de Panasonic TH42PZ85 erg mooi.
    Blijf voorkeur houden voor de lcd.
    Ik zit meestal op zo'n 3 meter en mijn vrouw op 2 meter van het scherm.........lijkt me dat 107 meter voldoende is ?

    Het PS3 verhaal daar ben ik wel uit...........een hoop voordeel ten opzichte van een player.

    Nou kwam ik ook de Onkyo HT-9100THX tegen en daar zitten boxen bij en lees daar hele goeie dingen over.
    Alleen kan ik geen 7 speakers kwijt...........5 is echt het matje.
    Kan je op zo'n set gewoon 2 speakers weg laten want die Yamaha is ook een 7.1 reciever.

    Weet iemand al iets over de afgebeelde speakers ?

    TIN 8)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    Scherm twijfel ik [ na weer ff bij correct in rotterdam gekeken te hebben ] nog steeds over.
    Ik vond de lcd samsung LE40A656 en van de plasma de Panasonic TH42PZ85 erg mooi.
    Blijf voorkeur houden voor de lcd.
    Ik zit meestal op zo'n 3 meter en mijn vrouw op 2 meter van het scherm.........lijkt me dat 107 meter voldoende is ?

    Het PS3 verhaal daar ben ik wel uit...........een hoop voordeel ten opzichte van een player.

    Nou kwam ik ook de Onkyo HT-9100THX tegen en daar zitten boxen bij en lees daar hele goeie dingen over.
    Alleen kan ik geen 7 speakers kwijt...........5 is echt het matje.
    Kan je op zo'n set gewoon 2 speakers weg laten want die Yamaha is ook een 7.1 reciever.

    Weet iemand al iets over de afgebeelde speakers ?

    TIN 8)
    Hey Tin,

    Wat je ook besluit, het is een feit dat je de kwaliteit van een scherm in een winkel helaas niet kunt beoordelen. De lichtomstandigheden zijn gewoonweg niet geschikt hiervoor en zijn thuis heeeeeeeel erg anders.
    Instellingen zijn verre van optimaal (de een beter, de ene slechter), Daarom laten mensen ook vaak een calibratie door Arnold van Oostrum doen

    Panasonic is een merk wat erg goed uit de bus komt. Samsung zal ook best goed zijn.

    Volgens mij kun je die 2 speakers wel weglaten, je kunt meestal in een menu je setup aanpassen.

    Je vrouw zal zeker bij High Def een behoorlijk goede indruk van scherpte beleven op die afstand. Bij jou zal het logischerwijze iets minder zijn. Het zal zeker geen verkeerde aankoop zijn. Weet ook niet zo 1 2 3 wat het prijsverschil tov een iets groter scherm zal zijn.
    Een afweging die je zelf moet maken

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Hey Gerco, Doe me een plezier, en ga geen dingen roepen die niet goed uitgelegd worden of kant nog wal raken.

    Er bestaan HDReady's en FullHD's, Of je nu een fatsoenlijke FullHD LCD of PLASMA koopt, die hebben normaliter gewoon een resolutie van 1920 X 1080 beeldpunten.
    Het is mij bekend dat er Full HD plasma schermen bestaan, maar niet alle plasma schermen hebben 1920 x 1080 beeldpunten. Er zijn zelfs plasma schermen die nog niet eens 1280 x720 ( lees:1366 x 768 ) beeldpunten hebben en dus eigenlijk nog niet eens HD Ready zijn. Dit is dus de reden waarom ik schreef dat plasma's vaak een lagere resolutie hebben.

    Je moet ook wel een tussen de regeltjes door lezen Roger.

    Ik ben in ieder geval blij dat jij wel het "huiswerk" gedaan hebt door de info over de betreffende schermen (op te zoeken en) te posten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    Nou kwam ik ook de Onkyo HT-9100THX tegen en daar zitten boxen bij en lees daar hele goeie dingen over.
    Alleen kan ik geen 7 speakers kwijt...........5 is echt het matje.
    Kan je op zo'n set gewoon 2 speakers weg laten want die Yamaha is ook een 7.1 reciever
    Dat is een mooie set tin.
    Je kunt idd die 2 extra surround luidsprekers laten vervallen en de set als 5.1 gaan gebruiken.
    Je kunt ook proberen is om die 2 niet gebuikte surrounds als "fronts" te gaan gebruiken. De originele "fronts" zijn luidsprekers die niet echt het de werking van een "puntbron" benaderen. Door de dubbele woofers verspreiden deze het geluid in de breedte of hoogte en niet in de breedte en de hoogte zoals dit bij een "puntbron" het geval is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 01-01-2009 om 16:58
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het is mij bekend dat er Full HD plasma schermen bestaan, maar niet alle plasma schermen hebben 1920 x 1080 beeldpunten. Er zijn zelfs plasma schermen die nog niet eens 1280 x720 ( lees:1366 x 768 ) beeldpunten hebben en dus eigenlijk nog niet eens HD Ready zijn. Dit is dus de reden waarom ik schreef dat plasma's vaak een lagere resolutie hebben.
    Tussen de regels is het veelal wit, en daar haal ik maar weinig info uit

    Plasmaschermen die niet eens 1280 x 720 halen ? Heb je het nu over de schermen van enkele jaren geleden die ergens rondt de 800 x 400 zaten ? Je kunt toch zoiets niet aanhalen terwijl er tegenwoordig gewoon super HDReady's en FullHD's zijn.(die 800 x 400 schermen zijn nu echt wel uit de winkels) Dat is net zoiets als ik over een carburateur van een auto begin te zagen terwijl ze tegenwoordig bijna allemaal injectie hebben.
    Een FullHD LCD of PLASMA heeft 1920 x 1080 pixels, en een HDReady minimaal 720 beeldlijnen (1280 x 720) http://en.wikipedia.org/wiki/Hd_ready en de wat grotere schermen 1366 x 768 pixels. En HDReady is meer dan alleen een resolutie, maar dat weet je beslist wel

    Bovendien breng jij je info dusdanig dat iemand die alles zondermeer aanneemt op een verkeerd spoor wordt gebracht. Iemand die een FullHD wilt kopen kan bij zowel LCD en PLASMA zijn hart luchten, en heeft daar beslist geen nadelige gevolgen qua pixelshoeveelheden. Dat jij toevallig een lcd hebt en wij een Plasma wilt niet zeggen dat een van beiden zondermeer slechter of beter is.

    Wat ik je probeer duidelijk te maken is: Dat wanneer je iemand van info voorziet deze wel compleet moet zijn, want niet iedereen verdiept zich er in zoals wij. En VERGELIJKBARE lcd's en plasma's zijn qua beeldpunten identiek . En ik als tevreden plasma bezitter vindt het jammer als plasma als minder goed gepresenteerd wordt ............ terwijl dat echt niet zo hoeft te zijn.

    Er zijn trouwens ook plenty HDReady lcd's te koop http://www.kieskeurig.nl/lcd_televis...s=Y&advanced=1 dus het ligt er maar aan wat iemand zich "aan laat smeren"

    En ik moet toegeven dat er bij de kleinere plasma's nog wel wat afwijkende resoluties te vinden zijn, maar iemand die een tv koopt dient zich wel een beetje in de materie te verdiepen, het is immers geen pakje boter. http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...s=Y&advanced=1

    Ach, koop deze "HDReady 1080P" Plasma en je hebt een "Beeld voor de Goden" zoals men het beschrijft. http://www.pioneer.eu/eur/products/6...0H/review.html

    En wellicht nog wat leuke informatie http://www.plasma-lcd-feiten.be/research/resolution/


    Groet Roger. (en no hard feelings Gerco)
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 03-01-2009 om 12:08
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  15. #15

    Standaard

    En wellicht nog wat leuke informatie http://www.plasma-lcd-feiten.be/research/resolution/
    Ik heb de koppeling ff door gespit maar ik vind het wel erg gericht op plasma.
    Het is uit 2006 en in die 2 jaar is er best wel het een en ander verandert.....lijk mij ?
    Ben intussen wel een hoop te weten gekomen en veel verschillende meningen gehoort.
    Wat mij in winkels opvalt is dat er meer LCD aangeboden word als PLASMA.
    Heeft dit alleen maar te maken met vraag en aanbod en waarom is er meer vraag naar LCD dan ?
    Ik heb mijn keuze gemaakt en het word een PLASMA.
    Panasonic TH-42PZ85 alleen vraag ik me af wat het verschil is met de TH-42PZ81 ?
    Is dat alleen het bouwjaar ?

    En de reciever word de Onkyo HT-S9100 THX.

    Het zal wel ff duren voordat ik het daadwerkelijk ga aanschaffen omdat ik eerst de badkamer ga verbouwen waar natuurlijk ook wat centjes in gaan zitten.

    Ach, koop deze "HDReady 1080P" Plasma en je hebt een "Beeld voor de Goden" zoals men het beschrijft. http://www.pioneer.eu/eur/products/6...0H/review.html
    Mooi toestel maar niet echt in mijn prijsklasse
    Laatst aangepast door tin : 04-01-2009 om 13:35

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    Ik heb de koppeling ff door gespit maar ik vind het wel erg gericht op plasma.
    Het is uit 2006 en in die 2 jaar is er best wel het een en ander verandert.....lijk mij ?
    Ben intussen wel een hoop te weten gekomen en veel verschillende meningen gehoort.
    Wat mij in winkels opvalt is dat er meer LCD aangeboden word als PLASMA.
    Heeft dit alleen maar te maken met vraag en aanbod en waarom is er meer vraag naar LCD dan ?
    Ik heb mijn keuze gemaakt en het word een PLASMA.
    Panasonic TH-42PZ85 alleen vraag ik me af wat het verschil is met de TH-42PZ81 ?
    Is dat alleen het bouwjaar ?

    En de reciever word de Onkyo HT-S9100 THX.

    Het zal wel ff duren voordat ik het daadwerkelijk ga aanschaffen omdat ik eerst de badkamer ga verbouwen waar natuurlijk ook wat centjes in gaan zitten.


    Mooi toestel maar niet echt in mijn prijsklasse
    Dat je veel lcd vindt is logisch, deze techniek wordt namelijk vrijwel altijd bij de kleiner toestellen gebruikt, en de meeste mensen kopen nog steeds in verhouding klein (82-92cm), pas bij de grotere modellen komt ook plasma om de hoek kijken

    Zoek eens even in het forum met de zoekopdracht, er zijn verschillende mensen die Panasonics hebben (ook de Z85 zover ik weet)

    Hier nog een stuk dat ik al eerder op de site heb gepubliceerd:

    Voor- en nadelen Plasma en LCD

    Het is opvallend dat de traditionele TV merken veel energie stoppen in LCD. Logisch, want LCD is vooralsnog geschikter om de traditionele CRT toestellen te vervangen. LCD is geschikt voor de meest gangbare beeldmaten van de traditionele tv toestellen en daar ligt de grootste vervangingsmarkt. Deze markt kan slechts voor een klein gedeelte ingevuld worden door plasma, hoewel er een duidelijke tendens naar grotere beeldformaten merkbaar is.
    Plasma fabrikanten zien wel degelijk een grote toekomst voor de plasmatechniek. Er wordt o.a. door Panasonic fors geïnvesteerd in de uitbreiding van de productiefaciliteiten. Hier is duidelijk sprake van evolutie in techniek en beeldkwaliteit. Zo zullen er in de naaste toekomst technieken beschikbaar komen om plasmaschermen met metersgrote doorsneden te produceren.
    Voor beide technieken zal er toekomst zijn, met ieder met z'n eigen specifieke mogelijkheden en kwaliteiten.

    Levensduur
    De half-helderheidstijd van een kwaliteits plasmascherm bedraagt gegarandeerd 30.000 uur (LG).Bij een dagelijks gebruik van 6 uur per dag goed voor ca. 14 jaar kijkplezier. Dit wil dus niet zeggen dat dit het einde van het plasmascherm is! Er is geen reden om aan te nemen dat deze niet nog vele jaren dienst kan doen. Anders is dit bij LCD. De lichtbron achter het LCD scherm gaat tussen de 10.000 en 25.000 uur mee (specifiek wordt hierover weinig informatie verstrekt of aandacht aan geschonken) voordat deze ermee ophoudt. Wordt deze verlichting niet vervangen dan is de levensduur beëindigd. Over de kosten van de vervanging van de lichtbron kunt u bij de Service Land informeren. Zoals bij de meeste reparaties zal dit een relatief kostbaar karwei zijn en tegen die tijd mogelijk de investering niet waard. Het LCD scherm zelf gaat dus langer mee dan de lichtbron. Sommige LCD schermen, met name de grotere formaten, bevatten meer dan één lamp. Indien de lampen niet even snel slijten, hetgeen niet ondenkbaar is, wordt het LCD scherm ongelijkmatig verlicht. Het beeld is dan niet meer prettig om te bekijken. Plasma heeft hier geen last van.

    Inbranden
    Zowel een plasmascherm als een LCD-scherm kunnen niet inbranden.
    Inbranden is feitelijk het minder worden van de lichtopbrengst. Indien een scherm gelijkmatig gebruikt wordt zijn inbrandverschijnselen niet waarneembaar. Stilstaande objecten kunnen evenwel als fantoombeelden zichtbaar blijven indien ze langdurig op één en dezelfde plek zichtbaar zijn geweest. In het begin dat plasmaschermen bestonden, kon men daar al eens last van hebben, maar nu is dit al lang verleden tijd onder meer door het gebruik van ALIS (Alternate Lighting of Surfaces).

    Kijkhoek
    De kijkhoek van plasmaschermen is 160 - 180° horizontaal en verticaal. Bij LCD schermen wisselt dit nogal per type en merk, maar te allen tijde beduidend lager dan bij plasmaschermen. Het meest opvallend is dit met de verticale kijkhoek. Indien een LCD scherm niet precies recht van voren wordt bekeken, treedt verkleuring en verlies aan contrast en helderheid op. Plasma heeft hier geen last van. De beeldkwaliteit is onder elke hoek even briljant.

    Kleurruimte
    Het totaal aantal kleuren dat door LCD schermen kan worden weergegeven is aanzienlijk kleiner dan dat van plasmaschermen. Met de huidige stand van de techniek kunnen plasma's meer dan 1 miljard kleuren weergeven. Plasmaschermen kunnen 1,4x méér kleuren weergeven dan LCD schermen. Dit garandeert altijd zeer natuurgetrouw gereproduceerde kleuren, zelfs van de kleinste details.

    Lichtopbrengst
    Uit technische gegevens van LCD- en plasma fabrikanten blijkt dat LCD schermen ongeveer de helft minder licht geven dan plasma's. De lichtopbrengst van een huidig LCD scherm ligt op het niveau van een plasmascherm van ca. 3 jaar geleden. Concreet betekent dit dat men overdag naar een plasma kan kijken zonder de ruimte te verduisteren, terwijl onder deze zelfde omstandigheden het contrast bij een LCD scherm lager is, het beeld fletser overkomt.

    Contrastomvang
    Bij plasma geven de beeldpunten zelf licht. Als een beeldpunt uit moet zijn dan is het ook echt uit. Dit verhoogt de contrastomvang. Bij LCD straalt er een lichtbron, die achter het scherm geplaatst is. Deze is altijd aan. Ook als er geen licht moet zijn. Het LCD scherm bepaalt op welke plaats een lichtstraaltje doorgelaten wordt. Ook als er geen licht moet zijn valt er nog licht door het LCD paneel. In de praktijk is het hierdoor onmogelijk een geheel donker LCD scherm te realiseren.Dit valt het meest op in verduisterde ruimten.Philips dimt het backlight bij donkere pasages om het contrast te verhogen.
    Dankzij de grote contrastomvang suggereert een plasmascherm duidelijk meer diepte dan een LCD scherm. Contrastspecificaties van een plasma zijn over het algemeen beter dan een LCD
    paneel.Door dynamische contrast regelingen, zelfs nu met LED's als backlight, is bij een LCD TV tevens een grote contastverhouding te realiseren.Samsung maakt gebruik van deze techniek.

    Reactie snelheid
    De aanspreektijd of de reactie snelheid is de tijd die nodig is om een beeldpunt in de gewenste kleur te realiseren. Inherent aan het LCD systeem hebben deze schermen en naijlende beeldweergave. Dit effect is groter naarmate het beeldscherm groter is.De reactie snelheid bij LCD schermen is teruggebracht tot 6 ms. Bij sommige Philips 100 HZ toestellen zelfs tot 3 ms.De beelden van een plasmascherm daarentegen zijn bliksemsnel en uiterst scherp. De aanspreektijd van een plasmascherm is tot 4.000x korter dan van een LCD scherm.

    Stroomverbruik
    Een LCD scherm heeft een constant stroomverbruik omdat de lichtbron altijd aan is. Ongeacht het beeld dat bekeken wordt. Normaal gesproken ligt het stroomverbruik bij een 30" scherm onder de 150 Watt.
    Bij plasma varieert het stroomverbruik met de beeldinhoud. Een film bijvoorbeeld vraagt minder stroom dan een journaaluitzending. Een 42 inch plasmascherm verbruikt maximaal tussen de 220 Watt en 350 Watt aan stroom, afhankelijk van het merk en type. Het stroomverbruik van plasma schermen wordt bij elke nieuwe generatie lager. Dankzij voortschrijdende integratie van elektronische onderdelen wordt minder stroom gebruikt, waardoor voedingen minder stroom verbruiken en er minder warmte ontwikkeling plaatsvindt.

    Bron: FastComExpress & Google.

    En last but not least:

    Het verbruik van de platte scherm:

    http://www01.keren.nl/mediafiles/686_XJQI7OKRE5.pdf
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 24-01-2009 om 16:37 Reden: taalfout
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  17. #17

    Standaard

    Niets veranderlijker als een mens zegt men maar ik twijfel inmiddels weer.
    Ik heb inmiddels heeeeeel veel gelezen over het plasma / lcd verschil maar als ik zo de huidige oordelen lees is het verschil minimaal en maakt mijn keuze eigenlijk moeilijker.
    Als ik in 2006 een scherm gekocht zou hebben dan had ik zonder twijfel een plasma gekocht hebben maar ik vermoed toch dat de plasma terrein gaat verliezen.
    Phillips is gestopt met de productie ervan en je hoort steeds meer geruchte in die richting.
    Wij hebben ook veel last van ondergaande zon en ben dus geneigt naar lcd.
    Er staat in een boekje van de MM [ gaat over beeld en is online aan te vragen , gratis
    ] dat als je meer naar tv programma's kijkt je beter voor plasma kan kiezen en films en game's voor lcd ????

    Wij hebben besloten het 1 voor 1 te kopen vanwege de centjes maar ik twijfel nu wat ik als eerste zal kopen [ de tussen gelegen tijd van aankoop zal niet meer zijn als 2 maanden ].
    Het scherm--------mooier maar nog geen passend geluid,BD.
    Onkoy----------goed geluid.
    Persoonlijk denk ik dat de Onkyo niet veel in prijs zal zakken maar het scherm wel.
    Wat zouden jullie doen ?

    Als ik het goed begrepen heb zit er in de home cinema set van Onkyo ook een systeem dat de beeldlijnen opwerkt.
    Klopt dit en hoe werkt dat dan ?
    Een slecht signaal kan niet beter gemaakt worden...........toch ?

    Tin

  18. #18

    Standaard

    Niemand ?

    Weet iemand waar ik de Onkyo HT-S9100THX kan gaan zien en horen ?
    Zijn er op dit forum mensen die deze set hebben ?

    Tin 8)

  19. #19

    Standaard

    Allereerst : ik ben ook nieuw in dit wereldje maar wil graag m'n bevindingen met je delen...

    Zou persoonlijk eerst "investeren" in een voldoende groot scherm. 50" lijkt me een minimum voor super DVD-BD beleving!

    Naderhand zou ik een degelijke receiver aanschaffen. Ik heb ook wat rond gezocht voor die onkyo set. In België (Antwerpen) niet direct gevonden... Wel goede kritieken gelezen.

    Maar ben wel wat andere dingen gaan beluisteren... en ben snel overstag gegaan...

    Had een budget van 400€ voorzien voor een surroundset. Morgen ga ik een luistertest doen van receiver en speakers. m'n budget is ondertussen verviervoudigd. En het lijkt me dat echt wel waard te zijn. De beleving en uitstraling van een set met aparte componenten heeft me echt overtuigd.

    Ik doe het wel omgekeerd dan ik hier vertel, maar heb een 32"LCD cadeau gekregen, had dus niet echt te kiezen...
    M'n vader wou z'n 42" LG vervangen door een 50" plasma van pioneer, maar is vorige week mee op luistertocht gegaan en gaat nu ook eerst een degelijk AV-receiver aankopen met kwaliteitsspeakers.

  20. #20

    Standaard

    Het zijn inderdaad geen makkelijke keuze's die je moet maken

    Ik begrijp je maar als ik een scherm koop van 50" a 52" dan zijn de centjes op en met een wat kleiner scherm kan ik de rest er nog wel bij kopen.
    Jij geeft ook al aan dat je nu 4x zoveel moet gaan uitgeven en dat heb ik op dit moment niet .
    In vergelijk met wat ik nu heb staan word het toch al een grote stap vooruit.

    Veel succes met je zoektocht.........doe geen overhaaste aankopen maar dat lukt wel.

    Tin

  21. #21

    Standaard

    Ik heb nog niets staan... en dat maakte mijn zoektocht enige weken geleden heel makkelijk.
    Naar de shop gaan en Panasonic set kopen van 400€!

    Maar als je beetje rondkijkt, en vooral luistert is het volgens mij zijn geld echt wel waard.

    Ik werk als werkvoorbereider op een grote firma. druk druk druk en héél veel telefoons. Bij thuiskomst nog wat ravotten met m'n dochters. In plaats van dan 's avonds voor mijn TV te ploffen, geniet ik liever van Tori Amos, Foo fighters of Deus in mijn comfi zeteltje. Net alsof ze voor mij alleen optreden. En in het weekend leuke filmpje kijken met m'n vrouwtje (of m'n dochters)...
    Onbetaalbaar. Dus die zoektocht heeft echt wel een welbepaald doel.

    Ben vandaag nog bij een vriend geweest, Audiophiel tot en met!! Maar wat een rust in zijn luisterkamer. Da's echt onthaasten, en dat heeft geen prijs!

    Maar voor ieders budget vind je wel iets naar ieders noden!

  22. #22

    Standaard

    Ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar een goede tip is altijd om bij erkende sites eens bij de tweedehands secties te kijken!
    Edit: Hier bedoel ik bijvoorbeeld in mindere mate dit forum mee, maar zeker het HT forum.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  23. #23

    Standaard

    Sinds een kleine week de Onkyo HT-S9100THX in huis.
    De twee achterspeakers kun je gewoon weglaten.
    Alvorens de boel optimaal af te regelen moeten er eerst nog optische kabels komen (in bestelling).

  24. #24

    Standaard

    Sinds een kleine week de Onkyo HT-S9100THX in huis.
    De twee achterspeakers kun je gewoon weglaten.
    Alvorens de boel optimaal af te regelen moeten er eerst nog optische kabels komen (in bestelling).
    Dus.............als ik je goed begrijp is die zonder die 2 speakers ook goed ?
    Heb jij deze set ergens kunnen beluisteren ?

    Tin

  25. #25

    Standaard Onkyo HT S9100

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    Dus.............als ik je goed begrijp is die zonder die 2 speakers ook goed ?
    Heb jij deze set ergens kunnen beluisteren ?

    Tin
    Of dit goed is (zonder die 2 speakers) is een kwestie van wat jij goed vindt. De receiver heeft er geen problemen mee. Ik vind het (vooralsnog) goed klinken.

    En dat is inderdaad de ellende, je kunt de set volgens mij nergens in een winkel beluisteren. Een echt internetding. Heb je interesse kom een keertje in Zetten luisteren.

    Een alternatief is de Onkyo TX-SR606, nog iets beter denk ik, maar zonder speakers en daardoor een stuk goedkoper.

    Leuk hè.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •