Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 68 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sphinkx's zolderkamer

    Na hier verschillende jaren op dit forum te zitten ga ik er mij eindelijk op wagen om mijn opstelling eens te tonen aan iedereen...

    Het is dus een zolderkamer dat over de loop van jaren heb proberen inrichten als een thuisbioscoop. Laat maar weten wat je er van vindt...

    TV Wall



    Setup




    Sub



    DVD kasten














    Uiteraard ben je met dit allemaal niets zonder een plaats om te zitten...



    Mijn huidige set up is

    Panasonic TH46PZ85
    Marantz AV7005
    Marantz MM8003
    Pioneer DV 696
    Blu Ray speler: Panasonic BD55
    Sony PS3 Lite 250gb


    Boxen
    Fronts: B&W 603 S3
    Surround: B&W 601 S3
    Surround Back: B&W 602 S3
    Center LCR600
    Sub: SVS PB12+

    Kabels:

    QED SA XT voor de fronts & center
    QED SA voor back
    Bettercable voor Subwoofer.

    HDMI kabels zijn niet van een bekend merk. Gewoon gold plated, shielded kabels gekocht op Ebay.
    Laatst aangepast door Sphinkx : 10-11-2010 om 10:39 Reden: Nieuwe foto's.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Mooie set Sphinx.

    De opstelling lijkt me alleen behoorlijk smal omdat deze in de lengterichting van de kamer is en er daardoor een kleine afstand is tussen de linker en de rechter luidspreker.

    De TV staat volgens mij ook te hoog en te ver weg om ontspannen te kunnen kijken.

    Heb je al eens overwogen om de opstelling in de breedterichting van de kamer te maken en de TV op de kast met de apparatuur te plaatsen?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Bedankt!

    Tussen links & rechts is zo'n 2 meter. Omwille van het feit dat het een zolderkamer is kan het enkel in lengterichting geplaatst worden. Links heb ik de schuine dakwand, rechts de verwarming...

    Wat betreft TV iets lager. Dat klopt en daar heb ik al aan gedacht. Plank waar die nu op staat is ooit zo hoog geplaatst maar kan ik eventueel lager brengen. Van de zetel positie is het iets te hoog.

    Rare is dat al de vrienden die al langs geweest zijn er nog geen problemen mee gehad hebben dat de TV iets te hoog staat. Ik heb er mij al meer aan gestoord...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  5. #5

    Standaard

    Ziet er erg cool uit Sphinkx!

    't Is toch iedere filmliefhebber zn droom een volledige kamer geheel te kunnen inrichten tbv de set. Ik denkdat je optimaal gebruik maakt van je ruimte.

    Ben t alleen wel eens met Gerco: je TV staat zo hoog... Geen nekklachten?

  6. #6

    Standaard

    Ik bedoel eigenlijk de plaats van de TV te wisselen met die van de "centre" luidspreker. De TV staat dan mooi tussen de "fronts" en de bos met kabels is dan meer uit het zicht.

    Heb je geen genoeg ruimte heb je tussen de deur en de verwarming om de kast met de apparatuur en rechter "front" te plaatsen?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Is de bedoeling nog iets te maken zodat het bos kabels verdwijnt. Op foto's is ook alles duidelijker. Van de zitplaats zie je enkel de kabels die naar TV gaan. Dit zou ik oplossen met een valse wand.

    TV is te groot voor tussen verwarming en de deur. Persoonlijk vind ik ook dat het tafeltje waar nu mijn apparatuur op staat iets te laag voor de TV. Dan moet ik ook iets vinden waar ik mijn center & apparatuur moet zetten. Dus volgens mij is de beste oplossing is de plank te verlagen met een halve meter. Zo blijft ik plaats hebben voor alles en is de positie iets lager.

    Geen nekklachten BTW
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  8. #8

    Standaard

    mooie plek heb je gemaakt!
    Die tv een stuk naar onder tussen je set is wel een goed idee ja,
    maar verder goed keuzes gemaakt.
    De DMP BD-55 heb ik ook analoog aangesloten en bevalt erg goed!
    Geen dure hdmi, goed zo!
    Van de grond tot onderkant scherm is 62 cm bij mij.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  9. #9

    Standaard

    ziet er leuk uit. Mooie collectie ook. Mag ik vragen waar die Kingdom of heaven steelbox te krijgen is?

  10. #10

    Standaard

    Bedankt!

    Box komt uit australie. www.ezydvd.com.au
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  11. #11

    Standaard

    Hmm mooie speakers zeg! Verder lekker sfeervol en knus

  12. #12

    Standaard

    Jammer genoeg is mijn bestelling van de BD55 geannuleerd wegens gestopt met productie door Panasonic. Zal nog even zoeken worden of ik die nog ergens op de kop kan tikken of anders moet ik gewoon voor een andere speler gaan uiteraard...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  13. #13

    Standaard

    Dan kies je toch voor de Sony.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Daar denk ik inderdaad aan. Ben nu info aan het opzoeken over de Sony speler. Ga ook nog even kijken wat de BD80 van Panasonic zal geven maar die zal allicht wel te duur zijn.

    Jammer dat je nu geen gratis BR's meer krijgt bij deze speler...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Daar denk ik inderdaad aan. Ben nu info aan het opzoeken over de Sony speler. Ga ook nog even kijken wat de BD80 van Panasonic zal geven maar die zal allicht wel te duur zijn.

    Jammer dat je nu geen gratis BR's meer krijgt bij deze speler...
    Kijk anders ook naar de Pio 51. Die is vergelijkbaar met de 71 voor een lagere prijs.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Bedankt voor je tip Alexander maar ik vind de Pio 51 wel héél groot eigenlijk en een stuk duurder dan de BD55 of S550. Ik heb nu ook in een MM de BD50 zien staan dus dit is dan ook weer een mogelijkheid... Zal toch eens snel de keuze moeten maken want dit blijft maar aanslepen
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  17. #17

    Standaard

    Sinds enkele dagen heb ik de Panasonic BD55 in mijn bezit. Uiteraard veranderd dit heel weinig aan mijn huidige foto's. Deze komt nu gewoon naast mijn versterker, onder de DVD speler.

    Verlopig heb ik nog geen plannen om de TV lager te zetten wegens andere aanpassingswerken in het huis...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  18. #18

    Standaard

    Proficiat met je Pana! :razz:

    Oh, en foto's zijn wel gewoon een must als je een eigen topic hebt!!!!!!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    Het upgrade virus slaat weer aan toe. Ik denk er aan mijn Receiver te vervangen door een nieuwer model.

    Bovenaan mijn verlanglijstje staat de Marantz SR8002. Wel, helemaal bovenaan staat natuurlijk de combi AV8003 & MM8003 maar dit is te duur jammer genoeg.

    Verder denk ik ook aan een SR6004 of SR7002. Andere mogelijkheid zou een Onkyo of een ander merk zijn. Maar de Marantz maakt het meeste kans. Ik ga proberen dit weekend eens een luistersessie van de SR8002 te versieren bij een locale verdeler van Marantz.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  20. #20

    Standaard

    De Marantz SR8002 is besteld... Hopelijk heb ik hem deze week. Dus vantweekend zal het configureren worden.

    Eventueel vrijdag een dagje verlof vragen om er dan mee te stoeien
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  21. #21

    Standaard

    Leuk die film verzameling zo! Dat maakt het al echt meer een hobby dan die lelijke kasten met dvd's/br's die ik heb staan.

    Ik moet ook maar eens aan de slag met 'bordenhoudertjes' en wat cool fill-spul
    | Blu-Ray: +/- 70 | DVD: +/-800 | Music: +70.000 songs |
    | JVC LT-32A90 | Onkyo TX-SR606 | Panasonic DMP-BD35 | XBOX360 |
    | KEF Q7 | KEF CRESTA 20C | KEF Q3 |

  22. #22

    Standaard

    Update!

    Foto's van de nieuwe versterker.

    De doos



    De receiver in de kast.



    Close Up van receiver in de kast




    Als je goed oplet zie je dat ik een probleem heb met mijn kast. Deze buigt nl door van het gewicht...

    Daarom ga ik dus op zoek gaan naar een nieuwe TV kast. Zo kan ik dan eindelijk ook mijn TV iets lager zetten wat de ervaring alleen maar zal verbeteren uiteraard.

    Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende (Ikea) kast:



    Vermits ik de TV niet wil aan de muur hangen ga ik voor een kast. Moet wel nog puzzelen wat ik met mijn centrale speaker moet doen... Kan het kwaad deze in de kast te liggen? Of bovenop de kast met daar dan nog eens bovenop de TV. Maar indien ik dit doe zal de TV terug redelijk hoog te komen staan op ongeveer 1 meter hoogte. Vrees uiteraard ook voor de stabiliteit van deze "toren".

    Ander optie is natuurlijk om nog iets verder te kijken naar een TV kast. Max breedte is 140cm. Dus zoveel mogelijkheden zijn er niet.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  23. #23

    Standaard

    Ziet er goed uit die nieuwe reciever, is er een duidelijke verbetering waarneembaar?
    audio/video

  24. #24

    Standaard

    Met de BR hoor ik wel degelijk verschil ten opzichte van daarvoor met de analoge aansluiting die ik gebruikte. Het klinkt beter en vooral zuiverder vind ik. Daarvoor vond het ik het verschil in geluid met DVD niet zo groot. Nu is er imo toch een duidelijke verbetering.

    Wel opletten met de night functie
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Met de BR hoor ik wel degelijk verschil ten opzichte van daarvoor met de analoge aansluiting die ik gebruikte. Het klinkt beter en vooral zuiverder vind ik. Daarvoor vond het ik het verschil in geluid met DVD niet zo groot. Nu is er imo toch een duidelijke verbetering.

    Wel opletten met de night functie
    Gefeli met de SR8002. Verbaast mij dat jij deze nog nieuw in het zwart hebt weten te bemachtigen!

    Sander.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •