Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.

Discussie: INTERVIEW: Wizz-art

  1. #26

    Standaard

    Lees anders ff interview, Movie Max..!
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  2. #27

    Standaard

    Ah, daar kwam ik in mijn begin dagen vaak. 10 films voor 10 euro was toen altijd leuk.

    Mischien kom ik binnenkort wel eens een filmpje huren, als we het pasje nog hebben.

    Ik sta trouwens bij de frs in de lange delft.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Ah, daar kwam ik in mijn begin dagen vaak. 10 films voor 10 euro was toen altijd leuk.

    Mischien kom ik binnenkort wel eens een filmpje huren, als we het pasje nog hebben.

    Ik sta trouwens bij de frs in de lange delft.
    Lol, dat wéét ik, ik heb ooit eens "Paris Texas" van Wenders bij je gekocht, stond je toen een beetje laveloos te kijken met open mond zo van "die film is goed man!" lol, en de 10 voor 10 is op Donderdag nog steeds, alleen dan werk ik niet. Meestal Vrijdagavond, Zondag en Maandag hele dag.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  4. #29

    Standaard

    haha, stond ik zo te kijken? Het zou zomaar kunnen hoor, ik sta vaak versteld als ik iets verkoop dat ik ook goed vind.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  5. #30

    Standaard

    Nou, nog net niet zo als op je avatar, maar was wel een geinig gezicht ja. Beter dan dat ze je staan aan te kijken wat voor "vage" film je nu toch weer koopt.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  6. #31

    Standaard

    Leuk interview om te lezen! Ik had al wel vaker iets opgevangen voor je passie voor Oost-Europa, dat is wel bijzonder. Mijn vriendje is Servisch en toen zijn oma voor het eerst hoorde dat ik nogal veel films keek, was het eerste wat ze aan me vroeg of ik ook iets van Kusturica had - die man is daar echt een bekendheid.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #32

    Standaard

    Ha....topinterview ouwe....zal flink wat werk in hebben gezeten!
    Ben het uiteraard volledig eens mbt Amelie.....nu ik aan die film denk, spat weer spontaan het glazuur van mn kaken. Af en toe kom ik nog wel een iemand tegen die een opmerking plaatst als: "Oh houd je van buitenlandse films....ken je Amelie....die vind je vast ook wel goed?" Probeer je dan maar eens goed te houden en bovendien....beleefd te blijven....haha.

    Verder vind ik mevrouw Moore ook echt een topactrice!

    Mbt de users Tolpol en Jim2873 zijn vooral erg actief op het forum www.cinemavanti.nl. Ook een geweldig forum dat vooral op genre en regisseur is gerubriceerd. Een leuk forum met barstensvol informatie.

  8. #33

    Standaard

    Goed, ik ben wel heel slim geweest. Nu dan het interview doorgelezen, waar je zelf ook aan aangeeft wel eens wat bij mij gekocht te hebben. Wat een stomkop ben ik toch.

    Maargoed. Leuk en openhartig interview! Over Amelie kan ook ik het enkel met je eens zijn. En veel reizen zo te lezen. Wat is je mooiste reis geweest tot nu toe?
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  9. #34

    Standaard

    Nou dan doen ik ook maar mee.

    - Amelie, ewww! En toch heb ik de film 3x...nou ja, de DVD.
    - Ik ben 8x in Joegoslavië geweest en nadien 4x in Kroatië, leuk dat je de meest toeristische maaltijd die er te krijgen is gaat lopen promoten. What's next ? Rasnici ?
    Slavische meisjes, oh my fucking god! De WTA dames zijn slechte vertegenwoordigsters qua schoonheid, er loopt zo veel moois daar rond, oi oi oi.
    Verders ook nog in Tjechoslovakije en nadien zowel Tjechië als Slovakije geweest, Slovenië uiteraard ook. Ik wil binnenkort (bij mij een 10 jaren plan altijd) nog naar de Plitvice watervallen/meren en naar Kransjka Gora, of liever Martuljek om naar de watervallen en de gletsjer te klimmen.
    - Ik kom niet uit Amsterdam, en ben geen puber, dus van mij geen lauwe, ouwe.

    edit : Zit hier iets bij ?
    http://www.museumoftalkingboards.com/Film.html
    Laatst aangepast door mercapto : 30-12-2008 om 00:30
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Leuk interview om te lezen! Ik had al wel vaker iets opgevangen voor je passie voor Oost-Europa, dat is wel bijzonder. Mijn vriendje is Servisch en toen zijn oma voor het eerst hoorde dat ik nogal veel films keek, was het eerste wat ze aan me vroeg of ik ook iets van Kusturica had - die man is daar echt een bekendheid.
    Dankje voor het compliment. Is Mika Servisch joh? Eigenzinnig volkje he..heb er echt de tijd van m'n leven gehad en dat kwam dus grotendeels door de mensen.
    Ja Kusturica is absoluut een bekendheid in de Balkan, hij heeft natuurlijk heel veel voor de cultuur betekend in film en muziek. Die oma zal wel opgekeken hebben dat zo'n Hollandse kaaskop het complete werk van Kustu in zijn collectie heeft en het nog goed spul vind ook!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ha....topinterview ouwe....zal flink wat werk in hebben gezeten!
    Ben het uiteraard volledig eens mbt Amelie.....nu ik aan die film denk, spat weer spontaan het glazuur van mn kaken. Af en toe kom ik nog wel een iemand tegen die een opmerking plaatst als: "Oh houd je van buitenlandse films....ken je Amelie....die vind je vast ook wel goed?" Probeer je dan maar eens goed te houden en bovendien....beleefd te blijven....haha.

    Verder vind ik mevrouw Moore ook echt een topactrice!

    Mbt de users Tolpol en Jim2873 zijn vooral erg actief op het forum www.cinemavanti.nl. Ook een geweldig forum dat vooral op genre en regisseur is gerubriceerd. Een leuk forum met barstensvol informatie.
    Thanks man. Heeft me een middagje gekost, vraag maar aan Immanuel, die had de primeur. Er is niet veel verandert in de uiteindelijke versie en de eerste draft om het zomaar te zeggen.
    Nou, over Amelie zijn we het al jaren eens in ieder geval, ik krijg op m'n werk inderdaad weleens de tip van klanten, ik moet me dan best wel inhouden en zeg meestal dat ik hem té zoet vond en dat m'n tandarts daar niet zo blij mee is Gek genoeg snappen ze me dan wel gelijk.
    Ik ken het forum inderdaad, al een tijdje geleden dat ik er gekeken heb, maar weereens een keertje doen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Goed, ik ben wel heel slim geweest. Nu dan het interview doorgelezen, waar je zelf ook aan aangeeft wel eens wat bij mij gekocht te hebben. Wat een stomkop ben ik toch.

    Maargoed. Leuk en openhartig interview! Over Amelie kan ook ik het enkel met je eens zijn. En veel reizen zo te lezen. Wat is je mooiste reis geweest tot nu toe?
    Dat moet de roadtrip van 2006 zijn geweest, 3 weken lang met de auto op stap met m'n beste vriend en vriendin, de route: NL-->België-->Luxemburg-->Frankrijk-->Zwitserland-->Oostenrijk-->Italië-->Slovenië-->Kroatië--> Servië-->Hongarije-->Slovakije-->Tsjechië-->Duitsland-->NL.
    Hoogtepunten waren de Brennerpas, Italië waar we 3 dagen zijn geweest, hotel aan het Granada meer, erg leuk land maar niet het mooiste weer helaas. De weg van Zagreb naar Belgrado was spooky, ik denk dat we rond 6 uur 's avonds zijn vertrokken uit Zagreb met 24 graden Celcius en het wordt nogal vroeg donker daar in dat deel van Europa, rond 7 uur was het pikkedonker, bijna geen verkeer en doordat de temperatuur opliep hoe dichter we bij Belgrado kwamen kregen we bizarre taferelen als laaghangende mist, dikke onweer en een lucht die paars kleurde, keiharde regen etc. Dan kwam er ook nog een genie op het idee om even een pitstop te doen. Hostel-achtige taferelen, in de middle of nowhere een verlaten pomp (en absoluut niet zoals de luxe dingen die wij hier in het westen kennen) een oude man en vrouw die al eeuwen op die veranda leken te zitten..en volgens mijn bijrijders moest ik mezelf gelukkig prijzen dat ik niet naar het toilet moest want dat was gewoonweg het goorste ooit volgens hun, gelukkig bespaarden ze me de details.
    Rond middernacht kwamen we in Belgrado aan, en serieus 30 graden..niet te harden. Belgrado zelf omdat ik het zelf al goed kende helemaal top gehad met m'n vrienden. Kwamen we nog twee Nederlandse studenten tegen die ook een roadtrip europa deden maar dan per trein.
    In Hongarije op de ring van Boedapest nog een lekke band gehad, een spiksplinternieuwe auto en dus helemaal niet bekend met hoe alles nou werkte hebben we 2 uur gedaan om een bandje te wisselen met 40 graden. Hongarije was trouwens maar een saai land, zelfs erdoor moeten rijden is slaapverwekkend..en die taal is gewoon meer Fins dan Slavisch. Slovakije en dan met name Bratislava was erg cool, de Gothische stijl en de mooie meisjes! Tsjechië was wel aardig alleen moeten we nog een keertje Praag zelf gaan bezoeken wan nu helaas niet zo op de route lag. Duitsland is Duitsland, ik vind het een mooi land en erdoorheen rijden is ook geen ramp want er is lekker veel te zien.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Nou dan doen ik ook maar mee.

    - Amelie, ewww! En toch heb ik de film 3x...nou ja, de DVD.
    - Ik ben 8x in Joegoslavië geweest en nadien 4x in Kroatië, leuk dat je de meest toeristische maaltijd die er te krijgen is gaat lopen promoten. What's next ? Rasnici ?
    Slavische meisjes, oh my fucking god! De WTA dames zijn slechte vertegenwoordigsters qua schoonheid, er loopt zo veel moois daar rond, oi oi oi.
    Verders ook nog in Tjechoslovakije en nadien zowel Tjechië als Slovakije geweest, Slovenië uiteraard ook. Ik wil binnenkort (bij mij een 10 jaren plan altijd) nog naar de Plitvice watervallen/meren en naar Kransjka Gora, of liever Martuljek om naar de watervallen en de gletsjer te klimmen.
    - Ik kom niet uit Amsterdam, en ben geen puber, dus van mij geen lauwe, ouwe.

    edit : Zit hier iets bij ?
    http://www.museumoftalkingboards.com/Film.html
    We hebben allemaal wel onze merkwaardigheden toch!? Het gaat té ver ... 3x Amelie is sowieso 4 x té veel.
    Het is toch Raznici? Die zijn ook lekker, sowieso véél goede grill gerechten daar. Maarre, cevapcici zijn gewoon erg goed te eten dus ik blijf daarbij, ik mis ze wanneer ik in NL ben want zoals ze daar gemaakt worden in bijvoorbeeld Leskovac vindt je nergens. Of die grote pljeskavice, die mis ik ook wel. Heb je trouwens Sljivovic op, kan niet missen als je al 8 x Joegoslavië hebt gedaan. Het enige spul waarvan ik ooit een blackout heb gekregen en me niets meer herinnerde van de avond/nacht ervoor..no joking.
    Je hebt helemaal gelijk wat betreft Slavisch schoon. Een leuke anekdote: Wij (M'n beste vriend, vriendin en ik) liepen over Terazija, toch wel een heel erg drukke straat richting Kalimegdan en ik kijk op den duur naar m'n maat en die loopt gewoon serieus met z'n ogen dicht, ik stoot zo die vriendin van me aan en die merkt dat ook op en we liggen helemaal dubbel en die maat zegt zo "huh..wat...?" Ja, waarom heb je je ogen dicht man? Zegt hij zo heel droog: "Eeeh, nou...ik wordt helemaal gek anders, weet gewoon niet meer waar ik moet kijken zoveel moois loopt er rond."
    Denk dat dit wel genoeg zegt.
    Slovenië tjah, leuk land hoor maar duidelijk anders dan Servië en Kroatië..daar zijn die mooie schonen toch zichtbaar in mindere aantallen te bewonderen..of misschien is Ljubjana niet zo'n goede maatstaaf. Kransjka jezera ben ik jaren geleden eens geweest als klein mannetje, bijzonder mooi en rustiek..drinken direct uit de kleine rivierbeekjes kan dan nog zonder enige problemen, het lekkerste water ooit. Hvala!
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  11. #36

    Standaard

    3x Amelie is sowieso 4 x té veel
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #37

    Standaard

    Leuk interview!

    Volledig met je eens wbt Amelie
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art Bekijk bericht
    Dankje voor het compliment. Is Mika Servisch joh? Eigenzinnig volkje he..heb er echt de tijd van m'n leven gehad en dat kwam dus grotendeels door de mensen.
    Ja, het is zeker een eigenzinnig volkje... ik snap er echt weinig van dat de helft of zo van het volk al die oorlogsmisdadigers nog op handen draagt... in Duitsland worden dat Neo-nazi's genoemd, in Servie zijn ze gewoon 'trots op hun land'. Maarjah, in Rusland is dezelfde tendens te bespeuren geloof ik Gelukkig is Nika (met een -N, dat andere is zo'n treurige zanger :wink gewoon in Amsterdam geboren is ie dus meer Nederlander dan Servier.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art Bekijk bericht
    We hebben allemaal wel onze merkwaardigheden toch!? Het gaat té ver ... 3x Amelie is sowieso 4 x té veel.
    Het is toch Raznici? Die zijn ook lekker, sowieso véél goede grill gerechten daar. Maarre, cevapcici zijn gewoon erg goed te eten dus ik blijf daarbij, ik mis ze wanneer ik in NL ben want zoals ze daar gemaakt worden in bijvoorbeeld Leskovac vindt je nergens. Of die grote pljeskavice, die mis ik ook wel. Heb je trouwens Sljivovic op, kan niet missen als je al 8 x Joegoslavië hebt gedaan. Het enige spul waarvan ik ooit een blackout heb gekregen en me niets meer herinnerde van de avond/nacht ervoor..no joking.
    Je hebt helemaal gelijk wat betreft Slavisch schoon. Een leuke anekdote: Wij (M'n beste vriend, vriendin en ik) liepen over Terazija, toch wel een heel erg drukke straat richting Kalimegdan en ik kijk op den duur naar m'n maat en die loopt gewoon serieus met z'n ogen dicht, ik stoot zo die vriendin van me aan en die merkt dat ook op en we liggen helemaal dubbel en die maat zegt zo "huh..wat...?" Ja, waarom heb je je ogen dicht man? Zegt hij zo heel droog: "Eeeh, nou...ik wordt helemaal gek anders, weet gewoon niet meer waar ik moet kijken zoveel moois loopt er rond."
    Denk dat dit wel genoeg zegt.
    Slovenië tjah, leuk land hoor maar duidelijk anders dan Servië en Kroatië..daar zijn die mooie schonen toch zichtbaar in mindere aantallen te bewonderen..of misschien is Ljubjana niet zo'n goede maatstaaf. Kransjka jezera ben ik jaren geleden eens geweest als klein mannetje, bijzonder mooi en rustiek..drinken direct uit de kleine rivierbeekjes kan dan nog zonder enige problemen, het lekkerste water ooit. Hvala!
    Raznici = Het gerecht.
    Rasnici = Het gerecht als ze een poging doen een Duitse kaart te maken, en de plaatsnaam in Bosnië Herzegovina.

    Doe mij maar Palachinke

    Het enige spul waarvan ik ooit een delerium had was als ik het me goed herinner Lara. Een soort vruchten likeur met 40% maar het smaakt nog milder dan Pisang Ambon. Ik kon helemaal niks meer, maar was vreemdgenoeg wel helder. Ik heb het nooit meer zo slecht gehad van de drank.

    Ogen dicht, ik ken het probleem
    Ik ben niet moeders mooiste, niet charmant en zelden aardig... Erg frustrerend land met al dat moois...

    Slovenië is dankzij de bergen die ik heb bezocht wel het mooiste van de drie voor mij, maar daarin ben ik wel erg partijdig, als ik ergens heimwee naar heb in m'n leven is het wel een dag die ik daar heb doorgebracht...en nee, niet met een Slavische schone
    Ljubljana en Maribor vond ik niet zo, wel mooie gebouwen enzo, maar ik ben meer van de natuur.
    Misschien maar eens kijken voor een stukje treinen die kant op, krijg er zo wel weer zin in, is maar 17 uur met de trein
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  15. #40

    Standaard

    Dani ik ga dit jaar voor het eerst backpacken naar Roemenië en Hongarije. Heb je nog tips? Zin om mee te gaan.

    Het bier en de vrouwen moeten daar zo goedkoop zijn. Althans dat hoor ik ook alleen maar van zeggen...

  16. #41

    Standaard

    De hostels schijnen daar goed te zijn...haha.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Leuk interview!

    Volledig met je eens wbt Amelie
    Dankje. Wist niet dat er meerdere "Amelie is overgewaardeerd" mensen op dit forum zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ja, het is zeker een eigenzinnig volkje... ik snap er echt weinig van dat de helft of zo van het volk al die oorlogsmisdadigers nog op handen draagt... in Duitsland worden dat Neo-nazi's genoemd, in Servie zijn ze gewoon 'trots op hun land'. Maarjah, in Rusland is dezelfde tendens te bespeuren geloof ik Gelukkig is Nika (met een -N, dat andere is zo'n treurige zanger :wink gewoon in Amsterdam geboren is ie dus meer Nederlander dan Servier.
    Is voor ons Westerlingen ook moeilijk te vatten, je wilt niet weten hoeveel discussies ik hierover met mensen heb gehad daar. Ze ervaren het nu eenmaal niet zo, in hun ogen zijn het juist helden die alles voor het land hebben gegeven, althans de aanhangers dan. En als je dan zegt "ja maar zus en zo over die misdaden tijdens de oorlog" komen ze aanzetten met tal van voorbeelden en gebeurtenissen die hier het nieuws nooit hebben gehaald, is dat geen propaganda van het Westen geweest denk ik dan, die blijkbaar gekleurde berichtgeving. Ik heb met veteranen gesproken en de dingen die ze vertelden gingen door merg en been. Het geeft ook wel veel stof tot denken dat een hoop van die oorlogsmisdadigers zó laat pas zijn opgepakt en sommigen nog steeds niet. Er wordt een vreemd spelletje gespeeld door grote overheden, daarvan ben ik in ieder geval overtuigd geraakt.
    Lol, Nika ja, sorry. Als zijn ouders Servisch zijn dan heeft hij ook de opvoeding gehad van een Serviër, je zult nooit een in NL geboren Serviër horen zeggen dat hij méér Nederlander is dan Serv, bloed is nu eenmaal veel sterker dan waar je geboren bent.
    Wat ik me trouwens stiekem afvroeg, in het Oosten van Europa is men nog helemaal niet zo tolerant als hier tegenover gay-people, kun je misschien vertellen hoe jij dit ervaart nu je met een Servische jongen gaat!?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Raznici = Het gerecht.
    Rasnici = Het gerecht als ze een poging doen een Duitse kaart te maken, en de plaatsnaam in Bosnië Herzegovina.

    Doe mij maar Palachinke

    Het enige spul waarvan ik ooit een delerium had was als ik het me goed herinner Lara. Een soort vruchten likeur met 40% maar het smaakt nog milder dan Pisang Ambon. Ik kon helemaal niks meer, maar was vreemdgenoeg wel helder. Ik heb het nooit meer zo slecht gehad van de drank.

    Ogen dicht, ik ken het probleem
    Ik ben niet moeders mooiste, niet charmant en zelden aardig... Erg frustrerend land met al dat moois...

    Slovenië is dankzij de bergen die ik heb bezocht wel het mooiste van de drie voor mij, maar daarin ben ik wel erg partijdig, als ik ergens heimwee naar heb in m'n leven is het wel een dag die ik daar heb doorgebracht...en nee, niet met een Slavische schone
    Ljubljana en Maribor vond ik niet zo, wel mooie gebouwen enzo, maar ik ben meer van de natuur.
    Misschien maar eens kijken voor een stukje treinen die kant op, krijg er zo wel weer zin in, is maar 17 uur met de trein
    Je hebt ervaring met het lekkere eten heb ik wel gezien! We hebben ooit eens een vreemde palachinke gegeten, ik zag iets op de kaart wat lekker klonk en kreeg toen een gevouwde palachineke met een pljeskavice en allerlei toebehoren daarin, was heel apart maar wel ontzettend lekker!
    Lara ken ik trouwens helemaal niet, ik ben ook absoluut geen drinker meer, zal die Sljivovic ervaring wel mee te maken hebben gehad onbewust.
    M'n maatje had nog geen drie woorden tegen ons toenmalige buurmeisje gezegt en het was al dikke mik tussen die twee, dus zo frustrerend was het niet voor hem, behalve de afstand later terug in NL en een jaar elkaar niet kunnen zien. Ervaarde een jaar ervoor hetzelfde, had 4 maanden lang een geweldig leuke tijd met een meisje, zolang het duurde zeg maar want tjah, ik ging terug naar NL en dan verwaterd dat verder, het was me al die moeite gewoon niet waard. En ja ik kan het weten want mijn schoonzusje is Pools en als ik zie wat m'n broer allemaal voor haar heeft moeten doen om haar in NL te kunnen houden. (let wel: dit was nog ten tijde dat Polen niet bij de EU zat.)

    Ah, de eeuwige bergen, wij Nederlanders hebben daar écht een bizar oog voor omdat wij ze in eigen land niet kennen natuurlijk. Ik ook hoor, ik heb nog nooit zoveel gefotografeerd als in Zwitserland, Oostenrijk en Italië. Wel hartstikke mooi dat ik ze nu vereeuwigd heb, alleen een beetje vreemd om ze later te bekijken met vrienden die dan écht commentaar leveren als: "hey...goh...alweer een berg...wat een verrassing" haha.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Dani ik ga dit jaar voor het eerst backpacken naar Roemenië en Hongarije. Heb je nog tips? Zin om mee te gaan.

    Het bier en de vrouwen moeten daar zo goedkoop zijn. Althans dat hoor ik ook alleen maar van zeggen...
    Ik heb wel zin om dit jaar weer die richting op te gaan, als je het niet erg vind sla ik Hongarije over hoor. Dat vond ik gewoon een heel saai land wat me niets extra's geboden heeft.
    Roemenië is goedkoop en ik zou je aanraden om dan een paar dagen Boecharest te gaan bekijken, er is heel veel te zien en zorg dat je sterk in je schoenen staat want er is ook heel veel schrijnende armoede.
    Vrouwen goedkoop? Ehm, geen ervaring mee..maar het bier wel en als je daar genoeg van op hebt komen die vrouwen vanzelf.
    We zullen het anders wel ff op IFFR daarover hebben

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    De hostels schijnen daar goed te zijn...haha.
    Daarvoor moet je beter naar Slovakije...brrrr
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art Bekijk bericht
    Is voor ons Westerlingen ook moeilijk te vatten, je wilt niet weten hoeveel discussies ik hierover met mensen heb gehad daar. Ze ervaren het nu eenmaal niet zo, in hun ogen zijn het juist helden die alles voor het land hebben gegeven, althans de aanhangers dan. En als je dan zegt "ja maar zus en zo over die misdaden tijdens de oorlog" komen ze aanzetten met tal van voorbeelden en gebeurtenissen die hier het nieuws nooit hebben gehaald, is dat geen propaganda van het Westen geweest denk ik dan, die blijkbaar gekleurde berichtgeving. Ik heb met veteranen gesproken en de dingen die ze vertelden gingen door merg en been. Het geeft ook wel veel stof tot denken dat een hoop van die oorlogsmisdadigers zó laat pas zijn opgepakt en sommigen nog steeds niet. Er wordt een vreemd spelletje gespeeld door grote overheden, daarvan ben ik in ieder geval overtuigd geraakt.

    Dat iedere berichtgeving gekleurd is, zal ik direct onderstrepen, wat dat betreft heb ik voldoende over media geleerd tijdens mijn opleding. En er is mij ook ontzettend vaak verteld dat Servie in de internationale pers vaak nogal eenzijdig belicht wordt, dus dat zal ook wel. Maar toch, begrijpen zal ik het nimmer doen...

    Lol, Nika ja, sorry. Als zijn ouders Servisch zijn dan heeft hij ook de opvoeding gehad van een Serviër, je zult nooit een in NL geboren Serviër horen zeggen dat hij méér Nederlander is dan Serv, bloed is nu eenmaal veel sterker dan waar je geboren bent.
    Wat ik me trouwens stiekem afvroeg, in het Oosten van Europa is men nog helemaal niet zo tolerant als hier tegenover gay-people, kun je misschien vertellen hoe jij dit ervaart nu je met een Servische jongen gaat!?
    De verhalen die ik hoor zijn ontzettend verschillend, uiteenlopend van heel positief tot negatief. Een van zijn beste vrienden die in Servie woont zegt dat hij er bijna niet over straat kan lopen als men in de gaten heeft dat ie homo is, terwijl Nika's moeder (die inmiddels ook weer in Servie woont) juist tegen me gezegd heeft dat de meeste mensen er juist heel tolerant zijn. De waarheid zal vermoedelijk wel ergens in het midden liggen - wat duidelijk lijkt is dat men in de grote steden een stuk toleranter is dan in de kleine dorpjes, maar dat is hier in Nederland niet anders natuurlijk. En het verschilt ook gewoon heel erg per persoon natuurlijk: zo lijkt de kans dat ik Nika's vader (die ook in Servie woont) ooit ga ontmoeten erg klein, want die is er fel op tegen en weet officieel van niets (vermoedelijk weet hij het wel, maar ontkent hij het voor zichzelf). Moeder is volledig op de hoogte van de situatie en probeert al het nieuws richting het thuisfront zorgvuldig te filteren - ik heet daar Michelle geloof ik :sad:

    Oma heeft me de eerste weken simpelweg genegeerd, hoewel het daarna volledig goedgekomen is toen ze er eenmaal aan gewend was. Ik heb er enkele maanden bij ingewoond zelfs.

    Nika heeft zelf overigens niet echt een mening of hij zich nu meer als Nederlander dan Serv ziet of andersom. Hij voelt zich gewoon zichzelf. Maar ik denk dat iedere generatie die nu opgroeit zich steeds minder verbonden voelt met een land, ongeacht welk land dat nu is.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #44

    Standaard

    Leuke interview, veel humor. Ook de vraag voor Melz getuigt van humor

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •