Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard VHS is nu officieel dood

    Het einde van een tijdperk:


    de laatste VHS
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Het einde van een tijdperk:


    de laatste VHS
    Ik heb gisteren toch echt nog een paar (onbespeelde) VHS-banden gekocht.

    "The DVD will be obsolete in three or four years, no doubt about it. Everything will be Blu-ray," Kugler said, anticipating the next resident at his pop culture retirement home. "The days of the DVD are numbered. And that is good news for me."
    Ik denk dat ie extreem voorbarig is. Voor 99% van de consumenten is Blu-ray nog geen "blimp on the radar". DVD zal nog heel wat jaartjes de marktleider blijven.

  3. #3

    Standaard

    Ik had hetzelfde nieuwsbericht ook al eens in het format war topic gepost in het blu-ray discussie-forum, maar er werd mij toen ook op gewezen dat er weldegelijk nog firma's buiten de VS zijn die films uitbrengen op VHS (!!!) en lege VHS-banden kan je denk ik in praktisch iedere supermarkt nog wel vinden.

    Dus kan je nagaan hoe lang DVD nog gaat bestaan, als de voorganger nu nog altijd niet volledig verdwenen is.

  4. #4

    Standaard

    Zullen we dit topic voor alleen de VHS houden, en de overige posts over de formatwar beperken tot dit topic?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb gisteren toch echt nog een paar (onbespeelde) VHS-banden gekocht.

    Die zijn ook nog volop verkrijgbaar, maar ik denk dat dit filmpje gaat over wel bespeelde banden.
    Die zie je bijna nergens meer
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Die zijn ook nog volop verkrijgbaar
    Nou, dat viel me nog tegen. De meeste electronicazaken die bezocht hadden ze niet meer, en ook bij zaken als Kruidvat en Blokker waren ze niet overal meer te krijgen. En wat er te krijgen was was ook heel beperkt: slechts enkele merken en dan ook nog eens per merk lang niet alle lengtes.

  7. #7

    Standaard

    Hier bij de MM verkopen ze ze nog, als ik het goed heb tenminste
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #8

    Standaard

    Hier nergen smeer,volgens mij afentoe nog bij boekenleest..maar gaat het ook straks zo met de dvds

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    Heb al 5 jaar niet meer een vhs band gehad of gekeken.
    Ben van de ene op de andere dag compleet gestopt met vhs en had mn verzameling van 2500+ originele vhs banden en meer dan 1000 posters en een aantal kartonnen grote borden( waarvan youve got mail het grootste bord was van 2 meter hoog 1,5 meter breed en 1 meter diep)
    Ben in 1 keer radicaal overgestapt naar dvd.

    En toch was de vhs tijd eigenlijk veel leuker om te verzamelen.
    Films waren moeilijker aan te komen en ik was dan ook de gelukkige om in het bezit te zijn van the dark crystal en labyrinth want die waren in die tijd erg zeldzaam.

    Toch zal de herinnering aan vhs erg dierbaar zijn want heb in die periode de meeste en leukste films gezien.
    En films maakte op mij in die tijd ook nog de meeste impact.

    Toch zal er altijd nog wel ergens een bandje te koop zijn al zal het wel heel moeilijk worden.
    Bij sommige klanten waar ik over de vloer kom ,kom ik zelfs nog ooit een vcc recorder tegen die nog steeds onder de tv staat, (overigens altijd bij oudere mensen

  10. #10

    Standaard

    Ach, het was een leuke tijd inderdaad. Biosje pakken en vhsje kopen deed ik graag. Laatste film op vhs was Jurassic Parc. Opmerkelijk wat men daarmee uit een mijn Mitsubishi vhs kon halen. Inmiddels al jaren op blu ray over en hoewel dit welliswaar minder nostalgies is dan de vhs destijds zou ik toch voor geen goud meer terug willen hoor...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Bij VHS denk ik vooral aan huren, heb wat afgehuurd in de jaren '80-'90.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard

    Ik weet nog dat ik voor het eerst in stereo motoren voorbij hoorde komen van links naar rechts in ik geloof comming to america of zo.

  13. #13

    Standaard

    Laatst(1 maand geleden) stonden lege vhs banden nog in de aanbieding bij de lidl. ik stond er eigenlijk van te kijken dat ze nog verkocht werden.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  14. #14

    Standaard

    Ja heb de opkomst van de eerste videorecorder nog meegemaakt, lijkt eeuwen geleden maar was pas eind jaren 70 begin 80, de Philips VCR later VCC en toen de Sony Betamax en de VHS, ik weet nog dat een lege VHS tape 72,50 gulden ongeveer 34 euries nu.
    Ik heb veel getapt vooral de oude Docu's van de VPRO, die nu herhaald worden of soms opnieuw uitgebracht worden.
    Wel jammer dat het ooit zal uitsterven maar is net als met Vinyl er zullen altijd liefhebbers zijn.
    Ik draai nog vaak vhs met name voor de kids, oude disney's.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ach, het was een leuke tijd inderdaad. Biosje pakken en vhsje kopen deed ik graag. Laatste film op vhs was Jurassic Parc. Opmerkelijk wat men daarmee uit een mijn Mitsubishi vhs kon halen. Inmiddels al jaren op blu ray over en hoewel dit welliswaar minder nostalgies is dan de vhs destijds zou ik toch voor geen goud meer terug willen hoor...
    Albert, dat je HD liefhebber bent is overduidelijk, maar hier overdrijf je nu toch wel een beetje hoor:
    al jaren op blu ray over

  16. #16

    Standaard

    Grappig vind ik het dat er overal nog gewoon VHS recorders verkocht worden, wel steeds vaker icm een DVD speler.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Bij VHS denk ik vooral aan huren, heb wat afgehuurd in de jaren '80-'90.
    Dat gaat niet meer. Een aantal lokake videotheken hebben na 30 jaar de brui aan gegeven.

    Over VHS zelf. Ik heb een DVD recorder icm een VHS recoder. Was makkelijker ivm oude banden overzetten naar DVD. Zo blijven de home video´s alsnog bewaard en kunnen ze zelf worden afgespeeld op een Blu-ray speler.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Albert, dat je HD liefhebber bent is overduidelijk, maar hier overdrijf je nu toch wel een beetje hoor:
    Overdrijven? eind 2006 kocht ik de eerste hd dvd's the thing, king kong en the mummy bij amazon.com (7 dec. 2006) voor bij mijn eerste hd dvd speler, half 2007 door blu ray's gevolgd. Tja, het is 2009 dus als dit geen jaren zijn..........
    Tijd vliegt dus echt he....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Overdrijven? eind 2006 kocht ik de eerste hd dvd's the thing, king kong en the mummy bij amazon.com (7 dec. 2006) voor bij mijn eerste hd dvd speler, half 2007 door blu ray's gevolgd. Tja, het is 2009 dus als dit geen jaren zijn..........
    Tijd vliegt dus echt he....
    Damn, als je het zo bekijkt heb je echt gelijk, time flies when you're having fun....

  20. #20

    Standaard

    Ik heb op zolder nog steeds een doos staan met een aantal films op VHS.

    Weet iemand of er nog mensen zijn die VHS films opkopen? Ik zie vaak op de markt dat er VHS films worden verkocht voor € 1,00
    Ik wil ze kwijt, maar wil ze niet weggooien.
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Hokke Bekijk bericht
    Ik heb op zolder nog steeds een doos staan met een aantal films op VHS.

    Weet iemand of er nog mensen zijn die VHS films opkopen? Ik zie vaak op de markt dat er VHS films worden verkocht voor € 1,00
    Ik wil ze kwijt, maar wil ze niet weggooien.
    Het is denk ik heel lastig om dat soort mensen te vinden. Er bestaat vast nog wel een VHS-markt, maar die zal heel erg klein zijn. Ik heb zelf een hoop banden weggegooid en (voordat DVD populair werd) weggegeven. Wat ik nog heb is enkel datgene dat nog niet beschikbaar op DVD (ja, die films bestaan).

  22. #22

    Standaard

    Wow......vhs.....

    Geef ze toch weg en maak een ander blij...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wow......vhs.....

    Geef ze toch weg en maak een ander blij...
    Als je mensen kunt vinden die ze willen aannemen.

    Trouwens nog een interessante site: http://vhsisdead.com/

  24. #24

    Standaard

    Wie koopt nou tegenwoordig VHS videobanden?

    Video-doos is lelijk,dik en groot waarvan veel ruimte in beslag neemt.

    IK heb VHS al sinds 1998 al de prullenbak in geknikkerd en bijna alles al vervangen door dvd.

    Het is een irritante spul die snel verslijten dus heb ik niks meer aan!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  25. #25

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •