Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 57 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Interessant en ongetwijfeld spijtig gevolg van het verdwijnen van VHS, is dat ook sommige films die enkel op VHS hebben bestaan en nooit zijn gedigitaliseerd samen met het formaat dreigen te verdwijnen (althans voor thuisgebruik, kan me niet inbeelden dat de studio's van die films ook geen prints meer hebben liggen, al kan daar natuurlijk ook altijd iets mee gebeuren zoals die brand bij WB een tijd terug).

    http://www.movingimagesource.us/arti...shing-20090226

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Interessant en ongetwijfeld spijtig gevolg van het verdwijnen van VHS, is dat ook sommige films die enkel op VHS hebben bestaan en nooit zijn gedigitaliseerd samen met het formaat dreigen te verdwijnen (althans voor thuisgebruik, kan me niet inbeelden dat de studio's van die films ook geen prints meer hebben liggen, al kan daar natuurlijk ook altijd iets mee gebeuren zoals die brand bij WB een tijd terug).
    Dat probleem zag je ook met de transitie van LP naar CD. Ik heb nog diverse LP's liggen, die nooit op CD zjin gezet. En nee, dat zijn niet van die platen zoals "Alle 13 goed". De enige manier is dus, om het maar zelf te doen. Ik heb dan ook al een paar LP's overgezet naar CD, maar het is een tijdrovend klusje en de kwaliteit is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de LP zelf. De opnames zijn wel wat op te poetsen, maar niet zoveel zodat het klinkt als wanneer het rechtstreeks van de mastertapes vandaan komt. Toch is het vaak de enige oplossing (al zijn er inmiddels ook mensen die hun eigen LP's opknappen en dan uploaden, zo heb ik al op wat opknapwerk kunnen besparen).

    Dat zal ook voor VHS nodig zijn, gewoon zelf de opname overzetten. Het ligt er maar net aan, hoe belangrijk die opname is.

  3. #28

    Standaard

    Hoewel dit een nogal oud topic, toch even mijn ervaring delen!

    Het is inderdaad mogelijk om oude VHS banden naar DVD om te zetten. Je heb een tv kaart nodig, audio en video kabels, een programma zoals virtualdub, en een dvd-brander en een grote HDD! Het is niet echt heel moeilijk als je een beetje technisch bent. Verder zijn er ook genoeg professioneel bedrijven die het kunnen omzetten zoals VHS naar DVD.

    Maar het valt ondertussen met VHS toch wel mee wat er allemaal NIET is overgezet naar DVD? De meeste films e.d. zijn overgezet (en sommige ondertussen zelf geremasterd en op blu-ray gegooid). Privé films niet meegeteld natuurlijk.
    Laatst aangepast door Daniel1234 : 16-03-2011 om 12:32

  4. #29

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1234 Bekijk bericht
    Het is inderdaad mogelijk om oude VHS banden naar DVD om te zetten. Je heb een tv kaart nodig, audio en video kabels, een programma zoals virtualdub, en een dvd-brander en een grote HDD!
    En niet te vergeten een VHS player.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    een tv kaart is niet nodig
    Handig!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    En niet te vergeten een VHS player.
    Oh, ja dat is ook wel handig

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1234 Bekijk bericht
    Hoewel dit een nogal oud topic, toch even mijn ervaring delen!

    Het is inderdaad mogelijk om oude VHS banden naar DVD om te zetten. Je heb een tv kaart nodig, audio en video kabels, een programma zoals virtualdub, en een dvd-brander en een grote HDD! Het is niet echt heel moeilijk als je een beetje technisch bent. Verder zijn er ook genoeg professioneel bedrijven die het kunnen omzetten zoals VHS naar DVD.

    Maar het valt ondertussen met VHS toch wel mee wat er allemaal NIET is overgezet naar DVD? De meeste films e.d. zijn overgezet (en sommige ondertussen zelf geremasterd en op blu-ray gegooid). Privé films niet meegeteld natuurlijk.
    Je hebt een Harddisk- of DVD-recorder nodig en een scartkabel. That's all.

  8. #33

    Standaard

    Nieuw gekregen TV Westinghouse, zonder scart aansluitingen, 1 x HDMI, component en composiet. Hoe verbind ik , behalve digitale ontvanger en DVD recorder (beiden uiteraard met HDMI aansluiting) de oude doch functionele Videorecorder aan op de TV? Ben niet geheel onwetend, maar raak voortdurend versdtrikt in de volgorde van de loops. Begrijp wel dat ik een HDMI splitter nodig heb voor de aansluiting met "kastje"én DVD recorder. Maar op welke plaats zet ik de Videorecoredr en met wat voor kabel aan wat?? Heb nog zoveel goede opnames en vind het teveel werk (en te duur) om alles op DVD te zetten. Nicoline

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nicoline Bekijk bericht
    Heb nog zoveel goede opnames en vind het teveel werk (en te duur) om alles op DVD te zetten. Nicoline
    Dan zou ik daar toch maar eens aan gaan beginnen.

    Want op den duur gaan die banden slijten, en beginnen de opnames daarop slechter van kwaliteit te worden.

    Dus als je ze wil bewaren, toch maar gaan overzetten.

    Misschien laksheid ? dat je zegt : ''vind het teveel werk ...''

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht

    Misschien laksheid ? dat je zegt : ''vind het teveel werk ...''
    Waarom denk je aan laksheid? Je weet toch niet hoeveel werk Nicoline er aan heeft en tevens wordt aangegeven dat het een dure uitgave zal worden.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Waarom denk je aan laksheid? Je weet toch niet hoeveel werk Nicoline er aan heeft en tevens wordt aangegeven dat het een dure uitgave zal worden.
    Ik zei laksheid omdat ze het volgende zei :

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nicoline Bekijk bericht
    Heb nog zoveel goede opnames en vind het teveel werk (en te duur) om alles op DVD te zetten. Nicoline
    Ik denk : Als je zegt dat je zoveel goede opnames hebt, dan denk ik dat je die niet kwijt wil, en dat je die graag wil bewaren.

    Het is bekend dat Tapes gaan verslijten op den duur, dus kunnen ze beter overgezet worden op DVD.

    Dat het ff duurt ok, maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

    Wat is belangrijker ? : Het echt willen bewaren van je programma's, en dus de tijd nemen om ze over te zetten, of toegeven aan de laksheid en niks overzetten.

    Als je echt wil dat je de opnames blijft behouden, en dat je ze ook kunt blijven afspelen in de toekomst, dan twijfel je niet en zet je ze over, ongeacht de tijd.

    Dan heb je de zekerheid dat je de opnames blijft behouden en dat je ze kan blijven afspelen.

    En lege dvd's zijn echt niet duur, die heb je al 100 voor zeg, 23 euro (Dan neem ik een goed merk schijfjes).

    Dus als je echt iets wil, moet je er wat voor overhebben.

    Zo denk ik erover.

    Want ze heeft mooie opnames zegt ze, nou dan neem ik aan dat ze die graag wil behouden.

    Als ze dan vervolgens zegt : ik vind het teveel werk om ze over te zetten, dan vind ik dat een vorm van laksheid ja.

    Dus als je echt iets wil, moet je er wat voor overhebben.

  12. #37

    Standaard

    zoveel tijd kost het allemaal niet.
    Ik heb geen ervaring met die kabelsetjes die regelmatig bij de Lidll en Aldi aangeboden worden.

    Ikzelf gebruik een HDD-Recorder, hang een videorecorder eraan en laat de videoband afspelen en gelijktijdig opnemen. Zijn toch allemaal ouwe opnames dus de kwaliteit is meestal al matig.

    Daarna kan ik tv kijken, terwijl de recorder alles netjes digitaal opneemt.
    Daarna de ruis aan het begin en eind afknippen en ik kan de opname op dvd branden(via de recorder). Eventueel rip ik de dvd op m'n pc en ik heb de opname dubbel.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Zijn toch allemaal ouwe opnames dus de kwaliteit is meestal al matig.
    Precies, en daarom hoeft de kwaliteit ook niet slechter te worden tijdens het overzetten. Ik heb zelf een enorme video-collectie en het is een hatelijk werk om de opnames zo optimaal mogelijk over weten te zetten, zeker als je je bedenkt dat de kwaliteit beter kan. Dan is het gewoon zonde om een opname vol macroblocks door (kleuren)ruis en storingsstrepen te bewaren.

    Oftewel, ik ben inmiddels op zoek gegaan naar een videorecorder met TBC, een time base corrector. Haalt weliswaar niet alle storingsstrepen weg, maar trekt in ieder geval wel alle beeldlijnen sync waardoor kleine misplaatste lijnen niet meer voorkomen en de conversie minder snel macroblocks bevat van de vele storingkjes.

  14. #39

    Standaard

    Zelf heb ik nog een VHS recorden staan en regelmatig bespeel ik er opgenomen banden mee af die ik in de loop der jaren heb opgenomen zoals muziekprogramma's, docu's ,en series uit vervlogen tijden.
    hierishem hierishem hierishem

  15. #40

    Standaard

    Ik ben toch maar eindelijk begonnen met het overzetten van mijn 500 VHS tapes zolang ik ze nog kan afspelen.
    Toch een beetje weerstand om ze daadwerkelijk in de afvalbak te gooien (5 euro per stuk) maar wat moet je er verder mee!?

    (Zelf zet ik ze eerst op dvd over en rip die dvd daarna als extra backup naar de pc b.v. gratis versie dvdfab hd decypter of soortgelijk programma maakt een video ts map).

    1. Pom Poms



    Eager to show team spirit? Try smashing a cassette real good, pulling out the tape, and winding it around your thumb and elbow. After you've pulled out about half of the spool—the tape should be rewound—tape the bottom and then cut the top. Repeat for second pom.
    2. Wall Clock



    YouTube
    Removing the guts of a cassette—most easily done with flimsy Don Swayze films—and replacing it with a quartz clock movement and battery casing can turn an old relic into a trendy way of knowing when it's time to throw out the rest of your ancient tapes.
    3. Bracelet



    lindarose92 via Instructables
    By crimping the cassette tape and getting handy with a crochet hook, you can make a delightful accessory and potentially wind up on QVC.
    4. Gift Ribbons



    YouTube
    Any '80s film lover would be delighted to receive your gift when it's wrapped with the remains of Baby's Day Out and other John Hughes movies we'd really rather forget.
    5. A Table



    BilletHQ via Instructables
    A wooden board and a little glue are all you need to create an attractive, postmodern statement. Can you build a table in the cloud? No. You cannot.
    6. Storage Case



    YouTube
    Whether you hollow out a tape or use one of the clamshell cases, old media makes for a perfect storage case.
    7. Yarn Dispenser



    mattopensource via Instructables
    For this project, you'll need yarn, VHS spools, and an incredible amount of patience. (For the discarded tape, have you considered pom poms?)
    8. Crochet Shopping Bag



    SofieCasparsen via Instructables
    Sure, sure: you want to go green for grocery trips, but those canvas bags aren't doing it for you. Try crocheting this sturdy and reusable sack that makes a fashion and environmental statement.
    9. USB Hub



    A soldering gun, some LED lights, and a USB hub are all you need to turn this 50-cent garage sale castoff into a conversation piece.
    10. Picture Frame Cases





    ApartmentTherapy
    Remember how those colored hard shell cases always looked weird and wrong next to all of your regular tapes? They're finally getting their due on your wall: slide pictures into the plastic sleeve and hide your valuables inside.
    11. Foosball Table





    RecycleArt
    The work of an obvious genius, this game table would be the talk of any recreation room.
    12. Bird House



    Foam, Flickr // CC BY-SA 2.0
    VHS bird houses with little clothespin perches have been spotted as far away as Belgium.
    13. Wall Shelving



    MaterialForTheArts
    No need to visit IKEA when you have a box full of old tapes: just grab some glue and wall mounts to make some space-conserving wall shelving.
    14. Rope



    Schtaunkton via Instructables
    Make sure you wear gloves before stretching out a few spools of tape. Once it's thinned out, a rope jig can be used to thread some strong cord.
    15. Planter





    LowTechUrbanFarmer
    Spotted by this blogger, these VHS planters are eye-catching and could save you a trip to the home improvement store. (Actually, you'll still need to go for glue. And plants. And soil.)
    Laatst aangepast door vista-vision : 25-10-2015 om 08:58

  16. #41

    Standaard

    Daar zitten een paar hele leuke, naast ook een aantal onzinnige , oplossingen bij. Zo vind ik de klok en de voetbaltafel origineel.
    En dat vogelhuisje is ook wel grappig, maar ook heel erg lelijk...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #42

    Standaard

    Kijk, nú is de VHS officieel dood. Stoppen met maken van tapes is één ding, maar Funai kapt er aan het eind van deze maand mee om als allerlaatste recorders te produceren. En vorig jaar nog een schokkende 750.000 verkochte exemplaren geproduceerd; maar door tekort aan onderdelen definitief ten einde nu.

    https://tweakers.net/geek/113835/laa...n-de-band.html

  18. #43

    Standaard

    Het nieuws had beter, "dvd offcieel dood" nadat blu-ray na bijna 10 zijn intrede deed zitten we er nu nog mee. Onbegrijpelijk.

  19. #44

    Standaard

    Zo gaat dat toch met alle techniek!? Het duurt altijd lang voordat het oude helemaal uit beeld is. Zo zal het bijvoorbeeld ook nog héél lang duren voordat de laatste benzine- of dieselauto van de weg is. Terwijl we al lang een beter alternatief hebben.

    Ik heb zelf ook nog een paar VHS tapes liggen (oa Star Wars box en Jiskefet). Leuk uit nostalgisch oogpunt. Maar ik ik heb geen videorecorder meer om ze af te kunnen spelen. Nog even afwachten en dan zijn het museumstukken geworden
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #45

    Standaard

    Gisteren nog bij Media Markt iemand een dvd speler zien kopen en nog wat films op dvd.


  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Gisteren nog bij Media Markt iemand een dvd speler zien kopen en nog wat films op dvd.



    ik snap dat nooit. Dat je dvd's koop ok, heeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms haal ik er ook weleens eentje en heb een UHD speler lol, maar koop dan gewoon een blu ray speler zodat je in in ieder geval de dvds kan upscalen en in de toekomst blu rays kan kopen.

    Net als een vriend van me. TV van 5 jaar oud, gaat kapot. Wil hij hem laten repareren....zucht...
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Net als een vriend van me. TV van 5 jaar oud, gaat kapot. Wil hij hem laten repareren....zucht...
    Want de TV's van 5 jaar oud zijn zo verouderd!? Kom op zeg!
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  23. #48

    Standaard

    Waarom is de aanschaf van DVD(spelers) gek?

    Ik heb een behoorlijke hoeveelheid import DVDs welke ik alleen op een regiovrije speler kan afspelen. In de woonkamer gebruik ik hiervoor een dure BR speler maar in de mancave en op de slaapkamer staan simpele DVD spelers (4 tientjes) van Philips die ik via de remote ‘vrij’ kon maken. Om 3 dure BR spelers in huis te hebben vind ik iets teveel van het goede…
    Overigens schaf ik zelf ook nog DVDs aan; voor de kids bijvoorbeeld.

    Maar goed, ik neem aan dat alle anti-DVD aanhangers ook allemaal zonnepanelen op het dak hebben en in een zelfsturende Tesla rijden?

  24. #49

    Standaard

    Het gaat em wel om het feit dat mensen een dvd speler kopen als enige media speler, niet om boven op de slaapkamer er een extra te hebben. Waarom houden ze niet op met het maken van die dingen ?

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Het gaat em wel om het feit dat mensen een dvd speler kopen als enige media speler, niet om boven op de slaapkamer er een extra te hebben. Waarom houden ze niet op met het maken van die dingen ?
    Omdat bv personen zoals ik dan veel meer voor een extra 'slaapkamerexemplaar' moeten betalen.

    Maar goed, wat maakt het verder uit? Ik zie niet in hoe je hier last van kan ondervinden.

    Er worden nog steeds platenspelers gemaakt. Heeft toch ook niemand last van?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •