Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 57 van 57 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Omdat bv personen zoals ik dan veel meer voor een extra 'slaapkamerexemplaar' moeten betalen.

    Maar goed, wat maakt het verder uit? Ik zie niet in hoe je hier last van kan ondervinden.

    Er worden nog steeds platenspelers gemaakt. Heeft toch ook niemand last van?

    Geen last van ? Als een film niet succesvol genoeg is komt er geen blu-ray maar een dvd. (Omdat iedereen dvd kan afspelen maar geen blu-ray) Dus kun je enkel een film verkrijgen in slechte kwaliteit terwijl er iets bestaat als blu-ray. Als je dvd spelers blijft produceren dan wordt de overgang naar iedereen kan een blu-ray afspelen niet gemaakt. Dat is het probleem.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Het gaat em wel om het feit dat mensen een dvd speler kopen als enige media speler, niet om boven op de slaapkamer er een extra te hebben. Waarom houden ze niet op met het maken van die dingen ?
    Jij hebt toevallig gezien dat ze een DVD speler hebben gekocht, maar hoe weet jij nu dat dit het enige apparaat is dat ze gebruiken?. Misschien hebben ze wel al lang een Blu-ray speler in huis, en hebben ze deze gekocht voor de kinderkamer of zo. Beetje raar om te denken dat dit hun enige mediaspeler is/kan zien. Ben je een helderziende ofzo???

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Geen last van ? Als een film niet succesvol genoeg is komt er geen blu-ray maar een dvd. (Omdat iedereen dvd kan afspelen maar geen blu-ray) Dus kun je enkel een film verkrijgen in slechte kwaliteit terwijl er iets bestaat als blu-ray. Als je dvd spelers blijft produceren dan wordt de overgang naar iedereen kan een blu-ray afspelen niet gemaakt. Dat is het probleem.
    Als er geen dvd spelers meer worden gemaakt dan stapt men niet per definitie over naar bluray hoor. Sowiezo heb je nog Marktplaats en wellicht een gameconsole en oh ja, ook zoiets als Netflix, HBO, Videoland enz.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Geen last van ? Als een film niet succesvol genoeg is komt er geen blu-ray maar een dvd. (Omdat iedereen dvd kan afspelen maar geen blu-ray) Dus kun je enkel een film verkrijgen in slechte kwaliteit terwijl er iets bestaat als blu-ray. Als je dvd spelers blijft produceren dan wordt de overgang naar iedereen kan een blu-ray afspelen niet gemaakt. Dat is het probleem.
    Dat is ook maar heel subjectief natuurlijk. De kwaliteit van een DVD is niet per definitie slecht. Minder dan Blu-ray, dat wel, maar niet slecht.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Gisteren nog bij Media Markt iemand een dvd speler zien kopen en nog wat films op dvd.

    Het kan zijn dat iemand met de rest van zijn apparatuur nog in eind jaren 90 is blijven hangen.Zelf vertik ik het bv om muziek op een stickje te zetten want ik ben nog altijg gek met de CD.

    Toch mooi dat hij zo fan is van DVD.
    Laatst aangepast door jeroeni : 27-07-2016 om 21:33

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Geen last van ? Als een film niet succesvol genoeg is komt er geen blu-ray maar een dvd. (Omdat iedereen dvd kan afspelen maar geen blu-ray) Dus kun je enkel een film verkrijgen in slechte kwaliteit terwijl er iets bestaat als blu-ray. Als je dvd spelers blijft produceren dan wordt de overgang naar iedereen kan een blu-ray afspelen niet gemaakt. Dat is het probleem.
    Als een film niet succesvol genoeg is en enkel op dvd uitkomt (zegt dat meer over de film, en) moet je blij zijn dat hij überhaupt op een home-formaat uitkomt. Ik zit nog steeds te zoeken naar een fatsoenlijke print van 'Misstoestanden', de geflopte Vlaamse Kiekeboe-film uit 2000. Nooit op VHS, DVD of wat dan ook uitgebracht.

    En succes met televisieseries die op video zijn opgenomen en dus definitief SD zijn, uit te brengen op blu-ray. Of wil je zeggen dat die rampzalige dingen als 'Samurai Pizza Cats, all episodes on one blu-ray disc in SD quality!' een briljant idee zijn? Vreselijk. Daar komt overigens bij dat ik voorspel (als we toch de waarzegger gaan uithangen) dat blu-ray massaal wordt geskipt en dit het tijdperk van streaming on demand is, met als uitzondering downloads in digitaal formaat. En het oudere, simpelere volk? Die schaft massaal die illegale movie boxen aan, met die digitale filmfiles en ondertitelingen omgezet naar... DVD.

  7. #57

    Standaard

    Vandaag is bij mij thuis VHS officieel dood gegaan: ik heb mijn (laatste) videorecorder naar de kringloop gebracht.

    Hij is eigenlijk relatief weinig gebruikt: ik kocht hem in 2000 en zo'n beetje een paar maanden later kocht ik mijn eerste dvd-speler. Ik heb veel banden gehad maar die dateerden eigenlijk allemaal uit de periode dat ik nog bij mijn ouders woonde en ze daar bekeek. Het enige wat daarvan nog rest is een Star Wars-box, een mooi exemplaar van de band van 2001: A Space Odyssey en eentje van Akira. Die hou ik nog puur uit verzameloogpunt.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •