De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard B&W 864 en Bi-wiring

    Ik zoek me een set B&W 684 aan te kopen.

    Nu hoor ik vanalles over Bi-wiring enzo meer...

    Is het voor speakers in dit segment interessant om dit toe te passen? Kan dit echt veel winst geven? Kan het schadelijk zijn?

    Ze worden aan een Marantz gehangen (7.1) maar voorlopig als stereo gebruikt...
    Laatst aangepast door Helspie : 08-01-2009 om 22:41

  2. #2

    Standaard

    1) Bi-wiring kan nooit kwaad, zorg er wel voor dat je de "bruggetjes" tussen de aansluitingen op de luidspreker weghaalt, anders krijg je kortsluiting.

    2) Bi-wiring zal zeer beperkt helpen. Ik heb al verschillende luidsprekers gehad en eigenlijk nooit verschil gehoord tussen wel en niet bi-wiring. Bi-amping is een totaal ander verhaal en heeft zeker nut.

    Het idee achter bi-wiren is dat de stromen die door de woofer gaan, en het impedantieverloop van die woofer, het midden en hoog signaal beinvloeden. Die stromen scheiden zou die beinvloeding verminderen. In praktijk met zeer dure apparatuur nauwelijks merkbaar.

    m.a.w. bespaar je de moeite en kosten van de bi-wire draad.

  3. #3

    Standaard

    Kan je Bi-amping dan toelichten?

    Bedoel je hiermee dat het hoog/mid en het laag een aparte versterkeruitgang krijgen?

    of haal ik hier nu dingen door elkaar?

    Ben nog "beetje" nieuw in deze materie...

  4. #4

    Standaard

    Je ziet in het woord het antwoord al, Helspie
    Je gebruik inderdaad aparte versterking voor het laag, dus ook een aparte aansluiting.

  5. #5

    Standaard

    Het grote verschil tussen bi-wiring en bi-amping is eigenlijk heelsimpel:
    Bi-wiring, je sluit twee kanalen (hoog/laag) gescheiden aan op de speaker, eventueel vanuit de versterker. Beide aansluitingen ontvangen exact hetzelfde signaal (het volledige bereik) en de speakerfilters filteren het bereik.
    Bi-Amping, hierbij gebruik je voor elk kanaal daadwerkelijk gescheiden versterking, dus een aparte versterker voor het laag en een aparte voor het hoog.

    Zoasl al eerder aangegeven, bijna niemand hoort het verschil tussen bi-wiring en normale wiring. Waar sommige wel een minimaal verschil horen is wanneer je het standaard meegeleverde stripje tussen de twee plussen en minnen vervangt door een stukje speakerkabel.

  6. #6

    Standaard

    mosfet voor het laag buizen voor het midden hoog
    TEUFEL THX SUPER GOED

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Het grote verschil tussen bi-wiring en bi-amping is eigenlijk heelsimpel:
    Bi-wiring, je sluit twee kanalen (hoog/laag) gescheiden aan op de speaker, eventueel vanuit de versterker. Beide aansluitingen ontvangen exact hetzelfde signaal (het volledige bereik) en de speakerfilters filteren het bereik.
    Bi-Amping, hierbij gebruik je voor elk kanaal daadwerkelijk gescheiden versterking, dus een aparte versterker voor het laag en een aparte voor het hoog.

    Zoasl al eerder aangegeven, bijna niemand hoort het verschil tussen bi-wiring en normale wiring. Waar sommige wel een minimaal verschil horen is wanneer je het standaard meegeleverde stripje tussen de twee plussen en minnen vervangt door een stukje speakerkabel.
    Dat laatste is juist. Soms is dat stripje op de luidsprekers van erbarmelijke kwaliteit. Een stukje speakerkabel kan dan voor een hoorbare verbetering zorgen.

    Bi-wiring zul je echt niet horen in deze prijsklasse. Ik zelf pas bi-wiring wel toe op mijn speakers maar dat was omdat ik bi-wire kabel gratis bij mijn luidsprekers kreeg. Tja, dan is de keus makkelijk gemaakt. Maar uit ervaring met andere luidsprekers kan ik stellen dat het verschil niet hoorbaar is.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theta Bekijk bericht
    Dat laatste is juist. Soms is dat stripje op de luidsprekers van erbarmelijke kwaliteit. Een stukje speakerkabel kan dan voor een hoorbare verbetering zorgen.
    alleen het laatste is juist?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theta Bekijk bericht
    Bi-wiring zul je echt niet horen in deze prijsklasse. Ik zelf pas bi-wiring wel toe op mijn speakers maar dat was omdat ik bi-wire kabel gratis bij mijn luidsprekers kreeg. Tja, dan is de keus makkelijk gemaakt. Maar uit ervaring met andere luidsprekers kan ik stellen dat het verschil niet hoorbaar is.
    die ervaring deel ik ook.

  9. #9

    Standaard

    Even over dat de versterker laag en hoog appart uitstuurt.... is dat wel zo? In het boekje van mijn Pioneer staat dat het niet uitmaakt welke aansluiting ik voor hoog of laag gebruik FR en SRB. Of verschild dit per merk?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •