De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Digitale TV Ziggo met Harddiscrecorder aansluiten ?

    Hoi Allemaal,

    Sinds enige tijd heb ik digitale tv via Ziggo. Nu wist ik niet dat ik mijn met mijn dvd recorder ook gewoon digitale tv op kon nemen. (geen digitale kwaliteit natuurlijk) maar ik ben nu al een week aan het klooien maar ik heb geen flauw idee hoe ik de reut op elkaar aan moet sluiten.

    Want ik heb 2 scart aansluitingen op mijn dig.tv ontvanger / 2 scart aansl. op mijn tv en 2 scart aansl. op de dvd recorder.

    Nu zit het als volgt :

    Vanaf de dig ontvanger tv scart uitgang scart naar mijn tv av 1
    vanaf de dig ontvanger vcr scart uitgang naar mijn dvd recorder av2/decoder ingang met scart

    vanaf de av 2 van de tv naar de ingang av1 van mijn dvd recorder

    Zit dit nu goed volgens jullie en hoe moet ik nu kanaal opzoeken dig kanalen op te nemen ??

    Ik hoop dat iemand me kan helpen

    Groeten

    Patrick

  2. #2

    Standaard

    muur----coax---I dvdrec I----coax----I ziggo I---coax(optioneel)----I TV
    ziggo I---scart---I TV
    ziggo I---scart---I dvdrec
    dvd rec I----scart----I TV

    je neemt met de scart van ziggo naar je dvdrec alleen op wat je dan met ziggo kijkt
    maar dat is wel betere kwaliteit dan de rest die je opneemt analoog via kabel.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  3. #3

    Standaard

    Persoonlijk zou ik de aansluiting nog iets anders doen om nog iets meer beeld kwaliteit te krijgen, mits je decoder dit ook levert.

    Bij alle mij bekende decoders voor Ziggo is het zo dat alleen de scart uitgang gemerkt als "TV" de rgb-uit modus ondersteund.

    Ik zou dus:
    ziggo ("TV") |---scart---| dvd rec
    dvd rec |---scart---| TV
    doen.
    Hier horen echter wel nog een paar opmerkingen bij. Je moet goed controleren welke scart ingang op de recorder rgb-in accepteerd, dit is niet altijd voor beide het geval, rgb-uit doen ze doorgaans wel beide. Idem geldt voor de scart aansluitingen op de tv. Vervolgens moet je ook in het menu van de decoder instellen dat je de rgb modus wil gebruiken.
    Als laatste opmerking hoort hierbij dat niet elke dvd-rec het signaal van een scart in door geeft naar scart uit terwijl de recorder uitstaat. Mijn huidige philips, en ook mijn hele oude vorige philips, doen dit in ieder geval wel. Als je recorder dit niet doet dan dien je de recorder altijd aan te hebben ook als je alleen maar wil kijken, en dat is niet altijd even praktisch.

    Als je nu iets wil opnemen via de digitale decoder dien je er voor te zorgen dat de decoder op het juiste moment op de juiste zender aan staat. Dit kan in sommige gevallen mbv een glink systeem dat bij sommige recorders geleverd wordt, maar dit wil niet altijd vlekkeloos werken. Een andere methode is het programmeren mbv de epg in de decoder. Bij sommige decoders springt de decoder dan niet alleen optijd naar het juiste kanaal maar nadien ook weer uit als deze dat voor opname was, anderen blijven aan. Mijn huidige philips decoder springt echter niet volledig aan, deze geeft alleen een signaal over de vcr scart uitgang tijdens een programeren als de decoder uitstond voor aanvang van opname. Omdat ik persoonlijk het non rgb signaal duidelijk minder vind kies ik er bewust voor om de decoder dan maar aan te laten. Het (enige) mooie aan de philips decoder is vervolgens wel dat ik ook een programmering kan maken buiten de epg om. Ik kan zelf begin en eind tijd kiezen.

    Om nu de opname op de recorder te krijgen dien je de recorder zo in te stellen dat deze op het juiste moment vanaf de juiste bron opneemt. In de programmeren stel je dus ext 1 of iets dergelijks in. In sommige gevallen moet je hiervoor op een aparte knop drukken om dit te kunnen selecteren. Bij andere recorders zit dit gewoon in het rijtje zenders voor de 1 of 0. Je neemt dus niet een zender via de interne tuner op maar je neemt op van een externe bron!

    Daarnaast geldt natuurlijk wel de opmerking van johan. Bij gebruik van een standaard, non pvr, decoder kun je maar een digitale zender tegelijk verwerken. Je kunt dus maar een zender via scart uitsturen, over beide uitgangen gaat altijd dezelfde zender. Jr kunt natuurlijk er wel voor kiezen om een zender via de digitale decoder op te nemen en een ander via de analoge kabel te bekijken. Ook anders om is natuurlijk mogelijk.

    Om verschillende zenders te kunnen kijken en opnemen te gelijk zou je een pvr decoder met 2 of meer tuners moeten hebben. Ook bij deze geldt overigens dat via de uitgangen van de decoder altijd maar een zender te gelijk gegeven wordt. De opname vindt in het apparaat plaats. Dit is ook meteen het nadeel. Je moet een omweg gebruiken om de opname op een dvd te krijgen om deze zo elders te kunnen kijken, vandaar dat ik dus bovengenoemde methode van door lussen gebruik.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb inmiddels gekeken met deze opstelling of alles het doet, maar ik kan niet via mijn hdd recorder de extra kanalen vinden. of stel je voor dat ik zo'n kanaal zou willen opnemen, wat moet ik dan doen ?

    Het ziggo kastje op het kanaal zetten en dan de dvd recorder op laten nemen ??

    Volgens mij werkt dit op dit moment niet.

  5. #5

    Standaard

    welke opstelling heb je het nu over?
    die ik je voorstelde?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patjo5 Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels gekeken met deze opstelling of alles het doet, maar ik kan niet via mijn hdd recorder de extra kanalen vinden. of stel je voor dat ik zo'n kanaal zou willen opnemen, wat moet ik dan doen ?

    Het ziggo kastje op het kanaal zetten en dan de dvd recorder op laten nemen ??

    Volgens mij werkt dit op dit moment niet.
    Je laat de DVD recorder opnemen van de scartingang waarop de decoder is aangesloten, zo simpel is het....

    Je DVD recorder kan helemaal niet die digitale zenders vinden, die moeite kun je jezelf wel besparen. Die digitale zenders worden niet via de antenne uitgang van het decoderkastje doorgegeven, die zenders worden via de scart doorgegeven en niet allemaal tegelijk, alleen die ene zender die het decoderkastje op dat moment aan het decoderen is.

    Lees de gebruiksaanwijzing van de decoder er nog maar eens rustig op na..... het is niet al te simpel, maar het moet te doen zijn:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Het is nu gelukt met het aansluiten, ik moest even de av knop van de ab van de dvd recorder gebruiken om een "extra kanaal" op te kunnen nemen.

    Nu heb ik alleen geen geluid op het opgenomen beeld, ik heb natuurlijk even de instellingen van het ziggo kastje nagekeken en daar staat :
    scart 1 RGB/ CVBS / S-Video
    scart 2 CVBS / S-Video

    wat kan ik nu doen, om geluid te krijgen op het opgenomen beeld ??

    In ieder geval al heel veel dank voor het voorgaande

  8. #8

    Standaard

    Het geluid hoort er normaal gewoon bij te zitten.
    Wat zou kunnen is dat het volume van het geluid op de decoder helemaal op nul staat. Dit zou je dan omhoog moeten zetten maar een andere reden zou ik me niet kunnen bedenken. Wel even controleren of de scart connector aan beide kanten goed stevig in het apparaat zit, anders kan het wel eens zijn dat een van de pinnen niet goed contact maakt.

  9. #9

    Standaard

    grote kans dat je een scart gebruikt waar niet alle pinnetjes in gebruik zijn.
    niet alle scartkabels zijn hetzelfde.
    sommige zie je ook dat de pinnetjes missen, anderen hebbben wel dezelfde stekker,
    maar een kabel waar niet alle aders inzitten.

    probeer het eens met een andere scartkabel.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  10. #10

    Standaard

    Ik wil ook wel een andere scart kabel kopen, alleen wil ik niet super veel geld uitgeven aan een scart kabel.

    Kwalitatief wel een goede, maar niet de beste.

    Wie heeft er tips voor me.

  11. #11

    Standaard

    vraag ook eens in je kennissenkring rond.
    Zoveel mensen hebben mooie spullen ongebruikt liggen
    en willen dat vaak gratis geven.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  12. #12

    Standaard

    Johan kennis,

    heb jij misschien nog een mooie ongebruikte scartkabel liggen voor mij

  13. #13

    Standaard

    That's the spirit!
    eindelijk weer eens gelachen op dit forum..
    nee sorry die heb ik eerlijk niet voor je.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  14. #14

    Standaard

    No problemo,

    Leuk dat je weer eens ff heb gelachen.

    Dat is natuurlijk erg belangrijk

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •