De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aansluiting dvd speler

    Heb mijn home cinema set (incl. dvd speler) middels een scart kabel aangesloten op de humax ontvnager van ziggo. Verlies je op deze manier kwaliteit ten opzichte van een rechtstreekse scart verbinding van cinema set naar tv?

  2. #2

    Standaard

    Dit hangt af van de kwaliteit van je dvd speler en kabels enz. Een dvd speler van 2 tientjes zal waarschijnlijk geen kwaliteitsverschil laten zien, een speler vaan een paar honderd euro zal dit verschil wel laten zien.

    Het is ook balngrijk te weten of de ontvanger van Ziggo overweg kan met RGB via SCART.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymondrr Bekijk bericht
    Heb mijn home cinema set (incl. dvd speler) middels een scart kabel aangesloten op de humax ontvnager van ziggo. Verlies je op deze manier kwaliteit ten opzichte van een rechtstreekse scart verbinding van cinema set naar tv?
    Je zal het zeker andersom bedoelen, het heeft geen zin om de set te verbinden met de Humax ontvanger, die doet er immers helemaal niets mee.

    Wat is het doel van deze verbinding?

    Vermeld als je nog vragen hebt tenminste het merk en de modelnummers, ook van de Humax zijn er meerdere modellen in omloop!
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    het doel van de verbinding is het tv geluid via de home cinema set te laten verlopen. Dit lukt wel, maar wordt niet surround weergegeven. Op dit moment kan ik ook de dvd's weergeven via de genoemde scart verbinding.
    modelnummers

    Humax IR Fox C
    Home cinema set Philips Philips HTS3500S

    Mocht ik het op een andere manier kunnen aansluiten zodat k ook surround geluid heb wanneer ik tv kijk of radio luister via de digitale ontvanger hoor ik het graag

    Alvast bedankt.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymondrr Bekijk bericht
    het doel van de verbinding is het tv geluid via de home cinema set te laten verlopen. Dit lukt wel, maar wordt niet surround weergegeven. Op dit moment kan ik ook de dvd's weergeven via de genoemde scart verbinding.
    modelnummers

    Humax IR Fox C
    Home cinema set Philips Philips HTS3500S

    Mocht ik het op een andere manier kunnen aansluiten zodat k ook surround geluid heb wanneer ik tv kijk of radio luister via de digitale ontvanger hoor ik het graag

    Alvast bedankt.
    Mmm, een beetje lastige combinatie die 2, het geluid op deze manier via scart is 1 van de oplossingen en in jouw opstelling gelijk ook de meest makkelijke.

    De Humax beschikt niet over tulpuitgangen voor het geluid en heeft een optische uitgang en jouw set heeft volgens de gebruiksaanwijzing een digitale coax ingang.:sad:

    Volgens blz 191 van je Philips gebruiksaanwijzing moet er op die digitale ingang een PCM signaal gezet worden. http://www.p4c.philips.com/files/h/h...12_dfu_nld.pdf

    Volgens blz NL41 van je Humax gebruiksaanwijzing kun je wel PCM selecteren, maar zelf blijf ik wel met de vraag zitten of dit dan wel een multichannel PCM signaal is.....

    Er is een mogelijkheid om een optisch signaal om te zetten naar een coax digitaal signaal met een zogenaamde convertor, maar ik weet niet of dat in jouw geval zin heeft omdat ik niet met zekerheid kan zeggen of je dan wel een multichannel PCM geluid naar je set krijgt en of je set dat wel kan handelen. Voorbeeld van zo'n convertor:



    Daar komen dan ook nog eens kabeltjes etc bij, een beetje duur experiment....

    Er zijn maar een paar zenders die ook daadwerkelijk in DD surround uitzenden, ik weet niet of je daar de moeite voor wilt doen, en dan heb je ook nog niet de garantie dat het gaat werken

    Ik weet niet wat voor een TV je hebt, je hebt dat niet gemeld, maar als het een LCD of Plasma is, dan zul je wel gekozen hebben om je set met component aangesloten te hebben.

    Sorry dat ik je niet beter kan helpen, de gebruiksaanwijzingen geven net niet dat beetje extra informatie....
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •