De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Chronicles of Narnia, The: Prince Caspian [Blu-ray Disc]

    Chronicles of Narnia, The: Prince Caspian

    Nette HD uitgave van Disney’s tweede verfilming van fantasieboek van C.S. Lewis.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Gisterenmiddag deel 1 gekeken en gisterenavond deel 2. Zeer goed verzorgde BR uitgave zoals we van Buena Vista/Disney gewend zijn. Prachtig beeld en (7.1) geluid. Een echte aanrader, ook qua inhoud.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Zo had er vandaag zin, was lekker vrij, dus 2 films achter elkaar gekeken, had deze al tijdje in huis,en nu maar is opgezet.......en dat was zeker de moeite waard, het is een fantasie/spektakel film waar je heerlijk van kan genieten als je er van houd, ontzettend veel mooie plaatjes, die mede door Blu Ray zeer overtuigend worden neergezet.......

    Vond het een geslaagd missie, en de film heeft af en toe inderdaad kleine trekjes van Lord of the Rings, maar is dat erg.......nee vind van niet.

    Beeld is subliem zeker in deze Blu Ray versie, en geluid is gewoon top...al met al een zeer geslaagde film, heb hem 9/10 gegeven.
    Grtz Ron

  4. #4

    Standaard

    Heb ook de complete boxset,
    En als je van dit genre houd, is het zeker een en al fantastisch avonturen magie!

    Vond deel 1 erg goed,
    Maar deel 2 was echt helemaal top!

    Goed acteerwerk, schitterende omgevingen, En een goed verhaal.
    Prachtig in beeld neergezet op HD Blu-Ray.

    Ben alweer zeer benieuwd naar het derde deel uit de trilogie


    Greets Ferry, ...

  5. #5

    Standaard

    Mijn zoontje van 7 wilde deze film graag zien. De leeftijdsaanduiding is 6.
    Ik heb een tijdje meegekeken, maar vind de film totaal ongeschikt voor kinderen van 6. Ik heb via kijkwijzer een herzieningsaanvraag ingediend, om eens te kijken, wat zij er van vonden.
    Deze week heb ik een mail gekregen, dat zij na bekijken van de film, de leeftijd hebben herzien, en nu op 12 hebben gezet.
    De hele afhandeling is heel netjes gecommuniceerd. Ik vind het geheel terecht, de film is echt niet geschikt voor jonge kijkers.

    Wat is jullie mening?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Wat is jullie mening?
    Dat jij blijkbaar héél veel tijd hebt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Mijn zoontje van 7 wilde deze film graag zien. De leeftijdsaanduiding is 6.
    Ik heb een tijdje meegekeken, maar vind de film totaal ongeschikt voor kinderen van 6. Ik heb via kijkwijzer een herzieningsaanvraag ingediend, om eens te kijken, wat zij er van vonden.
    Deze week heb ik een mail gekregen, dat zij na bekijken van de film, de leeftijd hebben herzien, en nu op 12 hebben gezet.
    De hele afhandeling is heel netjes gecommuniceerd. Ik vind het geheel terecht, de film is echt niet geschikt voor jonge kijkers.

    Wat is jullie mening?
    Jij weet wat voor je zoon goed is,niet ik.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dat jij blijkbaar héél veel tijd hebt.
    5 minuten om een mail te schrijven..... niet veel meer dan een reactie geven hier.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  9. #9

    Standaard

    Ik ken de film niet meer goed genoeg om te weten of ik ze aan mijn kinderen van 6 zou laten zien. In de UK en de USA heeft de film PG rating, dus in dat opzicht vind ik de initiele kijkwijzer leeftijd van 6 niet gek.

    Met welke stukken had je moeite?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Wat is jullie mening?
    Ik vind het in ieder geval wel bewonderenswaardig dat je de moeite genomen hebt om dit aan te kaarten.
    Ik ben ook wel eens films tegengekomen waarvan ik de leeftijdsaanduiding niet correct vind, maar heb daar nooit actie toe ondernomen.
    Misschien volgende keer toch wel eens doen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #11

    Standaard

    Het ene kind is er klaar voor en het andere niet dus voor de gene die er niet klaar voor is leg je de film nog een jaartje weg.Ik denk dat je als ouder wel weet wat goed voor je kind is.

    Als je er werk van maakt krijg je straks weer een hoop gedoe met die rating.

    Verantwoordelijkheid ligt bij ouders en een beetje bij een uitgever.
    Laatst aangepast door jeroeni : 20-02-2016 om 20:12

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Het ene kind is er klaar voor en het andere niet dus voor de gene die er niet klaar voor is leg je de film nog een jaartje weg.Ik denk dat je als ouder wel weet wat goed voor je kind is.

    Als je er werk van maakt krijg je straks weer een hoop gedoe met die rating.

    Verantwoordelijkheid ligt bij ouders en een beetje bij een uitgever.
    Moet een ouder dan eerst de film 'voor kijken' of zo?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Moet een ouder dan eerst de film 'voor kijken' of zo?
    Op moment dat het kind aangeeft dat het eng is of dat jij als ouder dat vermoeden hebt leg je de film weg voor een later moment.
    Als een kind 6 is en de rating is 6 dan kan het op het randje zijn dus het blijft ook moeilijk voor een uitgever/ kijkwijzer.

    Ik heb de film gezien en ja het kan voor een bepaald kind wat heftig zijn ja.Dat hij totaal ongeschikt is voor kinderen ben ik het niet eens.
    Laatst aangepast door jeroeni : 20-02-2016 om 21:02

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Misschien wel. Desondanks is de kijkwijzer ook niet zaligmakend. Ik weet dan mijn ene zoon vroeger meer moeite had met iets dan de ander. Hij gaf dat zelf direct aan door bijvoorbeeld weg te lopen of veelvuldig naar de wc te gaan. Echter vandaag de dag is het een beetje dubbel omdat filmpjes op YouTube openbaar zijn voor iedereen met een mobiel apparaat en ja, soms zie je die IPads's al op zeer jonge leeftijd. Als je daar dus veel waarde aan hecht is het niet onverstandig om zelf controle te houden. Ik denk dus dat het tegenwoordig vooral de taak van de ouders is. Daarnaast ken je je eigen kind het beste. Zelfs een Disney tekenfilm kan diepe onderwerpen aanhalen. Ik denk dus dat social media een veel groter kwaad is en onderwerp van de dag op menig school en op steeds jongere leeftijd.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-02-2016 om 21:03
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Niemand wil dat jou kind met schrik op de bank zit laat dat duidelijk zijn.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ken de film niet meer goed genoeg om te weten of ik ze aan mijn kinderen van 6 zou laten zien. In de UK en de USA heeft de film PG rating, dus in dat opzicht vind ik de initiele kijkwijzer leeftijd van 6 niet gek.

    Met welke stukken had je moeite?
    Eigenlijk leggen ze in de VS en UK de verantwooding meer bij de ouders zelf, bij de BBFC wordt de PG rating wordt omscrhreven als:

    PG stands for Parental Guidance. This means a film is suitable for general viewing, but some scenes may be unsuitable for young children. A PG film should not unsettle a child aged around eight or older. Parents should consider whether the content may upset younger, or more sensitive, children.

    Ik denk dat PG eerder overeen komt met 9 hier, en vindt de stap van 6 naar 12 wel erg groot in dit geval.
    Nu heb ik de indruk dat de nederlandse filmkeuring de laatste tijd strenger is geworden, soms tot het paranoide toe.
    Beetje in de trand van het politieke klimaat in NL van de laatste tijd. Iedereen wil minder regels maar eigelijk ook weer meer controle (en dus weer meer regels),...geheel afhankelijk van hun persoonlijke situatie.





    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  17. #17

    Standaard

    De reactie van kijkwijzer, naar aanleiding van mijn mailtje:

    Wij hebben naar aanleiding van uw klacht de DVD met de film The Chronicles of Narnia: Prince Caspian bekeken. Dit heeft ertoe geleid dat de classificatie van de film is aangepast.

    De classificatie van de film
    De filmdistributeur Disney had de film in 2008 geclassificeerd op 6 jaar op basis van geweld en angst. Wij, het bureau van Kijkwijzer, hebben de film bekeken en zijn van mening dat in de film sprake is van indringend geweld. Dit leidt op basis van de op dit moment geldende Kijkwijzer criteria tot de classificatie 12 jaar geweld. Wij hebben daarom contact opgenomen met de distributeur met het verzoek de classificatie van de film aan te passen. De distributeur heeft aan dit verzoek gevolg gegeven. De classificatie is vanmorgen aangepast naar 12 jaar op basis van geweld. U kunt deze classificatie ook terug vinden op onze website: www.kijkwijzer.nl.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  18. #18

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •