De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo 706 + welke speakers?

    Hallo,

    Ik heb wat advies nodig met betrekking tot de KEF C en IQ serie speakers. Op dit moment sta ik op het punt om de Onkyo 706 receiver aan te schaffen, in combinatie met KEF speakers. Na wat luisterbeurten is mij de KEF C7 frontspeakers zeer goed bevallen, in combi met de Onkyo 706 receiver.

    Helaas hadden ze bij Hifi geen bijpassende center- en boekenplankspeakers op voorraad van dezelfde serie (C). De medewerker daar wees mij erop dat C7 speakers goed te combineren zijn met de IQ serie speakers en adviseerde mij om als centerspeaker de IQ2C te pakken en als boekenplankspeakers de IQ1.

    Vervolgens deze set getest (in combi met de B&W ASW610 sub) met wat favoriete muziek cd's en blu-ray's en ben toch wel erg tevreden over het geluid (warm en niet al te schel). Nou lees ik op veel plaatsen dat het raadzaam is om een complete set speakers uit 1 bepaalde serie aan te schaffen.

    Aangezien men daar niet mijn gewenste speakers ter beschikking hadden staan, kon ik geen vergelijkbare test doen. Volgens de medewerker daar maakte de IQ speakers weinig verschil uit met de C serie. Daar mijn kennis nagenoeg nihil is op dat gebied, vraag ik me af in hoeverre hij daar gelijk in heeft.

    Ik ben benieuwd of iemand hier ervaringen heeft of in het bezit is van de eerder genoemde speakers en wie mij eventueel een goede tip kan geven.

    Alvast bedankt voor de moeite!
    Laatst aangepast door Alucard : 15-01-2009 om 21:18 Reden: Titel van topic aangepast.

  2. #2

    Standaard

    Het combineren van cresta's en IQ's zou ik niet aan willen raden vanwege het afstraalgedrag. Een puntbron klinkt daardoor heel anders dan een luidspreker met weergever naast of boven elkaar.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het combineren van cresta's en IQ's zou ik niet aan willen raden vanwege het afstraalgedrag. Een puntbron klinkt daardoor heel anders dan een luidspreker met weergever naast of boven elkaar.

    Bedankt voor de tip!
    De C7 fronts komen er bij mij in elk geval zeker in! Aangezien een luistertest van de center- en boekenplankspeaker uit dezelfde serie helaas geen mogelijkheid is bij deze winkel, zou het dan het gokken waard zijn om deze dan gewoon te bestellen zonder test?

    De betreffende winkel heeft ze namelijk niet op voorraad en ik ken eigenlijk geen andere winkel in de buurt van Nijmegen/Arnhem waar testen van apparatuur mogelijk is. Lastig!
    Laatst aangepast door Alucard : 12-01-2009 om 22:50

  4. #4

    Standaard

    Vandaag al een opstelling van KEF speakers kunnen testen (allen uit de C serie) in combinatie met de Onkyo 706.
    Het uiteindelijke geluid was goed, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Morgen en zaterdag ga ik nog wat meer zaken af om wat tests te gaan doen met evt andere merken.

    Iemand wellicht nog tips voor een prima speakerset (5.1 opstelling, incl subwoofer)? Het budget voor de speakers ligt op circa 1500 euro.
    Het is vanzelfsprekend dat het geluid voor iedereen persoonlijk is, maar wat tips, ervaringen en/of sturing is altijd welkom.

    Binnenkort ga ik nog wat meer winkels bezoeken om de nodige opstellingen te kunnen testen. Dan kan ik eventuele adviezen meenemen
    Laatst aangepast door Alucard : 15-01-2009 om 21:28

  5. #5

    Standaard

    Mission of Mordaunt Short zou je kunnen proberen. Die klinken lekker helder (moet je wel van houden overigens).
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Mission of Mordaunt Short zou je kunnen proberen. Die klinken lekker helder (moet je wel van houden overigens).
    Heb je ook ervaring met de "Elegance"" e-80 5.1 speakers ?Zo ja ,dan verneem ik het graag !

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Heb je ook ervaring met de "Elegance"" e-80 5.1 speakers ?Zo ja ,dan verneem ik het graag !
    Ik heb ze wel een keer gehoord. Zijn mooie speakers.

    Je zou ook zeker Kef en B&W moeten luisteren bij Onkyo.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    ikzelf heb ook de 706 icm ene kef setje. ik heb de 3005 en het klinkt goed. Ligt er wel aan wat je eisen zijn natuurlijk. maar om te beginnen is het een mooi setje. ik had em voor 999 aangeschaft.

  9. #9

    Standaard

    Na wat rondgeneuzel/getest blijf ik uiteindelijk toch bij KEF als merk. Ik zit op dit moment alleen te twijfelen tussen de IQ5 en IQ50 als fronts. Beide modellen heb ik getest bij 2 verschillende zaken.

    De verschillen tussen beide modellen heb ik niet echt goed kunnen horen. Enig idee wat qua specificaties het voornaamste verschil is?

    Tevens lees ik ook veel over de IQ5 SE en IQ7 SE modellen. Deze zijn echter nergens meer te krijgen. Wat zijn aan deze modellen eigenlijk zo bijzonder en hoe zou deze zijn qua kwaliteit in vergelijking met de IQ5 en IQ50 modellen?

    Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar een goede sub. Is het belangrijk om deze ook te nemen van hetzelfde merk, of maakt dat niets uit? Tips hiervoor zijn ook welkom. Het budget van de sub ligt op ongeveer 500/600 euro.

    Als rear speakers gaat de keuze hoogstwaarschijnlijk vallen op de KEF IQ30.
    Laatst aangepast door Alucard : 25-01-2009 om 22:15

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alucard Bekijk bericht
    Na wat rondgeneuzel/getest blijf ik uiteindelijk toch bij KEF als merk. Ik zit op dit moment alleen te twijfelen tussen de IQ5 en IQ50 als fronts. Beide modellen heb ik getest bij 2 verschillende zaken.

    De verschillen tussen beide modellen heb ik niet echt goed kunnen horen. Enig idee wat qua specificaties het voornaamste verschil is?

    Tevens lees ik ook veel over de IQ5 SE en IQ7 SE modellen. Deze zijn echter nergens meer te krijgen. Wat zijn aan deze modellen eigenlijk zo bijzonder en hoe zou deze zijn qua kwaliteit in vergelijking met de IQ5 en IQ50 modellen?

    Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar een goede sub. Is het belangrijk om deze ook te nemen van hetzelfde merk, of maakt dat niets uit? Tips hiervoor zijn ook welkom. Het budget van de sub ligt op ongeveer 500/600 euro.

    Als rear speakers gaat de keuze hoogstwaarschijnlijk vallen op de KEF IQ30.
    Een sub hoeft niet perse van dezelfde lijn/merk te zijn als je overige speakers. Laat je daardoor niet beperken zou ik zeggen, tenzij je qua uiterlijk veel waarde hecht aan eenheid van voorkomen van je speakers.

    Ik heb zelf een Magnat sub. Magnat levert zeer goede subs voor zeer aantrekkelijke prijzen. Voor rond de 400-500 euro heb je de Magnat Betasub 38 A en dat is een monster van een subwoofer (zelf heb ik de kleinere 20 A die ook meteen een stuk voordeliger is maar kwalitatief uiteraard niet kan tippen aan de 38 A).
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  11. #11

    Standaard

    Het maakt voor mij (ook) niet uit of de sub wel of niet past bij het uiterlijk van de overige speakers. Op dit moment heb ik bijna alle onderdelen van mijn nieuwe set al in huis.

    De uiteindelijke set is geworden:

    - Onkyo 706
    - KEF IQ50 (als front)
    - KEF IQ30 (als rear)
    - KEF IQ60c
    - REL Quake II

    Door vertraagde levering is het wachten voor mij nu helaas nog op de versterker, deze komt ergens deze maand pas binnen. Erg vervelend

    Door alle vragen en aankopen kan dit topic misschien beter ondergebracht worden bij de Home Theater Algemeen sectie.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Gelmers Bekijk bericht
    Een sub hoeft niet perse van dezelfde lijn/merk te zijn als je overige speakers. Laat je daardoor niet beperken zou ik zeggen, tenzij je qua uiterlijk veel waarde hecht aan eenheid van voorkomen van je speakers.

    Ik heb zelf een Magnat sub. Magnat levert zeer goede subs voor zeer aantrekkelijke prijzen. Voor rond de 400-500 euro heb je de Magnat Betasub 38 A en dat is een monster van een subwoofer (zelf heb ik de kleinere 20 A die ook meteen een stuk voordeliger is maar kwalitatief uiteraard niet kan tippen aan de 38 A).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •