De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.

Discussie: ** Slotje **

  1. #1

    Standaard ** Slotje **

    Beste kenners,

    Ik ben momenteel op zoek naar een 32" Full HD televisie voor de slaapkamer. Ik twijfel tussen de Sony KDL-32W4000 en de Philips 32PFL7803D/10.
    Zijn hier mede-forummers die ervaring hebben met deze toestellen en hoe o.a. de beeldkwaliteit is? Qua algemene specificaties ontlopen ze elkaar niet veel, of zijn er echt bepaalde punten die mijn definitieve keuze gemakkelijker maken.

    Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

    Daniel
    Laatst aangepast door Daniël R. : 07-02-2009 om 08:25

  2. #2

    Standaard

    klopt wat specs betreft is het bijna gelijk, maar wil je ooit gebruik maken van de vga beeldingang voor je pc, dan moet je de sony hebben. De philips heeft daar integen weer een hdmi extra. Voor een slaapkamer tv zal dit alles niet echt boeien.

    Wat de looks betreft, is die philips toch echt 100x mooier en ondanks dat ik een ander type heb bevalt philips erg goed.

    succes en sorry dat ik je niet echt help.
    gr johan
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  3. #3

    Standaard

    Qua formaat wil ik niet groter dan 32". Kijkafstand is ongeveer 2½ meter.

    Beeldkwaliteit is voor mij eigenlijk het belangrijkste. Het moet een waar kijkgenot zijn (mede met de gelijktijdige aanschaf van een BR speler), dus mooi vloeiende en scherpe beelden.

  4. #4

    Standaard

    ik zit ook op 2 en een halve meter en kijk naar 42 inch zonder dat ik pixel of iets wat het kijken benadeeld kan herkennen.

    Nou is dit misschien persoonlijk, maar 37 inch kan je zeker nog hebben en dan zal de meest kritische persoon liegen als ie iets ziet wat niet hoort.

    Philips 37PFL5603 voor 695 euro bij de Block, ideetje?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    ik zit ook op 2 en een halve meter en kijk naar 42 inch zonder dat ik pixel of iets wat het kijken benadeeld kan herkennen.

    Nou is dit misschien persoonlijk, maar 37 inch kan je zeker nog hebben en dan zal de meest kritische persoon liegen als ie iets ziet wat niet hoort.

    Philips 37PFL5603 voor 695 euro bij de Block, ideetje?
    Voor de slaapkamer is 32 inch de maximale grootte (heb nu nog een CRT TV van 19 inch). 37 inch wordt wordt te kolossaal... wel een mooi formaat voor in de woonkamer.

    Toevallig ook ervaring met de digitale tuner die Philips in haar Full HD TV's heeft ingebouwd?

  6. #6

    Standaard

    Ja ik heb laatst zo'n klein kamer antennetje in de kabel-in gestoken en met dvb-t op zenders gezocht.
    Ik kreeg het hele digitenne pakket binnen, waarvan NED 1 2 3 en een regionale werkte.
    Dit was een prima kwaliteit die redelijk benaderde wat mijn digitale kabel van upc heeft.
    Het helpt misschien wel dat ik in de buurt van een dvb-t mast woon,
    want bij mijn zus vind ik digitenne niet mooi.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  7. #7

    Standaard

    Het wordt sowieso een Philips, echter het type.
    7803 is prijstechnisch interessant... maar de 9613 en 9603 (resp. 2 en 4ms) hebben mijn interesse ook gewekt.

    Hoe belangrijk is de MS responstijd?

  8. #8

    Standaard

    mijne heeft ook 2 ms.
    Als een tv een te langzame response tijd heeft komt het nieuwe plaatje al aan terwijl hij de vorige nog moest weergeven, met ghosting en noise tot gevolg.
    hier heel oud bericht, maar wel duidelijk: http://reviews.cnet.com/1990-3118_7-6358806-1.html

    Nou hangt het dus af van wat je kijkt (en met welke hrz instellingen) of er heel vaak een nieuw plaatje wordt aangeboden en of de response tijd dat voorblijft.
    Welke getal de minimale norm is voor "goed" beeld heb ik te weinig voor naast elkaar gezien.


    ps wat die dvb-t en digitenne betreft was het blijkbaar logisch dat de free to air ned 1 2 3 en de regionale beter waren dan de rest van digitenne, aangezien digitenne liever kwantiteit heeft en dus de beperkte bandbreedte liever vult met te veel zenders op mindere kwaliteit in tegenstelling tot de 4 door de overheid verplichte gratis kanalen in volle kwaliteit.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  9. #9

    Standaard

    Duidelijk en iig bedankt.

    Het wordt dus vrij snel een 32" Philips Full HD toestel (bleven persoonlijk weinig andere opties over) plus een Sony BDP-350 BluRay speler.

    Hoe zit het eigenlijk met de bekabeling en aansluiting? Levert dit nog veel stresswerk op? Of is het in feite 'plug and enjoy'? Ik lees namelijk zoveel uiteenlopende verhalen, welke uiteraard ook betrekking hebben op de talloze andere merken en schermen.

  10. #10

    Standaard

    nou wat beeld betreft plug en play
    en wat audio kun je het zo oeilijk maken als je wilt.

    afhankelijk van wat voor rreceiver je hebt kan ik je zo zeggen wat het mooist of wat het makkelijkst is.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    nou wat beeld betreft plug en play
    en wat audio kun je het zo oeilijk maken als je wilt.

    afhankelijk van wat voor rreceiver je hebt kan ik je zo zeggen wat het mooist of wat het makkelijkst is.
    Het wordt helaas en voorlopig standaard geluid... waarbij ik enkel en eventueel kan aansluiten op mijn Sony TA-FE370.

    Mwah, als de speler en het scherm dadelijk top zijn... ben ik al zeer tevreden. Dan komt de rest vanzelf wel.

  12. #12

    Standaard

    Nou, het is de Philips 32PFL7803 geworden.
    Hij staat hier al twee weken in huis (slaapkamer) en de derde week zal hij waarschijnlijk niet halen. Een fikse teleurstelling. Smeereffecten, artefacten, etc. alles was hier van toepassing (DVD's hadden meer weg van belabberde videokwaliteit). Ik heb echt het gevoel dat dit een afgekeurd model was, ik kom namelijk niemand tegen met dezelfde problemen. Het genot was ver te zoeken. Zelfs bij BluRay films haperde het beeld regelmatig.

    Ik overweeg nu te gaan voor het beste 32" type van Philips: 32PFL9632.
    Wel een prijsklasse hoger, maar uit diverse adviezen 'schijnt' dit de beste 32" LCD televisie te zijn. Of weet iemand een veel beter alternatief? Ik wil namelijk van het beeld genieten (vooral voor gebruik film en gameconsoles) en mij niet continu storen en irriteren.

  13. #13

    Standaard

    geen goed nieuws, maar ik heb deze regen van klachten ook nog nooit gehoord.
    Zelfs stotteren bij afspelen blu ray? speler is wel zeker weten goed?
    intellingen ook? zul je vast al tot in den treuren geprobeerd hebben,
    maar het verbaast me gewoon.

    Hopelijk heb je meer geluk met een vervangende nieuwe of een compleet andere.
    gr johan
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  14. #14

    Standaard

    Het bekijken van BluRay gaat dan nog, alleen is hier het 'smeereffect' bij snelle acties van toepassing, en dat bevordert niet echt het kijkgenot. Ook bij snel bewegende close ups is dit een probleem.
    DVD's via de Sony BDP350 is echt tegenvallend. De scherpte en kwaliteit laten te wensen over (o.a. GoldenEye, The Lord of the Rings Trilogie, The Phantom Menace, TGTBTU en THX 1138 getest). Bij rustige scènes is het nog te doen, maar zodra er maar enige snelle beweging is, is het gedaan met de pret. Er is geen rust in de opbouw van het beeld, en is ook goed waar te nemen bij gezichten (hier willen de ogen in zekere zin 'schommelen').
    Dit zijn slechts enkele van de punten die ik heb waargenomen.

    Ben benieuwd wat ik vandaag voor oplossing te horen krijgen.

  15. #15

    Standaard

    klinkt ook alsof je die beeldverbeteraars nog hebt aanstaan.
    die rekenen op je beeld waardoor het bij rustige dingen anders is dan bij snelle.
    maar ik heb daar bijna alles van uit staan bij film kijken.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  16. #16

    Standaard

    Nee, alle beeldverbeteraars staan uit.
    Het wordt wellicht vandaag al een ander toestel. Mogelijk de 9613 (100hz).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •