Pagina 12 van 36 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 892 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ook bij Selexyz staan er twee, namelijk één van 50 euries en één van 86 euries....
    Ze hebben ook verschillende ISBN nummers. Ik heb die van 50 euro maar besteld, scheelt niet veel met de Amazon prijs. Volgens de site heeft die 372 pagina's, klopt dat?
    Ik ben ook benieuwd naar het aantal pagina's. Want ik heb bij Amazon de paperback met 480 pagina's gezien en ook de ahrdcover met 372.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  2. #277

    Standaard

    Dat kan wel kloppen denk ik. De paperback zal kleiner zijn van formaat en daarom meer pagina's hebben.

  3. #278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Dat kan wel kloppen denk ik. De paperback zal kleiner zijn van formaat en daarom meer pagina's hebben.
    Amazon.com zegt:
    Paperback: 324 pages
    Hardcover: 372 pages
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  4. #279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Amazon.com zegt:
    Paperback: 324 pages
    Hardcover: 372 pages
    Hmmm, net zei je 480 voor de paperback....Dat zou te verklaren zijn maar dit niet. We wachten op de The Duke....

  5. #280

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Hmmm, net zei je 480 voor de paperback....Dat zou te verklaren zijn maar dit niet. We wachten op de The Duke....


    Net gecheckt: de mijne (hardcover van amazon) heeft 362 pagina's.
    Geen idee hoe men aan 372 komt. Wellicht telt men de niet genummerde bladzijden ook mee (dat zou het verklaren).

  6. #281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht


    Net gecheckt: de mijne (hardcover van amazon) heeft 362 pagina's.
    Geen idee hoe men aan 372 komt. Wellicht telt men de niet genummerde bladzijden ook mee (dat zou het verklaren).
    Amazon.co.uk zegt inderdaad

    Paperback: 480 pages
    Hardcover: 372 pages
    Paperback: 324 pages

    Dus nu weet ik het ook niet meer.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  7. #282

    Standaard

    Nog over het boek:
    Kurtz thought that the recent JW Rinzler MAKING OF STAR WARS book was okay for an “official” book-was surprised by some of the photo choices, however.
    Aldus Gary Kurtz op LFCC 2007.
    Ik maak hier een beetje uit op dat hij vind dat het boek 'wel ok' is maar dus niet briljant.
    Opvallend, want hij heeft zijn medewerking hieraan verleend. Vraag me ook af wat het commentaar dan wel is....

    Om bij Kurtz te blijven: dit wist hij een paar dagen geleden te melden:
    http://www.news.com.au/entertainment...-1225905588627
    Han Solo originally supposed to die
    "Big toy sales" reason for happy ending
    Producer quit the saga over changes
    Lees het maar eens, het komt erop neer dat veel dingen die in ROTJ zouden gebeuren niet zijn doorgegaan (vanwege de speelgoedverkoop) en dat hij mede daarom zou zijn opgestapt.

    Dat laatste vond ik nog het meest interessante, dat dát de reden zou zijn.
    Nergens is namelijk bekendgemaakt wat nou de échte reden is.
    Nu (jaren na dato) roept Kurtz dit. Waarom zo lang wachten? Waarom die geheimzinnigheid?

    Begin dit jaar heb ik eea bekeken en ben tot een eigen theorie gekomen (die andere SW freaks plausibel vinden):

    In 1978 was er de beruchte rechtzaak van Lucasfilm tegen Universal/Battlestar Galactica.
    LucasFilm vond dat Battlestar Galactica teveel zou lijken op Star Wars; plagiaat dus.

    Twee vaststaande vaststaande feiten:
    -Bij Battlestar Galactica waren diverse ILM-leden betrokken (Richard Edlund, John Dykstra, Grant McCune…noem ze maar op. Ralph McQuarrie deed het design).

    Vantevoren heeft Kurtz met Glen Larson (de producer van Battlestar) afspraken gemaakt van wat wel/niet mocht.

    -Net voor ILM vertrok uit Van Nuys, kwam het team van Universal binnen en kopieerde al het tekenwerk voor de motion control camera’s (Dykstraflex) en namen vele foto’s. (Richard Edlund heeft dit bevestigd in een interview dat een vriend van me met hem had)

    George Lucas heeft dit waarschijnlijk niet geweten daar hij toen bezig was met de productie van ESB.
    Daar hier door ILM/Lucasfilm geen patent op was aangevraagd kwam Universal er mee weg.

    Verder is het een publiek geheim dat Howard Kazanjian (die Return of the Jedi produceerde en Kurtz dus opvolgde) tijdens ESB al achter de schermen zou hebben meegekeken.


    Maar goed, uiteindelijk is toen die rechtzaak gekomen van Lucas vs Universal.


    Wellicht dat Lucas(film) Kurtz eea enorm kwalijk heeft genomen. Als producer had hij moeten zorgen voor goede afspraken met Larson (ook al kan het dat Larson zich daar niets van heeft aangetrokken). Verder heeft men het hem mogelijk kwalijk genomen dat Universal alles gekopieerd heeft in Van Nuys. Als producer was dit wellicht zijn verantwoordelijkheid. Idem mbt de patentaanvraag.

    Daar ESB al in voorbereiding was heeft men vanwege bovenstaande mogelijk Kazanjian al mee laten kijken zodat men na ESB Kurtz buiten kon zetten en de weg vrij was voor Kazanjian om ROTJ te doen.


    Het blijft een theorie, wellicht zullen we het nooit weten.

    Toen ik Howard Kazanjian sprak vroeg ik hem dit:
    You were involved in the production of The Empire Strikes Back, which was –just like A New Hope- produced by Gary Kurtz. I hope you can talk about this: why was Gary Kurtz replaced by you as the producer of Return of the Jedi?

    I may write this in the book, I'm not sure. Let's just say for now Gary moved on to other projects. If you can get George to tell the story, then print it.
    Met 'the book' bedoeld Kazanjian een biografie waarmee hij bezig is.
    In ieder geval een antwoord dat verraad dat er zeker iets gespeeld heeft dat niet zomaar naar buiten gebracht mag worden. Hij verwijst gelijk naar Lucas, en hoger kun je ze niet aanwijzen op SW gebied.

  8. #283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Amazon.co.uk zegt inderdaad

    Paperback: 480 pages
    Hardcover: 372 pages
    Paperback: 324 pages

    Dus nu weet ik het ook niet meer.
    Mysterie van de 480 pagina's net opgelost:
    Die met 480 pagina's heeft een kleiner formaat (zie afbeelding).
    Dit is een TPB (trade paperback) met zachte kaft.


    the hardcover version has images throughout whereas the paperback has four sections with a smaller collection of photos / images interspersed with large blocks of text.
    Dit verklaart weer het verschil in pagina's van de SC en HC.

    Gewoon de HC bestellen. Trust me.
    Heb dit destijds ook tegen forumlid Nielsje gezegd en die gaf me gelijk toen hij het boek ontving.

  9. #284

    Standaard

    NB: vraag aan Marcel
    Zou de topictitel licht aangepast kunnen worden?
    Nu staat er StarWars....wat eigenlijk Star Wars moet zijn (spatie ertussen).
    Met spatie is deze draad voor anderen beter te vinden met de zoekfunctie.

    (sorry topicstarter Claudio!!! No offense!...Don't shoot......because Greedo will shoot first! )

  10. #285

    Standaard

    Titel aangepast en de HC is besteld!

  11. #286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Titel aangepast en de HC is besteld!

    Over 2 maanden kun je al gelijk de HC van ESB aanschaffen!
    Vooral doen....want de verkoopcijfers van Making of ESB gaan bepalen of er een Making of ROTJ gaat komen (is door auteur J. Rinzler bevestigd in Star Wars Insider)

  12. #287

    Standaard

    De HC making of is inderdaad echt een aanrader. Prachtig om te lezen wat een stressvol gedoe dat filmmaken toch eigenlijk is, en ondanks de 362 pagina's is het boek nog steeds te kort om alles te vertellen . Ik ben erg benieuwd naar het boek over Empire, hoewel Star Wars mijn favoriete film van de serie is, blijft Empire natuurlijk geweldig en wil ik alles weten over het maken ervan. Van Jedi ook, trouwens. Maar dat boek zal nog wel even op zich laten wachten, lijkt me.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #288
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    NB: vraag aan Marcel
    Zou de topictitel licht aangepast kunnen worden?
    Nu staat er StarWars....wat eigenlijk Star Wars moet zijn (spatie ertussen).
    Met spatie is deze draad voor anderen beter te vinden met de zoekfunctie.

    (sorry topicstarter Claudio!!! No offense!...Don't shoot......because Greedo will shoot first! )
    Your jedi mindtricks won't work on me...
    Non taken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Van Jedi ook, trouwens. Maar dat boek zal nog wel even op zich laten wachten, lijkt me.
    Zie mn vorige post. Die komt er volgens Rinzler alleen als 'The Making of ESB' goede verkoopcijfers haalt. (m.i. gaat ESB zowat dezelfde cijfers als ANH opleveren, dus maak me er weinig zorgen over)
    Het zou mij niets verbazen als deze in 2013 komt; alle 3 de boeken zijn dan in het jaar waarin de film 30 jaar bestond uitgekomen.
    (al hoop ik dat het minder lang duurt.....)

  15. #290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Nog over het boek:
    Aldus Gary Kurtz op LFCC 2007.
    Ik maak hier een beetje uit op dat hij vind dat het boek 'wel ok' is maar dus niet briljant.
    Opvallend, want hij heeft zijn medewerking hieraan verleend. Vraag me ook af wat het commentaar dan wel is....

    Om bij Kurtz te blijven: dit wist hij een paar dagen geleden te melden:
    http://www.news.com.au/entertainment...-1225905588627
    Lees het maar eens, het komt erop neer dat veel dingen die in ROTJ zouden gebeuren niet zijn doorgegaan (vanwege de speelgoedverkoop) en dat hij mede daarom zou zijn opgestapt.

    Dat laatste vond ik nog het meest interessante, dat dát de reden zou zijn.
    Nergens is namelijk bekendgemaakt wat nou de échte reden is.
    Nu (jaren na dato) roept Kurtz dit. Waarom zo lang wachten? Waarom die geheimzinnigheid?

    Begin dit jaar heb ik eea bekeken en ben tot een eigen theorie gekomen (die andere SW freaks plausibel vinden):

    In 1978 was er de beruchte rechtzaak van Lucasfilm tegen Universal/Battlestar Galactica.
    LucasFilm vond dat Battlestar Galactica teveel zou lijken op Star Wars; plagiaat dus.

    Twee vaststaande vaststaande feiten:
    -Bij Battlestar Galactica waren diverse ILM-leden betrokken (Richard Edlund, John Dykstra, Grant McCune…noem ze maar op. Ralph McQuarrie deed het design).

    Vantevoren heeft Kurtz met Glen Larson (de producer van Battlestar) afspraken gemaakt van wat wel/niet mocht.

    -Net voor ILM vertrok uit Van Nuys, kwam het team van Universal binnen en kopieerde al het tekenwerk voor de motion control camera’s (Dykstraflex) en namen vele foto’s. (Richard Edlund heeft dit bevestigd in een interview dat een vriend van me met hem had)
    George Lucas heeft dit waarschijnlijk niet geweten daar hij toen bezig was met de productie van ESB.
    Daar hier door ILM/Lucasfilm geen patent op was aangevraagd kwam Universal er mee weg.

    Verder is het een publiek geheim dat Howard Kazanjian (die Return of the Jedi produceerde en Kurtz dus opvolgde) tijdens ESB al achter de schermen zou hebben meegekeken.


    Maar goed, uiteindelijk is toen die rechtzaak gekomen van Lucas vs Universal.

    Wellicht dat Lucas(film) Kurtz eea enorm kwalijk heeft genomen. Als producer had hij moeten zorgen voor goede afspraken met Larson (ook al kan het dat Larson zich daar niets van heeft aangetrokken). Verder heeft men het hem mogelijk kwalijk genomen dat Universal alles gekopieerd heeft in Van Nuys. Als producer was dit wellicht zijn verantwoordelijkheid. Idem mbt de patentaanvraag.

    Daar ESB al in voorbereiding was heeft men vanwege bovenstaande mogelijk Kazanjian al mee laten kijken zodat men na ESB Kurtz buiten kon zetten en de weg vrij was voor Kazanjian om ROTJ te doen.

    Het blijft een theorie, wellicht zullen we het nooit weten.

    Toen ik Howard Kazanjian sprak vroeg ik hem dit:
    Met 'the book' bedoeld Kazanjian een biografie waarmee hij bezig is.
    In ieder geval een antwoord dat verraad dat er zeker iets gespeeld heeft dat niet zomaar naar buiten gebracht mag worden. Hij verwijst gelijk naar Lucas, en hoger kun je ze niet aanwijzen op SW gebied.
    Coole onthullingen, maar het sluit wel naadloos aan met wat Lucas in de Prequels heeft gedaan. Alleen de laatste (Ep3) film kreeg wat van het duistere karakter van ESB terug. Maar iedereen weet toch, dat ook de Ewoks er oorspronkelijk niet bij zaten? Het is jammer inderdaad, dat dingen worden veranderd om de jeugd binnen te halen. Zo gaat het natuurlijk nog steeds. Transformers viel nog mee, maar deel 2 was toch een beetje een aaneenschakeling van puberale grappen.

    Nog iets om over na te denken: "Wat was er gebeurd met Star Wars als in 1976 (ja ik weet dat de film in 1977 uit kwam) al de huidige special effects beschikbaar waren".
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  16. #291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Maar iedereen weet toch, dat ook de Ewoks er oorspronkelijk niet bij zaten? Het is jammer inderdaad, dat dingen worden veranderd om de jeugd binnen te halen.

    Nog iets om over na te denken: "Wat was er gebeurd met Star Wars als in 1976 (ja ik weet dat de film in 1977 uit kwam) al de huidige special effects beschikbaar waren".
    Mbt het eerste:
    klopt, Endor zou Kashyyyk zijn....en de Ewoks waren eerst Wookiees.
    Dat dat veranderd is om jeugd binnen te halen? Das veranderd omdat Chewbacca in ANH is gezet

    Mbt het tweede:
    Zo kun je eindeloos redeneren.
    Wat was er met Indy gebeurd als Magnum PI bij een pilot gebleven was ipv een serie?

  17. #292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Mbt het eerste:
    klopt, Endor zou Kashyyyk zijn....en de Ewoks waren eerst Wookiees.
    Dat dat veranderd is om jeugd binnen te halen? Das veranderd omdat Chewbacca in ANH is gezet

    Mbt het tweede:
    Zo kun je eindeloos redeneren.
    Wat was er met Indy gebeurd als Magnum PI bij een pilot gebleven was ipv een serie?
    Dat van Chewie wist ik niet.

    Wat die special effects betreft. Zou de huidige jeugd wellicht over 30 jaar net zo naar de Prequels kijken als wij nu naar de OT?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  18. #293

    Standaard

    Er zijn al genoeg mensen die vinden dat de special effects er nu al slecht uit zien, dus dat zal naarmate de technieken verbeteren alleen maar erger worden, denk ik. Persoonlijk vind ik dat niet, maar misschien dat dat verandert als ik de films op Blu-ray zie.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  19. #294

    Standaard

    Vandaag maar weer eens ANH gekeken en de effecten vind ik nog steeds erg goed voor een film van die leeftijd. De DVD's zien er geupscaled dan ook prima uit, alleen de nieuwe effecten passen juist helemaal niet in de film. Zoals wanneer de stormtroopers zoeken naar C3PO en R2D2 in de woestijn bij de escape pod en je er één ziet zitten op zo'n beest. Ook wanneer ze Mos Eisley binnenkomen zie je zo duidelijk dat C3PO uit de computer komt achterop de speeder.
    Ik hoop dan ook echt dat de originele versies op de BD's zullen staan, maar dat is ijdele hoop denk ik.

  20. #295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Zou de huidige jeugd wellicht over 30 jaar net zo naar de Prequels kijken als wij nu naar de OT?
    Indien je bedoeld dat 'wij' deze nu als 'heilig' beschouwen:
    Denk van niet...
    -De FX die waarmee ILM in 77 mee aankwam waren baanbrekend. Geen enkele film die dit kon evenaren.
    Tegenwoordig, met alle CGI is dit niet meer het geval.
    -De prequels hebben niet de impact gehad die de OT wel had. Destijds waren er veel meer kids 'SW gek' dan nu.

    Overigens heb ik zowiezo een zwak voor de 'oude technieken'; of het nu SW, Battlestar Galactica (1978), Star Trek (de films met Spock, Kirk) etc is.

  21. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Dat van Chewie wist ik niet.
    Oorspronkelijk wilde Lucas de wookiees in ROTJ gebruiken.
    Echter; omdat Chewbacca al in ANH kwam te zitten (en hij goed op de hoogte is van techniek, als co-piloot zijnde) kon hij de wookiees niet meer als primitief volk gebruiken.
    Er moest dus een nieuw ras komen: de Ewoks dus.

  22. #297

    Standaard

    Vandaag maar weer eens ANH gekeken en de effecten vind ik nog steeds erg goed voor een film van die leeftijd. De DVD's zien er geupscaled dan ook prima uit, alleen de nieuwe effecten passen juist helemaal niet in de film. Zoals wanneer de stormtroopers zoeken naar C3PO en R2D2 in de woestijn bij de escape pod en je er één ziet zitten op zo'n beest. Ook wanneer ze Mos Eisley binnenkomen zie je zo duidelijk dat C3PO uit de computer komt achterop de speeder.
    Ik hoop dan ook echt dat de originele versies op de BD's zullen staan, maar dat is ijdele hoop denk ik.
    Ben het met je eens, de special effects blijven subliem. Zelfs voor deze tijd..Ik hoop op beide versies op Blu-Raym en hoop op nieuwe footage ala docus en een mooie box natuurlijk!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  23. #298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Indien je bedoeld dat 'wij' deze nu als 'heilig' beschouwen:
    Denk van niet...
    -De FX die waarmee ILM in 77 mee aankwam waren baanbrekend. Geen enkele film die dit kon evenaren.
    Tegenwoordig, met alle CGI is dit niet meer het geval.
    -De prequels hebben niet de impact gehad die de OT wel had. Destijds waren er veel meer kids 'SW gek' dan nu.

    Overigens heb ik zowiezo een zwak voor de 'oude technieken'; of het nu SW, Battlestar Galactica (1978), Star Trek (de films met Spock, Kirk) etc is.
    Wat dat laatste betreft moet ik je gelijk geven. Die oude technieken waren beperkt en daarom moest er heel goed mee omgegaan worden. Tegenwoordig kan een regisseur volgens mij met een stylus gewoon op het scherm klikken waar nog wat meer characters moeten komen, of waar wat extra boompjes, etc. Met andere woorden. Het komt minder echt over. Ik had ook grote moeite met sommige van de landdieren in Avatar. Niet helemaal af ofzo.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  24. #299
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De effects waren voor die tijd zeker mooi, maar we moeten niet gaan overdrijven.
    Er zaten ook flink wat beperkingen in, maar die zie je niet met een roze bril.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    De effects waren voor die tijd zeker mooi, maar we moeten niet gaan overdrijven.
    Er zaten ook flink wat beperkingen in, maar die zie je niet met een roze bril.
    Dat heeft juist weer zn charme.....waarom zijn anders de Ray Harryhausen films nog steeds populair?
    Mooi voorbeeld: Clash of the Titans....en de flop-remake.

Pagina 12 van 36 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •