Pagina 2 van 36 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 892 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Dat gaf Lucas trouwens ook als verklaring.

    Ik vind trouwens de Special Editions op het gebied van special effects helemaal niet beter. Het valt compleet uit de toon met de rest van de film. Bij de originele trilogie zag je de sfx per film steeds beter worden. Maar met de nieuwe CG zien de originele modellen er minder goed uit, wat dus een averechts effect heeft. Heeft iemand anders dit gevoel ook?
    Ik wil overigens die discussie niet opnieuw gaan voeren, maar het bovenstaande en nog een paar andere dingen maken de OV's toch echt beter. En ik ben er niet eens mee opgegroeid .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat ben ik wel een beetje met je eens!

    Sommige dingen vind ik ook wel weer goed gelukt!
    En dat zijn dan meestal de dingen die je het bijna niet door hebt.

    De pan van de X-wings richting de deathstar
    Boba Fett die nu ook in A new Hope te zien is!

    De backgrounds vanuit de de snowspeeders
    De achtergronden vanuit de gangen in Bespin ben ik nog niet over uit!

    Maar ik zie het als mijn schildering van mijn zoons kamer, ha
    In principe is het nooit echt af.
    Je kunt eindeloos door gaan en meer details aanbrengen, waardoor het niveau omhoog gaat.

    Ik denk dat men Lucas ook min of meer door omstandigheden een halt heeft toegeroepen, anders zou hij voor BD waarschijnlijk nog meer veranderen, net als de DVD's t.o.v. de LD's

    Aan de andere kant, wie zegt dat hij dat alsnog niet gaat doen.



    Wat me ook nog stoorde in A new hope S.E. was de score die tijdens de attack run opeens weggelaten was!
    Ik bedoel het stukje waarin de X-wing een 360 maken en de trench induiken!
    In het origineel zat hiereen bombastische score!
    Deze is in A new Hope S.E. bijna weggedraaid.



    p.s. Overigens had ik nooit op zoveel reacties gerekent in deze draad.
    Top en keep them comming
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-01-2009 om 01:04
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Dat gaf Lucas trouwens ook als verklaring.

    Ik vind trouwens de Special Editions op het gebied van special effects helemaal niet beter. Het valt compleet uit de toon met de rest van de film. Bij de originele trilogie zag je de sfx per film steeds beter worden. Maar met de nieuwe CG zien de originele modellen er minder goed uit, wat dus een averechts effect heeft. Heeft iemand anders dit gevoel ook?
    Niet altijd, zoals Claudio terecht opmerkt, het zijn die kleine details die nauwelijks opvallen, maar het toch wel beter maken, zoals de landspeeder in Ep4, waar ze in de orginele niets anders konden doen dan vaseline op de juiste plek van de lens smeren. Aan de andere kant, dat had ook wel weer zijn charme.

    Grootste tegenvaller vond ik toch wel de digitale Jabba in de S.E. van Ep4
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja idd, dat van die speeder was echt nodig!

    Eigenlijk ben ik wel fan van beide versies!

    De originele zijn gewoon zwaar sentiment van way way back, juist door die onvolkomenheden!
    Dat geeft wel wat nostagisch, en nog een beetje ruimte voor fantasie!

    Aan de andere kant kan ik de S.E. ook zeer waarderen!
    Het verschil zou ook zeker te groot zijn met de nieuwe trilogy als men helemaal niks deed!
    En uiteindelijk is het allemaal Starwars, dus........
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    Overall denk ik toch dat de SE's beter zijn op verschillende gebieden. De detaillering e.d. Het is niet zo dat door de SE's er een andere film ontstaat, zoals bij LOTR extended editions! Er zijn meer details toegevoegd e.d. Visueel is het allemaal wat mooier opgepoetst en naar de tand van deze tijd gebracht.

    Mischien dat ik ooit nog eens de originelen aan de verzameling toevoeg, maar het is ook een beetje een prestige kwestie geworden.

    Toen Lucas met een stalen gezicht beweerde dat ALLEEN de SE's zouden uitkomen en niet de originelen, heb ik uiteraard de SE's gekocht. Een tijdje later werden alsnog, door Luca$h de originelen uitgebracht, ondanks dat hij toen de fans bij hoog en laag liet weten nooit de originelen te zullen uitbrengen. Toen heb ik besloten om niet de originelen ook nog eens aan te schaffen!

    Hij heeft de gehele community toen lekker in de luren gelegd, om het maar netjes uit te drukken!

    Claudio, star wars is en blijft populair. Ik heb zo'n beetje alle PC games gehad die er te krijgen waren. Ook zijn er nog steeds veel mensen die van alles en nog wat verzamelen!

  6. #31

    Standaard

    Veel star wars geleuter, waar blijft het LOTR draadje?

    Favo SW personage
    Han Solo / Lando / Chewbacca

    Favo droid
    3CPO

    -Favo alien
    NIEN NUNB

    -Favo EU verhaal (boek)
    Zahn trilogie

    -Favo EU verhaal (graphic novel)
    Geen idee

    -Favo SW game (PC/game console)
    Euhm, de allerlaatste vliegsimulator, weet ff niet meer hoe die heet? Kon je iig in een Millenium Falcon

    -Favo scene
    Battle for Endor / Space battle

    -Meest gehate/minst populaire personage
    JarJar / Anakin Skywalker (jonkie)

    -Favo SW planeet
    Endor

    -Favo quote:
    Alles van Han Solo
    Boba Fett? Boba Fett? Where?

    -Favo Bad ass:
    Count Dooku

    Komen er dit jaar nog Blu Rays van?
    Laatst aangepast door Daan de G. : 11-01-2009 om 11:51


  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik heb zo'n beetje alle PC games gehad die er te krijgen waren. Ook zijn er nog steeds veel mensen die van alles en nog wat verzamelen!
    Aye captain

    Wat ik opvallend vind:
    Lucas poetst SW digitaal op en brengt 3 versies uit (de originele, de SE, en de DVD versies). Gevolg: velen schieten hem af.

    Ene P. Jackson en S. Raimi brengen LotR en Evil Dead ook tig keer uit op DVD...en niemand die er wat van zegt.
    Ook: op BluRay worden films digitaal opgepoetst en dit wordt toegejuicht. Als GL het doet.......then here's hell to pay.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Aye captain

    Wat ik opvallend vind:
    Lucas poetst SW digitaal op en brengt 3 versies uit (de originele, de SE, en de DVD versies). Gevolg: velen schieten hem af.

    Ene P. Jackson en S. Raimi brengen LotR en Evil Dead ook tig keer uit op DVD...en niemand die er wat van zegt.
    Ook: op BluRay worden films digitaal opgepoetst en dit wordt toegejuicht. Als GL het doet.......then here's hell to pay.
    Tja, de Extendeds van LOTR voegen daadwerkelijk wat toe aan de film, de SE van de originele star wars niet en zijn belachelijk( de nieuwe, toegevoegde scenes dan)...


  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Veel star wars geleuter, waar blijft het LOTR draadje?
    LotR?
    Ah, die trilogie die destijds legio fans had en die nu zijn afgehaakt....in tegenstelling tot de SW fans die trouw blijven

    Serieus: dit vind ik een groot verschil: voor 2001 had LotR bij lange na niet zo'n grote fanbase als daarna.....en nu de laatste film alweer 5 jaar achter ons ligt is deze fanbase inmiddels weer enorm geslonken.
    SW fans daarentegen zijn (net als Trekkies) veel trouwer. Ook als er even niets is haakt men niet af. (Alleen de wannabe fans dan, want ook daar heeft SW last van)

  10. #35

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Tja, de Extendeds van LOTR voegen daadwerkelijk wat toe aan de film, de SE van de originele star wars niet en zijn belachelijk( de nieuwe, toegevoegde scenes dan)...
    De EE van LotR zijn ook vaker uitgebracht.......niemand die wat zei.
    Zo bedoelde ik t.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    wat een gelul...
    Tis wel zo. Kijk alleen maar naar de verkoopcijfers van SW en LotR merchandise (of naar wat er momenteel van LotR wordt uitgebracht en van SW).

  13. #38

    Standaard

    Ja? Dat wist ik niet, dacht dat er maar 1 EE per film uit was gekomen?


  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Ja? Dat wist ik niet, dacht dat er maar 1 EE per film uit was gekomen?
    Ik dacht 2?
    De 'boekverpakking' en de Limiteds

  15. #40

    Standaard

    je bedoelt één met beeldje en één zonder die tegelijkertijd gereleased werden....oftewel je argument slaat een beetje dood.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een groot SW fan en het is er bij mij ook met de paplepel ingegoten! Maar toch vind ik LOTR veel mooier en magischer. Als Lucas zich nooit aan 1 2 en 3 had gewaagd had SW niet aan kracht ingeboet, nu kan ik ze niet meer afzonderlijk kijken zonder te denken aan die misbaksels! Terwijl de 1 2 en 3 niet eens slechte films zijn, puur vermaak maar lang niet zo goed als 4 5 en 6, daarvoor mist het teveel ingredienten (en dan vooral Han Solo).
    Laatst aangepast door Daan de G. : 11-01-2009 om 12:02


  16. #41

    Standaard

    Er zit toch wel een verschil in het opnieuw uitbrengen van een film (wat m.i. door filmmaatschappijen wordt besloten) of daadwerkelijk veranderen van de film, wat wel door de regisseur wordt gedaan. En als een regisseur dat wil is dat natuurlijk zijn goed recht, het is zijn film. Maar mag iemand daar dan nog kritiek op leveren of moeten we dat gewoon slikken?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Er zit toch wel een verschil in het opnieuw uitbrengen van een film (wat m.i. door filmmaatschappijen wordt besloten) of daadwerkelijk veranderen van de film, wat wel door de regisseur wordt gedaan. En als een regisseur dat wil is dat natuurlijk zijn goed recht, het is zijn film. Maar mag iemand daar dan nog kritiek op leveren of moeten we dat gewoon slikken?
    Ik vraag me af of iemand hier die extra (verschrikkelijke) computer scenes nodig vond? Ik moet wel zeggen, het was de eerste keer dat ik de originele star wars( IV dus) in de bioscoop heb mogen aanschouwen, wat natuurlijk geweldig was/is!

    Mijn vurige wens is om digitaal nog een keer de LOTR : EE's op het witte doek te mogen aanschouwen...


  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Ik vraag me af of iemand hier die extra (verschrikkelijke) computer scenes nodig vond?
    Computer scènes ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #44

    Standaard

    Aankomst bij de Space port ( IV ) en het muziek nummer in de bar ( VI )


  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Aye captain

    Wat ik opvallend vind:
    Lucas poetst SW digitaal op en brengt 3 versies uit (de originele, de SE, en de DVD versies). Gevolg: velen schieten hem af.

    Ene P. Jackson en S. Raimi brengen LotR en Evil Dead ook tig keer uit op DVD...en niemand die er wat van zegt.
    Ook: op BluRay worden films digitaal opgepoetst en dit wordt toegejuicht. Als GL het doet.......then here's hell to pay.
    Het gaat niet om de versies, Duke, maar om het feit dat hij eigenlijk de gehele community in zijn hemd heeft gezet(gewoon heeft zitten liegen) toen met zijn uitspraken over de SE's en de originelen. Hij heeft toen kijharde uitspraken gedaan dat de SE's de enige echte uitgaves waren zoals hij had bedoeld en dat hij NOOIT de originelen zou uitbrengen op dvd! Nu bleek dat de verkoop van de SE's mischien wat tegenviel heeft hij alsnog, om uit te melken, de originelen op dvd uitgebracht.

    Overigens, PJ heeft meteen aan het begin van de dvd uitgaves gezegd dat er een Extended versie zou komen, dus daar heb ik netjes op gewacht en hoef ik niet dubbel te dippen! Dat is toch een erg groot verschil met Lucash! Verder moet Lucas zelf weten wat hij met star wars doet...Maar het begrip uitmelken staat wel erg vet in zijn woordenboek gedrukt!

    Zal mij benieuwen wat voor trucks hij straks gaat uithalen met de Blu-ray releases!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Aankomst bij de Space port ( IV ) en het muziek nummer in de bar ( VI )
    Ah OK, ik zat al te prakkezeren waar zaten die computers in de film dan ?

    Dat gedoe met die beestjes wat blijkbaar grappig (JarJar humor) moest zijn hoefde van mij ook niet nee. En het orginele nummer in jabba palace was idd vele malen leuker

    btw, mijn ringtone is al sinds lange tijd de Cantina band uit Mos Eisley
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    De EE van LotR zijn ook vaker uitgebracht.......niemand die wat zei.
    Zo bedoelde ik t.
    LOL, die heb ik ook netjes links laten liggen, ik heb de extended versies (met beeldjes, ook de extra beeldjes) en dat is het voor mij!

    Ik heb toen ook gezegd dat het niet noodzakelijk was om hernieuwd aan te schaffen.

    Ik zou wel zo snel mogelijk de Extended versies op blu-ray willen zien!

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht

    btw, mijn ringtone is al sinds lange tijd de Cantina band uit Mos Eisley
    Geweldig inderdaad en voor die tijd mooi gedaan! Geweldig muziekje ook


  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Ik vraag me af of iemand hier die extra (verschrikkelijke) computer scenes nodig vond? Ik moet wel zeggen, het was de eerste keer dat ik de originele star wars( IV dus) in de bioscoop heb mogen aanschouwen, wat natuurlijk geweldig was/is!

    Mijn vurige wens is om digitaal nog een keer de LOTR : EE's op het witte doek te mogen aanschouwen...
    Verschrikkelijk? Ach ik stoor mij er niet echt aan. Meeste cgi is beeldvulling...en het verandert gelukkig het verhaal niet. Het is gewoon wat eyecandy...

    Ik denk dat Lucas zijn gemiddelde regie probeert te verdoezelen met cgi pracht en praal, zie serie 1,2 en 3!

    Ik denk dat lucas zelf beter kan gaan produceren, hij heeft tenslotte goede ideeen (indiana jones, star wars e.d.) maar kan de regie beter overlaten aan mensen die daar beter in zijn. Wat zou star wars zijn geworden met dialogen van bijv. Quentin Tarantino gecombineerd met state of the art cgi.LOL.

    Cgi is goed, maar de keuze van acteurs en dialogen zijn soms echt cheesy!

    Ga eens een star wars in de player proppen!
    Laatst aangepast door hstadman : 11-01-2009 om 12:42

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Zou het niet kunnen komen door het feit dat de delen 4, 5 en 6 wat serieuzer zijn bedoeld?!En door anderen is geregiseerd?


    Lucas heeft goede ideeen maar als regiseur valt hij voor mij een beetje door de mand, cheesy dialogen, zo-zo acteurs (Christensen, Hamill) e.d. Al moet ik zeggen dat Mark Hamill het een stuk beter deed dan Christensen. Nu moet ik zeggen dat ik mij er niet zo heel erg aan erger.

    Hamill hebben we na star wars niet zoveel meer van gehoord, we horen nu ook al niet zoveel meer over Christensen.

    Carrie Fisher, Harrison Ford, Alec Guinness(was al een gerespecteerd acteur) Hebben het na star wars een stuk beter gedaan!
    Episode 4 is ook door Lucas geregisseerd.

    Mark Hamill op Imdb.com: http://www.imdb.com/name/nm0000434/
    Hij heeft niet stil gezeten.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

Pagina 2 van 36 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •