Pagina 6 van 36 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 892 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Mr. Plinkett heeft na z'n avondvullende bespreking van The Phantom Menace nu ook Attack of the Clones in dezelfde stijl aan een nadere analyse onderworpen. Aint-it-cool-news linkt naar alle 9 filmpjes die samen de hele bespreking vormen.
    Iets flauwer, iets minder sterk (waarschijnlijk omdat ik Attack of the Clones een flinke verbetering vind ten opzichte van Phantom Menace), maar nog altijd een erg gedetailleerde en overwegend scherpe analyse van de minder sterke punten van deze sequel op de eerste prequel.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #127

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Mr. Plinkett heeft na z'n avondvullende bespreking van The Phantom Menace nu ook Attack of the Clones in dezelfde stijl aan een nadere analyse onderworpen. Aint-it-cool-news linkt naar alle 9 filmpjes die samen de hele bespreking vormen.
    Iets flauwer, iets minder sterk (waarschijnlijk omdat ik Attack of the Clones een flinke verbetering vind ten opzichte van Phantom Menace), maar nog altijd een erg gedetailleerde en overwegend scherpe analyse van de minder sterke punten van deze sequel op de eerste prequel.
    Deze is ook erg leuk: Star Wars Episode II: Attack Of The Clones Movie Review pt1
    En deze: Star Wars Episode III: Revenge Of The Sith Movie Review pt1
    Laatst aangepast door Jeroen vS : 10-04-2010 om 00:23
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  4. #129

    Standaard

    TATA TATATA TA TA TATATA TA TA TATATA TAAAAA

    ik kon het gewoon niet laten, srry
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YvieYvonne Bekijk bericht
    TATA TATATA TA TA TATATA TA TA TATATA TAAAAA

    ik kon het gewoon niet laten, srry
    Dat deuntje ken ik niet. Wel deze:
    TATATA TAAA TAAA TATATA TAAA TAAA TATATA TAAA TAAA TATATA TAAAA
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  6. #131

  7. #132

    Standaard

    Even een opmerking tussendoor (ook aangezien je alles hier kan plaatsen wat je er over kwijt wil):

    Ik zit net Empire Strikes Back te kijken op Youtube met een "Isolated score" (alleen muziek dus) en er overviel me ineens iets en dat wil ik gewoon even met jullie delen.

    Ik zie die 'ouderwetse' film met die 'achterhaalde' sets en ik denk bij mezelf: "Wat is die nieuwe trilogie toch slecht zeg". Natuurlijk is Episode drie best wel goed. Lekker duister en zo, maar het gaat nu even over de gehele trilogie. Al die CGI, maakt de film echt niet beter. Ok, ok, ik ben wel wat beïnvloed door de reviews op Youtube, maar die versterkten eigenlijk meer de ideeën, die ik zelf ook al had (JarJar anyone).

    De oude films zijn veel bescheidener in vergelijking met dat computergeweld van het begin van deze eeuw. Het maakt ze zoveel sterker. Eén ding blijft hetzelfde overigens. De muziek is nog steeds erg goed. Nieuwe of oude trilogie.

    Ik mis de spanning denk ik een beetje in de nieuwe films. Een echte connectie met de hoofdpersonen. En dat alles maar uit de computer toveren is ook erg jammer. CGI robots tegen CGI Aliens. Het leeft gewoon letterlijk en figuurlijk niet. Wie overigens dat droid army gedesigned heeft, die moet maar eens openlijk zijn excuses aanbieden. En waarom zijn stormtroopers toch zoveel cooler, dan Clone troopers. Stormtroopers zijn note bene clonetroopers.

    Wat zijn jullie ideeën hierover?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  8. #133

    Standaard

    Nou ok, Episode 2 is ook best wel ok. Maar Episode 1???

    Ik moest even zoeken in dit topic, maar dit is mijn Star Wars top tien, die ik daar gepost heb.

    Mijn top 10:
    1 Empire Strikes Back
    2 A New Hope
    2 Return of the Jedi
    2 Revenge of the Sith
    5 Attack of the Clones
    6
    7
    8
    9
    10 Phantom Menace
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Even een opmerking tussendoor (ook aangezien je alles hier kan plaatsen wat je er over kwijt wil):

    Ik zit net Empire Strikes Back te kijken op Youtube met een "Isolated score" (alleen muziek dus) en er overviel me ineens iets en dat wil ik gewoon even met jullie delen.

    Ik zie die 'ouderwetse' film met die 'achterhaalde' sets en ik denk bij mezelf: "Wat is die nieuwe trilogie toch slecht zeg". Natuurlijk is Episode drie best wel goed. Lekker duister en zo, maar het gaat nu even over de gehele trilogie. Al die CGI, maakt de film echt niet beter. Ok, ok, ik ben wel wat beïnvloed door de reviews op Youtube, maar die versterkten eigenlijk meer de ideeën, die ik zelf ook al had (JarJar anyone).

    De oude films zijn veel bescheidener in vergelijking met dat computergeweld van het begin van deze eeuw. Het maakt ze zoveel sterker. Eén ding blijft hetzelfde overigens. De muziek is nog steeds erg goed. Nieuwe of oude trilogie.

    Ik mis de spanning denk ik een beetje in de nieuwe films. Een echte connectie met de hoofdpersonen. En dat alles maar uit de computer toveren is ook erg jammer. CGI robots tegen CGI Aliens. Het leeft gewoon letterlijk en figuurlijk niet. Wie overigens dat droid army gedesigned heeft, die moet maar eens openlijk zijn excuses aanbieden. En waarom zijn stormtroopers toch zoveel cooler, dan Clone troopers. Stormtroopers zijn note bene clonetroopers.

    Wat zijn jullie ideeën hierover?
    De stormtoopers in de OT zijn volgens mij geen clones meen ik me ergens herinneren te gelezen te hebben.
    Maar verder ben ik het helemaal met je eens. De charme van de OT was eigenlijk de eenvoud. Het speelde zich wel af in wat het lijkt een toekomst (vanuit ons perspectief), maar dat valt op een aantal dingen na zoals ruimteschepen e.d. niet echt op. De kracht waren de karakters en het verhaal.
    Laatst aangepast door Lex v/d Moolen : 16-04-2010 om 22:49
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    De stormtoopers in de OT zijn volgens mij geen clones meen ik me ergens herinneren te gelezen te hebben.
    Maar verder ben ik het helemaal met je eens. De charme van de OT was eigenlijk de eenvoud. Het speelde zich wel af in wat het lijkt een toekomst (vanuit ons perspectief), maar dat valt op een aantal dingen na zoals ruimteschepen e.d. niet echt op. De kracht waren de karakters en het verhaal.
    Dit heb ik van Wikipedia:
    After the Clone Wars, they served as the nucleus for the armed forces of the Galactic Empire, eventually becoming the Imperial Stormtroopers.

    En inderdaad, je vat het wat beter samen dan ik. "De kracht waren de karakters en het verhaal".
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  11. #136
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja maar een beetje logisch is het wel.

    De tijden zijn veranderd.
    Alles moet nu sneller voor the next gen.
    En onze nostalgie zal altijd blijven!
    Alles wat er na het originele deel 1 en magistrale deel 2 gaat uitkomen is een se/prequel.
    Geen echte win/win situatie.

    Toch ben ik wel relatief blij met CGI
    Nostalgie is leuk.
    Maar kan me toch goed herrineren dat het flink irritterde als iets zó fake was!
    Terwijl die scene in je hoofd veel intenser en realitscher was.., althans bij mij.

    Dankzij CGI is die beperking weg, en ontloopt het vaak zelfs mijn mentaal visueel vermogen.
    Maar als the Force..., Use wisely, you must.

    De visuele fantasievolle wereld van Starwars is er flink op vooruit gegaan.
    Het verhaal, tja, die is redelijk blijven steken.
    Daar hadden ze meer uit mogen halen.

    Wat vervolgens anderen op You Tube te vertellen hebben?
    Hmm, ik heb niemand nodig om me te vertellen wat ik leuk vind!
    En wat dat betreft vind ik ze allemaal leuk...., ook degene die nog niet gemaakt zijn...
    Dus dat zegt ook wel weer een hoop!



    En wie zegt dat Clones niet cool zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #137

    Standaard

    Tja, CGI is goed, als het maar juist toegepast wordt (voor de achtergronden in Star Wars bijvoorbeeld is het uitstekend). Ik vind de CGI Yoda uit de nieuwe trilogie bijvoorbeeld veel minder overtuigend dan de oude Yoda, die oude heeft veel meer expressie en letterlijk "body", waar de nieuwe een levenloze hoop pixels is, vooral de ogen spreken boekdelen.

    Opzich zijn de nieuwe films niet slecht en kan ik er zeker wel van genieten, het is alleen jammer dat alles bigger en better moest en omdat dat kan nu met CGI wordt het ook gedaan. Het is met een krap budget juist zo'n uitdaging om er iets van te maken en creatief te zijn (wat bij de oude films gebeurd is) en daardoor wordt het tastbaarder.

    Toch moeten we denk ik ook nadenken over hoe de oude films zouden zijn ontvangen als ze nu uitgebracht zouden zijn. Het "probleem" is nu eenmaal dat het voor de meesten van ons jeugdsentiment is waardoor we eigenlijk niet meer objectief naar de oude films kunnen kijken en alle vergelijkingen met nieuwe films eigenlijk niet op gaan.

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    De oude films zijn veel bescheidener in vergelijking met dat computergeweld van het begin van deze eeuw. Het maakt ze zoveel sterker. Eén ding blijft hetzelfde overigens. De muziek is nog steeds erg goed. Nieuwe of oude trilogie.

    Ik mis de spanning denk ik een beetje in de nieuwe films. Een echte connectie met de hoofdpersonen. En dat alles maar uit de computer toveren is ook erg jammer. CGI robots tegen CGI Aliens. Het leeft gewoon letterlijk en figuurlijk niet. Wie overigens dat droid army gedesigned heeft, die moet maar eens openlijk zijn excuses aanbieden. En waarom zijn stormtroopers toch zoveel cooler, dan Clone troopers. Stormtroopers zijn note bene clonetroopers.

    Wat zijn jullie ideeën hierover?
    Zelf vind ik scale models, mattes, en alles dat stopmotion, go-motion, Dykstraflex etc heet ook beter dan CGI.

    We halen de ILM crew er even bij....die ik deze vraag stelde:

    Mark Austin:
    You have worked for years with CGI. I bet you know that some people think that the old effects with models, mattes, stop-motion etc were more realistic than CGI. This was said for instance about the Star Wars prequels. What is your view?

    Absolutely. The original Jabba was - for all intents and purposes - "real". He was physically on set. There’s no substitute.
    Paul Huston:
    There is criticism on CGI sometimes. People often say that the old effects with models, mattes, stop-motion etc were more realistic than CGI, which can sometimes look like a videogame. This was said for instance about the Star Wars prequels. What do you have to say about this?

    This is not an inherent quality of CG, that it looks like a video game. It is only at this stage in its development that people can recognize the difference between real photography and CG. As research continues and solutions and awareness develop, CG will become indistinguishable from actual photography. Some product and architectural visualization still images are at this stage now, and it is only a matter of time before this will develop in film. The Star Wars prequels were at a very early stage of use of cg in films, that by the way was investigated by George Lucas and Gary Kurtz for A New Hope. They commissioned the rendering of a still image of an x-wing fighter that had all of us in the model shop quite scared for our jobs. Gary saw the looks on our faces and said "Don't worry, it's hideously expensive!"
    PS: de Battledroids waar je het over hebt zijn ontworpen door Doug Chiang
    PPS: Stormies zijn idd fraaier dan Clones.....die een mix zijn van Stormies (witte harnas) en Boba Fett (T-visor in de helm)

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    J

    Wat vervolgens anderen op You Tube te vertellen hebben?
    Hmm, ik heb niemand nodig om me te vertellen wat ik leuk vind!
    Dachten er maar meer zo over......

    een of andere pipo gaat op youtube lopen zeiken en diverse personen veranderen in ja-knikkers.

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -WH- Bekijk bericht
    Toch moeten we denk ik ook nadenken over hoe de oude films zouden zijn ontvangen als ze nu uitgebracht zouden zijn. Het "probleem" is nu eenmaal dat het voor de meesten van ons jeugdsentiment is waardoor we eigenlijk niet meer objectief naar de oude films kunnen kijken en alle vergelijkingen met nieuwe films eigenlijk niet op gaan.
    Met alle respect: Da's onzin. De red letter media-reviews zijn ondanks hun wat flauwe vormgeving best goede analyses van wat er allemaal fout is aan die nieuwe trilogie. En daar zit weinig bij wat te maken heeft met jeugdsentiment. Maar we veel wat te maken heeft met (eendimensionale) karakters, houterig acteerwerk, onlogische wendingen in een toch al warrig verhaal, kinderachtige humor, doorgeslagen SFX, enz. En dat allemaal in vergelijking met de oude trilogie, dus de dooddoener dat de oude trilogie ook niet feilloos is gaat in dit verband ook niet op. Dat er jeugdsentiment meespeelt bij de voorkeur voor de oude trilogie doet geen afbreuk aan de kritiek op de nieuwe trilogie.
    Laatst aangepast door mark t : 17-04-2010 om 18:13
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    een of andere pipo gaat op youtube lopen zeiken en diverse personen veranderen in ja-knikkers.
    Zouden die mensen nu allemaal veranderen in ja-knikkers of zouden ze gewoon veel herkennen in die analyses op youtube?
    Ik zie namelijk weinig wat ook niet al lang daarvoor door een heleboel mensen beweerd werd. Alleen doet die gast op youtube het in een andere vorm dan in een boek, een bespreking op tv/radio/krant/tijdschrift als post op een forum. En omdat het dit keer geen bewonderende of positieve mening is, wil niet zeggen dat die mening ineens gezeik is.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Met alle respect: Da's onzin. De red letter media-reviews zijn ondanks hun wat flauwe vormgeving best goede analyses van wat er allemaal fout is aan die nieuwe trilogie. En daar zit weinig bij wat te maken heeft met jeugdsentiment. Maar we veel wat te maken heeft met (eendimensionale) karakters, houterig acteerwerk, onlogische wendingen in een toch al warrig verhaal, kinderachtige humor, doorgeslagen SFX, enz. En dat allemaal in vergelijking met de oude trilogie, dus de dooddoener dat de oude trilogie ook niet feilloos is gaat in dit verband ook niet op.
    Valt zeker wat voor te zeggen, maar er zijn zat kids (die mijn leeftijd hebben toen ik de OT in de bios zag) die de prequels geweldig vinden en de OT minder omdat ie 'ouderwets' is (lees: minder flitsend).

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Valt zeker wat voor te zeggen, maar er zijn zat kids (die mijn leeftijd hebben toen ik de OT in de bios zag) die de prequels geweldig vinden en de OT minder omdat ie 'ouderwets' is (lees: minder flitsend).
    Ik vind de 2e en 3e prequel wel te doen, maar tegelijkertijd zie ik de zwakheden van deze films ten opzichte van de originele trilogie. Dat minder flitsende snap ik, maar ik stoor me daar niet aan. Ik vind de overdaad aan SFX bij vlagen zelfs te zeer doorslaan. Ik vind de eerste trilogie juist flitsender, met name door het levendigere acteerwerk, de leukere personages en het betere, strakkere schrijfwerk.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Alleen doet die gast op youtube het in een andere vorm dan in een boek, een bespreking op tv/radio/krant/tijdschrift als post op een forum.
    Ik vind hem op een aantal punten zeker gelijk hebben, maar hij chargeert wel erg overdreven.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Met alle respect: Da's onzin. De red letter media-reviews zijn ondanks hun wat flauwe vormgeving best goede analyses van wat er allemaal fout is aan die nieuwe trilogie. En daar zit weinig bij wat te maken heeft met jeugdsentiment. Maar we veel wat te maken heeft met (eendimensionale) karakters, houterig acteerwerk, onlogische wendingen in een toch al warrig verhaal, kinderachtige humor, doorgeslagen SFX, enz. En dat allemaal in vergelijking met de oude trilogie, dus de dooddoener dat de oude trilogie ook niet feilloos is gaat in dit verband ook niet op. Dat er jeugdsentiment meespeelt bij de voorkeur voor de oude trilogie doet geen afbreuk aan de kritiek op de nieuwe trilogie.
    Daar ben ik het wel mee eens, maar toch moet je het met me eens zijn dat een vergelijking tussen de oude en nieuwe films voor de wat oudere kijkers totaal anders zal zijn dan voor de jeugdigen, dat de nieuwe films inferieur zijn speelt mee, maar zeker ook het feit dat voor de oudere generatie, de oude films een speciaal plekje hebben (dus onafhankelijk van kwaliteit sowieso beter gevonden zullen worden).

    Wat die reviews van Redlettermedia betreft, sommige punten zijn wel leuk bedacht en soms laat hij je echt wel even anders tegen de zaken aankijken. Maar wat hij vooral doet is "nitpicking" met deze benadering kun je elke film de grond in boren. Ik zie die reviews vooral als leuk vermaak, en ik denk dat ze zo ook bedoeld zijn op een wat cynische manier. Ik geloof dat op het eind van beide prequels reviews hij wel wat serieuzer wordt, en dat zijn ook wel dingen die ik kan beamen (het probleem van teveel CGI, er zit geloof ik een quote van een producer in die zegt dat in elk frame een effect zit, dat niemand Lucas durft tegen te spreken enz.) dat soort dingen zijn inderdaad serieuze klachten die serieus te nemen zijn, voor de rest, geniet van zijn reviews, ze zitten goed in elkaar en zijn zeker vermakelijk, kijk ook eens naar zijn reviews van de laatste Star Trek films, stukken korter, maar minstens zo interessant.

  21. #146
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er valt idd genoeg te zeggen over de prequels

    Maar het is ook niet zo dat de OT hoogstaande acteer prestaties laten zien.
    Haal Harrison, Cushing en Alec Guinness weg en het wordt allemaal een stuk minder.

    Waarschijnlijk heeft het feit dat George niet zelf Empire geregisseert veel te maken met de kwaliteit van juist die film.
    En zegt het genoeg over de andere
    Empire is iig mijn favo, en dat voor een sequel
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 17-04-2010 om 19:04
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #147

    Standaard

    Ik wil nog even een voorbeeld aanhalen. Anakin/Padme wordt natuurlijk vergeleken met Han/Leia. Nou vraag ik, welke twee hebben de betere chemie en zijn overtuigender.

    Leia: "I Love you", Han: "I know" is geniaal, toch? Dat het een improvisatie is maakt het nog beter eigenlijk. Minder stijf of zo. Ik vind de relatie tussen Padme en Anakin minder overtuigend. En wat erger is, de teksten zijn soms om te huilen. Zo praat je toch niet tegen elkaar?

    Verder is het gewoon jammer, dat CGI niet gebruikt is om de film te ondersteunen, maar dat het soms lijkt alsof de films zijn gemaakt om te laten zien wat je allemaal met CGI kunt doen.

    @Duke: Deze vraag kan je wellicht ook beantwoorden. Hoeveel invloed hebben Irvin Kershner en Richard Marquand gehad op de OT? Lucas schreef het verhaal, Kasdan o.a. deed de screenplay, maar hoeveel invloed hebben Marquand en Kershner gehad op respectievelijk RotJ en ESB. Deden zij puur de regie? Of hadden ze ook hun zegje in de ontwikkeling van bijvoorbeeld Hoth, Cloud City of Jabba's Palace met al hun verschillende characters (mens, dier en/of alien)?
    Hoe komt het, dat die films (op mij in ieder geval) beter uit de verf komen. Realistischer wellicht. TPM was natuurlijk gewoon een kinderfilm. Dat was ANH wellicht ook wel, maar daar heb je er niet zo veel last van in ieder geval.

    Enkele positieve punten om mee te eindigen:
    Kamino als wereld vond ik erg gaaf. Water (dat hadden we nog niet gehad in Star Wars), storm, regen. Erg cool. Die cloning factory was weer wat minder, maar Kamino is wel tof. Jango versus Obi-Wan was ook weer goed. Daar zie je dat CGI echt een toevoeging is.

    Genoeg onsamenhangend ge***d. Ik ben dan ook geen tekstschrijver van beroep. Volgende keer ga ik weer verder.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  23. #148
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Han & Lea, 100%

    Maar Hayden vind ik nog steeds niet een gelukkige keuze.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    @Duke: Deze vraag kan je wellicht ook beantwoorden. Hoeveel invloed hebben Irvin Kershner en Richard Marquand gehad op de OT? Lucas schreef het verhaal, Kasdan o.a. deed de screenplay, maar hoeveel invloed hebben Marquand en Kershner gehad op respectievelijk RotJ en ESB. Deden zij puur de regie? Of hadden ze ook hun zegje in de ontwikkeling van bijvoorbeeld Hoth, Cloud City of Jabba's Palace met al hun verschillende characters (mens, dier en/of alien)?
    Hoe komt het, dat die films (op mij in ieder geval) beter uit de verf komen. Realistischer wellicht. TPM was natuurlijk gewoon een kinderfilm. Dat was ANH wellicht ook wel, maar daar heb je er niet zo veel last van in ieder geval.
    Marquand en Kershners invloed op het design en verhaal...tja, die was er niet, want ze deden puur de regie.
    Sterker, Lucas heeft zelf enkele scenes uit ROTJ zelf geregisseerd en er wordt ook veel gezegd dat hij voor ROTJ 'ghost director' was.
    Ik heb in januari ROTJ producer Howard Kazanjian gesproken en hem deze vraag gesteld:
    It is often said that George Lucas ‘ghost directed’ Return of the Jedi. Being the producer of this movie, how do look at this?

    Let's not discuss this now. Read my book when it is published. It would take too many words to tell you the story.
    Hij is (al best lang) met een boek bezig dat vele 'geheimen' zal onthullen.
    (oa over het verhaal dat Tom Selleck in 1e instantie Indiana Jones zou gaan spelen.)

    Mbt Lucas en de vraag of Marquand wat te vertellen had zei acteur Gerald Home dit in ons interview:
    If you look at my two call sheets, one is white and the other is lemon. A lemon call sheet means Second Unit. I'm sure you know, such scenes are usually directed by an assistant. Well, these second unit scenes with Ackbar and the Mon Calamari, on the bridge, were directed by George Lucas himself.
    Why? Because a lot of them were blue screen and only one person in the world knew what would eventually be in these screens, and that was George Lucas, so it made sense for him to direct them. But he did so in a very quiet way, not really giving much direction, just a few suggestions. Not many people know he directed those Battle of Endor blue screen scenes; you'll get confirmation of what I say in the 1983 book The Making of Return of the Jedi.
    Toby Philpott (Jabba the Hutt) had dit te melden:
    I just imagine it to have sometimes felt uncomfortable for Richard Marquand to get put in the role of director – with George still hovering around – but assuming George delegated properly then perhaps his presence proved helpful and supportive. I have heard speculation about the situation, but have no new insights or stories to offer in clarification.
    Voor meer info zou ik zeggen: check mijn interview-site gewoon

    Je laatste zin, hoe het kan dat de OT beter uit de verf kwam.....tja. Voor de OT moest men het doen met een beperkt budget (ANH) en moest men zelf met nieuwe SFX technieken komen. Men moest grenzen verleggen om nooit eerder vertoonde scenes (TIE Fighter vs X-Wing dogfights) te realiseren en soms moest men zelfs scenes schrappen omdat de techniek nog niet zover was (Jabba in ANH bijvoorbeeld).
    Samengevat: Men werd verplicht creatief te zijn.

    Voor de prequels kon men in feite alles doen. CGI was koning; alles wat men wilde kon gefilmd worden en was er geen sprake van creatief MOETEN zijn.

    Andere redenen waarom de OT beter is is het eerder genoemde sentiment uiteraard, de torenhoge verwachtingen (waardoor het voor velen alleen nog maar kon tegenvallen) en het feit dat iedereen al wist hoe het zou eindigen: Anakin vs Obi-Wan in de lava waarbij Anakin uiteindelijk Vader wordt.

    NB: Het was Harrison Ford die aan kwam zetten met de zin 'I know'.
    In het script stond dit niet en hij vond het niet bij Solo passen. Kershner vond het goed....en een klassieke scene was geboren.

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Marquand en Kershners invloed op het design en verhaal...tja, die was er niet, want ze deden puur de regie.
    Sterker, Lucas heeft zelf enkele scenes uit ROTJ zelf geregisseerd en er wordt ook veel gezegd dat hij voor ROTJ 'ghost director' was.
    Ik heb in januari ROTJ producer Howard Kazanjian gesproken en hem deze vraag gesteld:

    Hij is (al best lang) met een boek bezig dat vele 'geheimen' zal onthullen.
    (oa over het verhaal dat Tom Selleck in 1e instantie Indiana Jones zou gaan spelen.)

    Mbt Lucas en de vraag of Marquand wat te vertellen had zei acteur Gerald Home dit in ons interview:


    Toby Philpott (Jabba the Hutt) had dit te melden:


    Voor meer info zou ik zeggen: check mijn interview-site gewoon

    Je laatste zin, hoe het kan dat de OT beter uit de verf kwam.....tja. Voor de OT moest men het doen met een beperkt budget (ANH) en moest men zelf met nieuwe SFX technieken komen. Men moest grenzen verleggen om nooit eerder vertoonde scenes (TIE Fighter vs X-Wing dogfights) te realiseren en soms moest men zelfs scenes schrappen omdat de techniek nog niet zover was (Jabba in ANH bijvoorbeeld).
    Samengevat: Men werd verplicht creatief te zijn.

    Voor de prequels kon men in feite alles doen. CGI was koning; alles wat men wilde kon gefilmd worden en was er geen sprake van creatief MOETEN zijn.

    Andere redenen waarom de OT beter is is het eerder genoemde sentiment uiteraard, de torenhoge verwachtingen (waardoor het voor velen alleen nog maar kon tegenvallen) en het feit dat iedereen al wist hoe het zou eindigen: Anakin vs Obi-Wan in de lava waarbij Anakin uiteindelijk Vader wordt.

    NB: Het was Harrison Ford die aan kwam zetten met de zin 'I know'.
    In het script stond dit niet en hij vond het niet bij Solo passen. Kershner vond het goed....en een klassieke scene was geboren.
    Thanks again.

    Is het niet zo, dat Ford gewoon tijdens de scene ineens "I know" zei, zonder het vooraf besproken te hebben?

    Wat CGI betreft, dat is natuurlijk maar een deel. Het verhaal is gewoon ook minder interessant. Een ding waar ik het in een van die reviews wel mee eens was, was bijvoorbeeld hoe het gevecht tussen Obi-Wan en Anakin verteld/getoond wordt. Hoe lang duurt dat gevecht. Serieus, na 1 minuut is de spanning er wel af en wordt het onrealistisch. Een krachtige tekst over en weer, Anakin die weer lekker arrogant loopt te doen en vervolgens hard op zijn bek gemept wordt door Obi-Wan had een veel dramatischer effect gehad. Niet alleen, omdat Obi-Wan niet snel zou uithalen naar Anakin, vanwege hun historie, maar meer nog omdat een Jedi geen emotie laat zien. Geen Anger, etc. Nu wordt het een scene, die a la Bilbo, als boter over te veel boterhammen wordt uitgesmeerd.
    Het is niet alleen maar CGI, ook het verhaal blijft achter. Had Lucas er geen zin in, kon hij het niet meer, heeft hij geen input van anderen gehad?

    Ik ben nog steeds een grote Star Wars fan, niet de ik-verzamel-alles-wat-er-is-fan, maar nog steeds een grote fan. Ik viel in slaap tijdens TPM in de bioscoop. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen, dat ik de film al twee keer in een zeer kleurloze slechte kwaliteit kopie op mijn PC bekeken had. Een fout, die ik sindsdien niet meer gemaakt heb. Maar goed, ik ben nog nooit eerder in de bioscoop in slaap gevallen, dus dat zegt wel wat. TPM beschouw ik dan ook als een vergissing, de rest van de nieuwe trilogie is als Scifi film zeer goed te verteren, maar volgens mij kan je de nieuwe trilogie ook samen vatten in Revenge of the Sith. De rest is bladvulling. Het komt allemaal als negatief over, maar nogmaals, ik ben nog steeds fan. De OT is brilliant, de nieuwe films (AotC, RotS) ten dele. TPM is gewoon echt niet goed (naar mijn mening).
    Laatst aangepast door Jeroen vS : 17-04-2010 om 22:36
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

Pagina 6 van 36 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •