De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard XBOX 360 aansluiten via component

    Beste,

    Ik heb mij een paar maanden een tweedehands xbox gekocht. Deze is van de eerste reeks en heeft dus geen HDMI, maar een component aansluiting.
    Nu zit ik met de volgende vraag: ik heb dus de drie component kabels (groen, rood, blauw geloof ik) aangesloten en dan nog 2 andere voor het geluid. Nu vind ik toch dat de kwaliteit niet bepaald goed is. Mijn tv ondersteund full hd, en staat op de component uitgang. Het beeld is redelijk kartelig. Ik gebruik deze ook als pc scherm en dat werkt voor de rest perfect, het hangt dus zeker niet aan de kwaliteit van het scherm.

    Iemand een idee of ik misschien iets fout heb gedaan?

    Met vriendelijke groet,

    Mattehh

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heb je de switch op de connectorblock van de kabel achterin de Xbox omgezet, en je hdtv instellingen goed staan?

    Kartels zijn uiteraard ook spel afhankelijk.
    Geeft je tv niet aan welk signaal hij toont bijv.1080i ( het max.haalbare via Component)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Xbox via component geeft niet full HD weer, maar max 1080i idd

    Mijn tip is dan ook: stel je xbox in op 720p. Dit geeft mooier beeld dan 1080i
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. De switch staat idd op hdtv. En bij de xbox staat het op 7.. omdat ik dit reeds had gelezen. Bij gta iv is het wel feller dan bij fifa '09, da's waar... Maar toch ik vind het toch nog niet zo denderend. En de tv is een samsung duss.... denk dat dat wel goede tv's zijn.

  5. #5

    Standaard

    tsja...de xboxen met HDMI geven wel beter beeld, maar het gaat ook om de fun toch?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een full hd kan wel alle 1080 beeldlijnen laten zien, terwijl als je hem op 720p zet je tv moet gaan downscalen.

    Maar dat is allemaal theorie uiteraard
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Het volgende staat te lezen in dit interview van IGN met Microsoft:

    IGN: There are very few 1080p native HDTVs that accept 1080p via Component connections. The signal will only come in as 1080i and be de-interlaced back to 1080p. How is the 360's new 1080p support, in practical application, going to be any different than what was already possible?

    Microsoft: We can offer 1080p support through both the VGA connection and the Component connection.
    Kan de XBOX360 nu wel of geen 1080p signaal over component doorgeven? Of is dit afhankelijk van je HDTV?

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is al een vrij oud artikel toch!
    Inmiddels zijn de HDMI versies al te krijgen!

    En zoals het artikel al steld, er zijn praktisch geen schermen die meer dan 1080i over component doen, dus de 1080p functie was voorheen vrij nutteloos!

    Mijn vorige HD Ready scherm zei keurig dat hij een 1080p binnen kreeg, echter het scherm was maar 1360x768.
    Mijn Full HD doet helemaal niets met het signaal, en toont niks! (Component versie)
    Ik geloof dat het zelfs een opgelegde restrictie was, maar dat weet ik niet zeker!

    Het apparaat zal het wel ondersteunen, maar de hardware is dus het probleem!
    Nadeel is dat meeste X-boxen dus geen hdmi aansluiting hebben.
    En volgens het interview is dat ook niet meer mogelijk.

    Aan de andere kant is het mischien ook wel minder belangrijk bij games, dan bij levensechte beelden van bijv. een BD.
    Het bestaat toch uit textures en polygonen en anti alliassing verdoezelt nog lang niet alles.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-01-2009 om 00:14
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Ik ook nog zo'n 360 staan (de 1e versie) zonder HDMI aansluiting, ik zal van de week eens proberen wat nu wel/niet mogelijk is.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Kan de XBOX360 nu wel of geen 1080p signaal over component doorgeven? Of is dit afhankelijk van je HDTV?
    Ik heb m'n 360 toevallig gister nog aangesloten op onze HD-ready LCD. Via component kreeg je 1080i, als ik probeerde te schakelen naar 1080p werd het beeld zwart en ging de 360 terug naar 1080i.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Verheij Bekijk bericht
    Ik heb m'n 360 toevallig gister nog aangesloten op onze HD-ready LCD. Via component kreeg je 1080i, als ik probeerde te schakelen naar 1080p werd het beeld zwart en ging de 360 terug naar 1080i.
    Ondersteund je HD-ready TV wel 1080P? Ook via component?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ondersteund je HD-ready TV wel 1080P? Ook via component?
    Hmm, weet ik niet zeker. Ik kreeg wel 1080p via HDMI.

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    HD Ready ondersteund uberhaubt geen 1080P!
    En als ze het signaal accepteren wordt het altijd gedownscaled naar 1360x768

    Maar ik denk dat je Full HD bedoelt
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-01-2009 om 09:33
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Dan zal ik wel fout zitten, excuses. Ik herinner me toch echt dat 1080p, maar dat zal dan wel gedownscaled worden.
    Laatst aangepast door Sander V. : 20-01-2009 om 09:56

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    HD Ready ondersteund uberhaubt geen 1080P!
    En als ze het signaal accepteren wordt het altijd gedownscaled naar 1360x768
    Televisies met het "HD-ready 1080P logo" ondersteunen WEL 1080P:



    http://www.avblog.nl/hd-ready-1080p-...t-en-wat-niet/

    Of dit ook via component ondersteund word op een HD-ready 1080P is mij niet duidelijk en kon hier zo even snel niets over vinden en zal ook net als bij Full-HD schermen afhankelijk zijn of de hardware van je scherm 1080P via component ondersteund.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb ook mijn xbox via component aangesloten op mn philips full hd en hij staat gewoon op 1080p, ik geloof wel dat dit per tv verschilt want een vriend van mij heeft een sony en die kon als hoogste 1080i kiezen.

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Televisies met het "HD-ready 1080P logo" ondersteunen WEL 1080P:





    Dat klopt idd, maar er is een verschil tussen HD Ready en HD Ready 1080p! (Klik op het plaatje voor meer info)
    Het heet echter HD Ready 1080p omdat hij "out of de box" niet zelf HD kan tonen.
    Op het moment dat er echt een HDTV tuner in het scherm zit verdwijnt de term Ready.


    Het feit dat de meeste schermen geen 1080p over component doen heeft ook te maken met DRM, AACS en de afwezigheid content te beveiligen binnen component.
    Dit is een vereiste voor Blu-ray en HD DVD, vandaar dat men mischien de functie steeds meer achterwege laat.
    Maar er zullen sporadisch schermen zijn die het wel doen, of minimaal aangeven dat het om een 1080p signaal gaat.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-01-2009 om 12:03
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    @Claudio: Je hebt helemaal gelijk , de norm om het 1080P logo te mogen voeren dien het toestel over HDMI 1080P weer te kunnen geven en via Component 720P/1080i.

  19. #19

    Standaard

    Nou... ik geloof best dat die XBOX360 1080P over component uit kan poepen... zit er thuis namelijk zelf naar te kijken. De Philips Cineos 42PFL9603 HERKENT ook daadwerkelijk een 1080P signaal. Sterker nog ik had bij dit scherm juist moeite om hetzelfde voor elkaar te krijgen met de VGA kabel van de XBOX360. Blijkbaar wilde de TV geen 1080P via de VGA input.

    Dit is overigens een XBOX360 uit de eerste serie. Pre-ordered en op de eerste dag opgehaald Geen HDMI dus

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zoals ook @BartusV al steld doet Philips dit soms wel.
    De functie is achteraf bij een update toegevoegd, het maakt dus niet uit wat voor X-box je hebt.

    Hetzelfde geld voor PC VGA signalen.
    Sommige Fullhd schermen beperken het pc signaal tot hdready resoluties!
    In de tvmanuals staan de ondersteunende resoluties!

    Het probleem ligt dan ook niet aan de X-box maar aan de beperkingen van sommige schermen.

    Over het algemeen dus meer uitzondering dan regel
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Ik ben in het bezit van een launch Xbox 360 en ik heb die altijd component aangesloten gehad. Er is een jaar geleden een dashboard update geweest waarmee 1080P via component mogelijk is geworden. De 360 kan dus gewoon 1080P/50 of 60 weegeven en dit is via het systeem menu in te stellen.

    Het probleem is inderdaad dat veel TV's geen 1080P maar 1080i op component accepteren. Zelfs de nieuwe Pioneer LCD schermen ondersteunen geen 1080P via component. Daarintegen accepteerd mijn Optoma HD80 beamer wel 1080P via component en toen ik mijn Xbox nog als mediaspeler gebruikte heb ik vaak op deze wijze 1080P materiaal bekeken. De Xbox kan het dus wel, het ligt aan het ontvangende apparaat of het gaat werken.
    Rotel RSP-1098/RB-991THX/RB-985MKII THX, Marantz UD8004, Popcornhour, Pioneer KRL-37V, Themescene HD80/1080DLP, Jmlab Electra 906.

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies

    Maar volgens mij is dat al wat langer terug, en uiteraard hoofdzakelijk toegepast omdat de PS3 uitkwam.
    Sony claimde dat deze in tegenstelling tot de X-Box wel echt HD was, omdat deze dus volledig 1080p ondersteunde.
    Dan kon Microsoft uiteraard niet achterblijven!
    Tevens ook omdat men met de HD DVD add-onn kwam!

    Er is overigens geen andere HD speler die 1080p over component doet!
    Sterker nog, misschien wel alleen de X-box of een zeer unieke Full HD Cam!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Precies

    Er is overigens geen andere HD speler die 1080p over component doet!
    Sterker nog, misschien wel alleen de X-box of een zeer unieke Full HD Cam!
    Zeker wel, bijna alle media tanks als de Popcornhour of de Tvix kunnen 1080P over component. Ik heb een paar maanden zo mijn Optoma HD80 beamer aangestuurd. De 360 is qualitatief een prima mediaspeler, maar ondersteund helaas wat weinig formaten.
    Laatst aangepast door eelco74 : 28-01-2009 om 08:34 Reden: tiepvaud
    Rotel RSP-1098/RB-991THX/RB-985MKII THX, Marantz UD8004, Popcornhour, Pioneer KRL-37V, Themescene HD80/1080DLP, Jmlab Electra 906.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    tsja...de xboxen met HDMI geven wel beter beeld, maar het gaat ook om de fun toch?
    Xboxen met component kunnen ook 1080p weergeven, alleen in een standarisatie die niet elke TV ondersteund.

    Met 1080i is het ook nog best te pruimen, al is het met de nieuwere generatie wel allemaal wat beter en zuiniger in het stroomverbruik
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •