Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 132 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips Ultra Widescreen 21:9 TV

    Philips introduceerd de Cinema 21:9 dit is de 1e Ultra Widescreen TV ter wereld.



    Philips introduces Ultra Widescreen Cinema LCD TV

  2. #2

    Standaard

    WOOOOOAAUUUWWW!!!
    nu is mijn huidige philips eigenlijk heel stom
    en wil ik deze hebbe!

    nou ja zo blijven er mooie dingen komen,
    je kan niet alles hebben.
    Applaus voor philips, maar had ie ook nou ff
    dat dunne randje als de 42pes0001 gehad, dan was ik om.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  3. #3

    Standaard

    hier komt straks de info:
    http://www.cinematicviewingexperience.com/
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  4. #4

    Standaard

    Beetje jammer is natuurlijk dat alle HD contect (HDTV en Blu-ray Disc) van origine het 16:9 formaat hebben. Dat betekent dat bij weergave van een HD speelfilm in 2.35:1 /2.39:1 beeldformaat op het 21:9 scherm ingezoomd moet worden op het beeld, met daarbij dus verlies aan scherpte.
    Dit is eigenlijk vergelijkbaar met de oude DVD die geen anamorf 16:9 beeld hadden. Toen werd ook ingezoomd op het beeld om de zwarte balken kwijt te raken en verloor je dus aan scherpte.

    Als je de parallel doortrekt zou dus een 2.35:1 / 2.39:1 film op Blu-ray Disc dus eigenlijk anamorf in een 16:9 kader moeten worden opgeslagen om maximale beeldkwaliteit op zo'n 21:9 scherm te hebben. Als dat 21:9 wat gaat worden, dan voel ik de nodige heruitgaven op BD aankomen ....

  5. #5

    Standaard

    Ik niet, want daar zal je een nieuw BD profile voor nodig hebben.
    Zou je klakkeloos scopefilms anamorphic op BD gaan zetten, dan kom je in problemen met 16:9 setups.
    Dat upscalen zal wel goed gaan, zoveel extra resolutie is het niet.
    Wat is eigenlijk de resolutie?
    Als je echt 1080p resolutie wilt hebben, zit je gelijk op 2K resolutie, 2048x1080 pixels, net zoals bij digitale bioscoopprojectie.
    Ik denk dat de resolutie gewoon 1920x800 is, dus gewoon native bij scopefilms en iets downscalen bij gewoon 16:9.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DaMan Bekijk bericht
    Philips introduceerd de Cinema 21:9 dit is de 1e Ultra Widescreen TV ter wereld.



    Philips introduces Ultra Widescreen Cinema LCD TV

    Wat is dit toevallig zeg... van de week zei ik nog tegen mij vriendin dat "de tv's wel wat breder mogen worden; een andere verhouding mogen krijgen..."

  7. #7

    Standaard

    Gaaf
    Ben benieuwd naar het prijskaartje.
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  8. #8

    Standaard

    Specs zouden eind februari bekend worden en hij zou vanaf de "lente" leverbaar zijn in Europa al dus het pers bericht.

  9. #9

    Standaard

    hier de website

    http://www.cinematicviewingexperience.com/

    Ohja, de displays gaan 16x9 ook beeldvullend maken.
    Lekker weer uitrekken dus...
    Ik ben benieuwd naar 4x3 in 21x9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    hier de website

    http://www.cinematicviewingexperience.com/

    Ohja, de displays gaan 16x9 ook beeldvullend maken.
    Lekker weer uitrekken dus...
    Ik ben benieuwd naar 4x3 in 21x9

    Haha, Dat wordt een nieuwe feature: PbP (Picture beside Picture). Zoiets als PiP dus
    maar dan twee 4:3 beelden tegelijk bekijken in volle glorie
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  11. #11

    Standaard

    bah! ambilight.. , maar verder mooi!



    Hij krijgt de resolutie: 2560x1080p en met doorsnee van 56 inch zal hij even hoog zijn als de bekende 42 inchers van philips, maar een tikje breder.lees meer over wat ie met 16:9 en 4:3 doet: http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/uan/2652
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  12. #12

    Standaard

    Deze hype sla ik even over, kan niet wachten totdat het 26:9 wordt, dan moet iedereen in beeld gaan liggen anders kijk je alleen nog maar tegen het kruis aan.....

    Ook de bank moet wielen krijgen, kan die meerijden met de ondertiteling.

    En met 31:9 wordt het helemaal mooi, het hele voetbalveld in beeld met ruimte voor de tribune.

    Met 36:9 gaan we alweer denken om het scherm om je heen te buigen, dan kun je ook zien wat er achter je gebeurt.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    bah! ambilight.. , maar verder mooi!
    Iets tegen Ambilight? Ambilight spectra 3 is echt geweldig gaaf, ik zou niet meer zonder kunnen, maar op foto's ziet het er niet uit , en in winkels ook niet. Maar als je perfecte afstand van een witte muur houd en geen TL buis boven je TV hebt, dan is het echt een fantastisch ervaaring.
    Laatst aangepast door Ackbar : 08-02-2009 om 13:48

  14. #14

    Standaard

    ok ik snap dat het mooier uit kan komen dan op bovenstaande foto,
    maar ik wil geen witte muur, maar een zwarte.
    volledige focus op wat in het kader is en niet daar buiten.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  15. #15

    Standaard

    Ok iedreen zijn eigen keus, maar ik vind niet echt dat een witte muur afleid van wat er op de tv gebeurt??
    Maar vind dat ambilight spectra echt een extra dimensie toevoegt aan films kijken.
    De oudere ambilight was ik iets minder enthousiast over.

  16. #16

    Standaard

    zo zie je maar weer Ackbar , smaak valt niet over te twisten!

    raar trouwens dat dvdprof.. het een hype vind dat tv's steeds breder moeten,
    terwijl deze beeldbuis niet voor tvuitzendingen, maar voor film is bedoeld.
    En daar is dat formaat echt niet even een hype, maar al een "eeuwenoude" standaard.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    zo zie je maar weer Ackbar , smaak valt niet over te twisten!

    raar trouwens dat dvdprof.. het een hype vind dat tv's steeds breder moeten,
    terwijl deze beeldbuis niet voor tvuitzendingen, maar voor film is bedoeld.
    En daar is dat formaat echt niet even een hype, maar al een "eeuwenoude" standaard.
    Het formaat is geen hype, ik kijk al de films zo als zij op de schijf staan en met 55 inch houd ik genoeg beeld over om ook van een 2.40:1 film te genieten. Nu heb ik ook nog heel veel ouder materiaal, en materiaal dat gewoon is uitgebracht op 1.78:1 en daaromheen. Nee, ik ben tevreden met 16:9, maar houd niemand tegen om mee te gaan doen in breder en nog weer breder en nog meer pixels race.

    Zit echt niet te wachten op zo'n brievenbus geval.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Ongeveer 1/3 van mijn dvd's zijn 1.78 of 1.85. Dat doet het voordeel van een 1:2.35 scherm voor een deel alweer teniet. Wel is de resolutie wat hoger maar ik vraag mij af wat het de 1080p uitput ermee doet

  19. #19

    Standaard

    ah dvd's ja daar noem je dus iets..
    vooruitgang betekent dat sommige dingen verouderen.
    dus een ouder voorbeeld aanhalen om een toekomstige televisie minder te vinden,
    die aan de nieuwe "standaard" voldoet, is wat kortzichtig.
    blu ray's hebben namelijk bijna allemaal wel deze brede "standaard".
    En daar speelt deze tv op in. Is dat niets voor jou? Dan betekent dat niet dat deze tv iets fout doet lijkt me.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    ah dvd's ja daar noem je dus iets..
    vooruitgang betekent dat sommige dingen verouderen.
    dus een ouder voorbeeld aanhalen om een toekomstige televisie minder te vinden,
    die aan de nieuwe "standaard" voldoet, is wat kortzichtig.
    blu ray's hebben namelijk bijna allemaal wel deze brede "standaard".
    En daar speelt deze tv op in. Is dat niets voor jou? Dan betekent dat niet dat deze tv iets fout doet lijkt me.
    Ten eerste wordt er vaak uit iemand zijn persoonlijke situatie gereageert zoals mijn post.

    blu ray's hebben namelijk bijna allemaal wel deze brede "standaard". (2.35:1 en 2.40:1)

    Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt maar een korte blik op High def digest wijst bijna het tegendeel uit. Die 1/3 van mij sloeg trouwens op mijn hd-dvd's en ik denk dat die inschatting nog voorzichtig is en het eerder 4/10 is. Voor blu-ray zou het niet anders zijn.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    ah dvd's ja daar noem je dus iets..
    vooruitgang betekent dat sommige dingen verouderen.
    dus een ouder voorbeeld aanhalen om een toekomstige televisie minder te vinden,
    die aan de nieuwe "standaard" voldoet, is wat kortzichtig.
    blu ray's hebben namelijk bijna allemaal wel deze brede "standaard".
    En daar speelt deze tv op in. Is dat niets voor jou? Dan betekent dat niet dat deze tv iets fout doet lijkt me.

    Wat een onzin.

    De nieuwe "standaard" Hahahhha, Philips heeft in de loop der tijd al heel wat shit op de markt gezet dat nooit wat is geworden.

    Ook Blue Rays zijn er genoeg in het 1.78 formaat en daaromtrend, Blue ray zou ook geen doorbraak krijgen als dat niet zo zou zijn, er zijn heel veel mensen die gewoon een beeldvullend scherm willen en een hekel hebben aan zwarte balken. Batman had zelfs een mooie mix van beide formaten

    Alle fabriekanten zijn nu geschrokken en brengen razendsnel een nieuwe Super Blue Blue speler uit, en om zich te onderscheiden zijn de nieuwe schijfjes daarvoor ook extra breed, wel 40cm, kan het er lekker breeduitgemeten op.

    De lancering van TV en Super Blue Blue speler is gepland voor 1 april.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    .......De lancering van TV en Super Blue Blue speler is gepland voor 1 april......
    Ja wie weet is het wel gewoon een goeie philips 1 april grap!
    zou ik wel kunnen waarderen.

    half vol,.. half leeg... net vanuit welke kant je wil kijken.
    mijn blu ray titels zijn bijna allemaal nu met zwarte balken op mijn breedbeeld te bewonderen. Dus daar zou het echt een verbetering zijn.
    En ik verwacht echt dat de meeste titels in hun orginele bioscoop formaat zullen worden uitgebracht vanaf nu.
    Dus dan zou het een welkome tv variant zijn naast de 16:9 tv's die weer fijner zijn voor het tv zenders kijken van de kabel of schotel.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    En ik verwacht echt dat de meeste titels in hun orginele bioscoop formaat zullen worden uitgebracht vanaf nu.
    Voor jouw duidelijkheid wellicht:

    originele bioscoopformaat is NIET hetzelfde als 2.35:1 !

  24. #24

    Standaard

    Hij speelt dus 2.35:1 zonder zwarte balken af? en 16:9 met links en rechts zwarte balken?
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  25. #25

    Standaard

    16:9 rekt ie optioneel naar 21:9 op een mooie nieuwe manier zonder dat je vervorming ziet zegt philips (hoe dan?).
    en 4:3 kan hij als je wil tot 16:9 rekken.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •