Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 132 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Slaat eigenlijk helemaal nergens op, dan kan je net zo goed 2:35:1 gaan oprekken naar 1:78:1, zucht...
    Gewoon bekijken met zwarte balken dus.

  2. #27

    Standaard

    richtprijs 4000 euro, scherm van Sharp, 200hrz en dyn.contr.ratio van 80.000:1
    bron: http://hdnieuws.blogspot.com/
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  3. #28

    Standaard

    56PFL9954 (cinema 21:9) 56 inch
    Full HD 2560x1080p
    200hrz clear lcd 1ms
    Perfect Pixel HD engine
    Ambilight spectra 3
    perfect contrast 80000:1
    Net TV, DNLA, WI-FI
    5x HDMI 1.3a met easylink
    2x scart
    built in DVB-T, DVB-C en CI+

    54% van de dvd's en 65% van de blu ray's zijn in dit 21:9 formaat,
    dus je zult minder vaak met balken of vervorming kijken dan met je 16:9 TV.

    bron: http://www.digitalnewsroom.philips.c...al-2009-TV.pdf
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  4. #29

    Standaard

    Ben nooit zo goed geweest met beeldformaten, maar als ik het goed begrijp:

    4:3 films op dit scherm = geen beeldverlies, maar wel zwarte balken aan de zijkanten.
    16:9 films op dit scherm = ingezoomd, dus een beetje beeldverlies aan de boven -en onderkant.
    21:9 films op dit scherm = exact hetzelfde beeld zoals je dat in de bioscoop ziet.

    Klopt dit een beetje?
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  5. #30

    Standaard

    Elk formaat kan volledig zonder verlies getoond worden en dan de nodige ruimte met zwarte balken opvult,
    maar er zit een enorme mogelijkheid aan nieuwe rek en strek opties bij die naar hun zeggen vervormd zonder dat het opvalt.
    op pagina 48 van onderstaand document zie je een overzicht:
    http://www.digitalnewsroom.philips.c...al-2009-TV.pdf
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  6. #31

    Standaard

    Heb het even bekeken, maar die kleine pictogrammen zeggen mij niet zo veel. Ik moet het in echt zien wil ik er over kunnen oordelen.
    Maar overweeg jij om er een aan te schaffen in de toekomst? Heb het zelf ook overwogen, maar als ik dan toch 21:9 in huis wil, dan ga ik maar gelijk voor een big ass 21:9 projectiescherm en Full HD beamer. Op die manier kan ik die opstelling mooi gebruiken voor het kijken van films, en andere meuk kijk ik dan gewoon op mijn LCD.
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Jarenlang had ik al zoiets van, ik wou dat er een echt cinemascope scherm was!
    Mede doordat dit uiteraard het echte bioscoop effect benaderd!
    Vooral in het verleden was die behoefte er bij mij!
    Ik vond die balken maar vervelend, het oog bleef een 1.78:1 beeld waarnemen!
    Ook omdat zwart altijd grijs was, waardoor de balken zichtbaar bleven.

    Sterker nog, ik had zelfs 2 mooie zilveren, en daarna zwarte latten gemaakt, die ik dan onder en boven voor de tv hing.
    Had ik dus eigenlijk hetzelfde effect. (een echt 2.35:1 kader)

    Echter sinds mijn Kuro is deze behoefte geheel afgenomen.
    Balken zie ik simpelweg niet meer!
    Latten heb ik dus niet meer nodig!

    Nadeel is wel dat 2.35:1 beeld dus kleiner is dan 16:9 en 4:3
    Wat betrefd de 21:9 tv is 16:9 en helemaal 4:3 dus weer vele malen kleiner!
    Wat is erger?

    Om het over het croppen en strechen maar helemaal niet te hebben.
    Is dat een Fiat...., nee het is een superdooper streched Fiat.

    Nee dan koop ik liever een groter scherm, zodat 2.35:1 ook steeds groter wordt.
    Dan maar de ideale som der delen. de beste maat voor alle formaten!
    Overigens, was dat voor mij wel de reden om jaren geleden al voor 60" te gaan.
    Wil ik een echt bioscoop effect, en dus nog groter, dan maar voor de beamer.

    Het lijkt me niet meer dan een gadget,
    En dan de ondertitels die je niet eens meer in beeld krijgt, want die staan vaak in de balken.
    Of ze zijn zo klein dat je er hoofdpijn van krijgt (4:3)
    Waren we net van het 4:3 rekken af, zouden we weer opnieuw moeten beginnen.
    Hoe graag ik het voorheen ook wou, ik zie nu alleen nog nadelen!
    Tenzij......., ze er een goedkope 200" versie van maken
    Nee dan wacht ik liever op een 180 graden IMAX versie!

    LOL, nieuwe feature PiPiP, of PaPaP
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Neil Bekijk bericht
    Ben nooit zo goed geweest met beeldformaten, maar als ik het goed begrijp:

    4:3 films op dit scherm = geen beeldverlies, maar wel zwarte balken aan de zijkanten.

    Geen balken aan de zijkant maar een heel universum


    16:9 films op dit scherm = ingezoomd, dus een beetje beeldverlies aan de boven -en onderkant.

    Inzoomen is beeldkwaliteit verlies, maar anamorphische opnames hoeft er niet te worden opgerekt.

    21:9 films op dit scherm = exact hetzelfde beeld zoals je dat in de bioscoop ziet.


    Balken moeten worden ingezoomed, dus beeldkwaliteit en resolutie verlies, zijn we weer terug bij af

    Klopt dit een beetje?
    Enigzins dus
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Neil Bekijk bericht
    .... Ik moet het in echt zien wil ik er over kunnen oordelen.
    Maar overweeg jij om er een aan te schaffen in de toekomst? Heb het zelf ook overwogen, maar als ik dan toch 21:9 in huis wil, dan ga ik maar gelijk voor een big ass 21:9 projectiescherm en Full HD beamer.....
    Ik heb ook geen idee wat ze met de nieuwe manier van rekken en strekken bedoelen die minder opvalt.
    En nee ik heb een prima TV van een paar maand oud, maar als ik die nog niet had en nu moest gaan kiezen?
    moeilijk, ik denk dat ik hem heel aantrekkelijk zou vinden en graag zou willen,
    maar er geen 4000 euro voor over zou hebben.
    Klopt dan is die HD beamer een heel goed idee!
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DaMan Bekijk bericht
    Philips introduceerd de Cinema 21:9 dit is de 1e Ultra Widescreen TV ter wereld.



    Philips introduces Ultra Widescreen Cinema LCD TV
    Als je op deze tv een film bekijkt met formaat 2.35:1 of 2.40:1 valt dan de ondertiteling niet geheel of gedeeltelijk weg?
    Bij veel dvd's/blu rays staat de ondertiteling niet altijd in het filmkader maar vaak eronder.

  11. #36

    Standaard

    Goede vraag lijkt mij.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  12. #37

    Standaard

    geen idee eigenlijk, maar ondertitel is toch een los bestandje met een bepaalde code erbij voor de plek of kleur e.d.
    Ik neem aan dat de speler (dvd of blu) dit inleest en de titel aan het signaal toevoegt.
    Dus stel dat die weet wat voor formaat tv er aan hangt, zou dit dit misschien kunnen corrigeren.
    Maar welke blu ray speler heeft de optie voor 21:9 tv als beeldformaat voor menu en dus ook misschien ondertitel.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    geen idee eigenlijk, maar ondertitel is toch een los bestandje met een bepaalde code erbij voor de plek of kleur e.d.
    Ik neem aan dat de speler (dvd of blu) dit inleest en de titel aan het signaal toevoegt.
    Dus stel dat die weet wat voor formaat tv er aan hangt, zou dit dit misschien kunnen corrigeren.
    Maar welke blu ray speler heeft de optie voor 21:9 tv als beeldformaat voor menu en dus ook misschien ondertitel.
    De ondertiteling wordt toch door de DVD of BluRray bepaald?
    Bij formaat 2.35:1 / 2.40:1 staat dit toch vast of in het filmkader of geheel of gedeeltelijk eronder?
    Hier kan een DVD/Blu Ray speler toch niets aan veranderen, of zit ik er helemaal naast?
    Ik kan op internet geen website vinden die hierover uitsluitsel geeft.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurence89 Bekijk bericht
    De ondertiteling wordt toch door de DVD of BluRray bepaald?
    Bij formaat 2.35:1 / 2.40:1 staat dit toch vast of in het filmkader of geheel of gedeeltelijk eronder?
    Hier kan een DVD/Blu Ray speler toch niets aan veranderen, of zit ik er helemaal naast?
    Ik kan op internet geen website vinden die hierover uitsluitsel geeft.
    de disc bepaalt wat die kleur en plek is in die code,
    maar de speler zet het erneer.
    Stel dat ie met 21:9 formaat bekend is zou hij toch eventueel die code kunnen lezen en dan de plek eventueel corrigeren? klink technisch niet als een wonder ofzo hoor.
    dat is standaard plus of min zoveel op de waarde van die plek code. dat zal philips lijkt mij bij zijn eigen nieuwe spelers wel willen kunnen.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  15. #40

    Standaard

    Ik ga denk in toekomst zo`n scherm kopen, met afwachting hoe dit gaat werken als hij te koop is, dan weten we ook meer. en kijken of je er ook op kan gamen, want dat is voor me belangrijker.

    Het lijkt me wel geweldig, want nu heb ik zwarte balken vooral bij 5 van me blu ray films, heb er 2 gezien, de rest kijk ik gewoon nog niet, en koop ook even geen blu ray films meer, wil er wel alles uit kunnen halen, maar het matriaal laat op zicht wachten. dvdtjes zijn goed te doen! nergens last van.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeffrey20 Bekijk bericht
    Ik ga denk in toekomst zo`n scherm kopen, met afwachting hoe dit gaat werken als hij te koop is, dan weten we ook meer. en kijken of je er ook op kan gamen, want dat is voor me belangrijker.

    Het lijkt me wel geweldig, want nu heb ik zwarte balken vooral bij 5 van me blu ray films, heb er 2 gezien, de rest kijk ik gewoon nog niet, en koop ook even geen blu ray films meer, wil er wel alles uit kunnen halen, maar het matriaal laat op zicht wachten. dvdtjes zijn goed te doen! nergens last van.
    Kijk net op Got.nl en zie dat je hem nu kunt bestellen bij Megapool voor 3399,- EUR
    Bij It's hangt trouwens een aankondiging dat hij vanaf 28 april te bewonderen en te koop is.
    Commander 'Stinger' (James Tolkan):
    "Your ego is writing checks your body can't cash." TOPGUN

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    de disc bepaalt wat die kleur en plek is in die code,
    maar de speler zet het erneer.
    Stel dat ie met 21:9 formaat bekend is zou hij toch eventueel die code kunnen lezen en dan de plek eventueel corrigeren? klink technisch niet als een wonder ofzo hoor.
    dat is standaard plus of min zoveel op de waarde van die plek code. dat zal philips lijkt mij bij zijn eigen nieuwe spelers wel willen kunnen.
    Ik heb ergens gelezen dat de nieuwe bluray speler BDP9100 van het HTR9900 AV setje inderdaad de ondertiteling 'in' beeld kan plaatsen voor dit scherm.
    Ik ga het even opzoeken en zal het hier dan plaatsen.

    Gevonden: http://www.digitalnewsroom.philips.c...stems_pr-1.doc
    men heeft het over subtitle shift.
    Laatst aangepast door Maverick : 22-04-2009 om 07:53 Reden: link gevonden
    Commander 'Stinger' (James Tolkan):
    "Your ego is writing checks your body can't cash." TOPGUN

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maverick Bekijk bericht
    Kijk net op Got.nl en zie dat je hem nu kunt bestellen bij Megapool voor 3399,- EUR
    Bij It's hangt trouwens een aankondiging dat hij vanaf 28 april te bewonderen en te koop is.
    ha had de tv wel over de 4000 euro verwacht! maar ik wacht nog even hoor! heb het nu nog niet zozeer nodig, ik doe rustig aan! eerst goed kat uit de boom kijken zeggen ze welis:P

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeffrey20 Bekijk bericht
    ha had de tv wel over de 4000 euro verwacht! maar ik wacht nog even hoor! heb het nu nog niet zozeer nodig, ik doe rustig aan! eerst goed kat uit de boom kijken zeggen ze welis:P
    Kat uit de boom kijken........ nou ik ben heel erg nieuwsgierig naar dit scherm en had er ook werkelijk interesse in, maar ik had gehoopt op picture and picture mogelijkheid (bijv 2 tv zenders) en wat me zeker tegenhoud is dat ik voor dit geld een hele leuke beamer met goed projectiescherm kan kopen.
    Maar eerst maar eens 'live' zien.
    Commander 'Stinger' (James Tolkan):
    "Your ego is writing checks your body can't cash." TOPGUN

  20. #45

    Standaard

    Allemaal leuk en aardig, maar je hebt nog steeds balken bij films die breder dan 2.35:1 zijn. En wat doet de televisie met het 2.20:1 formaat? Sterker nog, wat doet die met het 1.85:1 formaat? Zoomt hij in, of heb je dan ook nog eens zwarte balken boven en onder?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Allemaal leuk en aardig, maar je hebt nog steeds balken bij films die breder dan 2.35:1 zijn. En wat doet de televisie met het 2.20:1 formaat? Sterker nog, wat doet die met het 1.85:1 formaat? Zoomt hij in, of heb je dan ook nog eens zwarte balken boven en onder?
    Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat je dan "smalle" zwarte balken krijgt, maar in principe lijkt mij dat beter dan de enorme balken die ik nu heb op mijn 40".

    Maar over iets minder dan een week moeten we het zelf kunnen testen, toch?
    Commander 'Stinger' (James Tolkan):
    "Your ego is writing checks your body can't cash." TOPGUN

  22. #47

    Standaard

    Leuk voor iemand die alleen 2.35:1 kijkt, denk ik. Ik kijk zelf ook zat naar films die 1.33:1 en 1.85:1 zijn, dus dan zou het niet opschieten. Bovendien heb je voor die prijs een projector en een scherm die veel groter zijn. Als je daarbij een lens voor Constant Height projectie gebruikt, ben je alsnog beter af, lijkt me. Maar goed, ieder zijn ding, uiteraard.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  23. #48

    Standaard

    Ultra HD bij Philips 21:9 scherm

    tags:

    De promosite van Philips' Cinema-tv is alleen al bijzonder vanwege de vraag of je de versie voor 20 mbps wilt bekijken.

    Eindelijk eens een site waar ik m'n glasvezelverbinding voor nodig heb. Bij het openen van philips.com/cinema, de promotiesite voor de superbreedbeeld-tv Cinema 21:9, vraagt Philips namelijk of je misschien de ultra hd-versie wilt bekijken, waarvoor een 20 mbps verbinding nodig is.
    Wat volgt is een stilstaande film van ruim twee minuten die filmscènes met een criminele clown toont, gemaakt door Adam Berg van het Londense Stink Digital. De interactieve filmmuziek is gecomponeerd door Michael Fakesch.
    Je kan op elk moment switchen tussen 16:9 (met zwarte balken) en 21:9 (zonder). De site is gemaakt door het Amsterdamse Tribal DBB en werd maandag direct gekozen tot site van de dag door de FWA. Bij Stink Digital is meer over de productie van de promofilm te vinden. Op Twitter kwamen sinds dit weekend al een paar honderd berichten over de nieuwe Cinema 21:9-site voorbij.
    Op HDTV-reclamegebied werd Philips tot nu toe vaak afgetroefd door Sony met zijn fraaie Bravia-commercials.






    door Tonie van Ringelestijn, 21-04-2009 12:3812 reacties


    Bron: http://www.bright.nl/ultra-hd-bij-philips-219-scherm

  24. #49

    Standaard

    Lijkt me wel een vet apparaat helaas heb ik er de huiskamer niet voor en vind ik hem ook wel aan de erg dure kant nog om eerlijk te zijn en een zuinig apparaat zal het ook niet zijn.
    Wanneer zakken de prijzen eens van Philips tv's ? ze moeten wel zo goed gaat het niet met het bedrijf........

  25. #50

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •