Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 132 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    ziet er goed uit op de foto's!
    ideaal voor film lijkt me, maar wat andere ook zeggen: series e.d. die gewoon 16:9 of zelfs 4:3 zijn lijkt me dan toch net wat minder.....
    ik blijf voorlopig nog wel even op 16:9

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Wie zal er 2 tv's zetten om beide te kunnen zien......
    Ze zijn er hoor, ze zijn er........:toppie:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Maar goed, wie gaat een 4:3 dvd kijken op een 21:9 hd scherm.........
    Ja en wie gaat er nu 16:9 kijken op een 21:9 scherm..... DVD is nog steeds niet dood en dan zullen de schijfjes op zich ook nog heel lang bestaan. Heb hier nog een in uitstekende staat verkerende 4:3 CRT TV, toch gaat hij binnenkort weg, is het niet voor een klein bedragje, dan maar gratis, hij staat in de weg en hij werd al 7 jaar niet meer gebruikt. Ook hier moeten de HD schermen gewoon 4:3 netjes weergeven en dat gaat best, daar houd je toch geen 4:3 scherm voor aan

    Vind het erg jammer dat het 21:9 scherm ook nog eens een overscan heeft, bij 235/240:1 films wordt er ook weer een klein deel van de onder en bovenzijde niet getoond. Het was duidelijk te zien in de demo die ik heb gezien, later hebben ze dan ook de schermen die er omheen hingen van een ander beeld voorzien dan de 21:9 zodat je het niet zou opmerken.

    Ik kijk wel naar een paar kleine zwarte balkjes, maar wel met het complete beeld. Het 21:9 is toch iets voor de echte liefhebber, die heeft er toch een mooi toestel aan en zoals met alles, je krijgt wat en je laat wat, gewoon een keuze die je zelf maakt
    Have fun and enjoy your collection

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja en wie gaat er nu 16:9 kijken op een 21:9 scherm.....
    Bij projecteren is dit heel normaal. Daarbij kun je kiezen uit native 1:78 doek waarbij je dus 1:85, 1:33 en 2:35 kijkt met hele kleine of iets grotere zwarte balken onder en boven (1:33 ook links en rechts) of native 2:35 doek met voorzetlens waarbij 1:33, 1:78, 1:85 enz. zwarte balken krijgt links en rechts.... Er zijn zelfs (dure) schermen die elk formaat kan maskeren zodat je dus gewoon alleen het 1:33, 1:78, 1:85 of 2:35 geprojecteerde vlak kunt zien zonder zwarte balken.
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 23-07-2009 om 14:16
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #105

    Standaard

    Mooie foto's Phil!!

    Kan je misschien ook enkele shots maken van een 16:9 Blu-ray?
    Apocalypto ofzo?
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja en wie gaat er nu 16:9 kijken op een 21:9 scherm..... DVD is nog steeds niet dood en dan zullen de schijfjes op zich ook nog heel lang bestaan. Heb hier nog een in uitstekende staat verkerende 4:3 CRT TV, toch gaat hij binnenkort weg, is het niet voor een klein bedragje, dan maar gratis, hij staat in de weg en hij werd al 7 jaar niet meer gebruikt. Ook hier moeten de HD schermen gewoon 4:3 netjes weergeven en dat gaat best, daar houd je toch geen 4:3 scherm voor aan

    Vind het erg jammer dat het 21:9 scherm ook nog eens een overscan heeft, bij 235/240:1 films wordt er ook weer een klein deel van de onder en bovenzijde niet getoond. Het was duidelijk te zien in de demo die ik heb gezien, later hebben ze dan ook de schermen die er omheen hingen van een ander beeld voorzien dan de 21:9 zodat je het niet zou opmerken.

    Ik kijk wel naar een paar kleine zwarte balkjes, maar wel met het complete beeld. Het 21:9 is toch iets voor de echte liefhebber, die heeft er toch een mooi toestel aan en zoals met alles, je krijgt wat en je laat wat, gewoon een keuze die je zelf maakt
    Ehhh, 2:35:1 en 1:85:1 zullen altijd naast elkaar blijven bestaan, dus...

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ehhh, 2:35:1 en 1:85:1 zullen altijd naast elkaar blijven bestaan, dus...
    dus...
    Have fun and enjoy your collection

  8. #108

    Standaard

    Zal je nooit alle content in 21:9 hebben.
    Gelukkig maar, want ik kan genoeg toepassingen bedenken waarbij 21:9 niet wenselijk is.
    (Ik vind het een prachtig formaat hoor, voor alle duidelijkheid )

  9. #109

    Standaard

    Voor mijn is 21:9 ook niet weggelegt! omdat ik ook games speel, en dvdtjes veelal nog kijk, heb maar 5 blu ray films.

    Kwa zwarte balken heb ik echt geen problemen mee! ik merk het niet eens met kijken en die zwarte balken vind ik juist meer bioscoop achtig, vind het wel stoer:P of zeg ik iets doms?

    Kortom ik ga als ik een nieuwe tv wil voor de oled scherm! denk de samsung 900 series(mochten die goed uit de bus komen)

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeffrey20 Bekijk bericht
    Voor mijn is 21:9 ook niet weggelegt! omdat ik ook games speel, en dvdtjes veelal nog kijk, heb maar 5 blu ray films.

    Kwa zwarte balken heb ik echt geen problemen mee! ik merk het niet eens met kijken en die zwarte balken vind ik juist meer bioscoop achtig, vind het wel stoer:P of zeg ik iets doms?

    Kortom ik ga als ik een nieuwe tv wil voor de oled scherm! denk de samsung 900 series(mochten die goed uit de bus komen)
    Haha, ik weet wat je bedoelt ja..van dat bioscoop achtig.

    Maar gamen is volgens mij geen probleem op 21:9.
    Check dit filmpje dan (HD): http://www.youtube.com/watch?v=vmYEIfMM5_w

    Als 16:9 films ook zo mooi worden aangepasd, dan ga ik er serieus over nadenken om deze te kopen!
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeffrey20 Bekijk bericht
    ......Kwa zwarte balken heb ik echt geen problemen mee! ik merk het niet eens met kijken en die zwarte balken vind ik juist meer bioscoop achtig, vind het wel stoer:P of zeg ik iets doms?.....
    nee hoor je zegt niets doms.
    er is een hele tijd geweest (en nog) dat menig commercial in een aspect ratio werd uitgezonden die niets met tv of bioscoop formaat te maken had.
    puur zodat je wat "kwaliteitsbalkjes" zag dat mooi en duur aandeed voor het oog.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Neil Bekijk bericht
    Haha, ik weet wat je bedoelt ja..van dat bioscoop achtig.

    Maar gamen is volgens mij geen probleem op 21:9.
    Check dit filmpje dan (HD): http://www.youtube.com/watch?v=vmYEIfMM5_w

    Als 16:9 films ook zo mooi worden aangepasd, dan ga ik er serieus over nadenken om deze te kopen!
    Zou ik niet doen:

    http://www.whathifi.com/Review/Phili...19-56PFL9954H/

    Alle films worden zo'n beetje gestretched, geen ronde vormingen. Bij 2:35 films moet je inzoomen.
    Laatst aangepast door Symphony X : 02-08-2009 om 11:55

  13. #113

    Standaard

    Tip voor mensen die zich storen aan zwarte balken:

    kijk naar een film in het donker, net als in een bioscoop.
    Je ziet dan helemaal geen balken.

    Tip voor mensen die een groot beeld willen:

    koop een beamer.
    Beeld diagonaal van een paar meter!
    Daar kan geen enkele TV tegenop.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Zoals gevraagd zijn hier de foto's van mijn Philips Cinema 21:9:
    Kun je ook foto's maken als er een film afgespeeld wordt met een beeldformaat van 1.85:1 én 1.33:1?

  15. #115

    Standaard

    Zoals ik reeds eerder gezegd heb dient dit toestel NIET om 4:3 uitzendingen op te bekijken. Het 16:9 materiaal wordt goed weergegeven maar je verliest zowel onderaan
    als bovenaan een deel van het beeld. Ik heb dit toestel gekocht omdat ik 2:35 en 2:40
    films in de best mogelijke kwaliteit wil bekijken. Als je het toestel in de stand CINEMA
    21:9 zet dan worden films met een beeldverhouding van 2:35 op een voortreffelijke manier weergegeven.
    Dan wil ik ook nog even terugkomen op de reviews van deze tv. Ik heb er ondertussen
    een tiental doorgenomen en wat mij opvalt is dat de verschillende reviews mekaar tegenspreken. Op een Duitse site krijgt het toestel 95/100 en in een Nederlands video
    magazine haalt het toestel 91/100. De Engelse reviews zijn véél minder lovend maar
    dat is meestal zo bij Philips producten. Mijn raad is dan ook dat je het toestel moet
    beoordelen in een winkel of nog beter bij je thuis.
    Hier nog even snel mijn korte review van dit toestel:

    Positieve punten: Perfecte beeldkwaliteit bij cinema 21:9 HD bronnen, 16:9 bronnen
    worden goed weergegeven. 5 hdmi inputs en degelijke(geen prullerige)
    afstandsbediening. Ook ambilight is een méérwaarde bij deze tv.

    Negatieve punten: Matige analoge beeldkwaliteit, géén toestel voor 4:3 weergave
    en ook minder geschikt voor gamers.

    Ik ben in ieder geval zéér tevreden over deze tv. Het is ondertussen mijn 4de Philips
    flat tv op 6 jaar tijd en tot op heden ben ik het meest tevreden over deze tv. Mijn vorig
    toestel(47 PFL 9732) is ondertussen verkocht en de tv die ik daarvoor had(42PF9831)
    staat inmiddels op de slaapkamer.

  16. #116

    Standaard

    analoog is op geen enkele tv boven 37 inch aan te raden
    en 4 nieuwe tv's in 6 jaar is best raar hoor.
    is er met jouw keuzes iets mis of met de betrouwbaarheid van philips?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    analoog is op geen enkele tv boven 37 inch aan te raden
    en 4 nieuwe tv's in 6 jaar is best raar hoor.
    is er met jouw keuzes iets mis of met de betrouwbaarheid van philips?
    Er is helemaal niets mis met de betrouwbaarheid van Philips toestellen maar als filmliefhebber heb ik nu éénmaal graag het nieuwste in huis. Als er binnen 2 jaar een
    nieuw toestel uitkomt en het apparaat bevalt mij dan verkoop ik deze en schaf mij een
    nieuw toestel aan. Iedereen heeft het recht om geld uit te geven aan wat voor hem of haar belangrijk is en voor mij is dat een goeie tv waar ik dagelijks kan van genieten.
    Andere dingen zijn voor mij minder belangrijk. Het is maar waar je prioriteiten liggen,
    nietwaar!

  18. #118

    Standaard

    prima, das een ieders recht, zeker waar.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  19. #119

    Standaard

    Grappig trouwens, het scherm heeft precies de verhouding van zaal 1 op mijn werk, dat scherm is namelijk 21m bij 9m, zat laatst de nieuwe Harry Potter te bekijken en realiseerde mij dat toen pas, echter vroeg ik mij toen ook af, als ik op dit moment rij 5 op mijn werk het beste vind om van de film te genieten, hoe dichtbij moet ik dan wel niet bij zo een tv gaan zitten (dus van linkerooghoek tot aan rechterooghoek alleen maar het scherm in het zicht).
    Maar ik vind het een prachtig scherm en hoop dan ook dat er snel vergelijkbare tv's komen (dan wel in een betaalbaardere klasse).
    Ikran is not horse!

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Volgens mij wordt er door die televisie alleen ingezoomd, en misschien licht geupscaled. Veel zal je er, denk ik, niet mee opschieten, aangezien de resolutie van de Blu-ray die je afspeelt, lager blijft dan die tv.
    Waar heb je vandaan dat hij inzoomd? Dat heb ik nog nergens gelezen. Ik lees alleen dat hij het upscalet naar 2560x1080. Als hij inzoomd zou je beeld verliezen. En dat is des duivels in Blu-ray land!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik ben echt een aanhanger geworden van zo 'puur' mogelijk, dus alles wat een TV verandert aan het beeld heb ik uit staan, de zogenaamde 'beeldverbeteraars' dus zie ik niet als zodanig. Ik ben het er dus niet meer eens.
    Die hulpmiddeltjes heb ik ook geleerd uit te zetten. Alleen upscalen doe ik (bij DVD's) wel aan. Omdat het er dan mijns inziens wel veel beter uit ziet. Heb je dat bij DVD's ook uit staan?
    The future is Blu

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Die hulpmiddeltjes heb ik ook geleerd uit te zetten. Alleen upscalen doe ik (bij DVD's) wel aan. Omdat het er dan mijns inziens wel veel beter uit ziet. Heb je dat bij DVD's ook uit staan?
    Bij DVD's heb ik die ook aan staan, anders doet de TV het en de scaler in mijn BD speler is echt stukken beter, al kan de scaler van een slechte DVD geen goeie maken.

    Ik had het eigenlijk ook over BD, want DVD is mijn insziens toch echt inferieur t.o.v. BD:
    1. Geen Pal speed-up van 4%
    2. Vele malen hogere resolutie
    3. Geluid meestal veel beter
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #122
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Waar heb je vandaan dat hij inzoomd? Dat heb ik nog nergens gelezen. Ik lees alleen dat hij het upscalet naar 2560x1080. Als hij inzoomd zou je beeld verliezen. En dat is des duivels in Blu-ray land!
    Hij zal wel moeten zoomen om de balken we te halen, inmmers het is geen 21:9 anamorpisch beeld, maar 178:1 met een 2.35:1 frame erin.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Hij zal wel moeten zoomen om de balken we te halen, inmmers het is geen 21:9 anamorpisch beeld, maar 178:1 met een 2.35:1 frame erin.
    Ik volg je even niet. Kun je het uitleggen?
    The future is Blu

  24. #124

    Standaard

    Een normale breedbeeld is eigenlijk 16:9 (1:78). Elke ander formaat, dus 4:3 tot 2:35 valt binnen dit kader en krijgt hierdoor zwarte balken. Als je dus het beeld van een 2:35 film als dusdanig native wilt gaan weergeven bij bv een 21:9 tv zal je het moeten inzoomen (het is immers gewoon standaard 1:78 waarbinnen 2:35 dan weer valt)...iets duidelijker?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #125

    Standaard

    Ow dus dan zou je eerst een 16:9 frame binnen het 21:9 frame krijgen en dan nog een 2.35:1 binnen dat 1.78:1 (16:9). Dat geeft dan balken all around en daar wordt op ingezoomd om ze te laten verdwijnen. Begrijp ik het zo goed?
    The future is Blu

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •