De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven?

    Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum, tevens nieuw op het gebied van home theaters. Graag zou ik van jullie wat basis-tips willen om mijn zoektocht naar de juiste home cinema setup bij te staan aangezien het voor mij 'kaos' is terwijl ik al veel heb gelezen en gevraagd.

    Idee is om de volgende apparaten aan te sluiten:
    - Popcorn Hour A110 mediaplayer voor downloaded content
    - JVC VHS recorder (alleen voor afspelen oude banden)
    - Pioneer DVD speler
    - Reloop draaitafel voor m'n platen

    Alle beeld-spelers gaan op een Philips 32PFL7803d LCD TV (Popcorn via HDMI, VHS via SCART en DVD via Component)

    Nu komt mijn vraag: hoe kan ik dit allemaal kwijt op 1 audio-set? Ik kom er maar niet uit. Op mijn 20-jaar oude versterker-speaker-set past alles - inclusief phono-aansluiting voor draaitafel - prima, maar dit is dus analoog (via tulpjes) en niet surround.

    De oplossing zou een versterker / receiver zijn waarop ik geluid van draaitafel, tv, vhs, dvd en popcornhour aansluit (analoog voor de oude meuk en digitaal voor popcornhour en tv) en makkelijk kan schakelen, en die een leuk surround sound produceert waar mogelijk. Maar ik kan zoiets dus niet vinden. Zijn er mensen die voor een soortgelijke situatie een oplossing hebben gevonden?

    De home theater setjes hebben altijd een dvd-speler ingebouwd. Prima, zoveel waarde hecht ik niet aan de mijne. Maar dan hebben dit soort sets nooit genoeg ingangen voor de andere bronnen. Heeft 't wel zin om hiernaar te kijken? Of moet ik op jacht naar een losse (dure) receiver die tevens een phono-input heeft?

    Laatste vraag: zou ik de TV ook als schakelaar tussen de bronnen kunnen gebruiken - immers al het video gaat daarnaartoe, waarom ook niet het audio - en dat je tv dan als schakel-unit ook voor audiobronnen werkt?

    Enfin veel vragen, alvast bedankt voor jullie aandacht!

  2. #2

    Standaard

    Hey Jes303,

    Welkom op het forum,

    Als je op zoek bent naar een kwalitatief goede,degelijke en een receiver met vele aansluitmogelijkheden heb ik er nog een te koop.

    Een Denon AVR-1803 (ook phono, en vele mogelijkheden zoals het aansluiten van videobronnen is een mogelijkheid)

    Ook heeft hij twee component ingangen en een component uitgang, dit is een hoogwaardige beeldaansluiting min of meer vergelijkbaar met HDMI.
    Ook twee S-Video ingangen en een S-Video uitgang (voor videorecorder bijvoorbeeld).
    Zodra je bijvoorbeeld een bron uitkiest op de afstandbediening, schakelt ie automatisch de juiste videobron als de bijbehorende audiobron terwijl je op de tv nog maar een bron hoeft te gebruiken. (Je receiver is dan immers je regel en schakel centrum)

    Als je een Blu-Ray speler hebt of koopt met analoge outputs kun je deze op de receiver aansluiten en zo toch van de nieuwe geluidsformaten genieten.
    Jammergenoeg heeft onze PS3 deze uitgangen niet en een extra blu-ray speler vindt ik overdreven.

    Mijn advertentie:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59173

    http://www.denon.de/site/datadir/pdf/pi/AVR-1803.pdf


    Het is natuurlijk niet de nieuwste, maar hij ziet er super uit (NIEUWSTAAT) en is kwalitatief erg goed te noemen. Zou je nu een nieuwe Denon willen kopen die geen "plastic" knoppen heeft maar van metaal ben je makkelijk het dubbele kwijt van mijn vraagprijs.

    Groet Roger.

    ps. Over te prijs valt te onderhandelen.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 24-01-2009 om 16:54
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3

    Standaard

    Dit is wat je zoekt:

    http://www.besthomecinema.nl/hts9100-thx-p-645.html

    plaatje:


    Deze bovenstaande Onkyo set is helemaal van deze tijd en kent ondertussen al weer een aantal zeer tevreden gebruikers die hun ervaring nog steeds beloofd hebben met ons te delen maar te druk zijn met het genieten van deze set. Set kan ook de nieuwe HD audio decoderen en verwerken en heeft veel aansluitmogelijkheden.
    Deze is een stuk duurder als de set van Roger maar wel het bekijken waard.
    Heeft goede recensies.

    Tin

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht
    Deze is een stuk duurder als de set van Roger maar wel het bekijken waard.
    Heeft goede recensies.

    Tin
    Omdat ik uit het verhaal van Jes303 niet opmaak dat ie op zoek is naar nieuwe speakers mijn tip om mijn receiver eventueel te overwegen.

    Genoeg mooie setjes te koop, maar die kosten ook wat, tenminste als je echte kwaliteit zoekt en laten we eerlijk wezen, een Receiver met goede speakers en Subwoofer kost wel een veelvoud van het bovenstaande setje, maar het is zeker een hele mooie beginners-set.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 24-01-2009 om 16:44
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •