De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Samsung BD-P2500

  1. #1

    Standaard Samsung BD-P2500

    Hey,

    Ik heb onlangs een Samsung BD-P2500 Blu-Ray speler gekocht en nu zit ik met het surround geluid. Ik heb al een Samsung HT-THX22 (5.1) home cinema systeem maar de stekkers die daar inzitten kunnen niet in de BD-P2500 (7.1)die van de HT zijn een soort klemmetjes en die van de BD zijn tulpjes dus dat gaat niet passen.

    Iemand enig idee of ik die stekkers gewoon kan afknippen en iets van een banaanstekker eraan kan maken(ik heb al een beetje gezocht maar geen idee of het kan) en die dan gewoon in die bluray speler kan steken. Of kan ik gewoon maar beter die hele HT-THX22 weggooien en nieuwe luidsprekers kopen?

    Groet,

    John

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjonniiee Bekijk bericht
    Of kan ik gewoon maar beter die hele HT-THX22 weggooien en nieuwe luidsprekers kopen?
    Kan, maar dit is een beter plan
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjonniiee Bekijk bericht
    Hey,

    Ik heb onlangs een Samsung BD-P2500 Blu-Ray speler gekocht en nu zit ik met het surround geluid. Ik heb al een Samsung HT-THX22 (5.1) home cinema systeem maar de stekkers die daar inzitten kunnen niet in de BD-P2500 (7.1)die van de HT zijn een soort klemmetjes en die van de BD zijn tulpjes dus dat gaat niet passen.

    Iemand enig idee of ik die stekkers gewoon kan afknippen en iets van een banaanstekker eraan kan maken(ik heb al een beetje gezocht maar geen idee of het kan) en die dan gewoon in die bluray speler kan steken. Of kan ik gewoon maar beter die hele HT-THX22 weggooien en nieuwe luidsprekers kopen?

    Groet,

    John
    Strak plan, weggooien is een goede optie , maar je kan er nog DVD mee kijken om je Blue Ray speler te sparen.

    Alleen speakers kopen heeft natuurlijk geen nut, en ook wat afknippen en andere pluggen heeft geen zin, je kan op dat zooitje plastic nog wel een analoge bron aansluiten, maar daar houd het dan wel mee op.

    Je hebt een mooi voorbeeld van een berg plastic die ik iedereen afraad om aan te schaffen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Nee wat je nodig bent in dit geval is een receiver waarbij je waarschijnlijk wel dezelfde speakers kunt blijven gebruiken, maar dit weet ik niet zeker. Dit komt omdat die 7.1 uitgang op de Blu Ray speler een gewone Line Out uitgang is en dus niet geschikt is voor speakers, door het lage uitgangsvermogen wat hier in zit. Die receiver kan dan op 2 manieren aangesloten worden, afhankelijk van het type. 1 is via 6x een tulp kabel OF via een digitale interlink zoals een Coax of Toslink kabel of wat nog beter is via HDMI. Maar het zou ook kunnen dat de Samsung set een losse digitale ingang heeft, maar dit weet ik niet. Dit is zeker wel te vinden in de handleiding van de Samsung set, te vinden onder de aansluitingen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard G Bekijk bericht
    Nee wat je nodig bent in dit geval is een receiver waarbij je waarschijnlijk wel dezelfde speakers kunt blijven gebruiken, maar dit weet ik niet zeker. Dit komt omdat die 7.1 uitgang op de Blu Ray speler een gewone Line Out uitgang is en dus niet geschikt is voor speakers, door het lage uitgangsvermogen wat hier in zit. Die receiver kan dan op 2 manieren aangesloten worden, afhankelijk van het type. 1 is via 6x een tulp kabel OF via een digitale interlink zoals een Coax of Toslink kabel of wat nog beter is via HDMI. Maar het zou ook kunnen dat de Samsung set een losse digitale ingang heeft, maar dit weet ik niet. Dit is zeker wel te vinden in de handleiding van de Samsung set, te vinden onder de aansluitingen.
    Als je de handleiding had opgezocht dan had je gevonden dat die Samsung set geen digitale whatsoever ingangen heeft, ook de speakers zijn geen echte speakers net zoals de sub dat niet is, allemaal 3 Ohm's ...... om nog een beetje herrie uit een lichte versterker te kunnen krijgen.

    De TS heeft met zijn opmerking echt wel begrepen dat het niet helemaal lekker zit met dat HT-THX22 setje.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Voor de bezoekers van dit forum die een soortgelijke vraag als TS hebben:
    Er zijn zo veel verschillende soorten aansluitingen omdat deze voor verschillende doelen gebruikt worden. Ga dus nooit stekkers afknippen, andere stekkers er aan solderen om alles passend te krijgen, want dan werkt het vaak niet.

    Gebruik daarom gewoon de verbindingen zoals die bijgelverd zijn of in een winkel verkocht worden en mocht je er niet uit komen hoe je iets moet aansluiten, stel dan gewoon een vraag.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Andere vraag: hoe bevalt de 2500?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  8. #8

    Standaard

    Daar ben ik ook benieuwd naar. Ben zelf voor de Pioneer LX71 gegaan.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •