De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verkoopboost 'all-in-one' home theater sets

    Verkoopboost 'all-in-one' home theater sets



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    MOOOOOI

    En nu de prijzen naar beneden van de "normale" dvd's !!!
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  3. #3

    Standaard

    Dat verhaal heb ik al eens gelezen en gehoord, in de hoogtijdagen van de laserdiscspeler. Toen bezaten ook ik weet niet hoeveel gezinnen al zo'n toestel. Ik denk toch dat het einde van het videotijdperk pas dan is aangebroken, als er betaalbare DVD spelers zijn om mee op te nemen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Ik denk toch dat het einde van het videotijdperk pas dan is aangebroken, als er betaalbare DVD spelers zijn om mee op te nemen.
    We vergeten en passant ook nog eens dat er hele volksstammen zijn die niet eens een CD-speler hebben. Misschien niet in Nederland, maar in de VS wel. Daar kun je nog vollop cassettes kopen. Zo ook met de video. Men is niet overal zo rijk dat men zomaar DVD's kan kopen. Die grote winkelketens zitten natuurlijk ook niet in de gebieden waar de mensen die niet zoveer $$$ uit te geven hebben wonen. En zo zijn er nog zat landen waar men echt geen DVD speler gaat kopen, alleen al omdat €100 een maandloon is...

    Voor het 'rijke' westen zal het wel wat sneller gaan. Ach en die ene keer dat ik iets opneem rechtvaardigd de aanschaf van een dvd recorder voorlopig toch niet. Maar dat ligt voor iedereen weer anders.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #5
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Even een analogie(?):

    Ik denk dat de videorecorder nog wel een tijd de floppy van deze sector zal blijven.

  6. #6

    Standaard

    Totdat er een apple besluit om geen vhs meer te nemen omdat dvd+rw/r vele malen beter is

  7. #7

    Standaard

    je zag het ook met philips 2000 je moet flinke martketing hebben ook al heb je een beter product.

    Maar omdat dvd's van een heleboel fabrikanten komen denk ik niet bat het de zelfde weg op gaat als philips 2000

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    je zag het ook met philips 2000 je moet flinke martketing hebben ook al heb je een beter product.

    Maar omdat dvd's van een heleboel fabrikanten komen denk ik niet bat het de zelfde weg op gaat als philips 2000
    Hallo?! Waar ben jij de laatste jaren geweest?

    DVD heeft zich inmiddels allang bewezen. In vergelijking met de introductie van bijvoorbeeld de cd-speler heeft de DVD ruim twee keer zo snel dezelfde marktdekking bereikt. Wie tegenwoordig nog een elpee wil hebben, moet daarvoor naar speciaalzaken. Dat zal straks ook gaan gelden voor video.
    Waar platenspelers nog slechts gebruikt worden door puristen, zal met de komst van een betaalbare DVD-recorder (heren fabrikanten: schiet eens op met het vaststellen van één standaard!) het product video zeer zeker gaan verdwijnen.

    Philips' Video 2000 werd overigens om zeep geholpen door een gebrek aan software (lees: veel te beperkte catalogus voorbespeelde videobanden). Technisch was dit systeem stukken beter dan de uiteindelijke winnaar: VHS, waarvoor in de beginfase wel direct een aanzienlijke catalogus beschikbaar kwam. Maar dit terzijde.

    Overigens heb ik het hier over het 'rijke westen', want in Afrika, bijvoorbeeld, is de aloude muziekcassette nog steeds gemeengoed omdat deze beter tegen de warmte bestand is dan de cd. Voor het dvd-schijfje zal ongetwijfeld hetzelfde gelden, dus zal de video daar wel in leven blijven.

    Voor een grondige prijsverlaging van de DVD-schijfjes hoeven we niet te vrezen. Ik herinner me bij de introductie van de cd nog de volgende onsterfelijke uitspraak: "als er voldoende gekocht wordt, de initiële productiekosten terugverdiend zijn én er meer massa geproduceerd kan worden, dan zal de prijs van een cd drastisch omlaag gaan".
    Nou, dankjewel. Maar de prijs van de cd is alleen maar omhoog gegaan dankzij kartelvorming en prijsafspraken in dit kleine landje. Ik maak me dan ook weinig illusie over een lagere prijs van de DVD-discs.

    Maz

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mazdalfa

    Nou, dankjewel. Maar de prijs van de cd is alleen maar omhoog gegaan dankzij kartelvorming en prijsafspraken

    Maz
    Heel duidelijk zijn: dank zij jezelf. Jij bent het die bereid is die veel te hoge prijzen te betalen. Waarom kopen mensen Moulin Rouge bij V&D voor €37 terwijl ik 'm toendertijd bij MM kocht voor € 18?
    Tja, als je als stommem consument 45% tot 100% prijsverschil negeert.
    Waarom denk je dat de "veelkopers"zo vaak in het buitenland bestellen?
    In Amerika rezen de vleesprijzen de pan uit. 600.000 georganiseerde consumenten vraten een week geen vlees, wat denk je wat?????
    Koop eens een weekje geen bezine, koop gewoon geen dure DVD's, wat denk je wat?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Heel duidelijk zijn: dank zij jezelf. Jij bent het die bereid is die veel te hoge prijzen te betalen.
    Aan mij hebben ze een slechte. Ik koop alleen nog films die ik onder de 'klassiekers' schaar voor de volle prijs. Dan moet 'ie dat dus echt dubbel en dwars waard zijn en als film zichzelf over meerdere jaren heen hebben bewezen.

    Voor alle andere titels heb ik twee opties:
    1) wachten, wachten en wachten tot ze goedkoper worden, en
    2) wachten en hopen dat mijn Videoland 'm in de verkoop gooit
    (€ 12,--)

    Dus ja, ik ben bereid die hoge prijs te betalen, maar alléén als ik het er absoluut voor over heb en niet voor de eerste beste bioscoopkraker. Kwaliteit gaat vóór kwantiteit. Ik maak liever indruk op mezelf met 25 dvd's in de kast waarvan ik regelmatig kan genieten, dan indruk op mijn vrienden met 100 dvd's in de kast die ik nauwelijks bekijk.

    Greetingz....Maz

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Waarom kopen mensen Moulin Rouge bij V&D voor €37 terwijl ik 'm toendertijd bij MM kocht voor € 18?
    Tja, als je als stommem consument 45% tot 100% prijsverschil negeert.
    En Henk,

    niet iedereen woont dicht bij een MediaMarkt of een andere keten die de moeite neemt om af en toe eens een leuke titel in de aanbieding te doen. Mijn dichtsbijzijnde MediaMarkt ligt op 86 kilometer afstand...en da's dan nog een duitse MM ook. Omdat ik voor mijn werk af en toe in Rotjeknor ben, kan ik daar nog wel eens een blik werpen, maar tot nu toe heeft dat niet geleid tot een aankoop. Blijkbaar zijn die acties van MM Rotterdam zeer tijdelijk. Want ik ben nog niet onder de indruk geweest van de prijsstelling van top dvd's.

    Nogmaalz Greetingz....Maz

  12. #12

    Standaard

    als je 37 eurotjes gaat betalen voor een dvdjte dan ben je volgens mij niet helemaal goed bij je hoofd...
    of je moet echt geld teveel hebben, maar wacht anders gewoon ff totdat ie wat goedkopen wordt.
    waarom een film gelijk de eerst dag willen hebben??
    voorbeeldje:

    the fast and the furious:-->
    dag 1 bij de media markt: 29,99 euro.
    gelijk iedereen: KOPEN!!! KOPEN!!!

    1 week later bij dezelfde media markt: 19.99 eurotjes
    dus ik op m'n gemakje naar de MM en ff dat dvdtje gehaald.
    de slimmere kopers die wachten gewoon ff.
    37 euro voor een dvdtje...
    en als iedereen die gewoon blijft kopen dan worden de dvd's natuurlijk nooit goedkoper he...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •